Remélem, a következetesség jegyében a Harley-Davidson találkozó résztvevőinek is beszóltál, hogy hogy merik a közlekedésre való közterületet hobby célra hasznáni.
"Ha én elindulok tekerni, akkor minimum 30-40 km tekerek. Ebből a legkevesebbet akarom a városban megtenni, amit NYÍLVÁNVALÓAN a közlekedési szabályok betartásával, a kresz előírásainak megfelelő* bringával teszek. Hogyan máshogy? És igen, még a pirosnál is megállok... A városi szakaszon nem száguldozom mert minek?"
Teljesen jól teszed, nincs ezzel semmi baj, csak a percepció pedig nem ez, és kialakulnak az előítéletek.
Bennem is, nemcsak a volán mögött, hanem a bringán ülve is.
Ahogy a prémiumosok között, a bringások között is megvan az a szemmel jól látható réteg, akiknek a közlekedési szabályok csak nyűgnek vannak, mert ők haladni akarnak, nem közlekedni.
Ha pedig a büdös-szmogos városon túl gyorsan akarsz átlendülni, növekszik az oxigénfelvétel, a pulzus, a belélegzett levegő mennyisége és a végén többet árt a sietés, mint használ.
"Az "űrlényszerű hülye"-hez: Ha bringára szállsz (és nem csak a sarki boltig mész) akkor a sisak+szemüveg+kesztyű kötelező viselet. Pont. A mez (főleg a bringás nadrág) akkor fontos, ha hosszút mész, de akkor nagyon.
*Ez annyira így van, hogy a nyári kánikula idején időnként esti lámpás köröket is beiktatok (nyílván kis forgalmú utakon) amit nyílván nem élnék túl ha nem lenne megfelelő világítás a bringán (a kis hunyorgó biszbasz nem világítás) A csengő szintén létszükséglet a gyalogosok miatt, stb."
Igen, ez így van rendjén. Én nagyon örülnék, ha ezt mindenki így képzelné el a mezt húzók közül, és akkor az egész diskurzus létre sem jött volna. :)
Kb. ezt az esetet értettem a "nem csak a sarki boltig mész" alatt...
Amúgy mi a garancia a "néhány perces kerékpáros közlekedés" alatt nem fordulsz le az útról és vered be a fejed vagy nyúzod le a bőrt a tenyeredről? Vagy repül a szemedbe egy cserebogár?
Hogyan jutottunk el az "űrlényszerű hülye"-től addig hogy a kerékpársportoló nem áll meg a pirosnál???
Ha én elindulok tekerni, akkor minimum 30-40 km tekerek. Ebből a legkevesebbet akarom a városban megtenni, amit NYÍLVÁNVALÓAN a közlekedési szabályok betartásával, a kresz előírásainak megfelelő* bringával teszek. Hogyan máshogy? És igen, még a pirosnál is megállok... A városi szakaszon nem száguldozom mert minek? A futókat se látod, hogy sprint-megáll-sprint-megáll jellegű edzéseket végeznének... Nincs rá szükség, a városi (lassú) szakaszok nem erre valók. Itt jól be lehet melegíteni az izmokat, majd kint az országúton (vagy a terepen) már lehet neki tolni. Ezzel nem azt mondom, hogy nincs olyan, aki versenypályának használná a várost, de ne általánosítsunk már...
Az "űrlényszerű hülye"-hez: Ha bringára szállsz (és nem csak a sarki boltig mész) akkor a sisak+szemüveg+kesztyű kötelező viselet. Pont. A mez (főleg a bringás nadrág) akkor fontos, ha hosszút mész, de akkor nagyon.
*Ez annyira így van, hogy a nyári kánikula idején időnként esti lámpás köröket is beiktatok (nyílván kis forgalmú utakon) amit nyílván nem élnék túl ha nem lenne megfelelő világítás a bringán (a kis hunyorgó biszbasz nem világítás) A csengő szintén létszükséglet a gyalogosok miatt, stb.
