Azok a képek a Maria hurrikán pusztításáról készültek, de ott sem az a hír ha a kutya harapja meg a postást. Annak, hogy arrébb kicsivel a 44 Siemens turbinából egy sem sérült nincs hírértéke.
Annak sem, hogy a vezetékhálózatot szétfútta a szél, és árama annak volt akinek volt napeleme:
Sokan nem tudjak, de (leginkabb) Eszak-Nemetorszagban vannak tornadok. Egy ilyen tornado megfektet egy erdöböl egy ~50 meteres csikot esetleg leszedi a hazak tetejet ... Különben a meglevö 28-29000 szelkelepböl talan 10-15 karosodott ... de az üzemeltetöknek van kötelezö viharkarbiztositasa ... ugyanis a kelepeket szeles/viharveszelyes területekre szokjak telepiteni. Ahol allando nyugodt idöjaras, szelcsend van, oda meg nem annyira.
Mindennek van gyenge pontja az atomerőművek például ki nem állhatják a földrengést. Az a különbség, hogy az egyiket pár hét alatt helyrerakod, a másikhoz pár száz év kell.
Látod? Így legalább nem kell 60 évig 80 éves technológiával dolgozni... gondolom még te is egy jó öreg ZX-Spectrumon pötyögtetsz, mert az az igazi stabil technológia....
Mesélt egy öreg egy kommunsta vicet, a éhezö amerikaiak áltak e tengerparto, mert néha kivetett a tenger egy pár krumlit amit a szovjetek bedobtak a tengerbe mesélte a párttikáruk
Ha az ára sem lesz magas, akkor ezzel lehet nyugdíjazni az ICE motorokat, drágább autókba lehetséges lesz vele 1000km hatótáv, olcsókba 3-400km, 6 perc alatt feltöltve, ja és az 5000 ciklusba belefér, hogy használaton kívül tárolja a megújuló energiákat, szükség esetén meg visszatáplálja.
Arany hajszálakkal is lehet ilyesmit. Sok mindenből lehet sok mindent, de olyasmin mint az ólom akkumulátor csak könnyebb, azon kár spekuláljatok. Olyan szinten mint volt a lítium a Bell-nél 40 évvel ez előtt egyelőre nincs semmi, de onnan is majd egy emberöltőnyi idő és számolhatatlanul sok pénz kellett eljutni eddig is.
Lenne abban tág tere fejlesztésnek, csak minden az anyag minőség korlátjába ütközik. Ha nekimenne valaki, hogy gyárt pl évi 100 000 gőz autót, de olyan szuperkritikus kazánnal, pl a molibdén ára összemérhetővé válna az arannyal. Ennyi erőből lehetne tömegesen hidrogén tüzelőanyag cellás is, csak éppen akkor meg a platina ára közelítené meg a gyémántot. Ilyen korlátja lesz az akkumulátoros autónak is.
Tehát azt állítod, hogy a birodalom minden területen tudott varázsolni, csak épp abban nem amiben eleve előnyben volt a többiekkel szemben?
Szerintem meg felső utasítás nem is igazán volt rá. Az , hogy a tábornokok meg a fejlesztők mit szerettek volna, nem lényeges. Mert szerintem ha a vezér odaszólt volna, néhány hónapon belül ők gyártják a legjobb hk dízelt...
....ha egy szibériába integrálna a gondolat rendőrség, majd a tábor parancsnok elvtársnál nyugodtan hivatkozz, hogy barátod théta a zöldkomcsi. Lesz ott barak úszómedencével és teniszpályával is.....
Mások várják azt jobban. Pl ők a képen, amerikaiak, nem a forradalmat várják ugyan hanem az évente egy alkalommal igénybe vehető ingyenes fogorvost, szabadtéri a rendelő egyébként:
Nagyobb evolúciós ugrásra a maguk erejéből (piaci viszonyok között) nem futja.
An szemelyauto eddig ~100 eves innovacios ciklusa ciklusa valoban a platora ert. Itt-ott lehet ugyan cicomazni, arra lehet a 7,5 milliard földlako közül nehanyat meggyözni ... de nagy ugrabugralasra mar nem futja. Mar volt rola szo, hogy pl. a Ford atlagban 600-800 $-t keres autonkent. Ebböl nem lehet versenyezni, a Google-val, Microsoft-tal, Facebook-kal, Apple-vel ...
Ugyhogy szerintem a hightech megprobalja megszerezni az "uj" auto lenyeget. Karosszeriat legyarto "szakiparosokat" meg biztosan ehet majd talalni. A Google autonom temaköre a Waymo ... es (jelenleg) a Chrysler-rel szövetkeznek ...
Különben, ha a Ford uj fönöke most harmadaval vagja a hagyomanyos motorok fejleszteset, akkor masnak is hasonlo lepesre lesz szüksege. Aztan talan 5 ev mulva ismet a harmadaval vagjak, esetleg felezik az akkori budget ...