Keresés

Részletes keresés

MMSZoli2 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 8845

Hi,

 

Bár kicsit későn, de beszállok a Plus/4 FLI grafika topicba. Bár nem programozok, csak használom.

Természetesen jól kihasználható a C64hez képest több szín, de valóban FLI az, ahol a legjobban kihozható a bővebb paletta, de anélkül is lehet részletesebb/szebb átmeneteket képezni.

Ha a legutóbbi képemre ránéztek (nem lett nagy valami, de nem akartam üres kézzel menni az AROK-ra), akkor az azon látható színátmenet majdnem teljes mértékben kihozható normál HIRES üzemmódban is. Ezek egy részéhez hasonló átmenetet a C64-el is össze lehet hozni (kék, rózsaszín, szürke), de a többit nem.
http://plus4world.powweb.com/software/Boredom

Ami miatt HFLI-ben csináltam meg a képet, hogy a Garfield feje ne legyen a HIRES-re jellemző "kockás" hátterű.
(Ennek ellenére így is lett két részlet, ahol a 2 szín per 2x8 attributum nem volt elég, mert háromra lett volna szükség: a jobb oldali fülénél és a jobb pofinál kellett volna több szín)

 FLI-ben könnyebben megoldhattam volna,  de vízszintes felbontás felére csökkenése nagyon lerontja a kép minőségét, a nagyobb részletesség miatt preferálom a 320x200 és HFLI üzemmódokat. Persze több színhiba lehet benne MC illetve FLI-hez képest.
Sajnos a C64-nél gyakoribb badline miatt (talán a 2K színmemória miatt?) a Plus/4-en nem lehet minden sorban új színpalettát behozni az attributumba, csak minden második sorban lehetséges. 


 Amikor képeket konvertálok, akkor először leveszem 32 vagy 64 színűre a képet (elég sokat is kell válogatni), és ha nem tetszik, akkor inkább visszalépek egyet és PAINT.NET-el dolgozom el az eredeti képen azokat a hibákat amelyek a konverzió után láthatóak, illetve állítok István konverterén, nem pedig utólag javítgatom natív vagy crossplatform editorral. (mivel gyorsabb és kényelmesebb, bár idén ezen lehet hogy változtatni fogok).

 A Plus/4-en elérhető 9 szürke árnyalat 320x200 nagyfelbontásban igen nagy luxus (1 fekete + 8 szürke), bár a fehér lehetne fehérebb. (8 bites gépek közül talán egyedül a MSX2 tudott egyszerre ennyit kitenni a képernyőre - trükkökkel vagy anélkül). MSX: 3 szürke, SAM Coupe , CGA: 4; C64: 5; Apple II: 4; Atari 8bit: 8 de ebből csak 4 egyszerre, hacsak nem trükkel, de ott csak 160x192 a legnagyobb felbontás, és az is interlace)

 Erre a korábban linkelt Faces slideshow-m, vagy a VDC Challenge slideshow első képe a jó példa, bár Larry interlacelt HIRES FLI képei  képei mérföldeket vernek az és sima HFLI képeimre. (speciális X-shiftes trükkel vannak még megerősítve)

Mennyire szabványosak az FLI módok? Igazából nincsenek titkok. Igazából ezek nem is trükkök, hanem "software-driven graphics mode".

Maga a módszer ugyanaz, mint a C64-en, csak ritkábban lehet színt váltani (2 raszterenként lehet, nem mindne sorban, mint a C64en vagy ATARI-n) 
Az FLI módszer és a trükk leírása teljesn publikus:
http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm

A C64 VIC-II regisztereknek megfelelő TED regiszterek pedig SVS Ultimate Map-ben található
http://plus4world.powweb.com/tools/Ultimate_Map


Larry IHFLI crossplatform konvertere teljes mértékben publikus, bárki tud vele képet hegeszteni. Igen profi a végeredmény, 
http://plus4world.powweb.com/tools/Larrys_FLI_Converter

A régebbi, Plus4Emu igen jó emulátora mellé IstvánV pakolt egy csomó plusz tool-t, nekem természetesen az ablakos felülettel, előnézettel megáldott p4fliconv_gui a kedvencem. (Larry tool-ja egy fokkal modernebb, de sajnos a monitorom nem bírja az interlace-es képeket az  emuban megjeleníteni)

Ebben a HFLI mód 320x248 felbontású
Hogy mennyire nem titkos az FLI mód: István mellépakolta az összes forráskódot is alaposan kommenlve, megjelenítővel, miegymás.
Szerintem baromi jó package.

