Ez érdekes ugyan is hideg motornál nem regenerál , a regenerálásnak megvannak a feltételei a motorvezérlő ez alapján indítja el a regenerációt , ez hideg motornál nem lehetséges.
A turbó nyomás túlszaladhat egy meghatározott mértékig , de ritkán előfordulhat hogy ezen is túlszalad ekkor jön az üzenet hogy fáj a feje , okozhatja egy elkoszolódott geometria , az 1.6hdi sajnos egy korom gyár.
2013.03.05 napi élmények summázása az 2004-es, 1.6HDi motoros, 163E km-es kocsimmal:
Reggel hallható volt, ahogy elindult a regeneráció, így igyekeztem magasan tartani a fordulatot.
Mikor kiugrott elém egy macska, fékeztem egy közepesen erőset, majd közepesen erősen igyekeztem visszanyerni a korábbi sebességem/fordulatom. Mire sikerült, kigyulladt a régi és új autóknál egyaránt rettegett check-engine lámpa, a következő üzenettel:
"Motor abgasentgiftungsystem defect"
Semmi különbséget nem éreztem, a motor ugyanolyan kellemesen húzott. Mert erre a motorra semmi más jelzőt nem lehet akaztani, csak hogy kellemes... Egyből szervízbe mentem - nem Peugeot-.
Ott mikor elmeséltem a történetem, azt a választ kaptam, hogy a jelenség már onnantól gyanús, hogy a regeneráció folyamatosan zajlik, nekem azt soha nem lenne szabad észrevennem. Vadállatmód történő -értsd: füllel hallható, szemmel látható- kiégetés csak szervízben végezhető el, gépre csatlakoztatva.
Otthagytam az autót. Mikor visszamentem, a következőt kaptam:
Ezek kis, de kihegyezett motorok (1.6HDi), sokminden pengeélen táncol.
Turbofeltöltő túltöltött (?), és ezt jutalmazta egy hibakóddal. Állítólag ezeknél előfordul. Mivel műszaki ember vagyok, számomra értelmetlenül hangzott, de mivel ezt cáfolni nem tudtam, nem is bocsátkoztam vitába, letudtam egy kevésbé feltűnő vállrántással. Azt gondolom, nem állt elő olyan vis mayor helyzet, amin egy számítógép-vezérlés ne tudta volna magát hibakód nélkül túltenni.
Mindenesetre a hibakód törölve lett, azóta mentem 100km-t, nem jött vissza. Remélem ez másoknak tanulság lesz, nekem emlék marad...
Én meg nem találom a hátsó isofixes rögzítési pontokat, csak az anyós ülésen van. Lehet, hogy az ülőlap mozgathatóság miatt nem tettek bele? Pedig a kézikönyv írja, de semmi találat a részemről.
a helyzet az, hogy a t@k@m is televan ezzel a FAP szűrővel!
407, 1,6 HDI -m tökéletesen teljesít, de ez az idétlen és értelmetlen FAP (ami csak aprítja a szenet, így még mélyebbre hatolhat a tüdőnkben ) sok-sok keserűséget okoz. Igaz, hogy látványos fekete füst nincs - a látszatra adni kell - :-).
Kérdés: Tudtok-e ajánlani olyan szervízt, ahol az eltávolítás és a szoftver szakszerűen megoldható? Okoz-e problémát a FAP nélküli autó a műszakin?
Minden véleményt, tapasztalatot, ajánlást előre is köszönök!
Minimális levegő van az esp ben nagyon nehéz kiszedni belőle de nem lehetetlen , a c5 -nél ugyan ez van de már rájöttünk hogyan távolítsuk el belőle, vákumos légtelenítő kell hozzá meg két ember és rengeteg fékolaj.
Érdeklődnék, hogy a Ti autóitokban hogyan működik a fék. Pontosabban hogy nálatok is észrevehetően bent fog?
Egy ideig nem mentem az autóval és most így még szembetűnőbb hogy bent fog a teljes pedálút felénél kb. Nekem
autómata a váltó, gondolom ez a féket nem befolyásolja, szerintem ugyan az mint a többiben.
Nemrég lett teljesen rendberakva a fékrendszer, hátúl új fékpofák vannak, tényleg alaposan és jól lett kilégtelenítve minden
féknyereg, többször is. de a jelenség az, hogy amikor az autó motorja ál, nincs szervó akkor fent szinte a 1 cm benyomása után
beton kemény lesz a rendszer, viszont ha jár a motor és dolgozik a szervo elsőre kb fél alatt majdnem a 2/3-ig el lehet nyomni
és ott lesz csak kemény, második pumpálásra 2/3-nál harmadik pumpálásra teljesen fent fog. Már korábban is ilyesmi volt de betudtam akopott hátsó fékpofáknak, a régi folyadéknak, stb. ez most mind új. Egyébként az autót állóra lehet fékezni, abs esp dolgozik, minden ok csak vezetni fura mintha nem akarna megálni olyan messzire kell gyúrni a pedált...
Mentem munkába, közben beindult a FAP regeneráció. Kiugrott egy macska, fékeztem egy nagyobbat, majd kezdtem gyorsítani, és kigyulladt a motor-check lámpa a következő hibaüzenet kíséretében:
Motor abgasentgiftungsystem defect
A regeneráció befelyeződött, de a lámpa természetesen égve maradt. Teljesítményben semmi változást nem lehet tapasztalni.
Az autó most diagon van. Esetleg ha valakinek volt már ilyen tapasztalata, megoszthatná, mire lehet számítani.