Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

adamsky Creative Commons License 2017.06.13 0 0 83764
szalloda ok
napidij azokra a napokra nem jar, illetve kajat old meg zsebbol

ez is egy variacio...
es ugye taxi is a zsebedbol megy, ja meg szallodat is te keresd

nemreg hallottam valakitol
ez is egy megoldas mikor fenn ugymond leszarjak ezeket, hulye sofor oldja meg..

mas
de utalom a du hajot.. megint vagy 30 orat fenn leszek.. el kellene torolni, vagy esszel kenne fuvart szervezni :))
lassan tenyleg visszamegyek hutozni, ott kevesbe voltam faradt:))
most igy belegondolva osszes hajot utalom:))
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.06.13 0 1 83763

Ezt írtam le 2 hónappal ezelőtt. Pontosan ezt. Nem reagált rá senki érdemben. Amit tegnap írtam, arra se reagált se Trizs, se senki. 

 

Ha értelmes hozzászólást írok, nagyívben szartok rá, úgyhogy kinyalhatjátok a seggem. És az nem kicsi. 

Előzmény: rupicc (83762)
rupicc Creative Commons License 2017.06.13 0 0 83762
Előzmény: trizs77 (83756)
BiharyG Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83761

Szerintem elégtelen követési távolság miatt nem alakul ki ekkora sebességkülönbség, itt inkább nem figyelés/telefonálás/főzés/öltözködés/alvás/bármi ilyesmi történhetett...

Előzmény: efrun (83760)
efrun Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83760

A követési távolság hiánya szerintem, mi a véleményetek erről ?

Előzmény: trizs77 (83759)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83759
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83758

Az a baj ezzel, hogy a 2 hétnél hosszabb időt kint töltők között sokkal több a keleti cég. A palermoi kamionos felmegy Skóciába, lerak, visszarak olasz fuvart és a 45-ös pihenőjére otthon van újra. Kelet Európaba ezt nem tudod megcsinálni, mert nincs annyi fuvar. Míg bármely nyugat Európa - nyugat Európa desztinációba annyi van, hogy az adott országok kamionosain FELÜL még a keleti fuvarozóknak is jut belőle. 

 

Ennélfogva ez a szabályozás valóban a hosszabb időket kint töltőket érinti, és azok a keletiek.

 

Igazad van ebben a mindenki ellenünk van hülyeség témában, de attól még ez a dolog akkor is a keleti fuvarozókat érinti leginkább. 

Előzmény: trizs77 (83755)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83757

Én most ezt vállalkozói szempontból írtam és pénzügyileg. Költségben nem olyan kirívó a dolog.

Előzmény: Jankli (83752)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83756

 

 

     Egy MKFE főtitkár vagy egy helyettes államtitkár beszélhet sületlenségeket, hisz ők azért is vannak.

 

De itt azért nem kellene.

 

A politikusnak az a dolga, hogy butaságokat mondjon.

Minket üldöznek.

Mindenki hülye csak mi magyarok vagyunk helikopter.

Stb.

 

Nem tudom mi a különbség a Sziciliából Amszterdamba/Rotterdamba menő kamionos és a Hajdúnánásról Rotterdamba menő kamionos pihenő ideje között.

 

Nem hiszem, hogy a holland rendőr, ottani kápéemes aszerint büntetné, küldené motelbe a kamionost, hogy Palermóból ment oda vagy Kisvárdáról?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 83755

 Úgy tűnik a keleti cégek/sofőrök kiszorítása a cél, összezárják a piacukat.

 

 

----------------

 

 

 

Elég széles körben terjedő butaság.

Ráadásul a sajtó még gerjeszti is.

 

A kocsmák pultjánál a negyedik sör+unicom filozófusokat NEM ideszámítva, tényleg elhiszi egy józan kamionos, hogy Amszterdam mellett egy parkolóból az ottani közuti ellenőr, a kelet-európából érkezett sofőröket motelba küldi, de a spanyol-olasz-portugál kamionos maradhat hétvégére a fülkében ?

