Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Attiska Creative Commons License 2003.05.18 0 0 6055
Kedves 307 tulajok!

Attiska vagy a Bravo topicból. A következőket tudom tanácsolni VDaNi ügyben. Ne reagáljatok a srác hozzászólásaira semmit. Előbb-utóbb megunja. Esetleg egy egyezményes jelet lehetne rá kitalálni, ez a Stilo topicban ez: [...]

VDaNi!

Kicsit nagyon túlzásokba estél. Vedd már magad észre. Itt senki nem vevő a Stilo magasztalásaidra (igaz, máshol sem). Kérlek gondolkozz el ezen, még mielőtt közutálatnak örvendenél az index autós fórumán.

nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.18 0 0 6054
sbojan:

:-)

Előzmény: sbojan (6053)
sbojan Creative Commons License 2003.05.18 0 0 6053
Elírtam, nem az AutoBild, hanem az AutoMagazinban volt az a teszt, amiben a 8 összehasonlított autó között bizony csak a "futottak még" kategóriába sorolták a Stilot.

Ennek kapcsán írta Neked egy márkatársad:

"...Nem is értem hogy amit az auto magazinba irtak a stilo 1.6-ról azt miért nem linkeled be??Ja,mert az önérzetedet bántja?
Kicsit szálljunk már le a földre jó..."

Úgy látom, Te csak a számodra pozitív tartalmú teszteket, összehasonlításokat, véleményeket vagy hajlandó elfogadni, azokat, amelyek a Ti autótokat sötétebb színben tüntetik el, azokról tudomást sem vagy hajlandó venni.

Amúgy pedig szerintem ezen a fórumon kevesen kíváncsiak arra, hogy a Stilo így, a Stilo úgy. Akit ez érdekel, az bizonyára odatalál a Stilonak szánt fórumra.

Végül: nekem van az egyik fiam óvodás. Az oviban az a szokás, hogy a gyerekek "vérre menő vitákban" kardoskodnak amellett, hogy az apuci Peugeotja vagy Golfja vagy Toyotája vagy ... a legjobb autó a világon. Persze mindezt a maguk szintjén. Lassan kezdem úgy érezni magam itt, mintha a fiammal cseréltem volna az oviban.

Előzmény: VDaNi (6050)
csiga_stilo Creative Commons License 2003.05.18 0 0 6052
vdani: arcomról leég a bőr miattad!!!!

csiga

nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6051
All right
Előzmény: VDaNi (6050)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6050
Az összpontszám az 5 autó között alakul 164 és 188 között. A Toyota kapott 164 pontot míg a Stilo, az első kapott 188 pontot. Ez a végeredmény.

Ezen belül voltak aleredmények is (komfort, menetteljesítmény, költségek, karosszéria).
Ebben külön-külön is mindben jobb a Stilo kivéve a komfortot.

Szia
VDaNi

Előzmény: VDaNi (6047)
nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6049
Lord Péter:

Ezen én is meglepődtem. Mindenféle értelmezhetetlen betűk vannak ráírva, de a pontos megkülönböztetést ne keresd!
Még abban sem eurokonform, hogy legalább az egyik tolósarut nagyobbra csinálták volna, és akkor az lenne a +. Dehát én már semmin nem csodálkozom.

misi

Előzmény: Lord Péter (6040)
nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6048
Stilo: 164
307: 188

A különbség nem 5 amit írtál!
Hogyis van akkor ez?

Előzmény: VDaNi (6047)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6047
Komfortban a Peugeot 5 ponttal többet kapott.
Az összpontszám 164 és 188 között alakul.

VDaNi

nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6046
Tudjuk, hogy a Stilo überfasza, de hogy ennyire!!! Nem sikerül semmilyen viszonylatban sem a 307 mögé kerülni. Ez aztán a minőség! :-)
Előzmény: VDaNi (6045)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6045
Semmit sem akarok bizonyítani.
Én egyes részeket írtam ki.
De az egész hozzászólás lényege a lámpateszt volt amin nemrég volt vita, hogy Stilo vs. 307 és miért.
Na itt a miért.

VDaNi

Előzmény: sbojan (6044)
sbojan Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6044
A motivációdat nem értem! Most állandóan az önigazolást keresed? Nem vagy biztos benne, hogy jól választottatok? A 307-es tulajok is felemlegethetnék a Renault Megane II apropóján megjelent AutoBild cikket, ahol a Stilot a "futottak még" kategóriaba sorolták, s végső konklúzióként a Peugeot 307-est találták az optimális válsztásnak.
Meg kellene értened végre, hogy autót nem csak száraz adatok, hanem érzelmek, szubjektív benyomások alapján is választ az ember. Egész egyszerűen nincs olyan autó, ami hasonló áron, hasonló méretekben minden téren jobb, mint a többi. Olyan ez, mint a barátnő: az egyik jobban főz, a másik jobban keres, de a harmadikkal esik legjobban a kefélés (pedig milyen buta :-)
Előzmény: VDaNi (6043)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6043
Sziasztok!

