Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2017.10.31 0 0 4185

 

Na, csak figyelj - oszt írd meg egy hónap múlva mit látsz :-))))

 

Amikor hengerfejeztem, utána nálam is kristálytiszta, rózsaszín lötty volt a rendszerbe - majd magamhoz nyúltam gyönyörömben.

Rá egy időre meg, szép lassan, ugyanazt a trágyalevet találtam benne, mint annak előtte.

.

Előzmény: szerelő12 (4184)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 4184

Most nagyon tiszta,a kiegyenlítőben a fagyálló,mindkét csövön

 

tiszta fagyálló jön.

Ha koszos lenne,az már jelentkezett volna, mivel volt azóta Budapesti utam vele.😀

Előzmény: GPS (4183)
GPS Creative Commons License 2017.10.31 0 0 4183

 

Sikerült megoldani,dugulás volt a motor felől a kiegyenlítő tartályba vezető csőszakaszban.

 

Naugye, hogy ugye.

 

Persze, a mosás nem árt - de ne is tulajdonítsunk túl nagy jelentőséget neki - max. esztétikai megnyugvást okoz... azt is csak egy darabig.

 

Az igazi, keresztmetszet-szűkülést okozó lerakódást (pl. a radiátorokba) - azt úgysem lehet békés eszközökkel kimosni.

A többszöri átmosás után a víz (látszólag) tisztábbnak fog mutatkozni... de ez csak rövid ideig tartó öröm lesz, mert hetek kérdése és megint trágyalé fog keringeni a motorban.

És itt jegyzem meg, hogy az ilyen típusú, több éves lerakódások ellen, a bolti hűtő-pucoló csodaszerek is fix szart érnek (vagy még annyit sem).

 

De ettől még se nem fő a motor és fűtés is lesz.... csak ránézésre ocsmány a rozsdabarna tartály.

.

Előzmény: szerelő12 (4182)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 4182

Sikerült megoldani,dugulás volt a motor felől a kiegyenlítő tartályba

vezető csőszakaszban.Most már folyamatosan jön a víz,hideg motornál is.Háromszor még át kellett mosni az egész rendszert.

Fűtés jó.

Előzmény: GPS (4174)
Kardee22 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 4181

Köszönöm a választ!

Én csak kíváncsi voltam hogy használt-e itt valaki ilyen adalékot. 10e km után cserélek benne és most értük el azt.

Eneosról egész jókat hallottam. Esetleg egy típust kaphatnék amit használsz?

Előzmény: Törölt nick (4180)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.26 0 0 4180

Olajbetöltöt leveszed, bekukkantasz és ha nagyon feketés akkor öblítesz, Ha tudod, most milyen olaj van benne és mennyit ment, annak színéből is következtethetsz a tisztaságra.

Én minden autómban eneost használok. Nincs olajlaborom és a leengedett olajat sem szoktam laborba küldeni, azt sem tudom mikor estek szét a molekulaláncok benne, de erről gondolom azt, hogy valószínűleg nem hamis. Aztán ki tudja. Gondolom hallottad, hogy az olajok kb fele, rossznyelvek szerint kelet európában a 3/4-e hamis. Ezzel logikázva a legjobb a teszkós névtelen legolcsóbb lehet, azt biztos nem pancsolják. :) EGy olajról az autóban nem fogod megtudni, hogy jobb-e egy másiknál vagy sem. Butaság azt figyelni, hogy csendesebb-e, az a 100paraméteréből 1 az olajnak amit tudnia kell. Szokásom figyelni, és nálam a koszt szépen az km-ek előrehaladtával fokozatosan kezdi el gyűjteni, tehát hirtelen nagy mennyiségben nem old le sehonnan. Olyan 7-8 környékén már látszik, hogy koszos az olaj, de mivel ez is csak egy dolga az olajnak, úgy mondják, hogy akár a koromfekete olaj is 100%-osan el tudja látni a feladatát.

Matiz nem kényes az olajra, nincs benne semmi olyan alkatrész ami extra terhelést adna, az olajnak, vagy extra potenciált várna tőle. Jól közelíted meg a dolgot, tisztán kell tartani, ennyi amit megtehetsz érte. Ha nagyon koszosnak gondolod, akkor belepróbálhatsz egy sustinát az gyári ajánlás szerint extra sok koszt képes magában tartani, de a 10ezres cserékkel bármelyik olajjal megadod a motorodnak a maximumot.