 

 

Előzmény: Jankli (83751)
aptohu Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83754

Ha csütörtökön derül ki, hogy hol fogsz hétvégézni, biztos lesz ott még hely? Nem hiszem.

Ott hagyod a kúton a kamiont. Mikor hétfő reggel visszamész, biztosan meglesz literre a gázolajod?

2 napra ott hagynád a hűtős kamiont?

És még ezer a kérdés.

 

Ja, a furgonosokra is érvényesek az "új" szabályok!

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83750)
Jankli Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83753

Még 1 dolog, a rakomány.

Ha pl. 7db Tesla van a kamionon, ami 200-250 millió forint, nem biztos, h nyugodtan tudnék aludni a motelben. De nem kell Tesla, lehet bármi más is, viszont onnantól, h felraktam enyém a felelősség.

Tudom, tudom, hívni kell a rendőrőket ha baj van és kész.

Jah, hogy ezzel elmegy a fél, vagy az egész napom?

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83750)
Jankli Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83752

Ez mind szép és jó, én is hétvégéztem bár Antwerpen mellett egy kis faluban, motelben. Meg tudtam állni a trélerrel a szállótól kb 300m-re, onnan cuccoltam be gyalog amit kellett, aztán hétfő hajnalban vissza.

Nem esett jól. Sőt...

Vagy Te úgy gondolod, hogy semmit nem viszel magaddal a személyes dolgaidon kívül és rendelsz reggelit, ebédet, vacsit, üdítőt/sört stb stb, és otthagysz a motelban még 100 EUR-t egy hétvégén?

Ha fizeti a cég, semmi gond, de ha nem?

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83750)
Jankli Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83751

Sejtelmem sincs, mi lesz a vége. Úgy tűnik a keleti cégek/sofőrök kiszorítása a cél, összezárják a piacukat.

Azonban - szerintem - ha kiszorítják az említett régiónak kisebb-nagyobb részét, a nyugat beledöglik...

..... bár turbánban is lehet kamiont vezetni.

Előzmény: efrun (83749)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83750

Én azon gondolkodtam, hogy végülis ez nem is akkora téma. Kéthetente hétvégén kell hívni egy taxit, és menni egy olcsóbb motelbe. Mondjuk a taxi 2×25 euro( én ennyiért taxiztam ki Hamburg belvárosból a Stillhorni kútra 20 km), a szállás 30, az 80 euro kéthetente. Nem kell tönkremenni bele.

Előzmény: efrun (83749)
efrun Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83749

Hali!Szerinted mi lesz a vége ennek? 1.Tömeges csőd a keleti cégeknél 2 átállnak 2/2 re +buszozás 3,megyünk hotelzni 4 egyéb 5m mindből egy kicsi

Előzmény: Jankli (83748)
Jankli Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83748

Üdv,

 

A németek kezdik komolyan venni az új szabályozást.

A mellendorfi hofban állok, tegnap du. idejött egy egyenruhás ember és közölte, h Németországban május 25-től nem lehet a kamionban tölteni a 45-ös pihit. Mondtam, tudom, de én nem 45-ösözöm, hétfőn reggel kb 43 ora után indulok. (mentem volna tegnap, de a lerakom itt van 30 km-re, 11.40-kor lezártam a napot) Ez nagy probléma - mondta ő -, menjek be a motelba, kapok kávét stb, stb. Mondtam neki, h nem szeretem a német kv-t, az általam készített jobb. OK, semmi gond, napközben kijöhetek a kamionhoz (!), főzhetek magamnak amit akarok, de aludni csak a motelban lehet.

Nem mentem.

Egy személyautóból menet közben levideózták az egész parkolót.

Kezembe nyomott egy füzetet, amiben szépen le van írva, h mire kell nagyon odafigyelni.

A bünti: a sofőrnek 500 EUR, a cégnek 1500 EUR a szabály megszegésekor.

