Hogyan kerül ide a teherautó olaj?Van teher C3?Tudtommal nincs! Abból indultunk ki,hogy minden C3 olaj A3/B4 jóváhagyású,de nem minden A3/B4 olaj C3-as minősítésű.Ezt az állítást vontad kétségbe.
A biztonsági adatlapon nincs feltüntetve az alapolaj összetétele,CAS száma.Kevés EU-s gyártó tünteti fel az alapolaj CAS számát.A valós összetételt,csak analizálás után lehet tudni,amiről bőven van adat.Az Edge 5W30 Biz.adat:
Persze, eltekintve néhány nyilvánvalóan tudatlan, marginális gyártótól (pl. Scania, Liebherr, MTU, Deutz, stb.) akik valamilyen nyilvánvalóan téves megfontolásból ragaszkodnak bizonyos TBN értékhez.
" ... Van,hogy a használat után 2-es TBN érték van,mégsem okoz károsodást a motorban ... "
" ... Gyakorlatilag nem tudni,hogy milyen olajat kap a vevő .... "
Miért is?
" ... bármennyire mást állítassz .... "
Úgy tudom hogy ezzel kapcsolatban még nem állítottam semmit sem, de ezek szerint már a semmi sem igaz.
" ... a Castrol aki titkolja az összetételt .... "
Minden olajunk magyar nyelvű címkéje tartalmazza az olajok valós összetételét, amint ugyancsak minóen olajunk biztonsági adatlapja mindenki számára hozzáférhető.
Gyakorlatilag nem tudni,hogy milyen olajat kap a vevő,bármennyire mást állítassz,főleg a Castrol aki titkolja az összetételt.A Grupe IV az inkább csak reklám,mint tény.CAS szám 68037-01-4 PAO
Hülye kérdés,mert eleve más adalékokat használnak,és nincs jelentősége a TBN értéknek.Az új Low SAPS olajoknál 6 körüli TBN érték van,mig a régieknél nem ritka a 16-os TBN érték sem.Van,hogy a használat után 2-es TBN érték van,mégsem okoz károsodást a motorban.Nagyon kevés régi motorhoz nem ajánlott a Low Saps olaj.A TBN szám összefügg a TAN számmal,ha jól tudom.A felhasználóknak meg kell bízni az általuk megvásárolt termékben.
Inkább visszafejlesztések vannak,olcsósítások az alapolajok összetételében.Nagyrészt ásványi olajat tartalmaznak a szintetikusnak kikiáltott olajak,amit a CAS számok eltitkolása miatt nem tudhatunk meg.Egyedül a németországi olajakon kell feltüntetni az igazságot,de még ott sem derül ki minden.
Itt is lefedi a C3 az A3/B4 kategóriát.A gyártói jóváhagyás az elsődleges!Szinte kivétel nélkül van gyártói jóváhagyás!Van amikor a gyártó minimum ACEA követelményeket ír,de ez nagyon ritka.Ismétlem,hogy az elsődleges a gyári előírás!
" ... itt nem ACEA minősítéseket kell előadni,hanem a gyári jóváhagyásokat ... "
Ügyesen szlalomozol, 5 perce még épp te érveltél az ACEA C3 környékén most pedig áteveztél a gyári jóváhagyásokhoz... Ezúttal mit szeretnél a tudomásunkra hozni (azon túl hogy rajtad kívül senki sem ért az olajokhoz)?
Ez úgy van hogy a tisztelt gyártó ez esetben korábbi (2007-es illetve 2008-as) ACEA tesztkövetelményeket vett alapul amelyek még nem zárták ki annak a lehetőségét hogy ugyanannak az olajnak Ax/Bx és Cx minősítése is legyen.
Mi változott?Itt nem ACEA minősítéseket kell előadni,hanem a gyári jóváhagyásokat,amikről kevés fogalmad van.Amihez értessz az a veszekedés,az okoskodás,számonkérés.
Még egyszer l a s s a n mondom: ha egy adott modellhez a gyártó ACEA A3/B3 vagy A3/B4 minősítésű (vagyis a C3-as olajoknál nagyobb szulfáthamu tartalmú és magasabb teljes bázisszámmal rendelkező) olaj használatát írta elő akkor oda a legjobb C3-as olaj is csak sokadrangú megoldásként jöhet szóba (a csodálatos ESP-t is beleértve).
Én tisztelem annyira az autók (és azon belül a motorok) tervezőit hogy elfogadom az alkalmazható kenőanyagokra általuk megadott követelményeket. Ha Te úgy érzed hogy jobban ismered ezeket a követelményeket mint a tervezők akkor az legyen a te egyéni szoc. problémád.
Sziasztok! Kicsit más, de van valami tippetek arra, hogy mit lehetne rakni egy 30cc modellautóba, ami 2 ütemű és aluminium hengeres? Tudtommal csak fullszintetikus a jó. Esetleg a Motulnak a Kart 2T-je jó lehet?
Az én boltom:Magyarország. Azon kevesek közé tartozom,aki nem a saját termékét népszerűsíti,sőt az olajkerekedelemhez sincs közöm.Köszönöm a megtisztelő kérdésed!
No, megkaptam a beosztásom.... de mindezzel együtt nem értek egyet veled. Szvsz objektív jobb vagy legjobb olaj (kategória) nem létezik, ez a kérdés csak egy adott autóval összefüggésben értelmezhető. Ha egy olyan autóhoz keresünk olajat amihez a gyártója pl. A3/B4 minősítésű olaj használatát írta elő akkor ebben az esetben a C3-as minősítésű olajok szvsz semmiképpen sem tekinthetőek jobb megoldásnak.
Nézd át az általad becsatolt ACEA teszkövetelményekben az Ax/Bx valamint a Cx minősítésekhez tartozó szulfáthamu tartalomra vonatkozó korlátokat (1.8 sor), ott megtalálod a választ.