Vettem még egy 207-es babszit, ami kb 7 éve volt utoljára beindítva.Gondoltam legyen pótalkatrészem. Elkezdtem kipucolni, a karburátor úszó kicsit horpadt. Mindenképp kuka, vagy azért még elképzelhető hogy jó lesz vele a karbi ??
Lacikám én írtam a magyar faktort! Olyan nincs, hogy egy törvényt nem tartunk vagy nem tartatunk be. Bár mi szeretjük a magunk ízlése és főleg érdeke szerint értelmezni a törvényeket. A biztosítók már így is bucira keresik magukat és sírnak mint a kezdő buzi a gőzfürdőben. Én megélhetési autós vagyok a céges Vito éves biztosítása B8-al 124000 jó magyar forint. Tehát nem kell félteni a biztosítókat a csődtől.
Ahogy Lacó is írta, számos jó példa van a környező országokban még kitalálni sem kell, csak átvenni és betartani, betartatni. De egy modern, a kort, és a közlekedési kultúrát követő megoldást szeretnék. De még kár rinyálni, nem most fog az bejönni.
Ha rendszámod van onnantól bárhol ahol kamera van szigorúan be kell tartanod a KRESZ-t Így is csak nem annyira. Ha beveztik akkor bevezetik, kifizetem de lobbizni nem akarok mellette. Vannak megélhetési kismotorosok, akiket nyakonbaxna ha hirtelen még pár tizest legombolnának róluk - őmiattuk nem érdemes ebbe a dologba belekapaszkodni.
Pontosan így van, ahogy írod. A bátyám Simson Star-t vett, le kellett vizsgáztatnia, mert a feleségét is akarta vinni. Én mentem vele, jól ment, simán vitte a 60-at, 2 személlyel is. Aztán volt a rendszám nélküli, az gyenge volt, hozzá képest. Viszont ahhoz is kellett Kresz vizsga.
Volt ilyen kategória, hogy MOPED. Én használtam a Fater SR2-esét, azzal jártan a szomszéd faluba a barátomhoz, de ha találkoztam is rendőrrel, sosem állított meg.
Erre én akkor valszeg azért nem emléxem, mert a mi kis falunkban, ha nagy ritkán elő is fordult egy szolnoki járőr, sosem kért hajtási engedélyt a mopedokkal, vagy lúfogatokkal közlekedőktől.
Csak mindig az érdekelte őket, hogy a kocsma előtt álló motorok gazdái piáltak-e! :-)))
Naná!! :-))))))))) Aztán jött a becsületszóra ígéret, hogy gyalog mennek haza. Szerintem egyik közeg sem volt annyira hülye, hogy ezt el is higgye. :-)))))) De azért nem nagyon büntettek. :-)))))
Azóta sokat fordult a föld. Annak örüljünk hogy van ez a "szabad" kategória, amiben sokunk örömüket lelik. Többször is szó volt róla hogy rendszámosak lesznek az SMKP-k, de szerintem a hatóságok jobban félnek tőle, mint mink. Ezért maradt minden a régiben.
Én egyébként úgy tudom hogy a Moped sosem volt hivatalos megnevezése a kategóriának, mint ahogy a Mokick és a Mofa sem. De lehet hogy rosszul tudom?
Elvileg minden további nélkül. Minden attól függ hogy mennyire melegszik a szabályzó hűtőbordája. 8W összfogyasztás esetén biztos hogy 60 fok alatt marad.
Tóni bácsi:
Az már olyan régen lehetett hogy én arra már nem emlékszem. Igaz, soha nem is érdekelt,mert az első motormhoz A kategóriás jogsi kellett.
Nem jól tudod. Amíg meg volt a MOPED kategória, abba csak a pedállal is hajtható kis libakergetők tartoztak bele és nem kellett hozzá jogsi! Az SR1-es, SR2-Simson, a Babetta különböző változatai, a Verhovina első változatai, a Berva, a Komar 2, Tomos stb. pl. még igen, de pl. a Simson Starom már nem. Pedig az is 50ccm-es volt, és vizsgáztatnom kellett, "A" kategóriás jogsival lehetett vezetni.
Szerintem is nagyot dobna egy rendszám a babettán sosem rejtettem véka alá. Viszont csak azért hogy az enyémen legyen eszembe nem jutna a többi robogóssal és mopedessel kitolni hogy valaki a mi példábkon felbuzdulva majd őket is kötelezze. Maradjon csak minden úgy ahogy volt, aki külföldre megy és szeretné az csináltathasson, aki meg itthon váltogatja a motorjait annak legyen elég sarcnak a gépenkénti kötelező biztosítás.
Nem jól tudod, az elnevezés lett más. Továbbra is érvényben van hogy az SMKP önerőből nem lehet képes 45 km/h-nál többel menni. Amelyik többre képes, az motorkerékpár, ezért arra kötelező a rendszám. Egyébként bárki kérhet rendszámot az SMKP-jára, jelentse be műszaki vizsgára, amin ha átmegy, kap rendszámot. Igaz onnantól már motorkerékpárnak minősül, viszont mehet gyorsabban is és szállíthat személyt is.
Köszönöm! Látom Te is rendpárti vagy. A legolcsóbb egy bádoglap lenne. Befizeted a biztosítást és egy évig kuss van. Viszont itt a január 1 a kezdet és nem a kötés ideje. Ha eladod, vagy veszel viszed az adásvételit és kötsz a nevedre egy biztosítást. Mit kell ezt túl spilázni? A lényeg nem a bürokrácia csökkentése?
Valóban szükség lenne két SMKP kategóriára is. Nyugaton van ahol 3 is van. De olasz, spanyol az már eldorádó lenne.