"Én szinte mindíg kimegyek a városból tekerni. A lámpától lámpáig gurulás füstben nem sport hanem mazochizmus."
Amíg a városban teker, addig a közlekedés része. Senkit nem érdekel, hogy hova megy, csak miközben megy, haladjon úgy, hogy a forgalom többi résztvevőjét ne zavarja, ne tévessze meg, ne akadályozza és legfőképpen ne veszélyeztesse.
A terepbringa, versenykerékpár pedig a városi közlekedésben, közforgalomtól el nem zárt utakon rendelkezzen a kötelező minimum felszereltséggel.
Nem kifogás az, hogy nem áll meg a pirosnál, mert lámpától lámpáig gurulni mazochizmus.
Esetleg, ha nem 40 körül esne rá a pirosra, ha már 300 méterről korábban is látja, hogy pirosra vált a lámpa, az meg már ilyen extra elvárás, hogy az egyed el tudja képzelni előre, hogy a következő 30 másodpercben mi fog történni és neki mit kellene csinálnia.
Bár a lámpától lámpáig padlógáz/satufék kombó butaságát a legtöbb autós sem ismeri fel.
De a paraszt akkor is rátehénkedik a fékre. Másfelé nézni meg nem nagyon tudsz, mert mindenhol rátehénkednek, ami még annyira nem is lenne probléma, de azok a retek féklámpák magasan vannak. Ez azért is jó, mert így hogy nem kb egyforma magasan van a kamionokéval, buszokéval, többi normális autóéval a fék mellett a hátsó helyzetjelző, így este messzebbnek tűnik. Pont mint annak a hülye bringásnak aki a fejére rakja a hátsó lámpát. Pedálon persze semmi, meg máshol se.
Pl.: ba illetve be valahova megyek, a ban, ben pedig valahol vagyok, már odaértem és bent vagyok valahol, valamiben.
Ugyanolyan nehézséget okoz a többség számára az egyelőre illetve az egyeNlőre problémakör is, de ez utóbbit sajnos nagyon kevesen képesek értelmezni manapság.
Nyilván nem fekete-feher, de a személyes közlekedési tapasztalatom alapján (amely nem reprezentatív) a versenyrucis istencsászárok a bringasok BMW-sei. Nem a ruha, és nem az autómarka tehet róla, de mégis kialakulnak ezek a vélemények (mint láttuk, nemcsak bennem egyedileg, hanem kollektíven), ettöl még tudjuk, hogy nem minden versenyrucis bringás és BMW-soför faszparaszt.
"akkor nehezen hiszem el, hogy ő munkába/iskolába megy, és nem csak a tekerés élményéért vagy edzésként teker"
A kettő nem zárja ki egymást. Én egy időben 2-3 napra való váltóruhát vittem be, hogy ne kelljen minden nap hátizsákot vinnem és így könnyebb volt hazafelé felugrani a János-hegyre.
Nekem mind autóvezetőként, mind bringásként az a tapasztalatom, hogy pont a "versenyzőnek" beöltözött egyedekre kell vigyázni.
Nem azt mondom, hogy mindegyikre, de amikor valaki táska, oldaltáska, minden nélkül (ami az úticéljánál vagy a kiindulási helyénél szükséges lenne neki, mint váltóruha, laptop, akármi), simulós naciban körrekordot akar épp dönteni a Hősök tere - Lánchíd távon, akkor nehezen hiszem el, hogy ő munkába/iskolába megy, és nem csak a tekerés élményéért vagy edzésként teker. Amivel persze addig nem is lenne semmi baj, amíg tudomásul vennék, hogy a többi közlekedő nem azért van, hogy félretakarodjon az útjából. Felismerésüket segíti, hogy közös jellegzetességük, hogy a versenygépen nincsenek meg a kerékpározás minimális kötelező tartozékai sem (küllő-prizmák vagy fényvisszaverő külső, első-hátsó fényvisszaverő, lámpák, csengő).