Keresés

Részletes keresés

Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.07.22 0 0 161904

Köszi Laci bácsi a gyújtó tekercset. Egyből jó lett.

El is ugrótam vele a dinnye földekre.

Plusz benzin.

rostiron2 Creative Commons License 2018.07.22 0 0 161903

Sziasztok.

 

Vettem még egy 207-es babszit, ami kb 7 éve volt utoljára beindítva.Gondoltam legyen pótalkatrészem.  Elkezdtem kipucolni, a karburátor úszó kicsit horpadt. Mindenképp kuka, vagy azért még elképzelhető hogy jó lesz vele a karbi ??

53zsiga Creative Commons License 2018.07.22 0 0 161902

Nagyon sajnázlak. 

Előzmény: tiger1342 (161900)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.22 0 0 161901

Lacikám én írtam a magyar faktort! Olyan nincs, hogy egy törvényt nem tartunk vagy nem tartatunk be. Bár mi szeretjük a magunk ízlése és főleg érdeke szerint értelmezni a törvényeket. A biztosítók már így is bucira keresik magukat és sírnak mint a kezdő buzi a gőzfürdőben. Én megélhetési autós vagyok a céges Vito éves biztosítása B8-al 124000 jó magyar forint.  Tehát nem kell félteni a biztosítókat a csődtől.

Ahogy Lacó is írta, számos jó példa van a környező országokban még kitalálni sem kell, csak átvenni és betartani, betartatni.  De egy modern, a kort, és a közlekedési kultúrát követő megoldást szeretnék.  De még kár rinyálni, nem most fog az bejönni. 

Előzmény: BLaaszloo (161899)
tiger1342 Creative Commons License 2018.07.21 -1 0 161900

Nobazmeg... Csak most olvastam, hogy 1 héttel a tervezett időpont után lesz. Emelt fővel tudomásul veszem, hogy erről lecsúsztam.

Előzmény: 53zsiga (161713)
BLaaszloo Creative Commons License 2018.07.21 -1 0 161899

Ha  rendszámod van onnantól bárhol ahol kamera van szigorúan be kell tartanod a KRESZ-t Így is csak nem annyira.  Ha beveztik akkor bevezetik, kifizetem de lobbizni nem akarok mellette. Vannak megélhetési kismotorosok,  akiket nyakonbaxna ha hirtelen még pár tizest legombolnának róluk - őmiattuk nem érdemes ebbe a dologba belekapaszkodni.

Előzmény: 53zsiga (161881)
LacoP21 Creative Commons License 2018.07.21 0 1 161898

Hát kedves márkatársam, ha a Magyarországon működő bürokráciáról beszélünk, bizony nyomdafestéket NEM tűrő gondolataim támadnak...

Merthát kies országunkban csak a bürökrácia van csúcsra járatva! ( meg a stadion építés..)

 

Ha az SMK rendszámozás a téma, én a fentebb leírtak miatt nem támogatom!!

 

 

DE!

 

Mivel én is rendpárti vagyok, én is támogatnám a lajstromozást, HA valamilyen elfogatható rendszerbe állítva történne. Vannak minták.

 

 

 

Ugyan nem ehhez a kérdéskörhöz tartozik, de a biztosítást is lehetne személyhez kötni, sőt a rendszámot is.

Ezekre is vannak minták... 

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
cst b207 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161897

Az 46 év. Én azt hittem, hogy csak 8 éve nem :))))

Előzmény: 53zsiga (161895)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161896

Az legalább barátságos volt hozzád, mert igen kellemes helyre küldött. Mentségére legyen mondva, Ö legalább szakszerűen kérdezett.

Mai hír: " ...a társaság alkoholt ívott..."  Ki az az állat, aki MÉRGET iszik? És ezt minden nap hallom a TV-ben. Ennyire nem lehetnek hülyék! DE!

Előzmény: 53zsiga (161895)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161895

Jó régen úgy 2000 körül, éjjel megállított a zsaru.

-Mikor ivott utoljára szeszes italt. 

Mondtam neki. Várjon csak. Vagy 1972 december 31. én vagy 1973 január elsején. Nagyot nézett és mondta: Na menjen a pichába.

