Régebben írtam, hogy nem akar működni az állófűtésem a 99-es mercimben. Akkor még azt hittem, hogy DW50-es kályha van benne, de ezelőtti héten levettem és nekiláttam vallatni, hogy miért nem működik.
A következőkre jöttem rá:
-Nem DW50 van rajta, hanem Thermo Top Z
-Mivel Z, ezért nincs szivattyúm, tehát csak kiegészítő fűtésem van :(
-A gázolaj szivattyúja be volt állva mint az állat, de sikerült életet lehelnem bele
-A levegő szivattyúja sem tudott megmozdulni a retektől, ez is jó lett miután kitakarítottam.
Most tökéletesen működik, nem füstöl.
A nagy kérdésem az lenne, hogy ha nekem ez a kályha a gyári rendszerre van rákötve, mint kiegészítő fűtés, de nekem van benne időzítő és Telestart is ( ha elindítom, akkor 20perc és lekapcsol (gondolom a hőérzékelő miatt, mivel nem kering a víz...)), akkor ha veszek egy gyári vízpumpát, akkor azt elméletileg tudná kezelni, vagy kellene másik vezérlőelektronika?
Ja és még amit nem értek, ez állitólag dízel, viszont egy benzines autóbol (chrysler grandvoyager) szedtük ki, de a szivattyún kivül még tartályt sem találtunk,és a helyét sem.
Egy pár napig nem jutottam netközelbe annyi volt a dolog, ezért reagálok ilyen későn.
Sajnos nincs meg a kis adatközlő matricája a kályhának, amit tudok róla, compact kivitelü tehát benne van a vezérlő, és talán d1lcc a tipusa. Ha leszedjük a fedelet ahol a kábelek bemennek a kályhába, alatta található egy számsor (talán a vezérlő száma) 25 1976 51 0001.
Eberhez a webasto nem fog mukodni... a webasto sima K-line-os interfesz, az edith progihoz meg egy kombinalt interfesz kell egy kis "csavarral" . Ha jobban megnezed akkor a rajz amit adtam egy mikrovezerlot is tartalmaz :) Eberhez meg az illesztesi impedancia is mas. Kb 5-7 kulombozo interfeszt epitettem meg a netrol mig rajottem hogy egyik se mukodik az edithel igy kezzdtem sajat fejlesztesbe.
szia 95xf.köszi a választ. ahogy nézem, ugytünik mintha soha nem üzemelt volna még. a kipufogója olyan tiszta, mint a patyolat. semmi korom,vagy valami.
Sokaig keresgelteme a netet edit interfesz miatt de nem talaltam mukodot ugyhogy terveztem egyet en :) Mukodik is a legtobb kalyhaval es az edith progival. Ha lesz egy kis idom teszek fel rola rajzot. Kereshetsz melben is.
Vag comom van eredeti de nem komunikál vele.találtam a neten egy rajzot ami állitolag az eredeti eber. kábel .néhány ellenállás egy max 232 és egy 9141 es illesztő.
Kellene egy kis segitség ha nem gond.Galaxy kályhákat kellene diagolnom de sajnos nem megy. usb-s kkl kanocom van com1 re álitva.próbáltam wtt2002 , edith programokkal de sajna nem akar komunikálni.
az edit program hoz egy hibát : error ID:3, commandID:0, time-out occurred. Mit rontok el .? esetleg az usb kábelt nem szeretik ezek a programok?
Majdnem teljesen analóg ,van bennt egy 8bites kommunikációs ic ..smd hegyek de mindennek megvan a száma,típusa....majd dobok fel fotót..most már nem megyek ki ..Mondjuk nem egyszerű,mert többrtegű panelon vannak a motyók,és ha ott megszakad az áramkör akkor tényleg kuka! Holnap próbálok :))
Nem akarom elhinni hogy rossz a kazánvezérlőm !! A garázsban kreáltam neki feltételeket..el is indul fel is fűti a kanna vizet .de lekapcsolom megszakítom a generátor jellel a programmját,mert nem bírja a kanna túl meleget :) le is áll ahogy kell....másodszori indításkor lehült vízzel az istenért nem kapcsolja be az üa pumpát...most szétbányászom a vezérlőt..de a rohadt eber frankón beönti a vezérlőit!!
Balu... ezek elméletileg javíthatatlanok mi ? Hát persze..különben nem öntötték volna be ....Pedig olyan jó kis kazán ..iszonyú gyorsan begyújt!! D5Z-F.
a vízpumpa relé kerregés megszűnt. grandegabonak köszönhetően, megcsináltam, azt az ellenállásos kondis relét. teszi a dolgát óramű pontosan. köszönök minden segítséget, főleg neked grandegabo! imába foglalom a neved!
Ahol el kéne vágni a nyákfóliát az épp nem hozzáférhető, a 12 pontos csatlakozó műanyag része alatt van, amit nem szivesen forrasztanák ki . :(
Ha már ki kéne forrasztani azt az egészet, akkor egy szaki igazán kitalálhatná, hogy melyik alkatrész hibás, és csak azt cserélje ki .
Talán nem lenne túl nagy lehetetlenség, szerintem pótolható, piacon fellelhető alkatrészekből áll, nem műgyantával kiöntött, meg lecsiszolt felületű bújkáló félvezetőkből .
Nem ártana mondjuk egy kapcsolási rajz, de lehet, hogy egy hozzáértőnek még az sem kell .
Ha valóban izzóvezérlési hibával küzd az az időzítő akkor megteheted azt hogy az izzót bekötöd a világítás ÉS a fűtés vezérlőszál +24V-jára 2 diódával elválasztva az áramköröket..
A világítás izzó érintkezője nem direktben kapja a 24V feszültséget, és atestet sem a fenti pontoktók, hanem elektronikán keresztül .
Mert például nemcsak akkor világítana, ha a világítás felől jő a feszültség, hanem ha be van kapcsolva a kályha .
Gondoltam arra is, hogy a nyákon leválasztom az áramkörről a világítás izzó érintkezőjét, és direktben átkötve adok neki 24V-ot .
Az sem járható út, mert, hogy hogynem épp az érintkezők forrasztási pontjánál ágazik el a nyák fólia, és ki tudja mit választanék még le amit nem lenne szabad .
Tehát én a vezérlőegységen belül nem tudom megoldani a problémát . :(
Ha kicsi átalakítással meg lehetett volna oldani, már meg lenne, szétbarmolni viszont nem szeretném .
Én szakadásvizsgálóval megnézném az 1-es és az izzó egyik érintkezője ill. a 12-es és az izzó másik érintkezője között, hogy van-e kontakt. Gondlom, vmelyik szakadt. Amelyik az, szét kell kapni az órát és végig kell követni.
sziasztok. opel omega c disel. gyári állófütés van benne. de nemtudom hogyan kell elinditani. semmi kapcsoló ,vagy kütyü nincs a müszerfalon. valaki esetleg tudna segiteni? elöre is köszi
Nem akarlak elkeseriteni,de D1L C-hez egy vagyon az üzpumpa! (2-éve vadásztam én is olyant,azthiszem még beszer. áron is olyan 60eFt körül volt....:-(! )
Használtan meg esélytelen hozzájutni! (Persze kinek milyen a szerencséje!?)
A D1L C felírat alatt található Ausfhürung számot ha megadod,akkor megnézem az EPRO-ban,hogy milyen pumpa kell hozzá pontossan!
Behúztam egy páe 2.5-es kábelt a kazánhoz ..így már indul...akkor az volt a baj hogy a thermo top c ..annyira megterhelte a gyári eber-kazán kábeleit,hogy túl nahy volt a feszültségesés..na mindegy tanultam ebbűl is :))
A kondi méretével tudod beállítani a kikapcsolás késleltetését. Ha esetleg más fogyasztó is van az órára kötve, kell az ellenállás elé egy dióda sorba.
Figyi, ma beraktam azt a relét, és nem voltam meglepve, hogy az is kerreg, mert abba sincs késleltető. így, igénybevenném a szolgáltatásod, ha még áll.:) várom a válaszod!
Az "E" jelölés a 4,2kW-os verzió, a "C" pedig 5kW. Csatlakozók-bekötés tudtommal cserekompatibilisek.
Az utomata klímák nagy része elő van készítve állófűtés fogadására (ha gyárilag volt ebbe a típusba építve akkor szinte biztos). Ez utóbbiban Én nem tudok konkrétan segíteni mit hova köss..
Sürgősen a hozzáértésetekre lenne szükségem! Kollégám szeretne a nissan almera-jába állófűtést. Tudna occó pénzért venni egy webasto thermo top E típusú kályhát, de nincs hozzá semmi! Az "E" jelölés mit jelent? Tud-e valaki eladó kábelkorbácsot, programórát? Az autója autómata klímás, ezért bekötési rajz is kellene. Előre is kösz!
Van egz webasto thermo top c kályhám.ļeraknám az autóba télre,dizel,kérdésem az lenne,hogy egy kapcsolóval el tudom e inditani.Van egy 6 polusu csatija gondolom ott kapja az inditojelet.
Szia balu ..beleraktam a szerinted agyhalott d5z-f kazán helyre egy webasto thermo top c-t ..azt csinálja .hogy ha bekacsolom ,elindul ,pörög de nem gyújt be! ha beindítom az autót,és így indítom el ,akkor begyújt rendesen keringet ,melegít is ,,ha begyújtott rendesen és így állítom le az autót megy rendesen ....arra gondoltam .hogy kevés neki a fesz ,nagyot esik..pedig.a régi kályha tápkábeleit használltam ,fel ....mértem is ,álló motornál 12.5V ..és ha beindítom a webartot ,akkor sem esik 12V alá!! Mi lehet a gond?
Várj egy kicsit,meg kell néznem,azt hiszem,hogy az enyém D4W SC csak átalakítottam a helyhiány miatt,nincs v.szivattyú a tetején! De vissza rakhatom rá a Tiédet.Elég lenne ha csak elektronikát,üzemanyagpumpát és lángcsővet cserélnénk.Igen,diagolható!
