Jó rá csak beljebb lesz a felni. A G-jé ET 49 es a H-jé azt hiszem ET 35 ös,ha 15"-os.Láttam már H astra caravant A vectra turbó felnikkel.Elég bután nézett ki.Mint egy vasúti kocsi :)
A válasz egyszerű. Ha egyezik az osztókör átmérő, a középfurat, és az ET szám nagyon nem különbözik, akkor kompatibilis a felni. G Astrát és H Astrát is szerelték 4 és 5 csavaros futóművel is.
Sziasztok! H 1,4 es Astrán bal oldalt valami zörög ha rosszabb az ut, nem kopogás néztem aknáról mozgattam mindent de nem tudok rájönni mi az. Esetleg valakinek valami tipp (tìpushiba stb)?
Mondjuk ez alumínium olajteknő, ha jól látom, aminél vigyázni kell a menetre, nehogy kiszakadjon, nem szabad annyira meghúzni, mint lemez teknő esetén.
A gumi tömítés pedig kisebb meghúzás esetén is letömít, ellentétben a réz lapos tömítéssel, amit rendesen meg kell tépni, hogy kilapuljon.
Nem tudom, miért vagy ennyire WD-40 ellenes, rossz tapasztalataid vannak vele? Akkor rosszul, rossz helyre használtad. Amikre ajánlják, arra tényleg jó. Nyilván nem helyettesít egy alapos karbantartást, de nem is ez vele a cél.
Az meg egy dolog, hogy meg kell szüntetni a beázás okát, de ha a víz már ott van, azzal nem árt kezdeni valamit, és nincs mindenütt sűrített levegő, vagy akárcsak elég idő arra, hogy kiszáradjon. A WD-40 meg esetleg ott van a csomagtartóban. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen egyszer beázott alkatrészek hajlamosak korrodálni, előjönnek a kontakthibák is, úgyhogy nem árt az a filmréteg. Persze lehet jobb adott célra a speciális vízkiszorító spray, a speciális kontakt spray, a speciális zárolajozó, vagy a speciális csavarlazító, bár még ez se feltétlenül biztos, de ezek nincsenek is mindig kéznél.
Így hirtelenjében két ellenvetésem van a WD 40-nel szemben: egyrészt nem szeretem a szagát, úgyhogy zárt helyen (mondjuk utastér) kerülöm, (esetleg csak nagyon minimális mennyiségben), a másik, hogy finomabb elektronikáknál azért nem ezt használom kontakt spraynek, de vészhelyzetben akár ott is. (Nem tudom mennyire szeretik bizonyos műanyag, vagy gumi alkatrészek.)
14 Nm-rel meghúzni a torx csavart. A 6 lapfejű is le tud nyalódni ha eszetlenül megtépik.Én még nem cseréltem a torx csavart soha pedig vagy 10 olajcserén túl vagyok 5 év alatt.
En nem is ertem, miert szivatjak a népet Torx csavarral az olajtekno csavarnal. Ami egy M14-es menet finom menettel, es azt rendesen meg kell huzni. Valami 60-70 Nm-re emlékszem. Erre raraknak egy T40-es belső kulcsnyilasu csavart, ahelyett, hogy 20-22-es hatklapfeju csavart alkalmaztak volna. Véletlenül van egy jol megtépett olajleereszo, meg egy szarabb Torx bit, plusz egy szarabb utangyartott olajleereszto csavar, ez a biztos receptje, hogy lesarkalja, lenyalja a csavarban a kulcsnyilast. Aztán lehet szívni vele, hogy legyen kivéve
Ma délután cseréltem olajat, T45-ös kell bele. Külön vettem hozzá egy fejet (1000 Ft), mert a készletemben csak T40-ig volt és ez már csak 1/2 collos hajtókarhoz van, míg a kisebbek 1/4 -esek. Látszólag a T40 is jónak tűnik, de egy kicsit lötyög benne, könnyű elnyalni a csavart.
Most nézegettem a könyvét ott meg T 40 es torxot ír a csavarhoz.Holnap megnézem melyik illik bele.T45 re emlékszem,bár nem mostanában cseréltem olajat.
Azzal az L alakú kis cuccal nem nagyon fogod tudni meghúzni se kilazítani.Ha van krovád akkor inkább vegyél bele egy T45 ös torxot,vagy tényleg cseréld ki a csavart 6 lapfejűre.
Igyekszem nem megtépni. Nekem csak ez az L kulcsos torx van hozzá. Szóval csak úgy érzéssel húzzam míg fogást nem kap a csavar és még lehetne mozdítani rajta, de azon a ponton már jó lesz. Igen azért kérdeztem a Swag-et mert az már 6-7száz forintos csavar nem egy belépő szint, illetve abból érdekes módon van 600 meg 750 forintos darab is.
Köszönöm a bátorító szavakat, hogy betörhet a csavar :D Tudom nem direkt volt csak az óvva intés miatt, szóval köszi :)