Az MC mód 2 szabad szín per attributumja szemben a C64 3 színével valóban plusz megkötés.
 Valamint soha nem értetem meg, hogy a feketéből miért nem csináltak szintén 8 sötétszürke árnyalatot, 16 szürkeárnyalattal közel fényképminőségű képeket lehetett volna csinálni.
 A valós plusz megkötés helyett/mellett szerintem csinálhattak volna a TED-be egy 12K memóriát foglaló SuperMC üzemmódot, ami dupla színmemórával, és attributumonként egyedi 4 színnel sokkal könnyebbé tehette volna a sprite emulációt szoftverből is, és a gazdagabb paletta is jobba kihasználható lett volna. Ez előrelépés lehetett volna, olyan demo képeket alkothattak volna a termék indításakor, hogy csak na! 

 Az Amiga Boing! demója és pár HAM képe is rengeteg vásárlót szerzett a gépnek, pedig a HAM pontosan ugyanannyira használható normál programok közben, mint az FLI: semennyire.

siz Creative Commons License 2018.09.02 0 0 8844

A Plus/4Emu-ban van egy p4fliconv nevű program, az is tud ilyet. Meg a Pixel Polizei-t használtam mostanában.

Előzmény: IEC-ATA (8843)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.09.01 0 0 8843

Felvetés! Olyan lehetőség vagy program érdekelne, ami fotót vagy egyszerű grafikát konvertál Plus/4-es formátumra. Megelégszek a fekete-fehér konvertálással.

IEC-ATA Creative Commons License 2018.09.01 0 0 8842

Meg túl drága is! "majdnem féláron". Röhögök! Duplájáért már Amigát adnak!

Előzmény: Sheme (8839)
siz Creative Commons License 2018.08.31 0 0 8841

Most már írtam. :)

Előzmény: IEC-ATA (8840)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.31 0 0 8840

Nem írtál, vagy nem jött át!

Előzmény: siz (8837)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.29 0 0 8838

Ok! Írj! :-)

Előzmény: siz (8837)
siz Creative Commons License 2018.08.29 0 0 8837

Pedig erre szívesen szakítok időt. :) Írok e-mailt. :)

Előzmény: IEC-ATA (8835)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.29 0 0 8836

Megint töltögettem vele, csak úgy tesztelés gyanánt és még mindig piszok gyors! Akkor egy SD2iec konvertálással milyen lehetne........ :-D

Előzmény: IEC-ATA (8835)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.29 0 1 8835

Pedig most pár napja megint összeraktam a 1551-es emut. Te jó ég gondoltam milyen program ez? Én írtam az tuti, de úgyszólván hagy kívánni valót maga után. Aztán gondoltam odaadom programozóstúl meg processzorostól, hátha szakítsz időt a konvertálásra SD2IEC felületre, de akkor hagyjuk! :-) Én már biztos nem állok neki, habár egy D64 kezelést terveztem megcsinálni. De mostanság nem lesz rá időm, ha már eddig sem volt!

Előzmény: siz (8834)
siz Creative Commons License 2018.08.28 0 1 8834

1551 emu talán felesleges ma már. 1541-re meg vannak jó megoldások, amik plus/4-el is működnek: Pi1541 (ez a Rasperry Pi alapú emuláció) és az SDrive1541 I és II. Mindkettő majdnem 100% 1541 kompatibilis, mennek vele az utántöltős dolgok. (Illetve a 1541U-nak és az U2+-nak is van standalone módja, bár az U2+ esetén ez azt jelenti, hogy hálózaton keresztül kell betelnetelni a drive-ra és úgy lemezt váltani - vagy bedugni C64-be cartridge-ként, a soros kábelt meg a plus/4-be)

 

A cartridge-ként kezelés gázos, nem olyan a plus/4 kialakítása, hogy azt meg lehessen csinálni úgy, mint C64-en (tehát valamilyen freezer-szerű módon a menüt és/vagy DMA adatátvitellel)

Előzmény: Sheme (8833)
Sheme Creative Commons License 2018.08.28 0 0 8833

Még nem válaszolt a srác, akit írtál.

