Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59237

Amikor amerikai barátom megnézte a Park 411-esét, rögtön megállapította, hogy a mozdonyon mind a három nagy amerikai gyártól vannak alkatrészek. Két lehetőség van: vagy már eleve így gyártották a mozdonyokat - egyes alkatrészekre egyes gyárak szakosodtak és egymásnak beszállítottak. Vagy az itthoni szolgálata során - esetleg utána - csereberélték az alkatrészeket.

Előzmény: Bárdos Imre (59235)
fantal Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59236

A kazán a neuralgikus pont. A 001-es évtizedekig volt leállítva, a kazán öreg- A 009 legalább 2008-ig üzemben volt.

Előzmény: alkotasu (59233)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59235

Kerékcsoport-cserét rendszeresen végeztek a gőzösökön már a régi időkben is, ez nem ugyanaz a kategória, mint a "tartalékcsere" a 3 napos fővizsgákkal.

Előzmény: kihúzóvágány (59228)
alkotasu Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59234

Én a kocsi feliratát JDZ-nek nézem. Vagy rossz a szemüvegem?

Előzmény: gumidani (59223)
alkotasu Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59233

A kerekek cseréjét ne keverd össze a pályaszámcserés megoldással. Ugyanis ez utóbbi esetében csak a pályaszám maradt az eredeti a mozdonyból a járműjavítóból történő kiadás után.

 

Az, ha a kerekeket kicserélik, attól még nem sérül a mozdony eredetisége. Sőt, igazából kíváncsi vagyok, hogy a 424,001 esetében hány eredeti alkatrész van. A főkeret valószínűleg igen. De a kazán biztosan nem. Feltételezem, hogy a  szerkocsi nagy része is már korábban szétrohadt, sok az új elem benne.

 

Nézd meg az oldtimer autókat, buszokat! Azokból is többet nagyrészt újra kellett építeni, mint pl. a GA 91-01-es 620-as Ikarust. De attól még gyönyörű lett, élmény benne utazni.

 

Tehát én is örülnék egy olyan műveletnek, amikor a 2 régiből összelegóznának egy működőképes szenes (lényegében eredeti kivitelű) 424-est. A másik maradna kiállítási tárgy.

Előzmény: kihúzóvágány (59232)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59232

Vissza akarod hozni a "pályaszámcserés javítások" korszakát? Természetesen csereszabatos allkatrészeknél-fődaraboknál bevett eljárás.

Előzmény: division by zero (59231)
division by zero Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59231

"Ha a két mozdony között cserélgetik az alkatrészeket, az már nem az a mozdony"

Az élete során ez nem történt meg már számtalan alkalommal?

Előzmény: kihúzóvágány (59228)
Mágus23 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59230

ÜDV Gábor !

Ne viccelj nincs mit .

Én kérek elnézést a hosszú hallgatásért

Előzmény: pg54 (59218)
Mágus23 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59229

Szia Imre !

Itt vagyon azaz volt

Fialovits főtan. Úr lencsevégre kapta 1934 májusában a 606 ost

 

 

. Úr lencsevégre kapta 1934 májusában

Előzmény: Bárdos Imre (59226)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.04 0 0 59228

Ugyanannyi munka levenni, mint amennyi feltenni volt. Ha a két mozdony között cserélgetik az alkatrészeket, az már nem az a mozdony (lásd pályaszámcserés javítások). Mivel a 009-es is abból a korból való, szintén 1924. évi gyártás, tehát tökéletesen ugyanazt a látványt is mutatná.

Előzmény: Ep128 (59227)
Ep128 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59227

A 009 kerekét megkaphatja, annak tudtommal semmi baja, a 009 meg vígan elálldogálna a parkban a 001 kerekével. :-) (A kettőből lehetne 1 működőképes, meg egy szobor. De a 001 mégis csak 001, szóval menjen inkább Ő. :-) Na jó, bilibe lóg a kezem... :-D De a parkba kerülése alighanem nem "bili téma", máshová aligha vinnék... (Jó kis meló lesz onnan leszedni, ahol most áll.)

Előzmény: kihúzóvágány (59220)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59226

Értem, köszi! Közben egyik barátom már írta levélben, hogy 1932-1937 között néhány 302-es az Északi fűtőházba volt állomásítva, így jól azonosítottuk a fotón azt a sorozatot.

Előzmény: gumidani (59225)
gumidani Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59225

Ha jól tudom, akkoriban (1941-re) átépítették a Ferdinánd-hidat. De az életlen képen nem tudom biztosan kivenni, hogy a régi, vagy az akkor új hidat látni. Tehát egy kicsit el vagyok bizonytalanodva.

régi:  új:

Nekem ez a pillér nem tűnik olyannak, mint ami 1941-től 2000 környékéig állt.

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (59224)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59224

Szerintem jól, de miből tudtad behatárolni a dátumot? 1932 talán a DSA állomosítása? Addig gyanítom, hogy nem igazán jártak a MÁV hálózaton a DV-s gépek, de miböl jön az 1941?

Előzmény: gumidani (59223)
gumidani Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59223

 Nyugati pu szerintem 1932 után és 1941 előtt.

Jól sejtem, hogy 302-es mozdony indul a képen?

Az egyik csarnoki vágányról bulgár teherkocsikkal.

A háttérben a még át nem épített Ferdinánd-híd.

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59222

Epés megjegyzésedre az a válaszom: menj oda, nézd meg, és utána várom az értelmes véleményt.

Előzmény: vasútikuruc (59221)
vasútikuruc Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59221

Ezt megállapitotta az Elhajlás Vizsgálati Intézet.