Milyen állapotban van? Az enyémet kitakarítottam, kapott új mosolygós tömítést meg izzítóstiftet, amiket egyébként tőled vettem kb egy éve:). Az a fajta ugye, ami a gyári programórával diagolható? Én benne vagyok, ha minden klappol. Elég messze vagy sajna.
elméletileg az az ami kell, ahogy fordítgatom a német szavakat, csak közbe most írt grandegabo fórumtárs, hogy elkészítette a vezérlést ami kell. :D legalább lesz 2 :D fenébe ezzel a német nyelvel
történt egy kis változás a kerregés ügyben. miután ma mondtam a kollégámnak, hogy van egy srác aki megcsinálja a vezérlést a vízpumpának, akkor a kezembe nyomott egy webasto relét. de gőze nincs senkinek, hogy pontosan micsoda. Balu maci hátha tudja! webasto 83699 c , 61 202 100. ha kell kép, azt csak késöbb tudom megoldani otthonról. ez valami tranzisztoros relé lesz, lényegében stimmt hogy mi micsoda, csak senki nem tudja mi az E1, E2...
erre keressük a választ, meg hogy jó-e vezérelni a vízpumpát és a belső fűtőmotort?
Elektro-pneumatikusra lehet megcsinálni,kell hozzá egy elektromos vákumkapcsoló,és egy vákumra nyító fűtéscsap. Ilyen rendszerű van az én F.Galaxy-mban is.
Tudom, hogy nem sok esély van rá, de hátha. Van nekem egy B4W SC-m a dízel autómon. Hibátlanul működik, de egy normális méretű tank sehol sem fér el. Ha van vkinek D4W SC vagy D5W SC és benzines autóra vált, bótolhatnánk.:)
Közben nézegetem a vaterát. Van azért kínálat bár én olcsóbbra számítottam, de találtam 73-ért webasto termo top dw50, és 90-ért eberspacher hydronic d4w sc. Pár éve 60-ért tudtam volna boltolni egyet :-( de akkor nem kellett.
mert azon agyaltam, hogy ha csak a "szúnyogháló" van benne, akkor veszek egy mosható sportlégszűrőt, szétcincálom és abból szabok bele megfelelő méretűt.
Sziasztok, tudnátok segíteni, hogy honnan lehet beszerezni és kb mibe fáj egy állófűtés 3.0 Dizelhez? Persze használt érdekelne, mert nem vagyok krőzus :-)
Szia balu ..igen működik a szivattyú még mikor leveszem a gyujtást !! Hideg motornál beindítva megy rendesen 4-5 percet és megáll az üzemanyagszivattyú ...utána ha leállítom az autót ,és ujra elindítom akkor pörög a kályha ventilye hallom ,de nem gyújt már be ..nem adagol.....mostanra már kibányáztam a szivattyút,meg a kazánt is !
A szivattyú pöpec semmi baja szpen hangtalanuk pörög..a kályhához még nem nyúltam ..agyhalál??
igen, én küldtem kaposvárról. beszéltünk is a lángszitáról.
de 4 évig nem füstölt (kivéve mikor a vezérlője miatt szarakodott a motor). nálad sem füstölt.
szóval nem értem akkor nálam miért? gondolom a lángszita nem úgy megy tönkre, hogy egyszer csak eltűnik. gondolom az fokozatosan kiég. szóval nekem ez bermuda háromszög.
Sziasztok! webasto thermo top V-hez keresek izzítógyertyát. Az enyém megnyullot az elleállás értéke 0,4-0,5 ohm a gyári 0,2-0,3 ohm helyet igy mindig Q8 izzító és lángőr figyelő hibára tilt. kösz Black
Gondolom ez az eletromos fűtőbetétes megoldás. Sok esetben arra is kevés hogy megfordítsa a vizet a hűtőrendszerben. ..bár a semminél jobb, de egy normális állófűtéssel össze sem hasonlítható.
Azzal akár tönkre is teheti az órát, nem javaslom. A kondi egyenáramúlag rövidzárat jelent az óra kimenetének, ameddig fel nem töltődik. Illetve a billegő relé már eleve egy rossz megoldás mert többszörös feszülségimpulzusokkal rúg vissza..
Jót nem tesz a relének ez a kapcsolgatás, az biztos. Esetleg megpróbálhatnád, hogy egy nagy értékű, 4700 uF-os kondit kötsz a relével párhuzamosan. Talán ad annyi pluszt, hogy nem fog kerregni a relé. Ha ez sem segít, akkor marad a másik megoldás, amit előttem írtak.
és a kép a vezérlő óra hátuljáról. a kályha semmilyen számát nem tudom leolvasni, mert "láthatatlan helyen van, de sztem látni, ha kiveszem a lámpát, ha nagyon kell az eredményhez, természetesen kiveszem és lefotózom.
saab nem halt meg, állítólag nem is fog, a héten volt gyűlés nálunk, hogy a mi cégünk veszi át a mo-i kizárólagos forgalmazását illetve szervízelését, mert újra fel kell lendíteni vagy mi.
ok lefotózom, és ha már lent vagyok, miután el kell mennem, levideózom a "hibajelenséget", és felrakom jutubra, majd belinkelem.
a kockajellel simán elindul, bekapcsoláskor csinál egy gyors szellőzést, kb. 1 perc múlva elkezdi a naftát szép fokozatosan pumpálni, a nafta begyullad, szép lassan elkezdi szellőztetni, majd mint az űrhajó mikor felszáll olyan hangja van, xx foknál levezérel fél teljesítményre yy foknál lekapcsolja a naftát, kicsit még szellőztet, és leáll. az órától végig négyszögjelet kap. az óra 1 óra múlva leállítja az egészet automatikusan.
Ráadásul szerintem az egy Ardic tip.-ú kályha,semmi alkatrész nincs hozzá,és elég silány a minősége is!
Meg kellene v.melyik VOLVO "szakműhelyt" kérdezni,hogy lehet-e,és mennyibe fájna??
A VOLVO-ékat ismerve nem lehet olcsó mutatvány,pedig az áraikhoz képest nagyon gyatra autókat gyártanak..... Lásd a SAAB-ot,nem hiába haldoklik (ha meg nem halt már a mai napig!?) álandóan.
Ez a saját véleményem,gondolom vannak akik nem értenek egyet velem,de a német prémium márkáknak csak jelenthet mindkettő.
igen én is gondoltam utánfutásra, de a megvalósítás tranzisztoros áramkörökben, már nekem nagyon a magastátra... a hobbielektronika.hu-n ulvastam ilyenekről, vannak leírások is meg kapcsolási rajzok, de úgy se tudom megcsináléni, mert nem vagyok abban a témában jártas...
a kályha minden indításra elindul és szépen megy. de a füstölést nem akarja abbahagyni. most levettem a kipufogót róla, de ugyanúgy füstöl, tehát nem az a baja. gyakorlatilag nem lehet használni, mert telenyomja a fülkét füstel.
A Segítséged szeretném kérni.. VW sharan II -ról van szó d5zf kazánnal.....Kapcsolóval szeretném indítani a kazánt 8 fok felett,ha beindítom az autót ,mert hát ennek a kazánnak kell a generátor jel is ,hogy működjön.. Párhuzamosítottam egy kapcsolót a bimetállal az utastérbe húztam ,mondván ha rövidre zárom ,akkor majd elindul a kazán is (ezeket a tippeket kaptam ) nagy francokat ! .8 fok alatt ad egy jelet a climatronik és ezt zárja rövidre a bimetál...jól mondom ( írom ?)
De ez a jel csak 8 fok alatt van ! Nos én méregettem 12-14 V körül ...adtam is rá 12 V ot a szivargyújtó pozitívjáról,amit a kazán 6-os csatlakozóján meg is tudtam mérni.....10 fok van beindítom a kocsit, el is indult a kazán de csak félig!! az üzemanyagszivattyúja nem kapcsolt be, pörög a venti füstöl egyet ,és leáll.....próbáltam többször is ...
Jött az este 8 fok alatt van lekötöttem róla az előzőleg ráakasztott 12V-ot..beindítom az autót és megy rendesen..kattog begyujt és fűt.....Kérdés ! : mit rontottam el ?hogy oldjam meg ? arra gondolok,hogy ennek a kazánnak nem 12 V kell hanem valami más indítójel oda a 6-os lábra!
a diesel verziót, mert 1,7es td-m van az isuzu motoros. sikerült elhelyezni, beüzemelni, sokat tanultam innen. pikk pakk felfűti a vizemet. csak egy kis problémám van, mégpedig, hogy a vízpumpa nem "szabályosan" van bekötve. azért nem szabályosan, mert a vezérlő óráról lopom a jelet egy relén keresztül a vízpumpának. az óra nem folyamatos jelet ad, hanem egy négyszögjelet, kb. másodpercenként 20at. emiatt a relé egyfolytában zümmög, és a pumpa se teljes üzemben dolgozik emiatt, amúgy hajtja a vizet, de a zümmögés piszkosul idegesít. miután a kályhának nincs vízpumpa kimenetele, hogyan tudnám megoldani kiküszöbölni ezt a zümmögést, és már idén azt is megakarom csinálni, hogy a belsőtér ventim is elinduljon, az már nem lesz probléma bekötni, ha tudnám hogyan lehet a vízpumpát rendesen hangtalanul bekötni. a kályhát és az órát bontóbol vettem. az óra az valszeg mercis, mert a hátulján van egy merci csillag, webasto logóval, nyelv állítási lehetőséggel. 4 csati van rajta, +,-,jel, és a 4. az sztem üres, mert semmit nem tudtam rajta mérni. ha kell kép akkor rakok fel.
Azt mondták, hogy a Volvoba (S60) lehet szoftverfrissítéssel állófűtést varázsolni (van benne kályha). Igaz ez? Csak a márkaszervíz tudja megcsináli, ha így van?
Ha Webasto kazánod van akkor előfordulhat! De szerintem az nem lesz elég magában,a ventilátornak áram is kell hogy elinduljon. Tehát a 4-láb megy az 5-lábú relének a 86-os pontjára.
Autómata klímás az autó, hogy menjen a fűtőmotor és a keringetőszivattyú, tényleg elég a klímavezérlő jobb oldali csatiján a 13-as lábra kötni a kályha 6-os csokijából a 4-est?
