Előhozakodom a problémámmal, van egy 20 méteres utcafrontú rozsdás ótvar kerítésünk, időközben az összes szomszédunk megcsinálta a magáét és a miénk a legszégyenteljesebb, szóval társadalmi kényszert érzek összerakni valamit.
Nézegettem egy oldalon, hogy 50-70-80 000 forint/ méterrel csinálják, és 1 millió forint fölött készülnek a normális kerítések.
Én maximum a felét költeném el. Olyan kerítést szeretnék, amin keresztül nem látnak be. Ez most vagy valami tömör anyag, pl. beton, vagy fával telerakni oszlopok közét. Az is szempont, hogy ne nézzen ki gázul, ha már 25 év után fejleszteném. Na most szerintetek 500 000 forintból lehet ilyen kerítést csinálni kapuval együtt? Lenne rá egy egy személyes bejárati, meg egy autós, de nem kell nekem úszóajtó, elég oda valami normál. Kérdés, meg lehet-e csinálni ennyiből. Köszi ha reagáltok.
Hát nem tudom. Azt szinte biztosra tudom mondani, hogy hiába lesznek a vízszintes vasak végei befúrva a két oszlopba, az oszlop és a fal találkozásánál függőlegesen el fog repedni a vakolat. Nemesvakolatnál nem fog jól kinézni. Ezt "csorbázással" lehetett volna kiküszöbölni. Ez azt jelenti, hogy az oszlopok betonozásánál az oszlopzsaluba belülről bele kellett volna tenni egy 4-5 centi vastag 15 centiméter széles hungarocell csíkot, olyan magasságban mint amilyen magas a fal lesz. A betonmag kötése után flex-szel az oszlopzsaluból függőlegesen ki kellett volna vágni a hungarocell szélességének megfelelő csíkot, majd kivenni a hungarocellt. Az így keletkezett mélyedésbe kellett volna beleereszteni a zsalutéglák végeit. Ez jelentős stabilitást biztosított volna a fal számára. Együtt mozogtak volna.
Az előbbieket az esetek kilencven százalékában mindig elmulasztják. Ennek pedig repedés a vége.
Itt a fórumban többször felmerült már ilyen, hogy nem készült rendes alap a kerítés alá. Ilyenkor mindig felteszem magamban a kérdést, hogy mennyit is lehetett megtakarítani - pl. a te esetedben azzal a cirka 0,4 m3 betonnal - amivel nem lett fagyhatár alá levíve az alap.
Ehhez a magassághoz és a vele járó súlyhoz már nem ártott volna egy fagyhatárt elérő alapozás. 48 db zsalutégla kell a művelethez, már ez magában több mint 800 kg. Plusz bele a beton ami 0,37 m3 és újabb 800 kg. Tehát összesen valahol 1,6 tonna nyomja majd azt az alapot, amibe elvileg nincsen vas. Akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ez a falrész "csorbázva" lesz-e?
Sziasztok! Segítséget kénék,ha lehet. Adott egymástól 2db 3m-re lévő 30as oszlopzsalu oszlop,rendes vasalással és alappal. Közötte csak kb 40cm mély 30cm széles alap van. Lehet erre erősebb vasalással,tömör zsalukő kerítést építeni? 15ös zsalukővel lenne csinálva.kb 1.8m magas lenne.
Projekt leállt, elnézést hogy itt maceráltalak és bárki mást a kérdéseimmel
Szomszéd és egy jó ismerössel beszélgettem. Mondom mibe vagyok éppen
Azt mondták hülyeség igy csinálni, nem műszaki hanem anyagi és emberi erő tekintetében
A kőműves ismerőssel mélyebben átbeszélve az általam elképzelt megoldás úgy
150ezerre jönne ki
és melózok, rohangálok szállittatok anyagot
Ismernek engem és ha belegondolok magamat is ismerve, már elfáradok az ilyen folyamatos munkában
Szomszédnak van kertikapája, azzal sikba lehetne szedni a terepet mert nem veszélyes a meredeksége, illetve fellazitani a felső füves réteget és kiásni kb 20cm-es alapot
Segédmelós csinálná.
