Ha nagyon eltolt a vízszintes lakat az nem biztos hogy hiba az is lehet hogy a lakat összekötői nem egyformák . Vagy az eke vonóléce nem jól van beállítva ! Az se biztos hogy az eke vonóléce stimmel az MTz-hez . Amit én vettem a saját trakimhoz ekét annak is a vonólécéből ki kellett vágni mert nagyon széles volt és nem lehetett a három ponthoz igazítani állandóan jobbra ált a gép után .
Saját káromon is tanultam,nameg a padban is ragadt rám valami,de a legtöbbet a régi öregektől lehet! Hiába computer meg automata kormányzás meg RTK gps,a munkafolyamat elve meg a föld ugyanaz marad :)
Nekem forduláskor a föld végén eléggé csapódik jobbra vagy balra az eke! Mikor kimegyek szántani a megfeszített kislakatok a jobb oldalin alig kell 2-3menetet engedni a baloldalit meg jó félig akkor van munka közben lazán! Az miért van?
Én csak anyira szoktam lógósra hagyni, hogy a felemelt ekének a vége lógjon 1-2 cm jobra balra ha az ember megrángatja . Ha nagyon lóg a traki után az eke kacskaringós lesz a szántás ,nem beszélve a felfüggesztést rángatja ,koptatja !
Akkor megy jó az eke ha minden jó és nincs kikotyogósodra!
Nálam már a kislakat és ami benne van azok ujat kellet kellett venni mert már nem tudtam fesziteni ha kombiztam!
Most már a konzolt és az a tengelyt ami a ekevas függestö vas megy rá a trakes alján mert már a kislakat majdnem átszakad annyira me volt feszitve,de lehet még a függesztövasat is ki fogom cserélni mert el vannak kopna,és igy nem lehet vele dolgozni,hisz 20 éves ,és nem cserélték soha ,és az kell a munkákhoz,szinte
Ha laza a kislakatok az ágyekénél akkor van jól beállítva az eke? Mert nekem lazák a lakatok csak a jobb oldalin alig kell vagy 2menetet szét tekerni a bal oldalit meg jó félig hogy munka közben laza legyen! Vagy ennek nincs jelentősége hogy egyiket jobban szét kell tekerni?
Helyzet és erőszabályzással ellátott rendszernél működik az üzemszerű munka mankókerék nélkül. Újabb,hidraulika programokkal ellátott ződ-kék-piros :D gépeknél is mankókerekeshez van a szántás program.
Mezei Mtzvel szántás mankókerékkel és úszóban a jó. Úszó nélkül egyenes,teljesen lapos földön még elmegy,de egy kis emelkedés,vagy barázda és máris az ekére megy a teljes gép súlya,vagy épp fordítva,kiemelkedik.
Mankókeréknél többféle felépítés miatt változó a beállítás,és időigényes,de mindenképp a jó és takarékos munka záloga. Farkeréknél a támasztóorsó tart a gépen sokat,azzal kell többet játszani.Ahol középen van a mankókerék,ott meg a szántás közbeni mélységtartás mellett az egész eke egyensúlya a keréken van majdnem.
A függesztőkarok alsó csapjainak "lötyögős" lukakba rakása sem előnyös szántáskor,azt nem szántásra találták ki,attól billeg jobbra balra az egész eke és változik az egész fogás.
Üdv Szemi!A kezelő kar,ha teljesen fel van tolva,az az uszo helyzet,legalábbh is általában.Lefele nyomod a kart,emeli a szerszámot.Középen semleges helyzet.Feljebb nyomva a kart,sűlyeszti a szerszámot.Még tovább felfelé tolva a kart,jön az uszó helyzet.Ez kb azt jelenti,hogy az emelő karok fel-le mozoghatnak,szántáskor emiatt tudja tartani az eke a szintet egyenlőtlen talajnál is.Ha te zárt hidraulikával dolgozol,akkor,ha a traki eleje belemegy egy gödörbe-értelemszerűen az eke meg kiemelkedik a barázdábol.Ha a traki eleje felmegy egy magasabb részre,akkor meg az eke jobban belemegy a földbe.Uszó helyzetnél,a talajkerék általi mélységet igyekszik tartani az eke,mivel az emelő karok elmozdulnak,és kiegyenlitik a traktor hosszirányu billegését.Legalábbis az én trakimnál igy van.
Légyszíves ne beszélj hülyeséget, én egy tszben vagyok traktoros ,és ez a szakmám is !!!! Az úszó az a három pont felfüggesztés egy pozíciója, amiben a munkaeszköz tudja követni a talajegyenetlenségeket a géptől függetlenül!!
Aszt mondták kint a gazdák hogy a ferguzonok ügyesebb gépek mint az utángyártott IMT ,pedig külalakra csak az emblémák különböztetik meg őket ,meg talán hogy a ferguzon colos csavaros az IMT meg már metrikus csavaros .