Teljesen nyilvánvaló, hogy ha valaki csinál valamit, azért vállalja a következményeket. A sajátomat több tucat vezérlő alap és tuningolt tartalmainak összehasonlítás után piszkáltam meg. Gyakorlatilag ugyanaz a végeredmény mintha több tízezerért jóska bácsi a 20 éves tapasztalata alapján írta volna. Ez nem azt jelenti hogy nem lehetne jobb, vagy hogy nincsenek benne esetleg hibák, de nagyon jól működik. 90-es tempónál 5litert írt a kijelző, de ha menni kell, azt is nagyon tud.
Egyébként másnak nem piszkáltam a motorját és nem is áll szándékomban. Ja, a FAP-ot is magam írtam ki, ha már van hozzá programom. ;)
Épp a héten csináltam egy autót , nem értettem ,hogy mi a baja míg a Laci barátommal végül kinyomoztuk ,hogy réges régen egy valami kontár csipp miatt volt szar az autó , most kapott egy teljesen új szoftvert .
Nem akarok megbántani senkit de csak olyanhoz vidd aki felelősséget is vállal a munkájáért.
Ezek szerint Te magadnak csináltad... 2.2 hdi?
Nekem is jól jönne néha egy kis plusz rugalmasság, nem végsebességre hajtok.
Ha már így benne vagy az enyémet nem nézed meg?
Mivel az autó az enyém, így pontosan tudom hogyan ment előtte és milyen utána. Na de ez nem számít, mert a márkaszervíz szerelője is csak vigyorgott, hogy "ezek nem szoktak így menni". Teljesítmény mérés nem érdekel, a végsebesség sem mivel egy automata mindig lassab lesz. Viszont a gyorsulás az nagyon baráti és a fogyasztás sem több. Sőt inkább kevesebb, de pontosan még nem tudtam mérni. Ha valami nem passzol, hát visszatöltöm a gyári programot. Ami nekem fontos, hogy egy tötymörgő autót pikk-pakk kikerüljek és ezt nagyon tudja. :))
Két hete vettem észre (azokban a hideg időkben...), hogy a jobb oldalon nincs fűtés. C5 II. 2007. 2.0HDI Aut. Sokat olvasgatom a fórumot, így hát sejtettem mi lesz a probléma. Vagy lenyírta a csillagot a motor végéről, vagy kettétört a légkeverő lapát tengelye. Ma de. a szép idő ihletet adott, és szétszedtem a kesztyűtartót, majd a motort kevéve szomoruán láttam, hogy neki semmi baja, viszont a tengely kettétört. Lehet ehez új tengelyt kapni? Tudnátok segíteni a szétszedésben? Vizet, klímát le kell leüríteni? Műszerfalat darabjaira kell e szedni, vagy komplett (órával, kijelzővel) kiemelhető e?
Megint ez a felhúzás...
Teljesítmény mérést csináltál előtte és utána, mennyit jelent a húzás?
Az autó hétköznapi használatára milyen hatással van? Jobban megy, kevesebbet eszik?
Én is gondolkodom benne, de még keresek hozzá megbízható műhelyt vagy embert, aki teljesítmény méréssel is meg tudja mutatni az eredményt. Ha ismertek ilyet, kérlek jelezzétek! (elsősorban Bp környékén)
Az öcsém Mazda 6-osa (a szakirodalom szerint szuper megbízható, madeinjapan) 3 évesen rozsdáésodott minden kerékjárati ívnél rendesen (a 10éves Peugeot 406-on semmi nyoma nem volt). 5 évesen kijavították lefényezték, elismerték a típushibát. Sok autó ajtaja is rohadt, állítólaga tengeri szállításra nem készítették fel rendesen őket. Erre most 8 évesen már ismét brutálisan rozsdás lett, már sárvédő íveket is cserélni kellett!!!.
Meg 2 hátsó féknyerget, mert az is totál összerhodta, többször javították, de a dugattyúkat is megette a rozsda, bontóban hiánycikk, elismerik, hogy típushiba, de 80 000 Ft körül volt a 2 db. Típushiba még toronycsapágynak látszó tárgy (nem hagyományos toronycsapágy van pár évjáratban) 100 000 Ft körül van a 2db ára, nem véletlenűl módosítottak rajta.
