Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aptohu Creative Commons License 2016.07.30 0 0 80868

A videó pár napos. Most nem ezer. Több.

Régen ezer volt. Régen, mikor mindenben vót anyag.

Előzmény: NBMester (80867)
NBMester Creative Commons License 2016.07.30 0 0 80867

Nem ezer. Nekem annyi volt vagy alatta. Biztos nem voltam "eleg jo". Talan inkabb nem voltam csokos.

Előzmény: aptohu (80859)
HakapesziM Creative Commons License 2016.07.29 0 0 80866

Nekem meg pont az a tapasztalatom, hogy ha beszélsz angolul/németül és emberi módon közeledsz hozzájuk, akkor hamar segítőkésszé válik mindenki. Sajnos nagyon sok a rossz tapasztalat, lerakón, felrakó és máshol, sok nyugat - európainak valami egészen furcsa él a fejében a keletiekről (mi ugye eleve közép - európaiak vagyunk).

 

De ha látják, hogy nem lóg ki a kapanyél az ember szájából és tud kommunikálni, meglepő dolgokat lehet tapasztalni. Pl. a hollandoknál szinte mindenki tud angolul, Skandináviában még inkább, a német is jó néven veszi, ha látja, hogy próbálkozol ezzel az elég nehéz nyelvvel, mert helyesen beszélni, jó németséggel kutyanehéz, sehol nincs az angol hozzá képest.  Nekem rengeteg előnyöm származott már abból, hogy angolul aránylag jól, németül, olaszul kb. alapfokon gagyogok. Még a rendőr is elnézőbb ilyenkor.

 

Aki csak mutogat, csak odalökik: oké, várten kamion! Majd szólunk. Ha tudsz beszélni, elmondod ki vagy, mit hoztál, megkérdezed hányan vannak előtted, kb. mennyit kell várni, akkor sokszor nagyon barátságosak: sajnos kicsit várni kell, de ott a WC, arra  zuhany, esetleg egy kávét addig?

Előzmény: arpibacsi75 (80865)
arpibacsi75 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 80865

Sziasztok!

 

Úgy látom ide is elért a wabis video. :)

Én még nagyon kezdőnek tartom magam.Itt szerintem ezt az emberkét vagy nem tanították be vagy nagyon hamar kiengedték.Bár beszéltem wabis srácokkal és sokan panaszkodtak, hogy a tanulójáraton semmit nem mondtak nekik, és még vezetni sem engedték.

Akkor utána elindítják őket egyedül és csodálkoznak ha ez történik.

Nekem szerencsém volt mert a betanítóm mindent elmagyarázott ezerszer, igaz én nem a wabinál kezdtem.Amikor vezettem direkt olyan útvonalakra is vitt ami nagyon szűk volt.

Mindig azt mondta az autópályán nem tanulsz meg kamiont vezetni, és ebben igaza is van.

A nyelvtudás más kérdés.Az osztrák, német, holland ha tud se fog segíteni, mert ő valami magasabb fajnak hiszi magát.Én sokat veszekedtem velük.

Nekem a francia volt pozitív, ott mindig nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.

De olaszban és görögben sem volt sosem gondom, pedig ott aztán mindenre ívesen sz...

De ahogy itt is írtátok, ha az ember normálisan megy oda és minimum köszön, akkor nagyon más a hozzáállás is.

arpibacsi75 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 80864

Az m azt jelenti manőver.Azok a manőver fokozatok.

 

Előzmény: juhaszlaszlo1989 (80849)
eighteen wheeler Creative Commons License 2016.07.29 0 0 80863

Figyejjema, segiccse inkabb, merremennyek..

igenytelen hulye parasztja.

 

Regebben amikor kulfoldon jartam mindig bosszantott es roppant szegyelltem is hogy egy budos szot nem beszelek, legalabb angolul, szoval fogtam magam egyszer es beiratkoztam egy nyelviskolaba. Harom honap, nem tobb, munka utan hetente ketszer ez ha jol emlekszem valami 25000 ft volt.

 

Na mindegy, jol felhuzott, avezeteserol mar nem is beszelve, kb azo os szinten van a.nyelvtudasaval.

 

 

Eppen egy atopalya leallosavjaban.ucsorgok varom a gumist, szetrobbant a jobb leghatso a treleren.

Tenyleg ha megjon elsutom a "johogyjotte segiccsema inkabb"

Előzmény: trizs77 (80850)
ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.07.28 0 0 80862

ez a probléma nem a nyelvtudás kérdése...