 

Egyébként szvsz Siz, Gaia, BZS 101%, h szívesen segítene neked!

 

Jut eszembe - csak vauzom a témát, szóval ne harapjátok le a fejem miatta! -, megoldható lenne valahogy átportolni az IDE64-ből, vagy az Ultimate 1541-ből azt a részt, ami a .D64-eket kezeli? (Ha zöldséget mondtam volna, 1000 bocs és egy anyamedve!)

 

Mert akkor nem lenne akadálya a "Plusis lemezképek" kezelésének Plus/4-en, ergo talán az utántöltős programok is mennének, így a gyors töltőkhöz a 1541/51 emuláció sem lenne gond - csak legyen valaki, aki feláldozza a szabadidejét az agymenésemre!

Előzmény: IEC-ATA (8832)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.25 0 0 8832

Más is ezzel "nyaggat", hogy sd kártyáról akarja betölteni a cartridge-re a programokat. Nem lehetetlen, de ez meghaladja az én tudásomat. :-)

Előzmény: Sheme (8831)
Sheme Creative Commons License 2018.08.23 0 0 8831

Én is szeretnék vásárolni tőled egy 1MByte-os kártyát!

 

Inkább itt tenném fel a kérésemet, bizonyára a Plusis kollégáknak úgyis eszébe jut, mi a prg-ok címei:

 

- file copy - disk-disk, tape-disk, disk-tape

- side copy - 1541-re, 1551-re

- OctaBASIC(?) 7.0

- rajzolók

- zeneszerkesztők

- létezik POKE-finder, vagy indítási címkereső?

- gyors töltők kazettára

- gyors tötlők 1541-re, 1551-re

- ...

 

A játékokat meg majd kinézem a plus4world-ről. Azt már tisztáztuk, utántöltősek nem mennek - pl Borrowed Times -, de ez nem is akkora baj, olyan sok úgysincs belőlük. De ha már itt tartunk, mekkora meló lenne megcsinálnod, mint az IDE64-en, vagy melyiken, h ott SD kártyáról "tudja" a .D64 image-ket linkelni és emulálni hozzájuk a floppy drive-ot?

(Bocs, h ennyire előre szaladtam!)

Előzmény: IEC-ATA (8829)
siz Creative Commons License 2018.08.21 0 0 8830

Ennél jobb meg csak az lett volna, ha lejössz Árokra (vagy odaadod Novák Joe-nak és elhozza), aztán megnézzük a cuccot, hogy mi a baja. (Azon kívül, hogy egy város)

Előzmény: IEC-ATA (8829)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.17 0 0 8829

Ellenőrzésképp csináltam egy csak a Terra-x játékot tartalmazó kártyát. Ezt úgy csináltam meg, hogy nincs automatikus indítás. Felmásolódik kártyáról a ram-ba és READY.-vel meg is áll. Ezután a pontos tárterületet lementettem lemezre és XM1541 kábel segítségével feltöltöttem PC-re. Ott csináltam egy összehasonlítást, és byte-ra megegyezik az eredeti PRG-vel. Byte-ra pontos másoló program tölti fel a cartról a programot. Hiba csak ott lehet, ha a PRG-ket nem jól fűzöm össze, mert az még kézzel csinálom, de a rontott összefűzés után meg a többi program betöltésnek is fault-nak kellene lennie. Más lesz itt a gond. Lehet hogy egy ram init-et kell végrehajtani előtte?!