Hőgombától függően 5-10C' alatt szoktak bekapcsolni!
Nem muszáj plusz akkumlátor...
80-85eFt állófűtésé alakítva,ebben benne van az új vezérlőegység, programóra,relé,m,díj.(ha a kazán lángcsővét tisztítani kell,az külön díj!) A BMW kazánt csak maga az autó vezérlője tudja indítani,kintről még W-bus-os órával sem indul! (legalább is amiket eddig szereltem,diagolni tudom,de indítani nem!)
A napokban jutottam hozzá egy Hydronic D5WZ kályhához.
Mitsubishi Pajero Wagon-ba szeretném beépíteni és külön akksiról működne az elektromos ellátása.
Évek óta nagyon szerettem volna már á.fűtést mert sok időt töltök a kocsiban és kirándulásokon "lakóautóként" is használjuk az öreg járgányt.
A kályhát 30 e ft.-ért vettem.Egy bosch márkájú üa. pumpát és egy 124-es dízel Merciből való vízpumpát kaptam hozzá. Bízom benne, ezekkel működni is fog...Programórát, távirányítót sajnos nem adott az eladó.
Két üzemmódot szeretnék elérni fűtés téren:
1.fűtse fel a motort és az utasteret pl.reggeli hidegindításkor
2.ne fűtse a motort csak az utasteret, de azt órákig pl.autóban alváskor
Kérdéseim hozzátok:
-mikori évjárat lehet a kályha?
-ha programóra nélkül kötjük be milyen funkcióktól esek el az időzítésen kívül?
-hogy tudnám szabályozni, a kályha hány fokra fűtse a hűtővizet(szeretném hogy,ne nyíljon ki a termosztát csak a motor vize melegedjen fel)?
-folyamatos üzemhez milyen típusú (szobai?) termosztátot ajánlanátok?
-van valakinek korrekt árú programórája e típushoz?
Köszi a választ, sajnos az idén nem úgy néz ki hogy még egyszer lemegyek, de még az is megtörténhet. Kb. így képzeletem el én is a bekötést, de nem mertem nekifogni, még, de szerintem kipróbálom, és akkor kiderül. Ha a vezérlés CAN-BUS-os és kell egy új vezérlő, az kb. mennyiért lehet megszerezni? Persze akkor kell egy programóra is az új vezérlőhöz, ha már lúd, akkor legyen kövér, alapon. Az ü.a.-gpumpa is meglett a tegnap, a múlt szombaton egy kicsit sietős volt, de a tegnap megkaptam és leszedtem. Az egész kb. 9500 huf-omba került, égy gondolván, hogy ha alakítani kell rajta akkor is megéri, nem? Akkor ha jól értem elég ha a kék-re is adok 12V-ot és akkor el kéne induljon. Ha meg CAN-BUS-os akkor esetleg a 12V elbassza a vezérlöt? De amúgy mindegy mert akkor ugysem tudom használni.
Egy másik lehetöség az egy Webasto Thermo Top V, amit kapni fogok ami egy WV röl van, de azt még nem láttam. Ha megkapom teszek fel képeket arról is. Azzal lehet egyáltalán valamit kezdeni?
A szesztilalomról meg csak annyit, hogy elvileg nincs itt szesztilalom, csak egy állami üzlethálózatnak van monopolja az alkohol árusításához és csak ott lehet alkoholt vásárolni igen borsós áron, de amúgy mindenki be van baszva minden hétvégén, csak legtöbben német csempészárúból. J
Akkor egy kicsit 'érzékenyebb' a hőérzékelője...,szerintem.
A sípolással nem kell foglalkozni,tudja ő,hogy mit csinál! Az állófűtéssé való átalakításhoz kell egy másik vezérlőpanel,egy programóra és egy 5-lábú relé....,ezek nálam is kaphatóak!
Csináltam már egy ilyen BMW-t,azóta is szuperul üzemel.
Egyik hajnalban 12 C fok volt és elindult, de elötte raktam össze. Második ilyen esetnél Hangos sipolo hangot adot ki, de mikor már üzem hömérségletü volt az autó akkor is sipolt tovább. Most mikor ráadom a gyújtást már indult is a szivatyúja de a kályha nem gyújtót de ekkor igaz 20 c fok volt. De minek indul el a szivatyú ha a motor áll és a kályha nem fütt? Amúgy ezt átlehet alakitaní álló fütésé? Tényleg csak egy vezárlő kell hozzá, milyen és hol lehet beszerezni? Köszi!
Háááát,ha nem a fűtésért,akkor egy sőrözésért lejöhetnél.... :-)
A piros +12V,barna -12V,zöld üzemanyagpumpa +(az ü.a.-gpumpa másik sarúját kötheted a barnához a próba miatt,/tényleg,hol az ü.a.-gpumpa,nem láttam a fotókon!?/),kék-fehér diagnosztika,kék indító száll(kapcsoló,programóra,hőgomba stb....,az a lényeg,hogy annak is +12V-ot kell adni!) A vizpumpa vezetéke adott!
A próbához a vizszivattyút és üzemanyagpumpát mindenképp érzékelnie kell!
Na most ez az én logikám volt! De mivel,hogy a VOLVO nem egyszerű autó gyártó ezért elképzelhető az is hogy CAN-BUS-on,vagy az autó computere indítja.... :-(
Akkor nincs mit tenni.....,vezérlő csere!
Vagy kirepüljek én beszerelni,ááá,mégse,ott szesz tilalom van nemdebár????????
Ilyenkor is müködik? Ha igen,akkor állófűtés is? Az saját magát 'szabályoza'..,leállítás utáni hang is természetes. Még mindig nem értem,hogy ilyenkor,hogy ilyen "melegben" miért/hogyan indul(t) el!?
Ehhez a BW50-hez honnan lehetne leirást szerezni? Illetve a konkrét kérdésem az üzemanyagellátásra irányul. A visszafolyó ágba kell sorbakötni? A víz része az megvan, a beltőr fűtővel kell sorbakötni a fűtő elé. A videón állítva van, így lehet használni? Mert nem sok helyem van, és valsz csak állítva fog elférni.
Senkinek nem akarom a termékét "leárazni" de 70-80 körül már hibátlan komplett rendszert lehet venni. Én is a vaterán vettem az enyémet (D5WSC kazán kábellel, órával) 75 pénzért, 2 éve ketyeg hibátlanul.
Jön a szezon lehet hogy most jobban el lehet majd adni, mindenesetre a T100-al nem szabad elkótyavetyélni. 100 fölött van az értéke jócskán.
A sima órás vezérlésű komplett rendszerért szoktak olyan 100-120-akat kérni. És szerintem annyiért el is lehet adni, meg érdemes is megvenni, mert a hiányos, nem működő cuccra könnyen rá lehet dobálni tízezreket még pluszban.
Köszi, a választ, és az ajánlatot, de lenne egy probléma, én Malmőben lakom Svédországban, így egy kicsit költséges lenne leutazni a beszerelésért, de azért köszi. De a tegnap voltam a bontóba és leszedtem egy 07` V50-es Volvóról egy Eberspacher D5W S modellt. De úgy látom, hogy ez a Volvónak gyártott spéci modell, szerinted ezt hogy lehet átalakítani, illetve mi kell még hozzá hogy ezt fel lehessen szerelni a Dusterre. Azt már látom, hogy a szerelési útmutató szerint nincs meg minden száll rajta. Ezen csak 5 van. Lásd a képeket. Van két külön száll a vízpompához, és azon kívül egy Piros az a +, Barna az a -, azon kívül egy zöld(üzemanyag pompa?), kék(valami előfűtés vagy hőmérséklet szenzor?) és kék/fehér, amit nem tudok, hogy mire van. Ezt szerinted rá lehet kötni egy EasyStart T re? Illetve ki lehet ezt próbálni anélkül, hogy egy controlerem lenne hozza, hogy legalább megnézem hogy müxik e? A klíma amúgy manuális nem digit. Amúgy a pecsét rajta azt jelzi, hogy 2009 67- hetén volt gyártva vagy renoválva?
Sziasztok, érdeklődnék, hogy nemrégiben vettem egy BMW e46 320d-t és van benne egy Webasto thermotop z/c kiegészítő fűtés, és az lenne a problémám hogy hangosan sípol és nem kapcsolt ki mikor már elérte az üzemi hőfokot az autó (legalább is sípolt végig, mikor már leállítottam az autót még utána is sípolt egy darabig) Kivolt kötve a kályha, keringető szivattyú próblémája volt de azt már megoldotam! Vagy más miatt lehetett kikötve? vagy ilyen hangosnak kell h legyen? Előre is köszi a segítséget!
Nem rosszak az SC-s kazánok,de szerintem a sima S-esek,ill. Z-ek is megfelelnek e célnak!
Az SC-s kazánnál a késöbbiekben ha csaerélni kell a vízszivattyút az drágábban oldható meg!A Webastó tip.család sem rossz,de ott egy izzító gyertya miatt meg kell venni egy komplett lángcsövet is....,nem beszélve a drágább vezérlő-egységéről...
A VOLVO Ardic tip.-ú kályhát meg ne vedd,egy ipari hulladék az egész! Ezekről a tipúsokról érdemes megvenni: VW Sharan,Ford Galaxy 2001-től,Merci Vitó/Sprinter,esetleg Opel Vivaro(Opelból a többi tipúsból NE!),Renault Trafic
De ha érdekel van használt de tökéletes Eberspacher 5kw-os kazánom (komplett állófűtés szettem),ha én szerelem be,akkor garanciát is vállalok rá! Árakat csak privátban adok.
A D. Duster 1.5dci 110Le? Digit vagy manuális klímás?
