Sikerült megoldani,dugulás volt a motor felől a kiegyenlítő tartályba vezető csőszakaszban.
Naugye, hogy ugye.
Persze, a mosás nem árt - de ne is tulajdonítsunk túl nagy jelentőséget neki - max. esztétikai megnyugvást okoz... azt is csak egy darabig.
Az igazi, keresztmetszet-szűkülést okozó lerakódást (pl. a radiátorokba) - azt úgysem lehet békés eszközökkel kimosni.
A többszöri átmosás után a víz (látszólag) tisztábbnak fog mutatkozni... de ez csak rövid ideig tartó öröm lesz, mert hetek kérdése és megint trágyalé fog keringeni a motorban.
És itt jegyzem meg, hogy az ilyen típusú, több éves lerakódások ellen, a bolti hűtő-pucoló csodaszerek is fix szart érnek (vagy még annyit sem).
De ettől még se nem fő a motor és fűtés is lesz.... csak ránézésre ocsmány a rozsdabarna tartály.
Olajbetöltöt leveszed, bekukkantasz és ha nagyon feketés akkor öblítesz, Ha tudod, most milyen olaj van benne és mennyit ment, annak színéből is következtethetsz a tisztaságra.
Én minden autómban eneost használok. Nincs olajlaborom és a leengedett olajat sem szoktam laborba küldeni, azt sem tudom mikor estek szét a molekulaláncok benne, de erről gondolom azt, hogy valószínűleg nem hamis. Aztán ki tudja. Gondolom hallottad, hogy az olajok kb fele, rossznyelvek szerint kelet európában a 3/4-e hamis. Ezzel logikázva a legjobb a teszkós névtelen legolcsóbb lehet, azt biztos nem pancsolják. :) EGy olajról az autóban nem fogod megtudni, hogy jobb-e egy másiknál vagy sem. Butaság azt figyelni, hogy csendesebb-e, az a 100paraméteréből 1 az olajnak amit tudnia kell. Szokásom figyelni, és nálam a koszt szépen az km-ek előrehaladtával fokozatosan kezdi el gyűjteni, tehát hirtelen nagy mennyiségben nem old le sehonnan. Olyan 7-8 környékén már látszik, hogy koszos az olaj, de mivel ez is csak egy dolga az olajnak, úgy mondják, hogy akár a koromfekete olaj is 100%-osan el tudja látni a feladatát.
Matiz nem kényes az olajra, nincs benne semmi olyan alkatrész ami extra terhelést adna, az olajnak, vagy extra potenciált várna tőle. Jól közelíted meg a dolgot, tisztán kell tartani, ennyi amit megtehetsz érte. Ha nagyon koszosnak gondolod, akkor belepróbálhatsz egy sustinát az gyári ajánlás szerint extra sok koszt képes magában tartani, de a 10ezres cserékkel bármelyik olajjal megadod a motorodnak a maximumot.
Olajcsere előtt áll a matiz, kérdésem az lenne hogy érdemes lenne átmosni a rendszerét? Motormosó adalékra gondoltam itt elsősorba. Ha igen akkor melyik a jó? Van valakinek tapasztalata?
Nem termosztát-kérdés. Teljesen zárt termosztáttal is kell jöjjön a víz a vékony csövön.
Tökmindegy hogy nyitva van, avagy zárva van-e a termosztát - ott a víznek keményen csurognia kell - alapjáraton is. Amig azt nem oldod meg, addig ne verd magad költségbe.
Ettől függetlenül lehet beszarva a termosztát - de jelen esetben nem amiatt nem jár a víz a rendszerben.
Elvonatkoztatva a kolléga problémájától, a fűtőradiátorban van egy terelő ami rohad, ha ez teljesen elrohad, vagy valaki nagysebességű vízzel csapatva elgörbíti ott belül akkor a forróvíz a ki és belépő csonkok között azonnal átjár nem kanyarog át a bordák között, azok hidegek maradnak és lófing lesz a fűtés. A nyomást ettől még lehet, hogy évekig tartja.
A fűtésradiátor nem az a rohadós fajta - nagyságrenddel többet bír, mint a rendes hűtő. Más kérdés, hogy cefetül el tud dugulni a ganétól - de a slagolással nemigen lehet kinyírni. De kitisztítani is csak éppenséggel és csak felületesen lehet víznyomással.
Én egy napig toltam át rajta a különböző vegyszeres vizeket, irtózatos mennyiségű gané jött ki belőle - de messze nem tudtam tökéletesre tisztítani.
A 6 bar nyomást viszont röhögve bírja (pedig az nem kevés ám).
A kollégánál a fűtés-hiány csak egy mellék-körülmény - mert nála valamiért a víz nem jár rendesen - a fűtéstől függetlenül.
Akkor ott nagy gebasz van a hűtörendszerben. A Matiznál a ventilátor szinte SOHA nem kapcsol be - ilyen időjárásban meg pláne nem.
Ott valami nagy elzáródás lehet valahol, ami miatt jó levegős is maradt a rendszer. Ha a vékony csövön nem folyik vissza állandóan a hűtővíz - azt ajánlom, hogy így ne járasd a motort, amig ki nem deríted az okát.
Tudok erre is egy jó példát,ismerős futott bele:az előző S-osztályos Mercedes hűtőrácsán kisebb koccanásnál megsérült a követőradaros tempomat Distronic rendszerének a radarfeje,csak 970 000Ft az új :-O
Miért lenne titkos,idáig róluk beszéltünk.Igaz,nem gyári,hanem Sachs,keresd ki,ha nem hiszed! A gyárit senki nem venné meg,annyiért két nem is rossz Matizt adnak manapság :-P