 

Egy olyan yape verzió jó lenne amiben az 1MB-os crt-fájlt be lehetne tölteni és $FE00-val tudnám lapozni a 16kb-os lapokat! ;-)

Előzmény: ergoGnomik (8828)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.08.17 0 0 8828

A kódod nélkül igazából piszok nehéz bármit mondani. Azt megtehetnéd, hogy ellenőrzőösszeget generálsz a másolás után az elindítás helyett. Kinézel két bájtot, amit nullára inicializálsz, és az egyikbe összeadogatod (LDA programbájt, CLC, ADC összegbájt, STA összegbájt), a másikba össze-XOR-olod (LDA programbájt, EOR xorbájt, STA xorbájt) a program összes bájtját. És ugyanezt megcsinálod úgy is, hogy csak simán betöltöd az eredeti ROM-ba darabolt fájlt. Azután összehasonlítod az eredményt.

 

Persze a legjobb élőben lenne nyomozni emulátorral, de ehhez meg kellene kérni Gaia-t vagy IstvanV-t, hogy bővítsék a szoftverüket a te kártyád emulációjával. Vagy esetleg te henkölöd bele a plus4emu-ba vagy a yapesdl-be.

 

Az jutott még eszembe, hogy ROM-lap váltásnál nem marad-e ki, vagy lesz eggyel több címnövelés?

 

Ja, és nem KERNEL, KERNAL.

Előzmény: IEC-ATA (8827)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8827

Kártya elindul F2-re, vagy autostartosan, ki hogy kéri. A folyamat belapozza a C1L(16kb)-lapot és a kernelt. STA $FDD0,2. Tartalom kiírás megtörténik, majd a kártyából egy másoló program feltöltődik a RAM-ba. Bill lekérdezés aktív lesz, kiválaszthatjuk melyik programot szeretnénk a memóriába helyezni. Az adott gomb lenyomásakor kiválasztódik a megfelelő programrész a kártyán és kitölti az előzetesen a ram-ba másolt programot és elindítja. A ramba kitöltött programocska felhúzza az epromból a kiválasztott 16kb-os lapból a kiválasztott programot-programrészt. Ha ez nagyobb mint 16kb, akkor visszaugrik a kártyába és ott folytatódik, újbóli kitőltés a ramban lévő programnak, majd futtatás, mindaddig amíg kell. Ezek után a $2D,2E,9D,9E-re beíródnak a programvége mutatók. Visszalapozásra kerül a BASIC+KERNEL és egy kis utasítás sorozat(FB16-ból) elindítja a feltöltött programot. El is indul, de a kicsomagolás és az azt követő újbóli mókoláskor valami hiba csúszik a számításba, mert a program elindul, de le is fagy!

Előzmény: ergoGnomik (8826)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8826

Miután fogalmam sincs mit és hogyan csinálsz, ezért ez csak vaktában lövöldözés, de nem lehet hogy véletlen vagy készakarva a Terra-X használna valami ROM rutint, amit te meg nem lapozol vissza?

Előzmény: IEC-ATA (8825)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8825

Most hogy töltögetem fel az 1MB-os eprom kártyákat a megrendelők által kért programokkal, azon csodálkozom, hogy egyes programok átiratai mennyire nem tükrözik az eredeti arcad vagy C64-es verziót. Itt most nem becsmérelni szeretném a játékok átíróit, sőt, emelem kalapom, de azért egyik másik játék jobban is sikeredhetett volna. Ilyen játék a C16-ra készült Donkey-Kong és WOW. A wow-nál még ráadásul a hangot is le kell vennem, mert ami zörej alatta van az meghaladja a tűrőképességemet. Olyan játékkal is találkoztam ami alatt a PaDöDö egyik számának rigmusai szóltak! :-) Vagy az egyik fajta Boulder Dash alatt a Commando játék zenéje eléggé "gyérítve" és zavaróan hangosan, tehát itt is jobb ha az ember leveszi a hangot!  Még mindig nem tudok rájönni, hogy miért nem futnak egyes játékok cartból feltöltve, pl. Terra-x. Yape-ra csak simán ráhúzom egérrel a PRG-t és megy, tehát sem floppy sem kazetta beállítás nem játszik! :-/

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8824

A Rockmanhez füldugó kellett, a képpel nálam nem volt gond. Lehet, hogy a zenét is rossz címről vette? :)

Gertzéktől (sp?) viszont többet vártam volna.