Álló fűtést szeretnék az új Dácia Dusterembe, de eddig nem volt soha se dízelem se állófűtésem soha. Na most, újan nézegettem de az új egyelőre nagyon drága, ezért használtra gondoltam. Azt szeretném tudni, hogy egyáltalán milyen modelleket nézzek. Elvileg én egy EBERSPACHER, D4WSC vagy D5WSC re gondoltam, de azt már nem tudom, hogy ezeknek a C-s variánsoknak van e előnye illetve hátránya, vagy esetleg nézzek más fajtákat? Na meg nekem az lenne a legkönnyebb, ha olyan modellek után kutatnék, amik esetleg standard valamelyik gyári dieselen, pl. Volvo, ugyanis ilyenhez könnyebben hozzáférnék bontóban.
Szóval van 2 tök egyforma kályhám ugyan azon hibával mind a kettő egyébként jó állapotú, csak a gyertyák szakadtak.
A kályhák Dízel B vectrákban voltak alapból egy tartó és a üza pumpa jár hozzájuk (az egyik gyári opel csatija sérült de asszem ez nem gond) Ha valakit érdekel együtt vagy külön külön , biztosan megegyezünk.
Ha nem kel el valamelyik akkor szükségem lesz egy vagy 2 gyertyára.
Különálló egységként, ami nincs együtt az állófűtéssel, és egy vízcsőbe be lehet applikálni, tudtok ajánlani keringető szivattyút autóba, 12 V -ra? Esetleg ha van fölösben valakinek eladó?! :)
A csatlakozó csonkok 1/2 col -3/4 col közt kellene, hogy legyenek rajta, és nem túl nagy teljesítményű is megfelel, csak hibamentes legyen. Ha újat ajánlotok, kérlek írjatok típust, vagy linket, ahol meg lehet nézni/venni.
Hátul a jobb oldalt a híd felett a kaszninál a visszatérő ágnál van egy "T" elágazás és utána kicsivel egy "adagoló pumpa".
Ezen van egy csatlakozó, de ha szerzel leírást akkor a vezérlőnél jobban odaférve impulzusokat adva (sima 12V-t meg testet) a pumpára hallható kattanásokat kell halljál és ennek megfelelően elöl a kályhánál "köpködni" a benyát :)
Megértem, hogy tartasz a benzintől, ezért valóban nagyon körültekintően járj el.
Ha kell segítség keress meg, a BMW-t ismerem kicsit ;o)
Vettem egy 1989-es évjáratú E32 735iLA típusú BMW autóra, amiben egy Webasto fűtésrendszer van beépítve, BBW-46-os kályhával valamint a hozzá tartozó SG 1560-as vezérlővel.
A rendszer valószínűleg működik, mert a "láng" gombra azonnal feléled, időzíthető is, vezérli a BMW fűtést, mindent nyit zár, fúj is be levegőt. A kályha forgatja is a vizet, de nem gyújt be az égéstérbe. A benzin betápot lehúzva nem is küldi bele a rendszerbe az üzemanyagot..
A rendszert megbontani, belenézni egyenlőre nem merek, mert még nem szereltem ilyet. Esetleg valaki tudna tanácsot adni, hogy milyen irányban induljak a problémamegoldásában?
Ha kapcsolóval szeretném indítani, akkor mindegy, hogy a generátor vagy a hőkapcsoló vezetékére adok 12V-ot? (nyilván a kettő közül az egyiket állandóan plusszra teszem)
Azt mértem, hogy a csati 1-2 pontján állandóan van tápfesz.
Gondolom, ha elveszem a 12V-ot, akkor leáll a befecsi, és kialszik a láng, majd szellőztet.
Nekem csak egy tippem van, hátha segit: Nézd meg, hogy a friss levegő szivó oldalon nincs e tömődés. Szöszmő, por ha elzárja az utat, akkor nem fog bekapcsolni, mert nincs levegő utánpótlása. Vagy ha itt minden OK, akkor esetleg a kipufogójába is nézzél bele, mert ha az is el van tömödve, (láttam már én a kipufogóba egeret belefészkelni) akkor meg azért nem indul be, mert nincs kipufogása.
Nah, kicsit kutakodtam még, meg füleltem miközben szenvedtem az időzítővel.
Amit észrevettem az az, hogy ha egy kicsit is meleg a motor (40fok-tól mér a vízhőfokmutatóm és épphogy fölötte volt a pálca), akkor ha megnyomom a gombot magáhoztér és hallom kattogni a szivattyját is, de a levegőt gy fujatja, hogy egyszer nyom egyet jobban, utána abbahagyja, majd megint.
Néha hallom azt is, mintha a kályha próbálna begyjtani.
Lehetséges, hogy az izzítógyertyája szarakodik?
A kipufogójából nem dől sem a füst sem a gázolaj, valamint légmozgást sem érzek rajta.
Nincs valakinek egy robbantott ábrája, vagy szervízkönyve kapcsolási rajzokkal? Kimérni ki tudok mindent, ha tudom, hogy hol és milyen értékeket kellene látnom.
Nemrég vettem egy C220 Mercedest, amibe utólagos webasto (elméletileg DW50) állófűtés van beszerelve. A probléma az, hogy nem igazán akar működni.
A jelenségek:
-Meleg motornál megnyomom a bekapcsolás gomobot az időzítőn (ha a tűz piktogram azt jelöli...) és a fűtésrendszer beindul, de kályhának hangját sehol sem hallok.
-Hideg motornál ha megnyomom a gombot, akkor egy relé kattanását hallom, de ezenkívül semmi. A klímavezérlő sem kapcsol be és ventilátor sem kezd el tekerni sehol.
Hol kezdjem a hibakeresést? Nincs valaki köztetek, aki Székesfehérvár, Mór, Veszprém vagy Győr közelében van, és legalább rá tudna nézni?
Lehetséges hogy csak kiegészítő fűtés, ami kb 5-10 fok alatti külső hőmérséklet alatt, még nem üzemmeleg, járó motornál kapcsol be. ( már ha működőképes )
Állófűtéssé átalakításáról már többször is esett szó az előzőekben.
sziasztok! nekem van egy 2005- os passatom amiben van gyarilag allofutes. az lenne a kerdesem, hogy lehet bekapcsolni ? a climatronicon
nincs gombja, es nincs taviranyitoja sem.
Gyári vagy valami utólagosan beszerelt..? Lehet hogy csak kiegészítő fűtés, aminek csak bizonyos hőmérséklet alatt kellene bekapcsolni automatikusan.. Ha gyári, az autó diagnosztikájával kellene látni..
Lenne pár kérdésem állófütéssel kapcsolatban. Most hogy fel lett emelve az autó, láttam van webasto tipusú vizes fütésem. De nem akar működni, télen alig bír felmelegedni a hűtővizem. Ennek hogyan kéne működnie? Hol lehet bekapcsolni? A kocsi 2004 es 2.0tdi Touran. Computert tudok olvasni, de gondolom külön computere van ennek. Mi kell hozzá hogy működjön? Valaki nem tud segiteni? Pest környékéről vagyok. Előre is köszönöm
He nem terhellek benneteket, akkor még van további két alkatrészem eladásra:
- Eberspacher mini kapcsolóóra (221000313100), új, gyári dobozában, csatlakozókkal együtt
- Eberspacher Easy Schalt T programóra (22100334700), új sosem használt, de a doboza hiányzik. Még a védőfólia is rajta van. Van hozzá külön beépítő keret is. A csatlakozót is adom hozzá.
Az alábbi új állófűtés alkatrészeket ajánlanám fel itt kedvezményes áron eladásra:
- Bühler típusú 12V-os vízszivattyú. Thermo Top V - Thermo Top C - E - P - Z típusokhoz, de tudomásom szerint az Eberspächer állófűtésekhez is használható. Csőcsonk átmérő ~20mm.
- Webasto 12V-os új üzemanyagpumpa és gumitartó. Cikkszám:WOS 9012868C
Tudomásom szerint a 3-5,2kW teljesítményű fűtésekhez (dízel és benzines egyaránt) megfelelő.
Jo 15 eve videokartya-gyartasban utaztam, ahhoz kepest ez azert egyszerubb :P (tegyuk hozza azert, hogy ez nem mai darab, ezert meg viszonylag javithato is)
Sikerult megcsinalnom egy beazott (a kocsi kb. fel meterig allt a vizben) ThermoTOP T/BW50-et. A beazas miatt elhalt par dioda a vezerlesen (az egeskamra kb, felig allt vizben), majd mikor ezeket kicsereltem, tovabbra se kapcsolta a magnesszelepet a benzintartalyban. Kis meregetes utan kiderult, hogy mar a meghajto IC nem ad ki magabol semmit. Az egy L9308, sajna nehez volt szerezni (Kinabol sikerult csak), de a csereje utan teljes a siker. Ha valakinek hasonlo problemaja van, van meg par ilyen IC-m, tudok adni belole (SG 1570 ennek a webasto szama). Egyebkent nem gondoltam, hogy ilyen egyszeruek ezek a vezerloelektronikak.
A kep jobb aljan az ominozus alkatresz, baloldalt pedig a diodak, amiket a beazas miatti zarlat leamortizalt. Hja, a hovedelem a kep kozepen jobboldalt az aluminium ontvenyfulon van. (ezt se tudtam, azt hittem, hogy valami komolyabb megoldast hasznalnak) Az egy Airpax 67L105, ergo 105C-nal nyit.
Már nagyjából szétkaptam, valami barbár szerelhette, mert pl. egyik csavar sem volt benne a keringtető ventillátor aljában (vagy ki tud esni megától?!), meg a belsejében is zörög valami alkatrész. Csak egyszerüen nem bírom kihúzni az égőfej részét. Márminden le van szedve ról, ezt is csak felfele kéne húzni de nem jön, eröltetni meg nem akarom, nagyon kéne egy robbantott ábra róla hogy tartja-e még valami az égőtér részben :((
Van egy S60 D5-öm 912D állófűtéssel. Műhely plusz diagnosztika adott.
Azt csinálja hogy egy ideig megy, melegít is, majd "Túl sok sikertelen indítási kisérlet" hibakóddal leáll.
Ahogy látom üzemanyagellátási vagy elkoszolódási hibát írnak erre. Merre induljak el? Érdmes nekiállni kitakarítani? Esetleg nincs valakinek egy leírása/belső ábrája ehhez a cucchoz?
ma beraktam a kályhát, de nem megy. a tünet ugyanaz. elindul, elkezdi betolni a gázolajat, de leáll 52-es (sikertelen indítási kísérlet) hibakóddal. asszem megy baluhoz...