Előzmény: 4728ITI (161893)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161894

Lacikám!

Pontosan így van, ahogy írod. A bátyám Simson Star-t vett, le kellett vizsgáztatnia, mert a feleségét is akarta vinni. Én mentem vele, jól ment, simán vitte a 60-at, 2 személlyel is. Aztán volt a rendszám nélküli, az gyenge volt, hozzá képest. Viszont ahhoz is kellett Kresz vizsga.

Előzmény: 53zsiga (161889)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161893

Erre van egy igaz történetem, amit a barátom mesélt el. Az átkosban a szerv megállította, amikor kismotorjával etse ment haza. Tél volt, hideg volt.

-Kérdezi a szerv: Ivott?

-Válasz: Igen. Maga is?

-Miért, érezni?

-Aha!

-Na akkor menjünk haza!

 

Előzmény: Tóni bácsi (161891)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161892

Volt ilyen kategória, hogy MOPED. Én használtam a Fater SR2-esét, azzal jártan a szomszéd faluba a barátomhoz, de ha találkoztam is rendőrrel, sosem állított meg.

Lehet, hogy szerencsém volt? :-)))))

Előzmény: 4728ITI (161890)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161891

Erre én akkor valszeg azért nem emléxem, mert a mi kis falunkban, ha nagy ritkán elő is fordult egy szolnoki járőr, sosem kért hajtási engedélyt a mopedokkal, vagy lúfogatokkal közlekedőktől.

 

Csak mindig az érdekelte őket, hogy a kocsma előtt álló motorok gazdái piáltak-e! :-)))

 

Naná!! :-))))))))) Aztán jött a becsületszóra ígéret, hogy gyalog mennek haza. Szerintem egyik közeg sem volt annyira hülye, hogy ezt el is higgye. :-)))))) De azért nem nagyon büntettek. :-)))))

Előzmény: 53zsiga (161889)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161890

Tónikám!

Azóta sokat fordult a föld. Annak örüljünk hogy van ez a "szabad" kategória, amiben sokunk örömüket lelik. Többször is szó volt róla hogy rendszámosak lesznek az SMKP-k, de szerintem a hatóságok jobban félnek tőle, mint mink. Ezért maradt minden a régiben.

Én egyébként úgy tudom hogy a Moped sosem volt hivatalos megnevezése a kategóriának, mint ahogy a Mokick és a Mofa sem. De lehet hogy rosszul tudom?

 

Előzmény: Tóni bácsi (161887)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161889

Tamás4

Pont ezért voltak a fojtott motorok. De jogi (KRESZ VIZSGA) még a lovaskocsihoz is kellett.

Előzmény: Tóni bácsi (161884)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161888

Tóni bátyám!

Még ki sem borult a tej és már jól belesírtunk :))))

Írtam a FAGY ról.

Előzmény: Tóni bácsi (161885)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161887

Tomikám!

Az '50-es évek végéről és a '60-as évek legelejéről beszéltem. :-))

Előzmény: 4728ITI (161886)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161886

Elvileg minden további nélkül. Minden attól függ hogy mennyire melegszik a szabályzó hűtőbordája. 8W összfogyasztás esetén biztos hogy 60 fok alatt marad.

 

Tóni bácsi:

 

Az már olyan régen lehetett hogy én arra már nem emlékszem. Igaz, soha nem is érdekelt,mert az első motormhoz A kategóriás jogsi kellett.

Előzmény: Kistuci 1977 (161883)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161885

Van ebben valami igazság, de azért nehogy má" drágább legyen a vizsgáztatás, rendszámozás, mint amennyit a libaüldöző ér!!!

 

Nektek meg, akiknek több is van, kész anyagi csőd. :-(((

Előzmény: 53zsiga (161881)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161884

Szia Tomikám!

