Keresés

Részletes keresés

Re:barbara Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237161

Pár éve, talán a szmogtúrás topikban volt egy lángész, aki szerint az országútisoknak stadionban kéne tekerészniük. :DD

Előzmény: H_G (237160)
H_G Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237160

Remélem, a következetesség jegyében a Harley-Davidson találkozó résztvevőinek is beszóltál, hogy hogy merik a közlekedésre való közterületet hobby célra hasznáni.

 

Előzmény: altenberger (237123)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237159

"Ha én elindulok tekerni, akkor minimum 30-40 km tekerek. Ebből a legkevesebbet akarom a városban megtenni, amit NYÍLVÁNVALÓAN a közlekedési szabályok betartásával, a kresz előírásainak megfelelő* bringával teszek. Hogyan máshogy? És igen, még a pirosnál is megállok... A városi szakaszon nem száguldozom mert minek?"

 

Teljesen jól teszed, nincs ezzel semmi baj, csak a percepció pedig nem ez, és kialakulnak az előítéletek.

Bennem is, nemcsak a volán mögött, hanem a bringán ülve is.

 

Ahogy a prémiumosok között, a bringások között is megvan az a szemmel jól látható réteg, akiknek a közlekedési szabályok csak nyűgnek vannak, mert ők haladni akarnak, nem közlekedni.

 

Ha pedig a büdös-szmogos városon túl gyorsan akarsz átlendülni, növekszik az oxigénfelvétel, a pulzus, a belélegzett levegő mennyisége és a végén többet árt a sietés, mint használ.

 

"Az "űrlényszerű hülye"-hez: Ha bringára szállsz (és nem csak a sarki boltig mész) akkor a sisak+szemüveg+kesztyű kötelező viselet. Pont. A mez (főleg a bringás nadrág) akkor fontos, ha hosszút mész, de akkor nagyon.

 

*Ez annyira így van, hogy a nyári kánikula idején időnként esti lámpás köröket is beiktatok (nyílván kis forgalmú utakon) amit nyílván nem élnék túl ha nem lenne megfelelő világítás a bringán (a kis hunyorgó biszbasz nem világítás)  A csengő szintén létszükséglet a gyalogosok miatt, stb."

 

Igen, ez így van rendjén. Én nagyon örülnék, ha ezt mindenki így képzelné el a mezt húzók közül, és akkor az egész diskurzus létre sem jött volna. :)

Előzmény: odba14 (237156)
odba14 Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237158

Kb. ezt az esetet értettem a "nem csak a sarki boltig mész" alatt...

 

Amúgy mi a garancia a "néhány perces kerékpáros közlekedés"  alatt nem fordulsz le az útról és vered be a fejed vagy nyúzod le a bőrt a tenyeredről?  Vagy repül a szemedbe egy cserebogár?

 

Előzmény: altenberger (237157)
altenberger Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237157

"Ha bringára szállsz (és nem csak a sarki boltig mész) akkor a sisak+szemüveg+kesztyű kötelező viselet."

 

Nézzél már meg egy véletlenszerű BUBI felhasználót!

(BUBI: belvárosi, néhány perces kerékpáros közlekedésre optimalizált bérkerékpár rendszer.)

Ez a topic a KÖZLEKEDÉS fórumcsoportban van, nem a technikai sportok között.

Előzmény: odba14 (237156)
odba14 Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237156

Hogyan jutottunk el az "űrlényszerű hülye"-től addig hogy a kerékpársportoló nem áll meg a pirosnál???

 

Ha én elindulok tekerni, akkor minimum 30-40 km tekerek. Ebből a legkevesebbet akarom a városban megtenni, amit NYÍLVÁNVALÓAN a közlekedési szabályok betartásával, a kresz előírásainak megfelelő* bringával teszek. Hogyan máshogy? És igen, még a pirosnál is megállok... A városi szakaszon nem száguldozom mert minek? A futókat se látod, hogy sprint-megáll-sprint-megáll jellegű edzéseket végeznének... Nincs rá szükség, a városi (lassú) szakaszok nem erre valók. Itt jól be lehet melegíteni az izmokat, majd kint az országúton (vagy a terepen) már lehet neki tolni.
Ezzel nem azt mondom, hogy nincs olyan, aki versenypályának használná a várost, de ne általánosítsunk már...

 

Az "űrlényszerű hülye"-hez: Ha bringára szállsz (és nem csak a sarki boltig mész) akkor a sisak+szemüveg+kesztyű kötelező viselet. Pont. A mez (főleg a bringás nadrág) akkor fontos, ha hosszút mész, de akkor nagyon.

 

*Ez annyira így van, hogy a nyári kánikula idején időnként esti lámpás köröket is beiktatok (nyílván kis forgalmú utakon) amit nyílván nem élnék túl ha nem lenne megfelelő világítás a bringán (a kis hunyorgó biszbasz nem világítás)  A csengő szintén létszükséglet a gyalogosok miatt, stb.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237155)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237155

"Én szinte mindíg kimegyek a városból tekerni. A lámpától lámpáig gurulás füstben nem sport hanem mazochizmus."

