Nem gondoltam volna, hogy ilyen lavinát indítok el a kérdésemmel. Elfogadtam, hogy gyermekkori álmomról le kell mondanom, még ha fáj is. Ügyeskedni azért nem fogok az orvosnál, hogy mégis legyek alkalmas.
Sőt azóta is használták már legalább kétszer két különböző időpontban, mikor az anyagoláshoz onnan hozták át a kocsikat, és volt mikor a munkagépek is ott jöttek át.
"Sztem régen sem bonyolította le a házon belüli szállításait Gödöllőn át a HÉV üzem. Vagy tévednék?"
A lényeg: "házon belüli szállítás" és "Gödöllőn át". Ennyi, nem több. Régen sem arra ment, most sem; - mert hát miért menne arra... Az, hogy a felek felé szerződésben vállalt kötelezettséget erre vagy arra teljesíti, most mindegy, mert házon belüli szállításról volt szó.
Nem tudom, hogy pontosan mi, de biztberes cucc van a régi őrházban.
A gödöllői vágánykapcsolatot utoljára talán 2007.06.26-án használták szállítással, emlékeim szerint a "nagy" metrópótlás miatt nem használhatták a törökőri vágányt, mert tele volt 7700-as volvókkal. :)
"Cinkota-Gödöllő - Palotakert-Pesterzsébetig közlekedik. 330 0002-7 psz. Ks teherkocsi Boráros térig. A 957-679-958 Kén utcáig. Onnan Soroksári úton és Kőbánya-Felsőn át, Gödöllő Palotakerten keresztül Cinkotáig közlekedik."
Régen ha nem is sok ,de volt teherforgalom a GHÉV-en és vitték itt is a cuccokat, pl. a néhai Ganz árammérőgyár kiszolgálása is innne történt zömével. 1996 óta meg már csak a BKV házon belüli teherforgalma van azt meg főleg Kőteher felől intézik. Ez a vágánykapcsolat nem tudom mikor volt utoljára használatba, de jó rég lehetett. Amúgy én se tudom jött-e erre valami a BKV részéről teherárúként, ezért írtam azt, hogy manapság nem jön. De tudtommal olyan tervek is vannak/voltak, hogy ezen a vágánykapcsolaton át beviszik a végállomást a nagyvasúti állomás első vágányára, amit kizárnak a nagyvasúti forgalomból, nem tudom ez a terv megvan-e még, vagy alapból nem is gondolták komolyan. Az ötlet amúgy nem rossz.
Talán még az ikarus gyár is szállított errefelé, bár nekik is közelebb volt Kőbánya-teher.
Igen, de a cikk megírása után, de megkérem Vittore-t hogy írja bele utólag.
A 3. vágányt meg ritkán használják a másik kettőhöz viszonyítva, ez belátható, az, hogy csúcsban egyszer megy oda vonat, mert máshol nem fér el az egy dolog.
Az ráadásul a nosztalgia kvázi mint egy gyorsvonat, kevesebb helyen áll meg. Azt viszont nem értem miért pont Nagyiccén állítják meg és nem Rákosfalván, utóbbi megállónak sokkal nagyobb a forgalma.
Ma végigmentem a nosztalgia hévvel a vonalon fotó és videó is készült róla. Képriportot is írtam, remélhetőleg lehozzák majd, ha igen linkelem majd ide is.
Apropó, jól láttam ,hogy Gödöllőn fényes a másik vágány is a HÉV végállomáson? Ill. a kijárati jelző is működik itt, csak nem üzembe helyezték ismét?
A volt őrház mellé kitett kék konténer mi célból van ott?