Előrebocsátom, hogy egy mára már lehet, hogy feledésbe múlt beszélgetést fogok feleleveníteni újabb tényekkel.
Ma megkerestem az egyik tavalyi Autótrend újságomat, amiben Fiat Stilo 1.9 JTD, Ford Focus TDCi, Peugeot 307 HDI, Toyota Corolla D-4D, VW GolF PDTDI autókat hasonlítják össze.
Mivel ezt a hozzászólást a 307 és Stilo topikba írom be ezért leginkább az erről az autókról szóló részeket, fogom beírni.

Az első dolog a lámpával kapcsolatos.
Íme a szöveg:

Látszat:

„A Fiat kivételével versenyzőinket egységesen szabad felületű reflektorokkal szerelték fel, amelyek síkfelületű lámpaüveggel és apró tükrökből állnak, koncentráltam továbbítva a fénysugarakat az útfelületre. A Fiat egyedüliként projekttoros fényszórót használt, ami leginkább egy diavetítőhöz hasonlítható. Egy speciálisan kialakított lencse a fénysugarat célirányosan az úttestre vetíti. Mindkét rendszer használata jobb fénykihasználtságot biztosít, mint a hagyományos szórt fényű lámpa. Ezek az ígéretek elég okot adtak a fényszórók gyakorlati tesztelésére.

Pazar fényteszt:

Külön, erre a célra szolgáló fénykamrában szimulálunk úttestet, jelzésekkel, zebrával, táblákkal és milliméter pontossággal elhelyezett kartonfigurákkal. A kísérleti alanyok fényteljesítményét mértük 19 mérési pont segítségével, amelyek a 40 méter hosszú értékelési területen helyezkedtek el. A fényteljesítményt, egy fénysűrűséget mérő kamerával állapítottuk meg.
A „világosság” kedvéért: a fénysűrűség fogalma azt a fénytani nagyságot határozza meg, amelyet az emberi szem még észlel, ezen intenzitásnak megfelelően alakítja át és értékeli az agy a felületek világosságát. Az infravörös felvételekhez hasonlóan a számítógép a felvett információkat különböző, úgynevezett hiányszínekben jeleníti meg. Az összes fényszóró problémamentesen teljesíti a törvényes előírásokat. Különösen jó a Fiat Stilo fényszórója. A fényerőelosztás egyenletes és az úttest jobb oldala jól megvilágított. Az úttest szélén lévő gyalogosok rögtön szembetűnnek, a bal oldali útszegély melletti bábu is könnyen észrevehető. Szemléletesen dokumentálja a számítógépes megjelenítés a Fiat Stilo fényszórását (lásd a lejjebb levő képen). A Stilo egyedüli hátránya, hogy néha hajlamos elvakítani a szembejövőket.
A lámpák versenyében mérsékelt eredményeket ért el a Golf, Toyota, Peugeot. A VW jobb oldali útszegélyvilágítása nem jó. Az ezen az oldalon levő bábu sötétben maradt csakúgy mint a Peugeot-nál. Ehhez tartozik még az egyenetlen útmegvilágítás. Az utóbbi a Toyota fényszóróira is igaz, azonban a bal oldali bábukat valamivel jobban megvilágítják mint a Peugeot reflektorai.”

A Fiat vetítőlencsés fényszórói és a Peugeot szabad felületű reflektorai napjainkban egymásnak feszülő két iskolát képviselik. A méréseket egy, a vezető ülésén, szemmagasságban elhelyezett fénysűrűségmérő kamerával végeztük, természetesen előzetes pontos fényszóró-beállítást követően.

Ennyi a fénytesztről.

Most pár dolgot beírok még amit írtak és a Stilora, 307re vonatkozik.

„A múlt évben bemutatkozott Fiat Stilon látszik, hogy Olaszországból, a nagy családok földjéről érkezett. Az utastér kellemesen tágas, szellős a vezetőülésből mindenfelé jó a kilátás. A hátsó ülések csúsztathatók amit nemcsak az elöl ülők számára kínál nagy lábteret. A poggyásztér az 5 autó közül a legnagyobb. A műszerfal habosított burkolata jó kidolgozás benyomását kelti.
A VW térkínálat terén a Fiat és a Peugeot mögé kerül.
A Peugeot 307-est átláthatatlan karosszériája miatt éri kritika. Parkolásnál csak sejtetni engedi a karosszéria végét. Kicsivel lendületesebb tervezés sokat segített volna, így csak funkcionalitás, de teljesen érzelemmentes az enteriőr.