 

sok helyen járunk sok országba, van olyan német hely ahol csak németül beszélnek, van olyan spanyol hely ahol csak spanyol, olaszt nem is említem... osztrák az bunkoságbol nem beszél angolul

 

ez user hiba... azaz a sofőré

 

elmentem egy wabi felvételire, tökmindegy milyen cég... háát fura volt

 

azt se kérdezte van e jogsim... mióta vezetek... milyen pályát nyomom, tudok e nyelvet, milyen cégeknél dolgoztam

elmondta a nagyjából dolgokat, és kérdezte tegnap tudok kezdeni?? mondtam ki a haverom ott, nem is kérdezett utánam. Pechjére én kérdeztem :DD. Nagyon úgy vettem észre nem is érdekli mit tudok

 

 

mentem egy másik helyre

hmm, ott valahogy kikérdeztek.. sőőt leteszteltek, mind a szabályokból, mind az országokról, meg akart fogni a hűtővel, de dolgoztam vele, fejből elmondom mi merre, milyen munkákat csináltam, gyüjtöztem e stb

 

a 3. helyen telefonos volt, itt is dolgozik haver, úgymond a beszélgetés... ua kikérdezett, letesztelt és.... mivel haverom ott is van , felhívta haveromat és úgymond érdeklődött felőlem

 

remélem mindenkinek lejön a mondanivalóm, nem kell magyarázni, hogy most ezt a hozzászólást miért írtam... innentől miről beszélünk??? vannak a wabisok közt akik tudnak nyelvet, pl. haver németül beszél, de megoldja a dolgait mindenhol

 

volt olyan cég aki felhívta előző cégemet és érdeklődött utánam (mondjuk magamba filoztam ez nem lesz szerencsés, anno a srác alól ki akartam rúgni a széket, 1 óráig türelmes voltam aztán már meguntam, hogy nem érti meg hiába számolta ki nem fér fel az a tetves 1 paletta, mert tele a hütő:D)

 

 

 

 

 

aptohu Creative Commons License 2016.07.28 0 0 80861

Ha felsőfokon beszélne angolul, én akkor se adnék kormányt a kezébe.

Előzmény: HakapesziM (80860)
HakapesziM Creative Commons License 2016.07.28 0 1 80860

Nyilván, ha beszélne angolul, nem a Gyuri bácsinál nyomná. Persze, lehet, hogy nincs gyakorlata. De ha beszélne angolul, akármilyen gyengén, kiszállna a fülkéből. Elmondaná: Sir/Madam eltévedtem, ezt és ezt a címet keresem, látom, hogy ez az utca nem az Industrial Estate, segítenének már kivergődni innen for God's sake, mielőtt összetörök valamit. Az átlag angol általában azért elég segítőkész, főleg ha valaki képes kommunikálni velük.

 

Nem, csak nyomja mint süket az ajtót: "segíccsé' má'", "figyejjé'"

 

Ez nem vezetési probléma, ez emberi taplóság.

aptohu Creative Commons License 2016.07.28 0 0 80859

Egyrészt nem ezer euró, másrészt én az első mondaton akadtam ki. Már az is csoda, hogy ilyen vezetési tudással eljutott Angliába.

Előzmény: NBMester (80858)
NBMester Creative Commons License 2016.07.28 0 0 80858

Persze, ezer euroert angolul beszelo sofor, ja meg a tokom.

Előzmény: aptohu (80855)
silosteler Creative Commons License 2016.07.28 0 0 80857

Tisztelt fórum tagok!

 

Segítséget szeretnék kérni! Iveco Turbostar típusú teherautót keresnék modellezés céljából méretezésre! Baranya megye lenne a legjobb, de ha valaki tud máshol, kérem jelezze!

Segítségeteket előre is köszönöm: Tom

75Csaba Creative Commons License 2016.07.28 0 0 80856

Sziasztok!

 

https://youtu.be/cJqJWykaGmU  itt nagyon elnézett valamit a kolléga.Pár napja történt.

aptohu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 80855

Szóbeli megrovást kapott az Angliában kerítést bontó magyar kamionsofőr

A nő magyarul kért segítséget a helyiektől; kiderült, nem követelmény a nyelvtudás a cégnél. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Na, ez a gáz!

Előzmény: trizs77 (80850)
Herbali Creative Commons License 2016.07.27 0 0 80854

A DM az egyes fokozatot kapcsolja, az RM pedig a lassú hátramenet.

Előzmény: juhaszlaszlo1989 (80849)
HakapesziM Creative Commons License 2016.07.27 0 0 80853

Igen, ilyet napjában látni. Én sem vagyok egy piperkőc, de nem megyek oda klottgatyában, büdösen egy céghez, próbálok tiszta papírokat átnyújtani, ugye főleg nálunk az élelmiszeriparban fontos ez. Rettentő szakadt kollégákat látni néha, és akkor csodálkozunk, hogy tuskók velünk szemben Nyugaton. Egy átlag nyugat európainak egyébként ami Bécstől keletre van az már mind egységesen Balkán, nagyon - nagyon ritka aki különbséget tesz.