 

Amíg a városban teker, addig a közlekedés része. Senkit nem érdekel, hogy hova megy, csak miközben megy, haladjon úgy, hogy a forgalom többi résztvevőjét ne zavarja, ne tévessze meg, ne akadályozza és legfőképpen ne veszélyeztesse.

A terepbringa, versenykerékpár pedig a városi közlekedésben, közforgalomtól el nem zárt utakon rendelkezzen a kötelező minimum felszereltséggel.

 

Nem kifogás az, hogy nem áll meg a pirosnál, mert lámpától lámpáig gurulni mazochizmus.

Esetleg, ha nem 40 körül esne rá a pirosra, ha már 300 méterről korábban is látja, hogy pirosra vált a lámpa, az meg már ilyen extra elvárás, hogy az egyed el tudja képzelni előre, hogy a következő 30 másodpercben mi fog történni és neki mit kellene csinálnia.

 

Bár a lámpától lámpáig padlógáz/satufék kombó butaságát a legtöbb autós sem ismeri fel.

Előzmény: odba14 (237147)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.28 0 0 237154

Nekem még öreg autóm van - ha hosszabb pirosnál állok meg, akkor leszállok a fékről és behúzom a kéziféket.

 

Akkor nem világít a féklámpa.

 

Piros sárgánál meg kiold, egyes, helló.

Előzmény: főgóré (237143)
xrami Creative Commons License 2023.06.28 -1 0 237153

Akkor a helyzet még rosszabb. A hülye paraszt korábban rátehénkedett, de akkor már rátehénkednie se kell.

Barmok. De hátsó helyzetjelző az nem kellett a szemkiverős menetfény mellé.

Előzmény: qtc (237152)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 -1 0 237152

Te csak olvasni tudsz avagy érted is e azt amit elolvasol?

 

237141  megvolt?

Előzmény: qtc (237151)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 1 237151

Te csak olvasni tudsz avagy érted is e azt amit elolvasol?

 

 

Előzmény: xrami (237150)
xrami Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237150

De a paraszt akkor is rátehénkedik a fékre. Másfelé nézni meg nem nagyon tudsz, mert mindenhol rátehénkednek, ami még annyira nem is lenne probléma, de azok a retek féklámpák magasan vannak. Ez azért is jó, mert így hogy nem kb egyforma magasan van a kamionokéval, buszokéval, többi normális autóéval a fék mellett a hátsó helyzetjelző, így este messzebbnek tűnik. Pont mint annak a hülye bringásnak aki a fejére rakja a hátsó lámpát. Pedálon persze semmi, meg máshol se.

Előzmény: főgóré (237143)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237149

sajtóhiba javítása: thru <-# through

 

A fenti csak helyesírési kérdés, de a

 

ba, be , ban, ben

 

és társai teljesen más esetet fejeznek ki.

 

Pl.:  ba illetve be valahova megyek, a ban, ben pedig valahol vagyok, már odaértem és bent vagyok valahol, valamiben.

 

Ugyanolyan nehézséget okoz a többség számára az egyelőre illetve az egyeNlőre problémakör is, de ez utóbbit sajnos nagyon kevesen képesek értelmezni manapság.

 

Előzmény: qtc (237148)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237148

Az egységsugaraú, átlag IQ-val rendelkező egyedek számára ez nem jelent problémát,

nap, mint nap használják.

 

Akinek pedig ez nem megy az egyszerűsít.  Pl.: thru  <-> trough

 

satöbbi.

 

Így működik ez world wide.

 

Sajnos hozzánk is 'begyűrűződik'.

Előzmény: SzeZo (237145)
odba14 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237147

simulós naciban körrekordot akar épp dönteni a Hősök tere - Lánchíd távon

 

Az senkinek sem fordul meg a fejében, hogy a kerékpársportolónak pont nem ez a célja, hanem éppen kifelé igyekszik a városból?

Nyugisabb, jobb, zöldebb  útszakaszokra vagy ha montis akkor terepre?

Én szinte mindíg kimegyek a városból tekerni. A lámpától lámpáig gurulás füstben nem sport hanem mazochizmus.

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (237132)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237146

Jó a meglátásod.

 

A prolik baromira nem bírták elviselni egy szemüveges ember látványát.

 

A korábbi diktatúrákban, Pol Pot, Kambodzsa avagy Enver Hodzsa, Albánia

és sorolhatnánk a többieket, különösen kegyetlenül bánt el a szemüveges értelmiségiekkel.

 

Én pl. 1977-ben találkoztam először előfelvételisként ilyen jelenséggel,

amikor egy átlagkatona aki már tizedesi rangot{rendfokozatnak hívják a katonák} ért el,

kifogásolta, hogy szemüveget viselek.

(jelzem, hogy az illető hamarosan megsínylette ezt, de azt hogy tanult e belőle azt már a régmúlt homályosítja el).

A prol lakosság ilyen, ma is ugyanígy működik.

 

 

 

 

Előzmény: altenberger (237123)
SzeZo Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237145

Arra a kis időre, ami még van, kitartok mellette, ha már éveken át tömték a fejembe. Ba, be, ban, ben, egyenlőre és társai.