A Pesti macskakövet szimuláló rázópályán a Corolla, Stilo megkapta a „Dózsa György útra léphet” besorolást, csakúgy mint a Golf, a 307-es ellenben nem kapta meg az „útvonalengedélyt”.
A 307 franciásan kényelmes, csak nehogy hajszoljuk.
A Stilo még a makadámút-tételt is jelesre abszolválta.
A Stilo 2 méterrel előbb megáll 100ról mint a Peugeot.
A 4 konkurens egyik versenyzője sem kínál magasabb felszereltséget a Fiaténál.

Helyezés:
1. Stilo
2. Ford
3. Golf
4. Peugeot
5. Toyota

Most csak ilyen rövidet írtam… :’)

Sziasztok

VDaNi

Varshi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6042
nyilasmisi:

> Ezek szerint ha most van a gépben 10000, és 10 hónapos a gép, akkor SZVSZ átlagban max.1000km/hó
> a menetteljesítményetek???? Ennyire keveset használjátok?

Mi ezzel a gond?
Ha "második autó", akkor 20 munkanapra esik 50 km. (Oda-vissza 25.) Ez Budapesten nem kevés ám! 30 napra se sokkal kevesebb...

(Én pl. 7.5 km-re dolgozom a lakhelyemtől.)

Varshi

Előzmény: nyilasmisi (6038)
sbojan Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6041
Ezt én sem egészen értem. Napi 20-25 kilométer városi forgalomban az mihez képest számít kevésnek? A megtett út mennyiségében tényleg kevesebb, mint ha valaki napi 100 kilométert lenyomna mondjuk az autópályán. Ugyanakkor lehet, hogy a vezetési tapasztalat megszerzésben, a vezető autóhoz történő "idomulásában" a kevesebb jelen esetben többet ér.
Előzmény: nyilasmisi (6038)
Lord Péter Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6040
Hát Peugeot-éknál nem éppen Hi-Fi barátok. Mert, hogy a hangszórók nem szólnak szépen az hagyján, kicseréli akinek nem tetszik. De hogy még a vezetékek közül is nekem kell kitalálnom, hogy melyik is a + és a -, ehhez már csak gratulálni tudok. Olya bazi nehéz lett volna jelet rakni rá, vagy legalább valami szabvány jelöléssel (egyik nagyobb, másik kisebb kimenet) megkönnyíteni a dolgunkat. Végre szétbontom az autót :) , és akkor ilyen szarokkal kell tökölnöm!!!
Hol van már az a szép hangzás???? :)

Lord Péter

VDaNi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6039
10e van benne és nincs több 7-8 hónaposnál.
És igen, ennyit használjuk, miért baj?

VDaNi

Előzmény: nyilasmisi (6038)
nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6038
Danikám:

Ezek szerint ha most van a gépben 10000, és 10 hónapos a gép, akkor SZVSZ átlagban max.1000km/hó a menetteljesítményetek???? Ennyire keveset használjátok?

misi

Előzmény: VDaNi (6037)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6037
Jó hát nálunk az autó tényleg nincs rengeteget használva.
Hétköznap 3-4 napon csak reggel 7 km MÁV kórházba utána hazafele Tesco - 10 km utána 3 km hazáig.
Tehát 1 héten 3-4x csak napi 20 km-t megy.
Hétvégenként általában elmegyünk vele, biciklizni, kirándulni, nézelődni akkor megy bele több. És hétköznap is van, hogy elmegyünk vmi. külön helyre.
És 1x voltunk eddig vele külföldön.

Sziasztok

VDaNi

Előzmény: Lord Péter (6035)
pugmania Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6036
Sziasztok!

Látom mostanság nagyon felélénkült a forum.Hétfőn viszem a 10 000 szervizre a gépet Zalaegerszegre-mertugye kanizsán természetesen nincs szalon- , bár még csak 6e van bent,de sajna 3 hónapig nem tudok majd ezzel foglalkozni.Jön a szezon a Balcsin :). Cseréltetek olajat,olajszűrőt.Volt valakinek olyan tapasztalata, hogy picit jobbra húz a gép? Lehet ez a 130 körüli kormányremegés miatt? A centirozásnál mire figyeljek,hogy jó legyen utána? Irt valaki valamilyen felfogatási modozatról, az a lényeg? A lámpákat is feljebbállíttatom, ez jobb,mint az égőcsere.Megpróbálom mecsináltatni a vezetőülés felőli ajtóropogást is.
Mit nézessek még meg szerintetek?

üdv

Lord Péter Creative Commons License 2003.05.17 0 0 6035
Hy VDaNi!

A leírtak szerint senki nem mer sokat menni a Stiloval. Biztos féltek, hogy valami baja lesz, ha használva van :)! Két 307-esünk van, abból a november 22-eiben több mint 13e km van az enyémben pedig ami alig 20 napos több, mint 1500 km van. De 10 naposan 1000 km volt benne, csak most a héten egy kicsit visszafogtam magam!