 

Minden európai nyelven persze nem beszélhetünk, de egy Guten tag, Good morning, Boun girono stb. szerintem senki számára nem ismeretlen. És valóban, egész más a fogadtatás.

 

Azt olvastam valahol, hogy egy rossz tapasztalatot átlagosan nyolc jó benyomásnak kell követnie, hogy kompenzálja az egy rosszat. És ugye rossz van épp elég.

 

 

Előzmény: Zotya kamiont vezet (80852)
Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.07.27 0 0 80852

Azért lehet ezt jól indítani,ha bemegyek valahova rendesen felöltözve,KÖSZÖNÖK,ha az adott ország nyelvén nem tudok,a hello-t mindenhol megértik,máris máshogy állnak az emberhez.Máig az agyam eldobom,mikor odamegy a kamionos a portáshoz,a portás köszön,a kamionos meg egy hang nélkül odateszi elé a lezsírozott/kávézott/akármizett letépett cetlin a rakodási számot.

Előzmény: HakapesziM (80851)
HakapesziM Creative Commons License 2016.07.27 0 0 80851

Ez azért erős. Itt nem arról van szó, hogy valaki kezdő. Én is béna voltam - mondjuk ennyire nem - kezdőként, de ha látom, hogy szoros a helyzet, ma is kiszállok, ha tízszer, akkor tízszer. Én általában megértő vagyok a kezdőkkel, valahol mindenkinek tapasztalatot kell szereznie.

 

Itt nem a gyakorlat hiányáról van szó elsősorban, a gyakorlat idővel megszerezhető, hanem az emberi hozzáállásról, az már nehezebben pótolható. "Segítsé' má'!" Ahelyett, hogy kiszállna, tájékozódna, segítséget kérne.

 

Arra már nem is merek gondolni, hogy ezt esetleg angol nyelven tegye. Ilyenkor értem meg, hogy miért bunkók velünk sok helyen az emberek Nyugat Európában.

trizs77 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 80850

Egyesével pattannak le a kerítés deszkái a magyar kamionsofőrnő tolatásától

"Figyejjé má', inkább segíccsé, jó?" - kiabálta magyarul egy csendes angliai kisvárosban a sofőr. Tovább »

forrás: Index.hu

juhaszlaszlo1989 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80849

Sziasztok!

 

 

 

A MAN TGX-be ha jól tudom így van az automata váltó kapcsoló: DM, D, N, R,RM.

 

Az R és az RM között mi a különbség?

 

Az D és az DM között mi a különbség?

ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80848

tőlem nagyon nem hallottál olyat, hogy teljes összegre jelentsenek be, mert szeretném ha többet adozhatnák a feneketlen kutba

 

olyat el tudok képzelni, csak, hogy gondoljak a szegény vállalkozokra, hogy mondjuk a bejelentett bér brutto 200 és a maradékot ideadják adomentes napidijba, természetesen egyidőbe:D na ezzel már azt mondom valami történik,naezenmárlehet finomitani,hogy akkor mennyi is legyen az a napidij

 

Az a baj mostanába ha valamit bevezetnek, vagy megváltoztatnak törvényi szintem abbol csak rivás van, és sajnos a piramis alján lévők szenvednek emiatt. Ez egyszerü statisztika, könnyen bizonyithato, tények

 

sajnos a magyarokbol nem nagyon lehet kinézzni, hogy valamiért összefognak és akkor addig ugymond dekkolnak az ut szélén, mig olyan elképzelés nem születik ami a többségnek jo lesz

 

kedvenc példám egy bizonyos szolgáltatás, amit megváltoztattak, hogy egyszerü usernak jo legyen... és olcsobb legyen, mert ez az uj törvény

 

ja eddigi 3-4000 forint helyett majd 30 ezer lesz... hmm verem a seggem a földhöz, hogy huu de jo nekem:DD pech mert én könnyen megoldottam, de kamionozom, keresek valag pénzt , nem olyan nagy probléma ha picivel többe kerül (icuripicivel), mondjuk a napokba ezt az apehtől kaptam meg, mondjuk megkérdeztem,hogy rája boritsamaz asztalt.

 

 

 

egyszerü példa ez, de tudnék még sorolni.... na ezért nem bizom, hogy normálisan meg tudják ezt oldani az okosok, akik ott ülnek a parlamentbe. Tökmindegy ki van hatalmon.

 

Mondjuk elég szomoru

Előzmény: aptohu (80847)
aptohu Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80847

Eddig azért ment a sírás, hogy mindenki minimálbérre van bejelentve. Most meg mégis az a jobb?

