One Time Payment-et PayPal-lel csak akkor tudsz csinálni, ha az eBay-es számlád pénzneme EUR vagy USD.
Ha GBP, akkor csak bankkártyával tudod kiegyenlíteni.
Amúgy az eBay által küldött invoice-ban benne van, hogy mennyit vonnak le és mikor vonják le a PayPal-odról. Egyébként általában az invoice kézbesítése után 15 nappal. A lényeg, hogy Automatic Payment Method-nak a PayPal-t add meg és a megjelölt időszakban legyen rajta elég lóvé. Szóval nem szükséges előre, manuálisan kiegyenlíteni.
A mai napon eddig 304.30 Ft és 306.01 Ft között volt az Euro középárfolyama, szóval 306Ft-ot nem fogsz érte kapni hivatalos helyen, hanem inkább csak 300-302 Ft-ot, de értem a problémát. Általában 2.5 - 3%-kal vált szarabbul a PayPal a középárfolyamnál.
Helyesbítenem kell magam. Az ausztrál oldalon akkor van 40 listázás ingyenesen havonta, ha a com.au-n regisztráltál. De még azt is el tudom képzelni, hogy ausztrál lakcím is kell hozzá.
:)) Azt mondjuk nem néztem....de akkor sem hinném hogy megnyertem mert fölém licitáltak. Vagy azt vissza lehet vonni? Azt eltudom képzelni, hogy az eladó felhajtja az árat..:)
Az az érdekes dolog történt, hogy ma kaptam egy emailt, hogy gratulálnak a sikeres vásárláshoz. Felmentem az oldalra és látom, hogy tegnap éjfél tájban leütöttem egy medált. Valóban nézegettem a medált, de MA és licitáltam is rá de MA , de aztán nem mentem tovább a licitben mert valaki (valami) rám ígért. Kína. Nem nagy összeg, 340 HUF de akkor is furcsa. Éjfélkor már rég aludtam:) Valaki tapaszatlt már hasonlót?
egyszerű terhelés történik, annak közleményében szerepel a kód
hogy erről kapsz-e SMS-t is, az rajtad múlik: a bankodnál van-e ilyen szolgáltatásod
az SMS azért praktikus, mert azonnali, míg az ilyen (zárolt, de még nem könyvelt) tételeket nem minden netbank mutatja rögtön, és akkor csak pár nap múlva lesz látható (de a telefonos banki ügyfélszolgálat addig is meg tudja mondani)
nezd meg a terhelest a netbankban, ott lesz a kod.
a szamlaszamos dolgot nem ertem, mert azt csak akkor kell megadni, ha fogadni szeretnel ra penz, ahhoz viszont utalni kell rola a paypalnak, az elore megadott kozlemennyel
Segítséget szeretnék kérni paypal-lal kapcsolatban. Magamnak sikerült aktiválnom a kártyámat vásárláshoz, de az apámét sajnos nem, mert jó kártyaszámot, de rossz bankszámlaszámot adott meg. Amikor a számlaszámot kijavítottam, és nyomtam egy "enter paypal code" egy olyan kódot kér, amit még az első aktiválásnál (rossz számlaszámú) kaptunk meg elvileg sms-ben. Ilyen sms nem jött (gondolom Én a rossz számlaszám miatt). Ilyenkor mit lehet tenni? Hogyan lehet ezt korrigálni, mert ezt f@szán elszúrta, akármennyire is kértem, hogy helyes adatokat adjon meg?
Adoelkerulesre nem alkalmas, de ha kint megsem vamoljak, attol meg beszedik. A vam egyforma mindenhol, csak az afa a kerdeses. Meg az arfolyam, amivel szmaolnak.
Mi az a paritas DDP? Asszem kb. ezen mulhat, hogy nem latom bizonyitottnak, hogy adoelkerulesre alkalmas lehet igy ahogy van. (Es azt sem, hogy a magyar vamot fizet(tet)i, ha a pelda alapjan nem itt erkezik meg.)
O nem vamot szed be, hanem kikalkulalja, hogy mennyi lehet, azt felszamolja. Innentol a paritas DDP, a vamterheket a felado fizeti. Ha kevesebb, annyit fizet, ha semmi, semmit. Ha tobb, tobbet.