 

Nem jól tudod. Amíg meg volt a MOPED kategória, abba csak a pedállal is hajtható kis libakergetők tartoztak bele és nem kellett hozzá jogsi! Az SR1-es, SR2-Simson, a Babetta különböző változatai, a Verhovina első változatai, a Berva, a Komar 2, Tomos stb. pl. még igen, de pl. a Simson Starom már nem. Pedig az is 50ccm-es volt, és vizsgáztatnom kellett, "A" kategóriás jogsival lehetett vezetni.

 

Előzmény: 4728ITI (161878)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161883

Szerintem holnap lesz a főpróba.

Szerinted egy plusz rendszám világitást is elbír a rendszer?

Előzmény: 4728ITI (161882)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161882

Szia Gábor!

 

Rendben, várom a híreket.

Előzmény: Kistuci 1977 (161860)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161881

Azért a magyar faktort tegyük hozzá legalább 3 as szorzóval!

A magyarnak minden azonnal kell ingyen vagy egy kicsit olcsóbban. Ha fizetni kell érte akkor az már sz.r és minek!

Előzmény: BLaaszloo (161879)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161880

 Beméregettem a töltő tekercseket.

Egyforma fordulaton ugyan azzal az alaplappal, mágnessel és műszerrel. 

- Gyári tekercs 210 ohm, 25 volt.

- Futár Peti / Mofaker 235 ohm, 20 volt.

- saját, ismeretlen nagy vasmagos (Szilágyitól) 320 ohm 28 volt. 

 

Holnap beleteszem őket egy motorba.

BLaaszloo Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161879

Szerintem is nagyot dobna egy  rendszám a babettán sosem rejtettem véka alá. Viszont csak azért hogy az enyémen legyen eszembe nem jutna a többi robogóssal és mopedessel kitolni hogy valaki a mi példábkon felbuzdulva majd őket is kötelezze.  Maradjon csak minden úgy ahogy volt, aki külföldre megy és szeretné az csináltathasson, aki meg itthon váltogatja a motorjait annak legyen elég sarcnak  a gépenkénti kötelező biztosítás.

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161878

Szia Tóni bácsi!

 

Nem jól tudod, az elnevezés lett más. Továbbra is érvényben van hogy az SMKP önerőből nem lehet képes 45 km/h-nál többel menni. Amelyik többre képes, az motorkerékpár, ezért arra kötelező a rendszám. Egyébként bárki kérhet rendszámot az SMKP-jára, jelentse be műszaki vizsgára, amin ha átmegy, kap rendszámot. Igaz onnantól már motorkerékpárnak minősül, viszont mehet gyorsabban is és szállíthat személyt is.

Előzmény: Tóni bácsi (161877)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161877

Az még nem lenne baj, ha köbcentihez és megengedett végsebességhez kötnek  hajtási engedélyeket.

 

Engem továbbra is az bosszant, hogy megszűnt a klasszikus értelemben vett MOPED kategória 50 ccm-mel és 40 km/ó-s megengedett végsebességgel!

Mióta SMKP lett belőle, ide sorolják az akárhány köbcentivel száguldozó egyéb robogókat is. :-((((

Előzmény: 53zsiga (161871)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161876

Több ellentmondást is látok. 

- váltós és automata váltós motor.

- egy Babette és egy Gilera Monster töréstesztje sem hasonlítható össze.

 

Szerintem a teljesítmény számitson.

Anno az NDK, NSZK ban Austriában, Cseheknél, olaszoknál simán lehetett utast vinni az SMKP vel is.

Most bringával vontathatod a baromi veszélyes gyerek kulit, kismotorral semmit.

Iszonyatosan nagy a kupleráj!

 

Előzmény: Név helye (161872)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161875

Köszönöm! Látom Te is rendpárti vagy. A legolcsóbb egy bádoglap lenne. Befizeted a biztosítást és egy évig kuss van. Viszont itt a január 1 a kezdet és nem a kötés ideje. Ha eladod, vagy veszel viszed az adásvételit és kötsz a nevedre egy biztosítást. Mit kell ezt túl spilázni? A lényeg nem a bürokrácia csökkentése?

Valóban szükség lenne két SMKP kategóriára is. Nyugaton van ahol 3 is van. De olasz, spanyol az már eldorádó lenne.

Előzmény: miko? (161873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!