Előzmény: ergoGnomik (8822)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8823

Na, közben az eredeti kérdező (talán?) meg is válaszolta saját kérdését. Gaia még magyarázatot is adott rá, hogy mit és hogyan javít a kérdéses POKE.

Előzmény: ergoGnomik (8820)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.08.16 0 0 8822

Nem linkelek. Gyerekkoromból emlékként a Rockman maradt meg, hogy annak a futtatásához mindig vajákolni kellett. Ami lehet, hogy csak az én másolatomnál volt probléma. A Plus4Worldön az e héten nyitott Tom Thumb fórumtémában jött elő felvetésként. 

Előzmény: tanárnéni kedvence (8821)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2018.08.15 0 0 8821

Talán ha linkelnél ilyen játékot. Az egyetlen ok, amely eszembe jut, hogy az ilyen játék indokolatlanul rossz címzést használ. Pl $6000-t $2000 helyett. Bár nekem 16-osom volt, de nem sokáig maradt bővítetlen, és nem emlékszem ilyen problémára.

Előzmény: ergoGnomik (8820)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.08.15 0 0 8820

Ma jött elő a Plus4World fórumán az a POKE, amivel +4-esen működésre lehetett bírni olyan 16-os játékokat, amik indulás után csak valami zagyvaságot jelenítettek meg. Az csak természetes, hogy nekem sem jut eszembe, pedig régen nagyon tudtam. Nincs valakinek ötlete mi lehetett az?

sZasz Creative Commons License 2018.08.09 0 0 8819

Pontosan mit keresel? Ha bármi olyat, ami az eredeti játékokban benne van, akkor töltsd le az eredeti játékot és egy emulator hozzá.

Előzmény: JL rajongó (8818)
JL rajongó Creative Commons License 2018.08.08 0 0 8818

Sziasztok Plus/4-es népek!

Böngészgetésem közben idevetődtem, és látom ám, hogy van ez a plus4world.com oldal, rajta néhány régi ilyen játék windowsos remake-jével. Ezek nagyon tetszenek, remélem mihamarabb ki is tudom majd őket próbálni. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyen játékokhoz hol lehet beszerezni képi és hang erőforrásokat? Van ilyen gyűjtemény valahol? Azért is kérdezem, mert én is szoktam farigcsálni ilyen játékokat (Game Maker-rel kezdtem, de mostanában FreeBasic-et használok), csak éppen nagyritkán jutok ilyen jó grafikai és egyéb hozzávalókhoz. A napokban kezdtem hozzá egy Atari játék: a Millipede elkészítéséhez Windowsra (ugye emlékszünk, kedves Plus/4-esek, hogy a mi gépeinken ez Spectipede néven volt meg? Én nagyon szerettem.), de szívesen készítenék még hasonlókat.

Jó éjszakát mindenkinek!

Lavina of Gotu Creative Commons License 2018.08.08 0 0 8817
Beviz.Elek Creative Commons License 2018.08.08 0 0 8816

Támogattam a Vakondok 4. film Blu-ray gyűjtői kiadásának a megszületsését, de sajnos nagyon lassan kúszik fel az összegyűjtött pénz mennyisége :( 

Remélem, hogy itt sokaknak újdonság ez és lesznek még támogatók :)

https://igg.me/at/vakondok4/x/19147686

IEC-ATA Creative Commons License 2018.08.06 0 0 8815

Az egyik a http://plus4world.powweb.com/software/Kung-fu játék volt. A lényeg az volt, hogy cartból indítható legyen. Az mondjuk nem értem, hogy van egy XY... játék. Valaki valamit hozzáírt és fent van a plus4wolrd-ön más néven. Van hogy csak a bejelentkező képet cserélik ki és a játék menet ugyanaz. Mi értelme volt akkoriban?

Előzmény: Gaia (8814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!