Előzmény: VDaNi (6031)
Varshi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6034
Én kérek elnézést... :| (sóhaj)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6033
Erről a koszolódásról jut eszembe.
Még mindig rendkívül bennem van az, hogy mikor 5-700 kilómétert utaztunk Ausztriába akkor elindultunk tiszta autóval. Átmentünk Budapesten tiszta kosz lett. Sokszor volt a pályán is latyakos, havas, esős... idő...
Tehát rendesen összesarazódott az autó.
És istenbizony nem voltunk mosóban (ott nem is volt) de az autó úgy megtisztult lemosták volna.

Itt megtekinthető:

http://kep.tar.hu/vdani/index.phtml?aid=27551393&pid=1841533&beginnum=24

Tehát ausztriában szerintem nem is kell autót mostni. Öntisztulás... :)))

VDaNi

sbojan Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6032
A kevés futott kilométertől éppenségel még koszológhat a kocsi. Ime az én példám: alig 6500 kilométer 10 hónap alatt. Naponta 20-25 kilométert megy az autó átlagosan, de! azt 8-10 részletben. Egyik ügyféltől a másik ügyfélig, egész nap csak kiszállok, beszállok, sokkal több piszkot beviszek, mint az, aki a maga napi sok tucat kilométerét egy oda-vissza úttal letudja. Az ilyen intenzív városi használat a lehető legrosszabb minden járműnek - a fogyasztástól a féktárcsák kopásán át a zörgések kialakulásáig szinte mindent beleértve.
Előzmény: nyilasmisi (6030)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6031
Miért alig megyünk a kocsival?
A legtöbb km a FÓRUMOS Stilosok között 20-25e km és Nekik már maj egy éves a kocsi. Nekünk fél éves és 10e km van benne. Nem olyan kevés ez.
Ismerünk egy Stilost akinek már 50000 km van a Stilojában de ő állandóan furikázik a városban, Németországba...
Télen volt jellemző a nagyon sűrű belső takarítás mikor beszálltunk a koszos cipőnkkel amire ráragadt a hó és a kocsiba ez mind kiolvadt...

VDaNi

Előzmény: nyilasmisi (6030)
nyilasmisi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6030
VDaNi:

"Belül pedig nem port takarítok. Csak leporszívózom a padlót ahova a cipők behordták a koszt..."

De hát okt. óta 10000km-et mentetek, gyakorlatilag alig ment a gép, akkor hogyan koszolódott???

Ki-be szálsz ?? Próbálgatod, hogy milyen benne ülni????

misi

Előzmény: VDaNi (6027)
Pugfan Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6029
semmiho!

Továbbra se értünk egyet :)
Itt azt írja, hogy nem lehet minden motorhoz jó, teljesen optimális chipet írni - ezzel teljesen egyetértek!
Ill. hogy a "10% növekedés" csak rizsa, mert vagy 5%, vagy 15% - ezt is aláírom!

DE a tuning chip akkor is tud többletet hozni; ha jól megírt a program, akkor _általában_ (várható értékben) igen közel kerül az adott helyzetben elérhető maximumhoz!
Pont amiatt, hogy a gyártók igen nagy ráhagyásokkal dolgoznak.

Aki teljesen a maximumot kihozó programot akar, az tegye dyno-ra és ott hozza ki belőle a maximumot - persze közben meghal a motor, és csak egy következőn fejezheti be az optimalizálást...
Minden kompromisszumokkal jár!!!

Pugfan

Előzmény: semmiho (5999)
teknoc_erno Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6028
Sziasztok!

Kötelező olvasmány:

Go To: Stilo topic >>>

http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9042655

...és elolvasni:

Asszem válasz erre | adatok | e-mail 2003-05-16 18:24:22 (17631)

Jajjjj nekem!

Még mindig csorog a könnyem és ROTFL!

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

VDaNi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6027
Haha...
Kiváncsi lennék rá. Egyébként Vasárnap 5 órakor az Infoparkban megnézheted. Javítanivalót nem találnál rajta az fix.
Én szeretem ha az autó nagyon tiszta.
Belül pedig nem port takarítok. Csak leporszívózom a padlót ahova a cipők behordták a koszt...
Így mikor beleülök mindig az az érzésem, hogy jaj de jó tisztaság van itt.

VDaNi

Előzmény: Asszem (6025)
teknoc_erno Creative Commons License 2003.05.16 0 0 6026
Halihó Peugeot 307-es topic:

Nem ruccantok át egy kicsit a FIAT Stilo topic-ba csevegni a Peugeot 307-esről?

:-D)))))))))))

Minden jót!

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Ernő

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!