Megoldottam, működik a kályha. Bár érdekes, hogy az izzítási folyamat elején kattog az izzító reléjekb 3-4-et és csak utána marad behúzva. Így viszont nem elég az izzítás ideje, és pont az a pár másodperc hiányzik, hogy be tudjon indulni. Ha kézzel az indítás előtt pár másodpercig benyomom a relét, hogy izzítson és utána indítom a kályhát, akkor elsőre beröffen. De ha nem csinálom meg ezt, akkor nem akaródzik indulni.Kipróbáltam gázolajjal is, amikor a kis edényből elfogyott a benzin, akkor öntöttem bele kb fél deci gázolajat és szépen égett tovább vele. Az indításra még valamit ki kell találnom és tökéletes lesz. Elég jól melegít, kb 10 liter vizet 5-6 perc alatt felfűtött 50 fokosra.
Megvolt a próba, de a szenzor nem lett jó. Holnap átalakítás jön. Másrészről megy a kályha szépen, elsőre nem indult, mert megszívta magát benzinnel, de egy alapos szellőztetés megoldotta a gondot és beröffent. Sokat nem ment, de a jéghideg vizet langyosra melegítette pár perc alatt. Tehát jó lesz ez, csak a szenzort kell megoldani.
A vezérlőnek semmi baja. Tökéletesen megy. A lángszenzor volt a hibás. Ki akartam venni, de nem jött ki a cső, bele van rohadva. Csak a szenzor rész jött ki, ami egy fototranzisztor epoxival beragasztva egy lezárt végű csőbe. Találtam itthon fototranzisztort, bekötöttem a régi helyére és kézzel eltakarva, szépen elindul, majd ha fényt kap szépen megy minden, aminek mennie kell. Tápszivattyú is szépek pumpál folyamatosan. Jelenleg szárad a ragasztó, amivel beragasztottam az új érzékelőt. Később majd rá kéne kötni az autó aksira, mert a 300W-os PC táp nem bírja el az izzítás közben a kályhát és letilt a táp. :D Üzemanyagot eddig még nem kapott, csak összerakva próbálom szárazon. Ahhoz képest, hogy az előző tulaj azt állította, hogy másik vezérlővel tökéletesen ment, elég érdekes dolog lehetett. A lángszenzor volt zárlatos, tehát semmilyen vezérlővel nem mehetett a kályha.
Igazság szerint ezt a kályhának kellen elvégeznie.Mikor leállitod a kályhát akkor un.utóizzitást végez éppen azért mert a következő inditásra késziti elő.A fordulatszámot annak arányában csökkenti ahogy hül a kályha igy még a megmaradt meleget szépen befujja neked a fülkébe.
Nos érdekes ez a vezérlő. Nézegettem, próbáltam visszakövetni ,hogy merről is kapja a vezérlést a tápszivattyú. Most jöttem rá, hogy sehonnan. Az a vicces, hogy csak egy dióda megy a csatira, az is a test felől. Ezt meg is értem, mert kell a dióda a tekersz induktív mivolta miatt, na de ,hogy ne menjen tovább?
Másrészt meg találtam képet bbw46-os vezérlőről és fura, hogy az enyém teljesen máshogy néz ki.
Kicsit számomra furcsa, hogy teljesen másképp néz ki a vezérlő. Ha jól láttam, akkor az Eber B5W kályha majdnem ugyan ez, ott a vezérlő is ugyanígy néz ki, csak más a bekötése.
Elvileg tudnia kell a diagot, mert a WTT programban benne van, igaz BBW/DBW46S-ként. Az S vég nem tudom mit jelenthet, de a képek alapján ugyanaz a kályha. Megnéztem és tényleg megy fel az órához a fehér-fekete szál, be is van kötve az órába. Webasto1522-es órához valakinek nincs egy haszánlati útmutatója, esetleg egy bekötési rajz? Megy rá vagy 8 szál vezeték. Kettő be sincs kötve. Egyikre ha adok tápot, akkor világítanak a gombok, tehát annak megvan a funkciója, de a másik az egy különálló egyes csatiban lévő lila szál. Na ez nem tudom mi lehet.
Közben rájöttem mi is a gond a vezérlővel. Nem vezérli az üzemanyagpumpát. Rákötöttem a csatira egy 5W-os izzót és semmit nem csinált. Megnéztem a kazánon a hőbiztosítékot is, de az jó.
Csodalkoztam az osi cuccok diag lehetosegen, nekem a 1993as Thermo Top T tud villogos diagot (izzitoszalon), de a regebbi (1992es) Thermo Top T kalyham nem tud semmit (20000-es serial felett van csak villogos diag, az pedig 13000 koruli). Igaz az a DBW46 mas vezerlos, de szkeptikus vagyok az osi cuccok diagjaval kapcsolatban...
Nos ma megjött a cucc, de igazából még nem tudtam foglalkozni vele. Szétszedtem a vezérlőt, spec IC nincs benne a diaghoz. A bekötési rajzon van egy furcsa dolog, mégpedig elvileg kimegy a befúvómotor egyik szála a programkapcsoló órához is. talán diag szál? Rajz szerint fehér-fekete csíkkal. Kipróbáltam élesben a kályhát, igaz csak labortáp volt kéznél, ami csak 2,5A-t tudott. Sajnos a csomagból kimaradt a benzinpumpa. Ide egyenlőre nem kötöttem semmit. Az izzító helyére egy izzót kötöttem, mert a tápom nem díjazta volna az izzítót. Amikor elindítottam, akkor beindult a vízszivattyú, és szaggatva az izzítás is beindult. Egy idő múlva a befúvómotort is indította volna, csak elfogyott a kakaó a tápból. :) Holnap csinálok egy erősebb tápot a cuccnak és kötök egy izzót a benzinpumpa helyére is. Lehet nincs is semmi gondja a vezérlésnek. :) Lehet csak valami hiba miatt volt letiltva a vezérlő és a pár napos áramtalanítás törölte belőle a hibát. Holnap folyt. köv.
Hihetetlen ..ebben az autóban (sharan) bármihez is hozzáférni ............megnztem és eldöntöttem magamban ..na ez egy nap lesz ....és inkább halasztom holnapra :))
Az bizony, egy parasztosan egyszerű bimetal. A vízvályú bal oldalán van, az ablaktörlőszerkezetre akasztva. Ki kell venni az elválasztó betétet, akkor könnyen hozzáférni.
Az elvielg csak egy egyszerű bimetálos hőkapcsoló, ami 10°C-nál kapcsol. Ha veszel egy olyat, csak magasabb hőfokon kapcsolót, akkor el is érted a célod.
Értem ..de ha nem én kapcsolóra szereném kötni hanem ...gondolom az a termokacsoló valamiféle termisztor ,vagy ntc... és elé kötni valamit,mint egy plusz elenállást vagy valamit ami álltal azt látná 15 fokban mintha 5 fok lenne ....akkor nem kéne nekem kapcsolgatni sem ..na ez így vajon járható út lenne ??
Ehhez magának a kazánnak nincs köze, az attól indul, vagy nem indul, hogy az autótól megkapja, vagy nem kapja meg a szükséges feszültségeket. Jelen esetben a termokapcsoló, 10°C felett elveszi az egyik ilyen feszültséget. Ha ezt a kapcsoló áthidalásával "visszaadod", akkor menni fog a kályha 10°C feletti hőmérseklet esetén is.
Köszi, akkor keresek egy K-line rajzot az usb-soros átalakítómhoz, hétvégén összedobom és jövő héten ha megjön a cucc, akkor megpróbálombeszédre bírni.
En a sajat osregi Thermo Top T/BW50-emen nem latom a diag lehetoseget. Ez meg a regebbi, ahol nem a vizhatlan csatlakozok voltak (ott egyertelmu, X14-es csatlakozo 2-es laba a diag), hanem a keses radugos kis butasagok. Igaz a vezerlot nem bontottam meg (mmint a boritasat).
A diagprogiban megjelenik (WTT) mint BBW46S. Szerintem tud diagot es ha szetszeded a vezerlot keress rajta iso interfesz ic-t pl L9637 es koss ra egy sima K-lineos kabelt.
Szerintem annak nincs diagnosztikaja. A kezikonyve (szerviz) semmi ilyet se ir. Szoval ha rossz a vezerlo, akkor a vezerlot kell megjavitani. (mivel azok mai szemmel osregi darabok, valoszinuleg nem tul extra a javitasuk (kiszaradt kondik, esetleg alulmeretezett egyeb alkatreszek, amelyek hosszu hasznalati ido miatt beadtak a kulcsot), esetleg eprom/cpuban tarolt program beszerzese lehet maceras). Altalaban ondiagnosztikak meg tudjak mondani ha hibas a vezerlo, persze pontos hibat nem fog mondani (mivel itt nincs diagnosztika, ezert ugye ez almas).
BBW46-os kályha vezérlőjét mivel lehet beszédre bírni? Milyen kommunikációs vonal van beépítve a vezérlőbe? Gondolom valami egyszerűbb autós körökben is használt régebbi kommunikációs eszközzel és valami webastós programmal szóra lehetne bírni. Ha hülyeséget beszélek, akkor javítsatok ki. Azért gondoltam a fentebb leírt dolgot, mert ez a kályha sem mai darab, gondolom nincs túlbonyolítva a kiolvasása.
Ha nekem adnak egy vezérlőt, amiről annyit mondanak, hogy hibás, abból ki lehet olvasni hogy mi a hiba? Bár gondolom hülyeség amit mondok, mert belső hibát honnan tudna nekem kinyögni a vezérlő?
Ah, latom itt az injektor visszafolyoaga tolti fel a kis tarolot benne, ezert nem szukseges kulso szivattyu. Inditasi proba utan kiderult, hogy a vizpumpa eleg csuf hangot ad, es a szallitasi teljesitmenye is nevetseges, szoval csereerett. Kiszereles utan ennyit lattam rajta: webasto 20894B ill. bosch 0392 020 023. (utolso szam nem teljesen lathato, szoval megerositest varnek erre). Esetleg van valakinek ilyenbol mukodokepes hasznalt elado, esetleg ujhoz beszerzesi forrasa? A legolcsobbat 155 eur korul lattam ujban.