Gondolj bele, ha 100-150-nel kevesebb lenne a pénz, hányan hagynák ott a szakmát? Inkább letisztulna a mezőny, aki eddig is vergődött, felszámolná a céget (hiszen nincs embere, a kamion sofőr nélkül nem megy), a pár fennmaradó megfizetné a plusz járulékot (most is meg tudná). De amíg minden év végén óriási ajándékként jelentik be, hogy jövőre is sikerült megtartani az adómentes napidíjat és üzemanyag megtakarítást, addig ebben változás nem lesz. Plusz egységesen be kellene vezetni az emelt minimálbért, hogy a keletiek, ahol nem akarnak emelt járulékot fizetni, ne rabolják le a piacot.

Előzmény: ááh belefáradtam (80846)
ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80846

ez egy rossz gondolat...

 

a sofőrők akkor megszivnák

azt a 150-200 ezer forintot fix nem nyeli be a vállalkozo, sofőrőnként, kb összeget irtam, lehet több lehet kevesebb, de kb ez a nagyságrend.

 

nem lesz nagyobb ugymond hiány... mivel törvénybe lesz iktatva az adozás, ergo minden magyar cégnél meglesz a minusz, akkor miért nyelje be??

 

ök odaadják a napidijat, és azt mondják, a törvény most jött be ez van ezt kell szeretni, max elmész a másik magyar céghez, de ott is ua a menet, ergo kb 100-150 ezerrel kevesebb lesz a pénzed (poénosan mondva támogatod a stadionépitést, meg a kisvasutakat:DDD )

 

 

táppénz?? nagyon ritkán lát az orvos, nekem aztán tökmindegy mennyi a táppénz (csendben megjegyzem van biztositásom, havonta kis összeget fizetek, de ha betegállomány lenne, kapok pénzt onnan is, mondjuk ha nagy baj van, kap annyit a családom, hogy jopár évig nem lesz gondjuk

 

nyugdij?? hahaha az nem lesz, már nem alanyi jogon jár, hanem adhato... benne van a törvénybe, nem is tudom már melyik kormány modositotta

tessék félretenni manit és majd lesz nyugdijad a saját pénzed, amit te tettél el

 

Magad uram, ha szolgád nincs:DD

 

100-150 ezer ugymond járulékbol én okosabban tudok gazdálkodni (és még sokan mások), mint a feneketlen kut amit államnak hivnak

 

nem nagyon szoktam bratyizni a parkoloba, de néha hallok pár dolgot, de ez megint az emberek hülyesége miatt van

 

na ja összefogással lehetne valamit kezdeni, de ez más ágazatba se müködik akkor nálunk miért müködne.. ezek sajnos tények

Előzmény: aptohu (80845)
aptohu Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80845

Szerintem meg a sofőrök akkor járnának jól, ha megadóztatnák a napidíjat, mert akkor beleszámítana a táppénzbe/nyugdíjba. A kézhez kapott pénz nem csökkenne, így is alig találni embert.

Előzmény: ááh belefáradtam (80844)
ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80844

nem sértésből irtam, de......

 

 

addig jo mig valami okosnak eszébe nem jut megadoztatni a napibért is, ingyen mani az államnak... ja hogy jogtalan lenne.. az nem probléma, majd valami uj nevet adunk a gyereknek, törvénybe iktatjuk és akkor már lehet:DD

 

szokásos magyar modi... mindig átesnek a lo tulso oldalára:D

ugy vagyok vele... jobb nem piszkálni, mert a végén megszivjuk

 

 

 

Előzmény: sattak (80834)
aptohu Creative Commons License 2016.07.26 0 0 80843

De, le van írva (ezt a napi 8 órát kamionoséknál illene már elfelejteni):

 

http://fuvarlevel.hu/mi-szamit-munkaidonek-a-soforoknel/

Előzmény: sattak (80830)
aptohu Creative Commons License 2016.07.25 0 0 80842

Bár nem egészen látom a hátterét, de nekem úgy tűnik, hogy ehhez a tervedhez nem lesz elég csak egy autó, kell a másik oldala is: fuvarozói engedély. Szakmai vezetővel, gépkocsivezető megfelelő papírokkal, kistökömmel, szóval itt még lehetnek meglepetések. Ennek azért nézz utána - pontosabban előtte.

Előzmény: Geryson (80808)
Jankli Creative Commons License 2016.07.24 0 0 80841

Miért, téma?

 

Csak nem értem, h minek betenni 2016 júliusában egy 2013 juniusában kelt cikket cégnévvel.

Bocsi. lehet, h én vagyok értetlen.

Vagy egy icipici reklám? :)

Előzmény: sattak (80840)
sattak Creative Commons License 2016.07.24 0 0 80840

És vett másikat. Többet.De ez most miért téma?

Előzmény: Jankli (80839)
Jankli Creative Commons License 2016.07.24 0 0 80839

??

 

2013 06.

 

Már el is adta őket.....

Előzmény: trizs77 (80836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!