Stipi - stopi, Veresegyházra én viszem! Bár amilyen szégyenlős virágszál, vőféllyel mehetek a házuk elé, aztán kikéretem a nejétől (vagy az anyóstól...) - különben ott se látjuk.
Én azt hittem, Gödöllőre akarta elvinni nagymotorral...
Meg vagyok veled... khmmm...elégedve.. Hozod az átlag mozdonyvezetői szintet, szólj a Karlaki tanárúrnak, simán átköröz... Megtartalak a barátaim között!!!
Jól következtetsz síntesó, legfeljebb annyit tennék hozzá hogy a plató egy részén elfér a gázfejlesztő, a benzinmotor átalakítható a fagázüzemre, de leginkább a dieselmerga motor amivel át akartam motorizálni, erőssen hervatag...
Ferenc! Így már értem, nekünk könnyebb, ha nem éri meg felszedni a petrezselymet akkor következő tavaszon kiszántjuk, de mi is kibírjuk röhögés nélkül...de a szőlő helyett fű, hát nem vmi perspektivikus váltás, úgyhogy egyetértek, de az is szemétség, hogy Mo-n palackozott boron később veszed észre, hogy származási ország EU, magyarul pancs. A két tehénnel való ekekapázásról, szántásról annyit, hogy talajkötöttség és kondíció függő ez a kérdés. Mi 3 lóval és 8-as ekével szántunk.
A platós UAZ- nak elég lenne egy miniakku is, mert kurblimozdításra is beindult...csak a benzinár miatt ácsorog. (...asszem, ez lesz majd a fagázmotor..) Miért nem PB gáz? A környékünkön az összes azzal üzemel.
Csak az az érdekes,hogy nem egyes járommal csinálták,hanem kettes járommal.Direkt ehez volt csinálva húzató járom(nekem is van a padon).Hosszabb mint a szekér járma.Az egyik tehén az egyik tengeri sor közt,a másik a másik sor közt ment.Tézslával volt a kapagép elé akasztva.A tézsla egy szekérrúdhoz hasonló fa,ami ugyan úgy kapcsolódik a járomhoz,csak a másik végén karika van,amit az ekébe,vagy másba lehet akasztani.Csak ha valaki nem tudta volna...De megoldódott a kérdés!A tehén után általában 5-ös eke járt.Vagy 7-es,de az nehezebb volt nekik.Ma kérdeztem meg egy 84 éves tanyasi barátomtól.Biztos forrás:)Ja,a felénk Hajdúdorogon van.
Nicsak, egy márkatárs... nagyon örülök! Az enyémen megvételkor egy Pannónia karburátor keverte a benzint a levegőbe (ezt tervezem pléhúsz úrnak adni ), de kaptam egy pótmotort, és azon egy olyan membrános porlasztó volt, mint ami neked van. Na ez a hozzá passzolós, azóta ezzel pazarolom a keverékbenzint. Milyenek is vannak? A Jancsár uram példáján felbuzdulva nekem is kellett egy 45- ös Mötözö, de itthon kiderült, hogy ez is JUMZ, de a korai fajta, nem a 6- os, hanem még az 5- ös típus. Van egy árokásóm is, ami szintén Jumz alvázon szomorkodik, de ez még az ívelt orrformájú kivitel. Ezek mind elektromos önindításúak, ezenkívül a Csepelinkó is akksifüggő. A platós UAZ- nak elég lenne egy miniakku is, mert kurblimozdításra is beindult...csak a benzinár miatt ácsorog. (...asszem, ez lesz majd a fagázmotor..) A négy- öt Trabant számít itt?
Közhely, de igaz. A remény hal meg utoljára. Tudjuk minket konkrét melóból élőket mindíg átvernek, bankok, hatóságok, biztosítók, elnyomó szervezetek.
Szóval nem könnyű, de amikor a magyar parasztnak a mesében gazdagságot ajánlott a császár, azt mondta az egyszerű: nincs nálam gazdagabb a világon, a kajámat magam termelem, a ruhámat magam varrom, a házamat magam építem, stb.
2-3 hete találkoztam a Makoveczel(építész géniusz) a kispiacomon. Kellőképpen dicsértük a nem keresztényeket meg a vérszívóinkat, azt mondta nekem. Túl fogjuk élni őket, nincs más választásunk.
Volt már ilyen tragédia a történelmünkben a dzsentri korszak. Látszólag úrizáló, ruppótlan banda villogot, mint most a sohasem munkásruhában, banki kölcsönökkel kápráztató talmi üres csőcselék.
Sajnos nem tudok menni, biztos óriási élmény lenne! Én a mérnöki tevékenységemből élek vállalkozóként, de sok mással is foglalkozok, még hó eltakarítást is végzek két önkormányzatnak. A reményvesztésem okairól meg tényleg személyesen lehetne beszélgetni, talán legközelebb!
Az enyém is kismotoros. A tiéden membrános porlasztó van? "akkor a Csepelembe is ilyen indítást óberkodok össze, meg minden nagyobb gépembe" Milyen gépeid vannak?
El vagyok veszve a részletekben,igy szokott ez lenni a látványos része hamar összeáll aztán jönnek a csiri viri munkák,főleg ha hatszor szedem szét a kuplungot mire jól müködik
Azért vágtuk ki, mert már 3évnyi termés a nyakunkon van, nem tudjuk eladni. Az emberek jobban szeretik a pétisóból készültet. A szőlőhöz én nem értek csak besegíteni szoktam Édesapámnak. Ő meg már „veterán” szegény. A terület marad üresen, majd közbe-közbe lekaszálom. Ráadásul van egy súlyos hibám: nem iszok meg egy csepp alkoholt se!
Kedves ismerősök, topcnyitásra vetemedtem. " Kisflex és Trafópálca " néven az ócskavasvarázslók baráti társaságát szeretném összehívni Ha kialakul ott is a baráti társaság, akkor akiknek feltalálói hajlamaik (is) vannak, szívesen látott vendégek arrafelé. Van aki csak működőképesen szeretné tartani a gépjét... talán segíteni is tudunk.
Na látod már csak ezért is kell jönnöd Gödöllőre,hogy feltöltsd az aksit (képletesen)Tudod néha a legjobb ötletek a földön hevernek... Tudod én is munkanélküliből lettem vállalkozó... Sok jó ember, akiket személyesen megismerni öröm. Már én is várom !!