Zsaludeszka, ezt még én is beállitom vízszintbe és összecsavarozom
Hozatott földnedves beton és lehúzni a felületet
Erre számolgattunk erős 100ezer Ft-ot és végül is csak a zsaluzattal melózok ami kibírható
Pedig már nagyon pontosan ki is jelöltem, zsinóroztam a lyukak helyét :)
Úgy érzem jól vélekedtek, mert a felépitménnyel úgyis el fogok nyűglődni
Visszatérve az alapra. Nézem a neten is hogy 15-20cm beton garázs alapnak
még annyi a betonhoz hogy egyszerűbb legyen, egy talicska betonba fél zsák cement elég, ha talicskában keveritek, amennyiben keverőben akkor mehet bele több is mert több kijön mint egy talicska beton. Estetleg ami a zsalukőbe megy beton abba lehet több cementet rakni, az mégiscsak ki lesz téve a természet viszontagságainak.
zsalukövet tehetsz akkor elemeli a földtől az építményt. Szerintem a 30as is elég egy 250es lyukhoz, kevesebb beton megy bele. Annak a belseje kb 240*240, tehát megfelelő
Az oldalfüleket az OSB-hez a tartó pillérre és pár helyre gondoltam a 80-as I gerendára hogy az OSB ne "csúszkáljon". Ehhez nem csavaroznám le az OSB-t. Elég szélvédett helyen lenne, csak nem emeli meg a szél
A kereten belül ahova kívánja, persze lenne merevítő az OSB alá és lecsavarozva
gondolkodtam az egészen, értem hogyan szeretnéd megépíteni a pecót. zártszelvényt én inkább a 80x40est választanám mert az közé lehet hegeszteni az I vasnak. valamint biztosan megtartja.
az OSB lapok toldásánál keresztbe is kell tenned vasat alulra mert ott bizony hajolni fog. Nekem a padláson igaz hogy csak 18as lap van de ahol járható rész van ott 50 centinként alá van támasztva. ahol pakolós rész van ott a 250 centis rész két helyen plusz a két végén van alátámasztva ami 83 centire jött, és ott bizony extrém módon meghajlik ha rálépek.
az OSB lapok rögzítéséhez nem kellene laposvas füles megoldás, egyszerűen önfúró csavarral lecsavarozod a zártszelvényhez és kész.
valamint azzal is számolni kell hogy be kell toldani két oldalra is az ötven centis csíkokat, ami plusz tartót eredményez.
Próbálj meg kölcsönözni, a négy lyuk egy benzinessel megvan max 30 perc alatt ha nem kapsz el gyökereket, törmeléket. Az ásással az a gond hogy hetven cm mély gödröt nem lehet csak úgy kiásni, ugyanis ahhoz már nagy lyuk kellene hogy olyan mélyen lehessen ásni. Ahova én járok kölcsönözni ott két órákat számolnak. Tehát lehet hogy neked is csak felét kell fizetni a napidíjnak.
Tehát földfúrót is szerezz, kb 20 cm átmérőjűt, kézi megfelel. Ebbe 80 cm mélységgel kb egy talicska beton megy bele(gyenge talicska) plusz a zsalukő! Földben nem kell zsaluznod. Előttem szólóval egyetértek, mindenképpen rögzítsd a betonhoz, a szélnek hihetetlen ereje van! Az I gerenda gondolom élére lesz állítva, ebbe menne bele a zártszelvény. Arra számíts ha ritkán rakod be a vasat akkor az osb hajolni fog. A szintezéshez csak annyi, hogy kőműves mondást hozzáfűznék: Egy két centi, egy két tonna nem számít. De viccet félretéve rárakod a kész tuskókra a vasakat, és vízmérték, aztán lehet hézagolni, ha szükséges.
mi lesz a padló? 3m fesztávval nem megy, minimum kell neked még két I gerenda közé, az 1m fesztáv sem kicsi. Ekkor viszont a padló a keretnek csak két oldalát terheli. Persze simán lehet hogy attól elbírja.
a szintezést nem bonyolítanám túl. a betonba betonvas, annak a tetején egy vastag lemez síkban a betonnal. aztán kiszintezés után (akár csavarral) ehhez hozzáhegeszteni a cuccot erőssen. pl L vassal.
