Új vagyok az oldalon és egy kis segítséget szeretnék kérni!
Egy 2002-es 2.0 Sx C5-öm van és az lenne a kérdésem,hogy hol tudom ellenőrizni,hogy megfelelő-e a hidraulika olaj mennyisége?És ha kevés az olaj benne az okozhatja azt,hogy ha 4en ülünk a kocsiba plusz csomagok akkor nem emeli fel a hátulját?
Köszi az infot! Egyenlőre csak az árakra voltam kíváncsi, nem is biztos, hogy ez kell majd neki. Csak először ezekre gyanakadtam, mivel az elmúlt hetekben igencsak büsös volt a kipuf és eléggé füstölt is. Ja meg persze környezetszennyezés hibakód. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy sajnos csak rövidebb távokra használom, ritkán megyek vele pörgősebben hosszabb úton. Meg persze az oaljcsere is esedékes lenne már. Apropó olaj, total 5w40 ugyebár az kell bele? Szűrő van vmi ami speciálisan ajánlott bele inkább?
c5 I 2.0 HDI-m van, a bal első külső kilincs csak úgy nyitja ki az ajtót, ha koppig felrántom. Hidegben normális, melegebb időben ilyen. Mi okozhatja és hogyan lehet javítani?
Valaki nem tudja esetleg mennyiért lehetne utángyártott lamdaszondát és katailzátort szerezni? Vagy ilyenekkel ne is foglalkozzak inkább? Mit gondoltok? 2001 2.0
Szia!
Van külön alufelni csavar, azzal tedd fel. Bármelyik nagyobb gumisnál találsz,, esetleg keress rá a neten.
A lemez felnihez való csavar kúpos, míg az alufelni csavarjai sík felülettel feszülnek a felnihez. Számíts rá, hogy egy gumis képes elkérni akár 750 Ft-ot is csavaronként! Alkudni kell vagy neten rendelni....
Pár hónapja olvastam itt valami olyasmit, hogy az első féknél problémákat generálhat a berohadt kézifék bowden.
Nekem januárban ragadt be a kézifékbowdenem, azóta be sem húzom. Pár hete jelentkezik olyan probléma, hogy hosszabb utazásnál, hirtelen erős fékezésnél beesik a pedál, érezhetően gyengébben fog a fék és enyhe "kattogást" érezni a pedálon. (Nem az ABS jellemző darálását).
A jobb első kerék belső oldalán, az aszfalton fél éve marad egy csepp fékolaj hosszabb parkolásnál, de eddig nem okozott gondot.
A kérdés, hogy mi lehet a tünet oka és ha jobb első féknyereg gonddal szakihoz viszem, gondolom érdemes rögtön a kézifékbowdent is vinnem, de azt is olvastam itt, hogy elég macerás a cseréje és így egy "átlag-szaki" szenvedhet vele.....
Én még fiatal vagyok:) 13 éve vezetek, eddig nekem is csak teherautóval volt defektem, azzal bőségesen (igaz többnyire a túlsúly miatt).
Ha nem kérnek lehetetlen árat a tanításért, akkor működjön ez a fícsör is;)
Nem tudom az árakat, így ebben nem tudok segíteni. A defektről meg annyit, hogy nem tudom mikor volt hozzá szerencséd, de a mostanra 20éves vezetési "pályafutásom" alatt 1 alkalommal kellett kereket cserélnem. Az viszont kuka lett mire megálltam. Persze mindenképpen az lett volna, mert durrdefekt lett. Természetesen a Te dolgod mire költesz, de én tuti nem áldozok arra pénzt, hogy a megállás előtt tudjam, hogy vehetek új gumit.
Az alufelniben nekem is van, bár nyöszörgött, hogy nincs jel... most, hogy lassan vissza teszem a nyári kereket, szeretném, ha működne frankón( már ha van)
Mennyiért tanítják be? Lehet, hogy olcsóbb, mint egy lejárt defektes gumit cserélni...
Valószínűleg igen, bár erre majd betg adja meg a pontos választ. A kérdés csak az, hogy mit kezdesz velük? Azok nem működnek maguktól, hozzá kell tanítani az autóhoz, amit csak a márkaszervíz tud megtenni. Ráadásul ha a téli-nyári gumik külön felnin vannak, akkor évente kétszer kell taníttatnod. Nekem benne van mind a 8 felniben, de eszemben nincs vele kínlódni.
Szeretnék egy tapasztalatot megosztani veletek. Alufelnik vannak az autón. Az egyik hátsónál a féknyereg törvényszerűen már annyira elfordult,
hogy leverte a belső ragasztott súlyt. ( 2002-es a gép. ) Ezen az oldalon le is vettem a múlt héten a féknyerget, és szépen felpucolva vissza is tettem. Gondoltam a másik oldalt egyenlőre nem bántom, hiszen ott még nem láttam gondot. Viszont, tegnap lett egy defeket azon a keréken, amin nem láttam gondot, amin még bőven van hézag a nyereg és a felni között. Gondoltam semmi gond, ez előfordul, előszedtem a cuccot a kerékcseréhez, és le is vettem a defektes kereket. Majd fel a lemezfelnis pótkerék, és ekkor jött a meglepetés. Ebbe a felnibe, viszont úgy beleért a féknyereg, hogy meg sem mozdult a kerék tőle. Még szerencse hogy itthon a garázsban volt a kerékcsere, mert útközben egy kicsit mérgesebb lettem volna. Jobb megoldás híján, más választásom nem lett volna az út szélén, mint hogy az elsőkerékre rakom a pótkereket, az első alufelnit, meg hátra. Úgy hogy az a javaslatom az alufelnis társaimnak, hogy ha lemezfelnis a pótkreketek, azt próbáljátok fel néha, mert a példám is mutatja, hogy amikor még az alufelninél nem okoz gondot a nyereg elfordulása, az a lemezfelninél már súlyos probléma! Ez egy útszéli kerékcserénél, nem kis bosszúság.
Zotya! Üdv a C5-ösök táborában! Sok gondtalan kilómétert kívánok. Ha kérdésed van, bátran írd itt le. Itt egy segítőkész jó kis csapat van!
A BSI-ről jut eszembe, C5 I-nél van lehetőség a BSI, motor, felfüggesztés, váltó szoftverének frissítésére. A lexiában benne elég sokminden, offline frissíthető. Én is a hétvégén toltam új sw-t a BSI-re.