Tönkrement még két xenon lámpa (hol világít, hol nem, sokszor ha épp világít a kocsi elé 5-10 m-re), kb 170 000 Ft/db ez is típushiba, meg a recsegő-ropogó kormánymű is.
40 000 ért kellett egy nyomást szabályozó szelep. Ez egy sértetlen egygazdás autó most 140 000 km-el 8 évesen, ami ráadásul elég átlagon felül megkímélt is és még komoly elektromos zavarok is sújtják néha össze vissza mutatnak a műászerek, néha emg semmit, néha meg párhuzamosan hullámzanak...
És a faceliftes részecskeszűrős 143 Le-se részecskeszűrőjéről, brutálisan emelkedő motorolajjszintjéről, sokszaor 8-10 l-es fogysztásáról még nincs is szó, meg a nagy fagyban resetelő motorelektronikáról...
Az azért érdekes, hogy a 6-os Mazda és a Ford Mondeo egy alvázra épül, a Mondeók ajtaja meg 3-5 éves korukra szintén elrohad, pedig azokat nem japánban gyártják.
Akkor most szar autó a Mazda? Olvasott már valaki rosszat Mazdáról? Pedig eliserték a típushibákat, de azokat max garanciaidőn belül javították, utánna leszarják az embert. A váltó-kuplung sokkal jobb mint a C5-é, de ezen kívül másban meg sem közelíti, ja de a gázolaj kályha még nagyon jó benne.
A C5-ben 153 000 km van hiba nélkül, sőt a 340 000-et futott 406-ra összesen nem költöttem ennek az összegnek a töredékét sem.
Pedig állítólag jó autók azok is, de vannak rossz szériái minden gyártónak.
Mint ahogy a szerintem neked sincs mindig jó napod, de mégsem azok a napjaid alapján ítélünk meg.
Az lenne a legjobb, ha egyszerűen levegőnek néznénk kedves Lászlónkat és soha többé nem válaszolnánk egyetlen irományára sem. Előbb-utóbb megunja hogy tesznek rá és abbafejezi.
Akkor a lényeg! Tegnap csont nélkül vizsgázott a járgány, immár FAP nélkül. Észre sem vették hogy nincs benne, pedig még a motor is fel van húzva. :)
Függetlenül az általad felvetett témától. Szinte biztos vagyok benne, hogy az a nicknév, amit itt használsz direkt erre a célra lett kreálva. ( 1-hozzászólás!!) Biztos vagyok benne hogy más fórumokon más néven már régebben is szerepelsz. Felvetődik a kérdés, ugyan mi visz rá valakit, hogy szinte álnéven, hogy ne lehessen sehová kötni a hozzászólásai alapján, elkezd fikázni egy márkát, és erőlteti a témát, annak ellenére is, hogy már többen elküldték a búsba..Ugyan kinek, és miért érdeke?? A te autód volt? Nem? Akkor mi ez a nagy erőlködés? Az a baj, hogyha még igazad is van, nem vagy hiteles.
Én azt olvastam, hogy nem csak ez az egy ember balhézott!
Ausztriában, németországban stb. vételárvisszafizetés volt a típus bizonyos sorozatára 2001 és 2002-ben, mindenféle szakértői vélemény nélkül, ott különösebb cécó nélkül kellett visszafizetnie a citroennek a vételárat, mert javíthatatlanok voltak bontás és ronsolás nélkül az autók. Csak nálunk nem javították, cserélték és nem fizették vissza ezeknek a gyártási hibás autoknak az árát.
Majd kifaggatom a szüleimet, hogy mikor jött elő a hiba. Az igazat megvallva nem hiszem, hogy hideg volt a motor mert a IV kerben laknak és már az M7-n voltak amikor ez történt.
Lacibácsi ebből a c5 ből eladtak több ezer darabot ,ha tényleg ekkora szar lenne akkor csak egy ember balhézott volna ?