Műszaki ember vagyok, de kőműves/mélyépítő munkát csak láttam és bizonyára a kor is teszi :) hogy ebben az esetben elakadok
Persze hogy slagvízmérték vagy éppen az az I gerenda , amit oda szánok szerelő keretnek, és 150-es vízmérték. Mindkét fajta vízmérték van jóbarátnál, bizonyára kölcsönadja
"belebetonozod az oszlopot direkt módon, vagy csak egy 10*10 centis kefnire hegesztesz pár betonvasat aztán mehet a betonba, majd erre ráhegeszted az oszlopokat. "
Ezt boncolgassuk jobban, mert nem értem
Gödör ásva lesz, behelyezem a zsalukövet kb.70cm mélyen, földsíkbol kiáll pár cm-t
Hogyan tovább a vasakkal?
Igen, 4 beton tuskóra gondoltam, amiböl kiáll valami erős zártszelvény és rajta 10mm-es 100x100 hegesztett talp amire a 80-as I gerendát fektetném. Gerendák gérben vágva összehegesztve, a tartó pillérre nem hegeszteném rá, de elmozdulás ellen a tartó pilléreken 100x100 keretecske lenne 90 fokban ahova befekszik az I gerenda
OSB lap az I gerendára fektetve, elmozdulás ellen szintán laposvas hegesztett fülekkel biztositva
I gerenda kereten belül 100x40-es zártszelvény merevítések amihez lecsavaroznám a lapokat
3x3m-re gondoltam, mert az I gerendák és a zártszelvények is 6m-esek
Remélem érthetően irtam le mit szeretnék :)
És számoltam a betont. 4 pillér 70cm mélyen 40x40cm alapterületre 2,7-3m3 jött ki
Mindenféle számitást olvastam, de megkeveredtem :) Mennyi és milyen sóder, mennyi cement kellene?
Az egész hűhót nem is csinálnám, ha vízszintes lenne a talaj, de szerintem bobcat munka kellene síkba hozni az meg megemelné a költségeket rendesen
A fagyhatárt azért illik elérni hogy a fagy ne tudja mozgatni, ha csak ötven centi mélyre betonozol akkor bizony megmozdulhat télen az épület!
Ha jól értelmezem akkor egy négy lábon álló épületet szeretnél?
Én a következő módon csinálnám: Földfúró 80 cm mély lyukakat kifúrnám, lyuk fölé pillérzsalu kő, aztán ebbe mehet a beton. Itt adódik több lehetőség is, vagy belebetonozod az oszlopot direkt módon, vagy csak egy 10*10 centis kefnire hegesztesz pár betonvasat aztán mehet a betonba, majd erre ráhegeszted az oszlopokat. A vízszintezést kérdezted, ami fontos is hogy ne kelljen az oszlopméretekkel kínlódni, vagy slagvízmérték, vagy vízmérték plusz egy akkora egyenes léc, zártszelvény vagy bármi ami egyenes, ami átér a zsalukövekre.
Mi lesz a pecó alja? Még további infókat adhatsz, és akkor biztosan tudunk segíteni!
Gondoltam 50cm mélyre oszlop zsalukövet rakok, betonnal kiöntve, benne valamiféle vas talapzattal, ebböl 4 db és 80-as I vasgerendával összekötve. Erre a keretre majd akármi/OSB lap mehetne alap placcnak
Ezek szerint menjek le olyan mélyre, 70-80cm-re?
Arra még ötletem nincs hogy rögzitsem biztosan azt a zártszelvényt/csövet vagy akármit amire majd egy vas talpat rögzitenék.
Kellene ebbe betonvasalás? Valami gyakorlati jótanácsot szivesen fogadnék, különösen hogy lesz pontosan vízszintbe a négy oszlop kiálló vas tartója
A bal oldali szomszédom megépítette zsalukőböl a tömör kerítést. Van-e arrra kötelezettsége hogy be is vakolja úgy az én oldalamon is, ahogy a saját oldalán teszi, vagy az már az én dolgom? Van erre valami szabály?