OFF vége.

Előzmény: NAR (237136)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237144

Rendszeresen járok arra autóval és kerékpárral is.

Néha hosszú ideig tart mire megzöldül, de ilyen hosszú idő eddig nem fordult elő a tapasztalataim szerint.

 

Előzmény: Pinyo (237090)
főgóré Creative Commons License 2023.06.27 -1 0 237143

egy a lényeg: ha basztatja a szemünket, nem kell belenézni.

Előzmény: qtc (237141)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237142

Mint a lentiekből megtanultuk, nem a váltó határozza meg, hogy mikor és mennyi ideig világítanak a féklámpák.

 

 

 

Előzmény: xrami (237071)
qtc Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237141

Az automata kézifékkel (nyomógombokkal vezérelt) szerelt autókon a féklámpa addig világít, amíg a kézifék behúzva van.

 

Tehát: megállunk, majd az automatika behúzza a kéziféket, miközben a féklámpa világít.

Tehát nem kell a továbbiakban nyomjuk a fékpedált, mert a kézifék aktiválva van és a féklámpa világít.

Elinduláskor automatikusan old és utána a féklámpa is kialszik.

A múlt évtized óta szinte minden új autó ilyen kézifékkel van felszerelve, függetlenül attól, hogy automata avagy manuális váltó van az autóban.

 

Remélem segítettem a féklámpák jelzésének értelmezésében.

 

 

 

 

Előzmény: Stetten (237068)
Pinyo Creative Commons License 2023.06.27 -1 1 237140

Sommás vélemény, trágár beszéd. Alkossak kollektív véleményt a fórumozókról? Kérek mindenkitől nyugalmat, ez nem dühöngőszoba.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237138)
ikesige Creative Commons License 2023.06.27 -1 0 237139

OFF

Évtizedek óta szabályos ez a fajta ragozás is. Ebben a topikban sem a Kreszt nem ismerik, sem a nyelvtant de osztják az észt. Jó hely :-)

Előzmény: SzeZo (237135)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.27 -3 0 237138

Nyilván nem fekete-feher, de a személyes közlekedési tapasztalatom alapján (amely nem reprezentatív) a versenyrucis istencsászárok a bringasok BMW-sei. Nem a ruha, és nem az autómarka tehet róla, de mégis kialakulnak ezek a vélemények (mint láttuk, nemcsak bennem egyedileg, hanem kollektíven), ettöl még tudjuk, hogy nem minden versenyrucis bringás és BMW-soför faszparaszt.

Előzmény: NAR (237137)
NAR Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237137

"akkor nehezen hiszem el, hogy ő munkába/iskolába megy, és nem csak a tekerés élményéért vagy edzésként teker"

 

A kettő nem zárja ki egymást. Én egy időben 2-3 napra való váltóruhát vittem be, hogy ne kelljen minden nap hátizsákot vinnem és így könnyebb volt hazafelé felugrani a János-hegyre.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237132)
NAR Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237136

A nyelv változik, az ikes ragozás eltűnőben. Egy 150 éves helyesírási(!) szótárban ma majd minden mondatban aláhúznánk pirossal egy-egy szót...

Előzmény: SzeZo (237135)
SzeZo Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237135

OFF

Ha úgy vesszük, semmi. Hiszen, József Attila is leírhatta, hogy "Harmadnapja nem eszek...".

Nekünk még tanították az ikesizéket. Ez volt a baj.

Előzmény: párkerék444 (237133)
főgóré Creative Commons License 2023.06.27 0 0 237134

hát igen, megvannak a különböző kasztok!

ezek olyanok , mint a cbryzfzzrgsxr motorosok, csak az elérhető legnagyobb tempóra gyúrnak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237132)
párkerék444 Creative Commons License 2023.06.27 -1 0 237133

"Jómagam is idegenkedek "

 

ezzel mi a baj?

Előzmény: SzeZo (237129)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.06.27 -3 1 237132

Nekem mind autóvezetőként, mind bringásként az a tapasztalatom, hogy pont a "versenyzőnek" beöltözött egyedekre kell vigyázni.

 

Nem azt mondom, hogy mindegyikre, de amikor valaki táska, oldaltáska, minden nélkül (ami az úticéljánál vagy a kiindulási helyénél szükséges lenne neki, mint váltóruha, laptop, akármi), simulós naciban körrekordot akar épp dönteni a Hősök tere - Lánchíd távon, akkor nehezen hiszem el, hogy ő munkába/iskolába megy, és nem csak a tekerés élményéért vagy edzésként teker. Amivel persze addig nem is lenne semmi baj, amíg tudomásul vennék, hogy a többi közlekedő nem azért van, hogy félretakarodjon az útjából. Felismerésüket segíti, hogy közös jellegzetességük, hogy a versenygépen nincsenek meg a kerékpározás minimális kötelező tartozékai sem (küllő-prizmák vagy fényvisszaverő külső, első-hátsó fényvisszaverő, lámpák, csengő).

Előzmény: SzeZo (237129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!