Neked nincs dolgod vele, de a haszon az ott marad.
A szemét kis mexikói Ramirez 40 nappal a vásárlás után bepróbálkozik egy item not received-del és refundot akar, holott a tracking info tisztán mutatja, hogy április 7-én fel lett adva a cucc és április 22-én pedig ki lett szállítva. Nem ír, nem kérdez, hanem egyből case-t indít. A feedback-jein látom, hogy volt már más is, akinél el akarta játszani ugyanezt.
Cserébe ezt kapta:
-> Report a buyer -> Buyer abused a buyer protection program -> Misused the program to claim an item was not received
"Thanks for letting us know
You’ve successfully submitted a report about xxxxxxxx. Although we know you've submitted this report, it is anonymous to your buyer. Sellers like you help keep the eBay marketplace a safe place to buy and sell. We take these confidential reports and review them with other internal information (including reports from other sellers) as part of a monitoring system to determine whether buyers are following eBay policies. Depending on the circumstances, we may educate, restrict, or suspend the buyer. You can always visit your Seller Dashboard to see updates to your selling status."
Nem fognak elallni. A nagy cegeknek a globalis piac erdekeben ez kedvezobb. Igy tudjak teruletspecifikusan a haszonkulcsukat magasan tartani. Minden piacra maskent arazzak a termekeiket. Plusz az orszagok szamara is ez a jobb, mert igy tuti az ado.
A legtöbb fuvarozó cég mindent vám elé állít. Így nincs olyan, hogy átcsúszik, de téged jól átvernek, mert kifizettetik. Dhl, Ups, Fedex akármi fel tudsz adni folgot úgy, hogy feladóként előre fizeted a dolgokat.
De még mindig nem értem, hogy miért készülsz itt agyvérzést kapni. Nem tetszik, nem használod. Ennyi.
Az usa-bol kozvetlen bejon nemetekhez, es onnan osztjak szet. Tehat az import oda tortenik, ottani szabalyok szerint, plusz ugyintezesi dij is biztos van (bar lehet ogy az az eredeti ptkg-ben jelentkezik).
A fentiek miatt a magyar vamosok nem latjak ezt a csomagot, bejon siman a hataron (raadasul eselyes hogy nem repteren, de ha megis, akkor se a vamos sorba rakjak).
EU-n belül szerintem nem számolnak fel Import Charges-t... Majd azért egy nemtérországi cuccnál azért megnézem... Ennyire csak nem hülyék, tekintve hogy EU-n belül olyan hogy import nincs (ui: vámunió van)
Na meg a GSP-t csak Amerikai és néhány más ország eladóira terjesztették ki.
Pár napja intenzíven levelezek az Ebay Customer Supporttal. Nagyjából megírtam azt amit itt, csak finomabb hangnemben.
Gondolom nem csodálkozik senki a válaszukon. Szarnak bele. Azt javasolták, vásároljak olyantól aki nincs a GSP-be.. Így marad meg a választási jogom...
Mindegy, majd a piac eldönti. Ha a vevők nem igazán fogják szeretni, majd az eladók leállnak róla... Ha meg nem, hát lehet én vagyok csak a faszari, aki sajnál +20-30% százalék felárat kifizetni.
Hát én két dologra lennék kíváncsi, várom a tapasztalatokat:
-Hogy ha vámosok nem vetnek ki import díjat (vám+áfa) a PB Inc. ugyan befizeti-e azt csak úgy a Magyar Államnak? (Na ezt nem tudom hogyan lehet megtudni...)
-Ha a Postai Vámhivatalnál a vámos leszarja hogy én már egy PB Inc-nevű valakinek fizettem... Elhiszi hogy a PayPal utaláson ott van hogy Import Charges, de Ő ezzel nem tud mit kezdeni... Akkor hol tudok reklamálni? Mert a magyar bürokráciát ismerve, van ilyen félelmem...
Kizartnak tartom, hogy a vamkent beszedett osszeget nem fizetik ki egyaltalan. Itt a trukk az Eu-n belul de nem Mo-ra beerkeztetessel lehet, ami miatt kevesebb a kifizetett, de mivel en is kerulom a GSP cuccokat, gozom sincs, hogy mit szamolnak (a magyar teher jelenik-e meg).