értem,de be sem kapcsoltam az állófűtést!!!! csak elindultam az autóval..magától be tud kapcsolni??? van a műszerfalon egy digitális programozható kapcsolóm hozzá amúgy.
na ma már olyat is csinált hogy üzemmeleg ( 120 km megtétele után ) motornál + 8 fokban elindilut a ventillátorja a kályhának egy indítás után és fütyült kb 5 percig de gyujtani nem gyújtott be.....na most mi lehet vele lehet hogy a hőérzékelője???
Kaptam ajandekba, egy mukodokent kiszerelt, de tobb eve allo BW50-es Webastot. Ugylatom, hogy ehhez nincs benzinszivattyu (csatlakozojat se latom), szukseges ehhez is vagy elegendo ha a megfelelo nyomas megvan? (DW50-et beinditottam egyszer mikor elhalt a kis panelje, ott volt kis szivattyu)
a golf 4 tdi-be beépített webasto thermo top állófűtésem indítás után kb 5 percel álltam a pirosnál,mikor úgy elkezdett füstölni a motortér mintha kigyulladt volna valami!!! kiszáltam aztán alánéztem az autónak és láttam,hogy az állófűtés kipufogóján valami eszméletlen mennyiségben jön ki a füst!!! mi lehet a hiba???
gondolom, hogy előbb-utóbb csere lesz a dologból. de valahogy ki kellene nyomozni, hogy a gyertya hibája miatt voltak-e a sikertelen begyújtási kísérletek és azért retkelődött el a kályha, vagy valami más miatt nem tudott begyújtani és az miatt lett ilyen a gyertya...?
egy kísérletet megér a dolog mielőtt balunál köt ki a cucc...
ez nem működött megfelelően. szóval? szabad pucolni? nem sérül meg a felülete? vagy nem kényes rá? dörzsi szivaccsan nagyjából megpucoltam, de még van rajt egy kevés ami szerintem csak csiszpapírral jönne le.
409 ergyre jobban felvillanyozódok ! :) Én nem találtam meg a szivattyút..mégis merre keressem? valahol a motortérben ? vagy inkább a kályha közelében ? Egyébként igen ez a cél , hogy álló motorral menjen a rendszer...
Nem hülye kérdés, megvannak a Z-s vezérlő belső csatlakozóján is a szivattyú vezérlésnek a lábai, de eddig sosem néztem, hogy azon van-e áram is. Rá kell mérni aztán kiderül. Ha Sharan-ról beszélsz, annak van saját keringetője, abba nem kell tenni, csak megoldani a működtetését, ha álló motorral akarod használni a kályhát.
Ha a D5Z_F es kályhámra rárakok egy szopattyút(amit hová is kell ??) ,és azt kézi (billenő)kapcsolóval szeretném elindítani akkor ezt hogy csináljam ??
A D5S-F kályhának ugyanaz a vezérlője mint a D5Z-F nek ?? Mret akkor ha biggyesztek rá egy szivattyút akkor tudja vezérelni azt is ..Illetve vezérli is...!..Jól gondolom ? Vagy a vezérlőt programozni kell,hogy van-e rajt szivattyú vagy nincs? Ez így hülye kérdés nem ? :)
Hogy meddig melegíti a vizet, az a benne lévő hőérzékelőtől függ, túlképpen az autóhoz ebből a szempontból nincs is köze. Mindig a benne lévő víz hőmérsékletét méri, így az amit a műszerfalon látsz, nem azonos azzal amit a kályha maga mér. Megeshet, hogy rossz a hőérzékelője, de az is, hogy ilyenre van programozva, vagy lassan keringeti a motor a vizet. Sajnos azt nem tudom, hogy mi módon lehet megemelni a max hőmérsékletét. Az "állófűtésre" alakitás, ha csak járó motornál akarod használni, akkor az alább leírt termokapcsoló rövidre zárásával megoldható, de ekkor is a saját vezérlője szerint fog működni, azaz a víz hőmérséklet nem lesz magasabb. A hőérzékelőáramkör ellenállásának megváltoztatásával magasabbra lehetne vinni, de ekkor kérdés mikor kapcsolja le a biztonsági hőérzékelő, lehet, hogy azt is módosítani kell. De ezekhez először is meg kell mérni a valós hőmérsékletet!
A motortól független működéshez kell egy keringetőszivattyú, egy kétáramkörös mágneskapcsoló és valami amivel bekapcsolod. Kapcsoló/programóra/távirányító az igények szerint. :-)
Mondjuk ez a manuális bekapcsolás engem is érdekelne ,mert a vwasam 10 fok fölött már nem kapcsolja be a kályhát ..Miért nem ? Rohadjon el :) Én még 15 fokban is akarom hogy menjen mikor először elindulok...és akkor amikor én akarom ..tehát manuálisan.....Ha találtok megoldást ..közzétehetnétek ..Mondjuk az én kályhám Hydronic D5Z-F
Amúgy ezt nem nagyon értem, hogy egyes Z kályhák lekapcsolnak már 60-70 fok körül, másikak meg 80-90 fok körül.. Biztosan egy szoftveres módosítással megoldható lenne a "feljebb" fűtés, csak hát ki az aki ilyen szinten ért a vezérlőkhöz..
Be lehet kötni állófűtésként a külsőhőmérséklettől függetlenül is, de kell hozzá keringetőszivattyú, ha álló motornál is működtetni akarod. Ha csak a külsőhőmérséklet jelét akarod kiiktatni ahhoz mindössze 1db kapcsoló kell. A hőérzékelői benne vannak a kályhában, és annál sokkal "okosabb" szerkezet, hogy ez a része egy kapcsolóval becsapható legyen.
sajna nincs másik izzítóm amivel próbálkozhatnék. a benne levő, elég kokszos volt. a lángszita jónak tűnik, de a kis járatok az üzemanyag csőnél szintén retkesek voltak. amúgy az egész kályha belseje gázolajos volt. balu instrukciói alapján kipucoltam, csinálok hozzá egy tömítést és jövő héten összerakom. ha nem lesz jó, akkor elküldöm/elviszem balunak.
eddigi tanácsokat neked is és balunak is, itt is köszönöm.
Langszitat es izzitot ellenorid le. Esetleg probalj bele egy uj izzitot. Nem eleg hogy kiprobalod es szepen felizzik mert attol meg lehet hogy nem bir teljesiteni.
b_karcsival is ott szivtuk meg hogy a gyertya szepen izzot kiveve es bennt megsem teljesitet. Ha van ket izzitod akkor ugy lehet kiprobalni nagyon hamar es egyszeruen hogy sorba kotod oket es amelyik hamarabb kezd izzani az a gyengebb! . Kb 14-16V kozt tapold be de nem kulon kulon hanem sorbakotve!
Szia,nálam az izzítógyertya cserélye teljesen kezelte a helyzetet ,azota boldogan használom.Szétbontva a gyertya müködött de összerakva a beérkező levegő és üzemanyag annyira kihütötte hogy nem volt képes lángra lobbantani a beérkező gázolajat,csak füstölt.
Sziasztok, most vásároltam egy b vectrát és van benne kiegészítő fűtésnek egy D3WZ Eberspacher, az lenne a kérdésem hogy meg lehet -e oldani vagy van-e hozzá olyan kiegészítő ( elérhető áron használt is jó ) amivel állófűtésnek is át lehet alakítani ugye mivel ez csak akkor kapcsol be ha 5 fok alatt van a kinti hőmérséklet és a motorban a víz 75 foknál hidegebb. Vagy ha meg tudná mondani valaki hogy ez honnan veszi a hőmérséklet adatokat hol vannak az érzékelői elhejezve , mert nem igazán melegíti fel az írt 75 fokig a vizet hamarabb kikapcsol és úgy gondoltam hogy ha megoldahtó akkor egy direkt kapcsolóval vezérelném, természetesen csak járó motornál ha lehetséges, köszi a választ előre is mindenkinek.
keresnék eladó diesel vízes fűtést......webasto-t és thermo top valamit.....óra nem feltétlen szükséges,de a többi kellene hozzá(kábelköteg,relé,biztosíték,stb.)
Én most 1 Webasto ThermoTop V kiegészítő fűtésből szeretnék csinálni 1 állófűtést. Ahogy olvasgattam a neten mindenhol azt írják,h át kell frissíteni a kályha agyát,h állófűtés legyen belőlle. Ebbe esetleg tud nekem segíteni v esetleg meg tudja frissíteni a kálya agyát? Vagy esetleg a VCDS programba lehet vmit állítani,h mennyen mint állófűtés? Meg csak ehez a kályhához az ovális program óra jó v esetleg olyan is szóba jöhet ami az A8akba volt beszerlve?
a múltkori gondom (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=106716282&t=9076685) megoldódott, de most meg már háromszor-négyszer is előfordult, hogy úgy füstölt az indítást követő harmadik negyedik percben, hogy többen azt hitték, kigyulladt az autó.
de nem áll le, hanem megy tovább és szép lassan abbahagyja a füstölést.
ilyenkor mindig 52-es hibát ír ki.
a német hibakód listában: Kein Start - Sicherheitszeit überschreitung,
az angolban: No flame detected on start attempt. Check fuel delivery and fuel supply, Check exhaust gas and combustion air ducts.
Bocsánat, rosszul irtam, közben megnéztem. Ha leveszem gyújtásról nem mozgat semmit. Ha ki-be kapcsolom a klíma panelt gyújtás alatt, csak akkor. Valószínűbb hogy úgy marad.
Hát ezt nem tudom pontosan, Én ha leveszem gyújtásról, hallom hogy mozgatja a zsalu(ka)t, ha ráadom, szintén. Lehet hogy csak a kinti levegő zsaluját zárja el (erre tipelek, mert nálam a belső keringtetés sosincs bekapcsolva és legutóbb a pollenszűrő cseréjénél úgy láttam hogy zárva volt).