Előzmény: kihúzóvágány (59220)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.03 0 0 59220

Álmodozás a 424.001 működőképessé tétele utáni használata: alaposan vedd szemügyre a hajtó kerekét, a 90 év megviselte az anyagát, elhajoltak a küllői, tehát halálos vétek lenne tovább erőltetni.

Előzmény: Ep128 (59219)
Ep128 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 59219

http://iho.hu/hir/nem-log-ki-tobbe-a-nohab-orra-a-kormanybiztos-a-kozlekedesi-muzeumrol-150302

 

A 424 001 gondolom, a parkba kerül. (Most jött el az ideje, hogy működőképesre felújítsák a 009 -ből... ;-) )

pg54 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 59218

Köszönöm a hívást!

Előzmény: pg54 (59217)
pg54 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 59217

Kedves Mágus!

 

Könyvügyben mail ment február 18-án...

manhattani Creative Commons License 2015.03.01 0 0 59216

>valahol az automata és hagyományos váltós kocsi közötti különbséggel ...

 

Sőt, nem szinkron váltót is írhatott volna.

Előzmény: bugadoktor (59215)
bugadoktor Creative Commons License 2015.03.01 0 0 59215

A Veterános Fórumon olvastam ezt a hsz-t, nekem tetszett, remélem nem veszik a fejem a másolásért!

 

"Előző életemben a vasútnál szolgáltam (24 éve  ) az 1920(?) as vasutassztrájk nyomán elrendelték hogy a mozdonyszolgálatnál dolgozó mérnököknek mozdonyvezetői vizsgát kell tenni annak érdekében, hogy egy esetleges újabb sztrájk során őket lehessen vonatokra vezényelni, biztosítva ezzel a vonatforgalom egy részét. Ezt a jó szabályozást a szocialista vasút is átvette, így nekem is le kellett vizsgáznom mozdonyvezetésből. Mivel azonban az én időmben már csak elvétve volt gőzös forgalom, így a gőzös vizsga kimaradt az életemből. Ennek ellenére (jogosulatlanul) de volt alkalmam vezetni néhány nosztalgia járaton közlekedő gőzöst. Mondhatom különleges élmény volt a villany és a dizel gépekhez képest. Az ember érzi hogy egy ilyen gép vezetéséhez tudás kell . A mai kor autóira átfordítva a dolgot , valahol az automata és hagyományos váltós kocsiközötti különbséggel lehetne érzékeltetni a dolgot. Ami különlegesen megfogja az embert a gőzösökben, az hogy a szemed láttára alakul át a kémiai energia hővé, majd mozgási energiává. Az egyenes vonalú alternáló mozgás, forgó mozgássá... Prüszkölve köhögve lódul neki a vas az útnak háta mögött több száz tonna tömeggel. A kazánajtót kinyitva pedig látod a tűz ördögének megzabolázott táncát mely energiát ad e hatalmas gépezet megmozdításához. A gép kezelését teszed pedig annak a veszélynek tudatában amely egy kazánrobbanás során egy 520-as kazánját áthajította Fonyód állomásépülete felett a 7-es útra a 70-es években. Számomra ezeket a gondolatokat jelenti egy gőzmozdony amely a technika fejlődésének rohamában egy-egy nosztalgiajárat alkalmával itt-ott megmutatja magát, emlékeztetve arra hogy a gépészmérnöki tudás (automatikák és elektronika nélkül) mikre volt képes (És legyünk őszinték a 424-es - bár legendás típus - nem a csúcsát jelentette az akkori magyar mérnöki tudásnak , és iparnak). Na nem akartam ünneprontó lenni ez utolsó gondolattal. Szép gép ez a Bivaly , Nurmi vagy ahogy becézték. Szívesen látnék egy példányt a modellgyűjteméneyemben és a síneken is , szívesen hallgatnám a kettős csillagfúvó hol fütyülős, hol mély kiütését. 
No befejezem ,meg is hallgatom a „magyar gőzmozdonyok” hanglemezemet ))"

 

Ba701 volt a szerző,  köszönet érte!

manhattani Creative Commons License 2015.02.28 0 0 59214

Régi szép idők, amikor egy, azóta root tiltást kapott valaki még az ISBN számokat is beírta ide! :-)

Előzmény: RhB (59212)
M62-902 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 59213

Köszi. :-)))

Előzmény: RhB (59212)
RhB Creative Commons License 2015.02.28 0 0 59212

A többiek kedvéért is: az általad betett kép a Pospischil kiadó Bahn im Bild sorozatának a 40. kötetében (Die Raab-Oedenburg-Ebenfurth Eisenbahn I) a 71. oldalon található és 1954.11.13-án készült. A következő kötet a II. rész, abban több távoli kép van vonatban a Cszy 020 és a Csz 019 kocsikról, köztük az egészet elindító ide betett kép is.

 

A gugorahajni által betett kép a Slezak kiadó Internationales Archiv für Lokomotivgeschichte sorozat 6. kötetéből van (Hans Sternhart: Die GySEV) a 92. oldalról és 1955.08.15-én készült.

 

Az 1955-ös képen már nincs rajta kézifék "kidudorodás" alatti "járda".

 

 

Előzmény: M62-902 (59211)
M62-902 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59211

Ejha,nagyszerű. Ez még nekem is jól jön.:-))

Amúgy ez milyen kiadványban található?

Előzmény: gugorahajni (59210)
gugorahajni Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59210

Ez meg a másik oldalát:

Előzmény: M62-902 (59209)
M62-902 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59209

Az említett szakirodalomban több képen is látható ezen típus valamelyike, de szerintem ez az egy mutatja egyedül jól a kocsit.

 

Előzmény: TiborTT (59193)
division by zero Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59208

Nem jutott be, csak összelopkodta a képeket a netről.

Előzmény: fantal (59207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!