Előzmény: Kardee22 (4178)
Kardee22 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 4178

Most lesz nálunk az első olajcseréje azért kérdeztem. Amúgy milyen olajat használsz? Ez 2001-es 0.8-as és van benne ELVILEG 123.000km 

Előzmény: Törölt nick (4177)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.25 0 0 4177

Én tennék egy voksot az érdemes mellé.

Gondolom ha kérdezed akkor tudsz valami háttérinfót ami kétséggel tölt el a tisztasága miatt.

Én csakis úgy öblíteném, hogy új olaj, új szűrő és abba valami öblítő és utána a csere rendes olajra és szűrőre.

Ha az olajat 8-10 ezrenként cserélted és biztosan nem hamis olajjal (ebben senki sem lehet biztos) akkor viszont felesleges is lehet.

Előzmény: Kardee22 (4176)
Kardee22 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 4176

Olajcsere előtt áll a matiz, kérdésem az lenne hogy érdemes lenne átmosni a rendszerét? Motormosó adalékra gondoltam itt elsősorba. Ha igen akkor melyik a jó? Van valakinek tapasztalata?

szerelő12 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 4175

Erre gondoltam.

Előzmény: GPS (4174)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4174

 

....leírom majd,hátha segítség lesz másoknak.

 

Háát, öregem - pont erről szól ez a topik, illetve pont ez az értelme is :-)))

.

Előzmény: szerelő12 (4173)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4173

Csütörtökön szétbontom,ha megoldást találok,

leírom majd,hátha segítség lesz másoknak.

Előzmény: GPS (4172)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4172

 

Nem termosztát-kérdés. Teljesen zárt termosztáttal is kell jöjjön a víz a vékony csövön.

 

Tökmindegy hogy nyitva van, avagy zárva van-e a termosztát - ott a víznek keményen csurognia kell - alapjáraton is. Amig azt nem oldod meg, addig ne verd magad költségbe.

 

Ettől függetlenül lehet beszarva a termosztát - de jelen esetben nem amiatt nem jár a víz a rendszerben.

.

Előzmény: szerelő12 (4170)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4171

Elvonatkoztatva a kolléga problémájától, a fűtőradiátorban van egy terelő ami rohad, ha ez teljesen elrohad, vagy valaki nagysebességű vízzel csapatva elgörbíti ott belül akkor a forróvíz a ki és belépő csonkok között azonnal átjár nem kanyarog át a bordák között, azok hidegek maradnak és lófing lesz a fűtés. A nyomást ettől még lehet, hogy évekig tartja.

Előzmény: GPS (4169)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4170

Termosztát csere,qh-s öt évet bírt.

GPS Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 4169

 

A fűtésradiátor nem az a rohadós fajta - nagyságrenddel többet bír, mint a rendes hűtő. Más kérdés, hogy cefetül el tud dugulni a ganétól - de a slagolással nemigen lehet kinyírni. De kitisztítani is csak éppenséggel és csak felületesen lehet víznyomással. 

 

Én egy napig toltam át rajta a különböző vegyszeres vizeket, irtózatos mennyiségű gané jött ki belőle - de messze nem tudtam tökéletesre tisztítani.

A 6 bar nyomást viszont röhögve bírja (pedig az nem kevés ám).

 

A kollégánál a fűtés-hiány csak egy mellék-körülmény - mert nála valamiért a víz nem jár rendesen - a fűtéstől függetlenül.

.

Előzmény: Törölt nick (4167)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4168

Nem slaggal mostam,leengedtem a régi fagyállót,majd

desztvizes átmosás volt.

Vízhűtőt kapott újat,szenzort cseréltem még,meg a kiegyenlítőt újra.

Termosztátra gyanítok,mivel üzem meleg motornál hideg az alsó

vízcső a hűtőnél.

Vízpumpa 5-hónapja szervizben cserélve volt,vezérléssel együtt.

Akkor a fűtés is jó volt.

Arra gondoltam még,hogy esetleg a vízpumpa miatt nincs egyáltalán víz visszafolyás a kiegyenlítő tartályban.

Előzmény: Törölt nick (4167)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4167

A fűtőradiátor szokott ezeken belülről szétrohadni, valószínűleg abból toltad bele a blokkba a mocskot és eldugult valami.