Egyébként Én arra gondolok hogy úgy hagyja a hideg-meleg állást, ahogy utoljára leállítod. Sajnos az viszont egy hosszabb menet után már hideggel kevert pozíció, úgy meg nem biztos hogy jól be fogja fűteni az utasteret.
Az egész fűtésnek -mintha ráadnád a gyújtást- adsz tápot, az úgy nem nagyon fog "spórolni" az árammal :-)
Legalábbis az enyémnél amig fel nem fűti a beállított hőmérsékletre az utasteret, addig ő úgy szabályozza a ventit hogy a lehető leggyorsabban elérje a beállított hőfokot (mikor már eléri a 60-70 fokot a hűtővíz, elég nagy fordulatra teszi a ventillátort). Ha a tiednél is így van (gondolom, mivel VW csoport) ezt nem tudod kiküszöbölni.
Állófűtés módban viszont a klímavezérlő programja maximálisan energiatakarékos, alacsony fordulaton járatja ill. nem működteti az előre beállított fordulat felett a ventillátort, a klímakompresszor behúzóját sem (az enémnél a kezelőpanel fényerő is töredéke)..
Az előtétellenállással meg jól át kell szabni a venti bekötését, és csak a fene tudja hogy a klímavezérlő terelő lapátjai beállnak-e alapállapotba mikor előzőleg leállítod, és merre meg hogy fogják terelni a levegőt..
A digitklímán szokott lenni bemenet de általában csak azokon, amiken van gyárilag állófűtés. Egy ismerősnek nemrég kellett a seatjába egy passat klímavezérlőt tenni (1-az egyben belement) mert nem volt rajta bemenet. Amúgy ki lehet kerülni ha relével leválasztod és adsz neki valahogy egy fordulatszámszabályzót..
Minden körülmény között nyilván nem próbáltam, -5 foknál biztosan indult. A legnagyobb baj ami történhet az az, hogy egy tanknyi e85 elfogyasztásáig nem lesz állófűtésed, és akkor tudni fogod, hogy kajálja-e vagy sem. Minden a kályha vezérlésén múlik. Mivel a kályháben nem sziragyújtás van, hanem lánggal/izzó felülettel való gyújtás, az kevésbé érzékeny a keverék összetételére.
Nekem TT-C-m van, tiszta E85-tel szépen pöfög. Sőt szerintem jót is tesz neki, mint ahogyan a motor égésteret is valószínűleg kipucolja, vagy legalábbis nem rakódik tele korommal. Amióta E85-tel járok, még nem szedtem szét a kályhát, így ezirányú hatását csak sejtem. Az viszont biztos, hogy a gyertyákról az összes korábbi lerakódás eltűnt.
Egyébként ha már mindenáron kötözködni akarsz, olvasd el a 4995 hozzászólást, abban elég egyértelműen le van irva mi az igény. Akkor még szó sem volt még telefonos inditásról.
aki meg ilyet vesz az valszeg a relatív spórolás miatt teszi,a gyári távírányító kéz alatt is legalább 50 pénz....mindenki ugy csinálja ahogy jólesik neki.....
Nyilván meg lehet úgy is oldani ahogy Te irtad -egyszerűbb is, így igaz-.. ..de én szeretem azt ha mondjuk bekapcsolom telefonnal és beülök, elindulok, utána ne kelljen megint kotorásznom a zsebben menet közben a mobilért és telefonálgatnom hogy kikapcsolhassam, csak egyszerűen kikapcsolom az órán. Látom hogy mennyi idő van még hátra a kikapcsolásig, nem kell saccolgatnom, menet közben akár át is állítom amennyire épp kell.. Sőt, nem felejtem bekapcsolva, mert igy sokkal inkább szem előtt van.. Ez sokkal inkább hasonlít egy gyári távirányító megoldásra.
Nem meggyőzni akarok senkit hogy forrasszon bele az órába egy vezetéket -nem mondtam hogy csak ez a jó megoldás- de a másik javaslatát nem kéne ilyen formán lehurrogni hogy "teljesen felesleges"..!
Hogy kinek mi a teljesen felesleges, azt döntse el mindenki a saját igényei alapján.
ez érdekes........nekeünk minden autónkban thermot top-e van......benzines.és egyikhez 1533 a másikhoz meg a 1531 óra van......szal ha a kocka pozitívot kapcsol akkor az ovál(1533)is azt kell hogy kapcsoljon.....de isten bizony kimérem ha lesz időm.
1.:ez is progizható a fűtésidőt illetően......nekem ez si annyit megy amennyit a gyárival menne.
2.:mivel teljesen ingyenes a felhívása ezért nem igazán értem hol itt a gond.......akkor kapcsolom ki-be amikor csak akarom.
3.:az óra nem veszti el a funkcióját...mert ha tudod mikor kell fűtenie akkor azt előre be tudod állítani azon is.nem kell a távírányítót hazsnálni.
ez arra az esetre van kitalálva ha hirtelen kell menni és belefér az időbe a távkapcs.....nekem nem mindegy pl. ha hajnal fél kettőkor keltenek,hogy ki kell-e caplatnom a verdához vagy elég telefonálni.a normális indulási idő amúgy is be van állítva az órán.
nincs értelme megbontani az órát...teljesen felesleges.
Annyiból jobb ha az órán belülre kötöd a telós inditót hogy egyrészt az óra megvédi a kályhát a túlfűtéstől (csak az óra által beállított ideig fűt), másrészt a ki-be kapcsolás az órán hajtható végre, mig az általad javasolt módon ha bekapcsoltad telefonon, csak azon tudod kikapcsolni vagyis az óra elveszti funkcionalitását..
Skoda Octavia II 1.9 pdtdi(2006 BXE motorkód)-hez keresnék állófűtést.Kb.mennyibe fájna egy új vagy egy használt beszereléssel együtt?Köszi a válaszokat!
ez az emilje.......írj neki,korrekt ember.nekem is voltak egyedi kéréseim és teljesítette.
az óra max. 120 percet tud.azt lehet progizni.
a távvezérlőt meg nem lehet csak pc-ről progizni.szóval nem olyan egyszerű.nekem 120 percet megy az is az elindulástól,de ha nem akarom végig futtatni a progit akkor felhívom újból és kikapcsolja a fűtést.ez nem befolyásolja az óra működését.teljesen független tőle.óra nélkül is tudja vezérelni a kályhát.
felesleges szétszedni......nekem 4 vezeték megy az órára.
egy fix pozitív,egy test ami az óra csatijában kétfelé van osztva,egy kapcsolószál ami a kazánba megy(ez a kapcsolt pozitív,a kazán addíg megy amíg ide van 12+ kapcsolva.amint megszakad a 12+ kikapcsol a kájha)és egy vezeték a háttérvilágításnak.
én szereztem egy telefonos távírányítót.a működtetés nem kerül pénzbe és nagyon megéri.csak felhívod és bekapcsol.nem is veszi fel a telefont a vezérlő csak egyszerűen bontja a vonalat.ergó jobb mint a távirányító.....ez messzebbről is mükszik.és scak töredéke.
biztos vagy benne,hogy a webastó óra negatívot kapcsol?
nekem ilyen van csak termosztát nélküli és az elvileg pizítívot kapcsol......most kötöttem be egy telefonos távvezérlőt ami az óráról jövő fekete vezetékre(ez vezérli a kazánt)kötöttem és a távvezérlő 12+ kapcsol.nem testet.......ha test kellene oda akkor nem menne a pozitívval....sztem.
Egyiksem. Egy műszerész ismerősöd kérd meg hogy vezetékelje ki a programórából a fűtés azonnali inditógombját (azt kell csak utána megoldani hogy a távirányítód ezt kapcsolja).
Ha van egy kis műszaki vénád, Te is megoldod otthon. Nézd meg elsőnek hogy a programórád nyomógombja nem testet kapcsol-e (webasto kocka és ovál is ilyen). Ezesetben értelem szerűen csak az egyik szál kell a gombtól, oda adsz egy negatív triggert és már kapcsol is be.
Ha nem ilyen, beiktatsz egy relét.
Ez a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás. Többünknek van igy megoldva..
Az ötlet nem az enyém, Én csak alkalmaztam illetve terjesztem :-) (lásd a topik elejét).
Az átnézéshez nem tudok hozzászólni, ilyen kályhám még nem volt de a távirányítást meg lehet oldani a központizár távval. Ha van programóra nagyon egyszerűen (a begyújtó gombot kell kivezetékelni), ha nincs -kell hozzá egy egyszerű flip-flop kapcsolást építeni.
Az állófűtés beépítés projektből maradt néhány alkatrészem Eberspacher kályhához, melyeket most el szeretnék adni.
Az alkatrészek teljesen újak. Az alábbi alkatrészekről van szó cikkszámokkal együtt:
-tankcsatlakozó 22 1000 20 16 00
-üzemanyagcső 22.1000.52.0400.0B
-gumi csatlakozó cső (2db) és bilincsek (4db) az üa. csőhöz 2210005205000A
-kályhatartó konzol + csavarok 22.1000.51.23.000B
-kábelköteg szellőzőmotorhoz 22 1000 33 04 00
-relé 22 1000 520 2000 B
-kábelköteg a kályhához és a kezelőszerv felé biztosítékokkal együtt (a kályha csatlakozó nincs hozzá, üa. szivattyú csatlakozó külön van hozzá) + relétartó lemez + csavarok + kábelsaruk
-kipufogó dob, kipuff. cső, levegőcső: nincs cikkszám
-vízcső két 90fokos könyökkel két összekötő elemmel és 6bilinccsel: nincs cikkszám
Azon már Hydronic II.-es kályha van,aminek sajnos az elektronikája egy kalap kaki...!
Általában a motortér tűzfalán elhelyezett elektromos vízszivattyú miatt megy tönkre!
Meg kell a szivattyút nézni,hogy megy-e,és csak utána érdemes a kályhán cserélni az elektronikát! Ha így fel van téve a novi új vezérlő,akkor az is hamarossan a régi sorsára fog jutni!
Használt Hydronic II-es elektronikám van,de senkinek nem adom tovább mert abszolút megbízhatatlan mind! 1db új elektronikám van még....,ami 2év garanciával van,és 58eFt az ára! A szivattyú javítható.