Számtalan autómárkának vannak selejt autói nem is kevés még a merecedes is gyárt jó nagy szemetet , a haverom mercije 2 év alatt 3x vitte a tréler a szervizbe ,csak nincs ideje ilyen selejt írásokra .
szia, nekem is előfordult néhányszor ez a hiba, főleg akkor, ha hideg motornál nyomok egy kövér gázt. Ha jól tudom, ez a kipufogórendszer hibájára utal. Lehet, hogy nem függ össze a jelenség a hideg motorral, de az eddigi, kb 4-5 alkalommal mindig ilyenkor jött elő ez a hiba. Én a következőt szoktam csinálni, ami eddig bejött: kb 10-15 km-en magas forulaton járok a kocsival. Ezt követően, újraindításkor a hiba megszűnik.
Képzeld nekem is van szemem és tudok olvasni és mielőtt kommentáltam volna a hozzászólásodat (ami a Te véleményed), előtte részletesen áttanyulmányoztam az egészet. Szerintem mielőtt köpködsz az előtt kérdezz meg egynél több embert!
Hidd el le lehet zúzni egy autót fél év alatt is :) Láttam rá példát... Az enyém sem épp fényes állapotban került hozzám.
Nem tudok mit csinálni, hogy ha nem fogadod el hogy két emberen áll a vásár!
Az én autóm is pont tíz éves és sehol sem rozsdásodik és egy kis odafigyeléssel, még nagyon sokáig szolgálni is fog becsülettel. Erről ennyit!
Úgyhogy, ha nem kedveled a márkát, akkor nem kell venni. Senki sem kényszerít/tett rá!!!! Olyat veszel és vezetsz amilyet akarsz.
Mégegyszer köszönöm, hogy ezért a hosszú írásért ennyit fáradoztál.
Tudod, ez a fórum nem erről szól és nem ezért van. Nem kötelező neked írnod ide. Én megköszönném, ha elkerülnéd ezt az oldalt; nem kéne bunkó módon elküldenem téged a halál f....ra.
Hogyan lehetne tárolni egy pár hetes, hónapos autót! Max használhatták fél évet, az alatt hogyan tárolhatta? Szerintem nagy kárt nem tett benne!
Az csak egy dolog, hogy milyen az autó minősége, ki mit bír elviselni az autó hibája gyanánt!
Vannak ott azért érdekesebb dolgok is, ha figyelmesen elolvassuk.
Érdemes elovasni a munkalapokat, határozatokat, bírósági papírokat! Nekem nem az jön le belőle, hogy a honlap egy átverés lenne, vagy csak a márkát akarja lehúzni egy átvert tulajdonos.
És miért lehetett itthon eladni, ha jól tudták, hogy bontásra való nem közúti forgalomba? Egyszerű a válasz: mert nálunk nincs fogyasztóvédelem! Nem kell senkinek tartania attól, hogy fényderül a sunyizásra és akkor többe fog kerülni a leves, mint a hús!
Felejtsük el, hogy egy citroen és gondoljunk bele milyen siralmas, hogy megvesz valaki egy drága új autót, amihez jár garancia is, és semmit nem tud tenni, nem javítja meg senki, mert ugye javíthatatlan volt a szóbanforgó szériahiba, ki nem cserélik az autót, az árát vissza nem fizetik.
A per során hazugságokba, számlahamisításba keveredik egy multinacionális cég, maga a gyár, hiszen a Citroen Hungári az maga aaz autógyár tulajdona!
Mindenesetre én 100x is meggondolnám, hogy vegyek-e autót egy ilyen társaságtól! Elvonatkoztatva a citroentől, márkától függetlenül! És, ha jól megnézzük már hatodik éve fut a website! És még nem vitatja a citroen a tartalmát 2012-ben sem, mondjuk felesleges is lenne az olvasottak után, mert valószínűleg a szkennelt okiratok eredetiek! Azért ez elgondokodtató, vagy nem?
Sokat nem tanúltak belőle az már biztos! :-) Lehúzza a citroen gyár/importőr/marketing részleg saját maga, ahhoz nem kell fórum bejegyzés, meg komment és hasonló!