Fűtéscsökkenéskor soha nem szabad ezeknél rádugni slaagot, több lesz a kár, mint a haszon.

Előzmény: szerelő12 (4165)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4166

 

felső csőből kiegyenlítőnél gázadásra köpködés csak

 

Ez nagyon nincs rendben. Ott folyamatos, légmentes vízsugárnak kell feljönnie.

.

Előzmény: szerelő12 (4165)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4165

Alsó vízcső hűtőnél hideg,felső forró, felső csőből kiegyenlítőnél

gázadásra köpködés csak,hőfokmérő középosztástól egy szintel

 

fentebb.

Előzmény: GPS (4163)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4164

Ok!

Előzmény: GPS (4163)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4163

 

Szerintem az átmosás kevés lesz ebben az esetben.

 

Próbálj belefújni abba a vékony csőbe, amelyiken vissza kéne jöjjön a víz a tágulásiba. Meg úgy általában belefújkálni a csövekbe, amelyikbe lehet.

 

Ott inkább durva dugulás-elzáródás van - nem szennyeződés.

.

Előzmény: szerelő12 (4162)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4162

Próbálom átmosni a rendszert.

Előzmény: GPS (4161)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4161

 

Akkor ott nagy gebasz van a hűtörendszerben. A Matiznál a ventilátor szinte SOHA nem kapcsol be - ilyen időjárásban meg pláne nem.

 

Ott valami nagy elzáródás lehet valahol, ami miatt jó levegős is maradt a rendszer. Ha a vékony csövön nem folyik vissza állandóan a hűtővíz - azt ajánlom, hogy így ne járasd a motort, amig ki nem deríted az okát.

.

Előzmény: szerelő12 (4160)
szerelő12 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 4160

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hűtőrendszer tisztítás után,

a hűtőfelől a kiegyenlítő tartályba vezető csövön

üzemeleg állapotban nem folyik a csőből víz,a kiegyenlítő

tartályba,valamint a kiegyenlítő tartályból motor felé menő

felső csőből csak levegő bugyborékol víz folyamatosan nem jön.

Cserélve lett a vízhűtő újra,meg az érzékelő szenzor.

A szintet tartja,nem fogyik a víz a kiegyenlítőből.

Forrás sincs,a hőfokmérő kicsit fentebb megy a középértékről,

ventilátor ekkor kapcsol be.Fűtés nincs.

 

zsolank Creative Commons License 2017.10.23 0 0 4159

Konkrétan a bardi-u nix nál fillére azonos minden alkatrész a halandóknak,és hihetetlenül drága.

De egy kettőstömegű cserénél, a hozott alkatrésznél 25% magasabb a munkadíj.Nehogy az autós jól járjon.

Ritka az a szerelő aki elengedi a kedvezméyét a tulajnak.Mindenképpen sajna az autós fizet.

Most pl egr szelepet cseréltetek.helyben 80,rendelve fele árban lenne.De sajna magam sem tudom kicserélni,mert fel kell emelni a vasat hozzá.

Előzmény: GPS (4152)
zsolank Creative Commons License 2017.10.23 0 0 4158

Hát jahh.

Matiz kuplungozás 47e. Az összes cullangjával. A sajátomé (2010Mondeo) 230e.

De nem is egy kategória.

Mondjuk az észrevettem,hogy a román matizba rozsdás hűtővíztől elkezdve minden hulladék.(asszonyé)

De ami koreai pl anyámé, az mint ha jobb lenne.

Előzmény: GPS (4144)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.10.22 0 0 4157

Tudok erre is egy jó példát,ismerős futott bele:az előző S-osztályos Mercedes hűtőrácsán kisebb koccanásnál megsérült a követőradaros tempomat Distronic rendszerének a radarfeje,csak 970 000Ft az új :-O

Előzmény: Törölt nick (4153)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.10.22 0 0 4156

Miért lenne titkos,idáig róluk beszéltünk.Igaz,nem gyári,hanem Sachs,keresd ki,ha nem hiszed! A gyárit senki nem venné meg,annyiért két nem is rossz Matizt adnak manapság :-P

Előzmény: GPS (4152)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.22 0 0 4155

Pedig csodálkoznál, némelyik komplett szett 150alatt simán megáll.

Előzmény: GPS (4152)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!