5 és fél éves diesel VW Sharanomban gyári vizes állófűtés van. Reggeli indítás után van amikor 2-3 percig normálisan működik,majd leáll.Más alkalommal reggeli indításkor csak kékesen füstöl és nem gyújtja be.Ilyen tünetek alapján van-e valakinek ötlete,hogy mi lehet a hiba ill. hova forduljak költségkímélő módon.Előre is kösz a segítséget.
mi lett végül a webastos Multiplával? Ígérted hogy megírod mennyire lett jó, ha kész. Az érdekelne elsősorban, hogy mennyi idő alatt és hány fokra fűti fel neked.
a racing bazáron hirdetnek sharanba kiegészítő fűtés-elektronikát Budaörsön. Az lenne a kérdésem, hogy valaki szereltetett-e már be ilyet, jól működik?
2006-os Passatomban gyári webasto állófűtés van, és valamiért a távirányító nem kommunikál az egységgel. Manuálisan az autóban lévő kapcsolóval indul, de a távirányítóról valamiért nem.
2 napig volt szervízben (VW Mozaik u.), foglamuk sincs róla, mi lehet a probléma. Ők azt ajánlották, hogy 160 ezerért cseréljem kompletten...
bekötésért kapom a rosszat végre letudom cserélni a régi kályhám ahoz kéne majd némi belsöség még nem tom mi de állitolag "SZÉT VAN ROHADVA???" ezt mondták az embernek...
Hogy mivel lehet diagolni nagymertekben fugg hogy mibe volt a kalyha eredetileg gyartva.
Ha van diagot tudo orad akkor probald ki.
Pirosgomb megnyom - kalyha elindul - majd oragomb + P kis elteressel es nyomva tart mindketot. AF 00 megjelenik a kepernyon (nincs hibakod) vagy akar a hiba. < > gombokkal lehet navigalni a regi hibakodok kozt. Ha a - -- villog akkor nem lehetseges a diag.
Van olyan D5WZ kalyha amibol kapcsoloval es terminalprogival lehet torolni/kiolvasni a hibakodot :) de olyan is ami csak az EDiTH-el targyal.
Orulok hogy csak sikerult beinditani. En is ejjel 3-kor fekudtem le mert a sajat tervezesu diag interfeszen dolgoztam. Ha csak nem valik be akkor lehet megveszem toled (persze ha nem eloz meg mas) .
Egyenlore ami kalyhakkal kiprobaltam mukodott. (d3wz, d5wz)
Ha lesz idom akkor lehet osszehozok egy kezi diagolot.
Segítséget szeretnék kérni,Eber D5WZ kályhához kéne 2db stekker ami a kályha és a kapcsoló óra között van.Nem indul a kályhám,és a szerelő szeretné összedugni a diagnosztikai kábellel,de valamikor aki ezt csinálta telenyomta sziloplaszttal,és nem lehet szétszedni.Amennyiben lenne valakinek eladó, úgy érdekelne,nem muszály újjnak lennie.Köszönet előre is!Email.surf@citromail.hu
Megoldottam az éjjel(nincs jobb dolgom...)):..)univerzális(interfész) Eberspacher diagnosztika rejtélyét,az EDITH-tel együtt!
Na szóval,mükszik a portéka,kommunikál azokkal a vezérlőegységekkel amiket az EDITH program felkínál! Az EDITH 10.0-s verzió van meg hozzá ráadásul,ami frissebb mint az eredetiként vásárolt Eberspacher ISO-adapterhez kapott telepítőlemezen volt!
Össze hasonlítottam a 2-öt,és ugyan azt tudja az univerzális USB-s,mint az eretedi sorosportos!!(igaz ehhez szereztem egy eredeti USB/sorosport fordítót amivel az echte is müködik tökéletesen)
Itt felkínálom megvételre olcsóbb áron,de hirdetni fogom máshol is!! Nekem elég egy is,és érthető,hogy az eredetit részesítem előnyben! A telepítő lemezt adom hozzá,vagy e-mailben elküldöm a letöltési lehetőséget! Akit esetleg érdekel,az keressen privátban!
Van egy ilyen szivattyúm,de pont a fedele(víz-csatlakozók hiányoznak róla meg a forgó mágneslapát! De tuti hogy megy,mert egy másik mágneslapáttal lepróbáltam!!
Nekem van egy vízszivattyúm TT C-hez, tudok képet is küldeni róla! Egyedül az elektromos csatlakozója hiányzik (a stecker) a kábel végéről! Ha érdekel nyugodtan keress (tel.: harminc82harmincnégy701)!
Ui.: emailt akartam küldeni, de az istennek sem hajlandó elküldeni!
Tudom, hogy nem épp az opcionális, de sanjnos lehetetlen 12V-os benzinest találni bárhol is, vagy dieseles vagy 24V-os dieseles van csak, még 24V-os benzines sincs, pedig még azt is megoldanám.. Lassan 3 hónapja ez az első jó amivel valamit tudok kezdeni a kocsiban:/
Eberspacher B5W-hez van cuccom,vagy a komplett kályha elektronikával eladó.A belselye nagyon szép ,a ventillátor szépen megy az izzitó hibátlan.Két hónapot használtam is,csak
Nem hiszem,hogy 2db O-gyűrűért egy vagyont kérnének!? Nemrég rendeltem egy S80 2.8 duplaturbósra áll.fűt.vezérlőegységet...,és nem is volt oly' "drága"......,,mert nem én fizettem ki.!
De dobsz mailben egy alvázszámot akkor rákérdezek én...
Elnézést kérek,de volvo forumba nem tudok belépni és fütőradiátorral kapcsolatban lenne kérdésem.
Tudja e valaki,hogy 2000 évj. s80 2.5 tdi nek a fűtőradiátorhoz milyen méretű O gyűrü kell ugyan is csöpög a lé és addig nem akarom szétszedni amég nem sikerül szereznem hozzá tömitést mert elég macerás a szerelése.
arra gondolsz, hogy elinditani konnyu mégha bármi baja is van magyarul ha el is indul az nem azt jelenti hogy hibatlan?
viszont akkor mire kelll figyelni ha jaratjuk olyan fel orat
(lángőr, hőmérséklet-érzékelő, vezérlőegység) ezeknél mire gondoltal, ezekkel lehet baj? és ha igen az hogy mutatkozik meg?
bocsi a sok hülye kérdésért, csak nemigen ertek hozza viszont mar joljonne egy rendes fűtés a 75ös vw t2-esembe...
Cak egy olyan kérdésem lene, hogy használt levegős fűtésnél mit érdemes átnézni vételkor?
(konkrétan egy eberspacher B1L-ről lenne szó, de lényegében érdekel a kérdés, mert ha nem jó, akkor továbbiakban is keresnék, úgyhogy érdekelne miket kell nézni rajta vételkor)
Az eredeti interfesz teszi a dolgat rendesen ? Ha mar beinditottad azzal a progit akkor konnyu kiprobalni az utangyartottat. Szerintem egy probat meger, mert ha mukodik az is biztos hamarabb megszabaditanak tole.
Igaz nem en voltam a kerdezett de enged meg hogy vallaszoljak. A kek vezeteket a tapra teszed es kell induljon a kalyha ha Xantiabol szarmazik, ha nem akkor kell legyen egy fekete szal is es azt is kosd a tapra hogy induljon. Vigyazat a kek/feher az diagnosztika es azt ne kosd sehova.
Én vettem ebay-ról 1 webasto diagnosztikai kábel ami teljesen jól működik de ha rám hallgatsz akkor nem veszed meg mert sokkal olcsóbban meg lehet úszni itthon. Ha érdekel,h hogyan akkor írj.
dehogy egyébként szoktalak ajánlani mert nekem nem ez a profilom csak most futottam bele 1 sharanba amit én hengerfejeztem és kérték a kályhát is. Ha nem izzitó baja lett volna vittem volna hozzád.Gábortol szereztem volna elérhetöséget viszont ha már igy dumálunk nekem kéne régi eberhez pár cucc saját kályha foglalkozol régivel is?
Nahát--nahát,a svábok sem a régiek már...! Ami a hirdetésben szerepelt diagnosztikai leírás (fotókkal 1ütt),és ami érkezett CD-n program,az annyira van egymástól,mint Makó Jeruzselemtől..!!
Maga az interfész az olyan mint a hirdetésben,de a progi hozzá valami kotyvaszték..!
Hát ennyi,egyenlőre nem működik,most levelezgetek velük,hogy hová (a jó édesanyjuk pi.....ba) postázzam vissza!?
Nem röhögni,TANULNI belőle!!
A vaterán árult Webasto utángyártott elektronikákról tud valaki valamit??
Vagy vegyek egyet azt is tanulás képpen?? Tudjátok mit,rendelek egyet és bingó lesz a főnyeremény....!
Én a tisztulási folyamatra gondoltam és a (belső) karbantartás igényére.
Tapasztalatom alapján a száraz bírja tovább és azért ehhez hozzájárul a működési elvből fakadó "melegítési folyamat" ideje.
Száraz csak kabinban levegőt melegít, míg vizes vizkörön keresztül a kabin levegőjét és valjuk be nem hiába van a fogyasztásbeli és akkuigény különbség a vizes hátrányára.
Én megértem, hogy akkor és ott több tízezer a javítás, de 5-8 évente csak megérdemli az a "szerkezet" a gondoskodást?
Ezért is írtam, hogy közelebb van belsőégésűhöz, mint kazánhoz. És üzemórára vetítve a javítás költségét.
Pont nemrég írt valaki páréves BMWben gondról és sokallta a javítást. Pont a szomszéd felé rongyrázós ruppótlanság a gond legtöbször (már bocs a kifejezésért). Ez alapján nekünk is jó a moslék hisz az is tápláló, francért kellene mindenféle minőségi követelmény:(
Nálam ezért nem megy kályha, mert amíg nem tisztázott kocsi sorsa, addíg nem költök rá. De kályhát csak egy helyre viszek javítani/beszerelni, mégha a minőségi munkának ára van.