A füzetben leírtak szerint figyelni fogják többek közt a 6 óra utáni szünetet és a munkaidő átlagát is. (48h/hét, 8h/nap.. hehe)

A 24-es pihi után a visszapótlás szerinte a 3 hét VÉGÉN kell legyen, szerintem a 3. hét végéIG kell pótolni azt.

Kedvem lett volna vitatkozni kicsit, de ennyire nem megy a német...

 

Kicsit változott a világ.. eddig arra kellett figyelnem, h mikor lesz meg a 45, most meg arra, nehogy meglegyen.

Két hét kint - egy hétvége otthon munkarendben dolgozom, igazából nem érint a dolog, csak ilyenkor van baj, ha szombaton nem tudok eleget menni.

hogyvanaz Creative Commons License 2017.06.11 0 0 83747

Szép napot!

 

Van valaki Hajdúnánás közelében aki eltudna vinni Nyárlőrinc közelébe az éjjel?Nem kérem ingyen,a teljes vonatköltséget kifizetem.Hétfőn Nyárlőrinc a kezdő helyem.Kezdő kolléga vagyok.

Köszönöm!

 

tv307 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 83746

Aki esetleg Svédország/ Norvégiába jön, kabát, esőkabát legyen!

Most csak Oslo felett voltam, tegnap 10 fok, ma délebbre is csak 12.

HakapesziM Creative Commons License 2017.06.07 0 0 83745

Igen, sok helyen tojtak rá. Egyszer még ponyvás koromban bútorlapokat raktam valahol a fricceknél. Elhúztam a ponyvát, előkészítettem a pótot, elkezdtem felakasztgatni a spanikat, hogy majd egyenként kötöm le a bútorlap kötegeket, ahogy majd rakja fel a targoncás. 

 

Térülök, fordulok, erre hallom a vagány már dobálja fel a cuccot, nem is érdekli, hogy ráteszi a platóra kikészített spanikra, az egyik paletta így áll, a másik úgy, mint ahogy az öregasszony rakja a rőzsét, össze - vissza.

 

Mondom neki, ez nem lesz jó, rögzíteni kéne a rakományt. Hepciáskodni kezdett, őt nem érdekli, ő nem ér rá, majd ha kész vagyok álljak félre és rögzítem, ahogy akarom.

 

Ráfaragott. Addig nem mozdultam onnan, míg vissza nem szedte az egészet, hiába őrjöngött. Újrakezdtük, szépen akkurátusan meghúztam a spanikat, ahogy kell. Belekerült plusz félórába. 

 

Akkor egy másik alkalommal: Hegyesen jövök be vagy 10 évvel ezelőtt, rá a mérlegre - akkor a Lindének melóztam, tartállyal, de mikor gázpalackot kellett vinni, volt hozzá egy ponyvás pótunk - mondja ott a srác, gond van, 13.5 a húzom. Mondom: az ki van csukva, hazudj hihetőbbet, ennyire nem nézhettem be. Pedig ez annyi - erre ő. Te meg kapd - így én.

 

Pestre mentem, de volt a felrakón Répcelakig, a Linde telephelyéig írták CMR - t, én meg nem módosítottam, de így is 30 ropiba került. Tudtam, hogy nem 13.5 a tengely - végig volt rakva - ha esetleg azt mondja, 11.7, azt talán elhiszem, de nem tudtam mit csinálni, az volt a furcsa, hogy aznap marha sok kollégát megbüntettek tengelytúlsúlyért, ott álltak sorban befizetni a büntetést. Oldalba is böktek: adj nekik egy ötezret és elengednek.

 

Hívom a górét, ő azt mondta, ne idegeskedjek, fizessem ki hivatalosan, kifizeti a firma, csak előlegezzem meg a pénzt (tényleg kifizették).

 

Mit ad isten, néhány hét múlva hallom:  a magyar és az osztrák rendőrség közösen lefülelte az egész bandát: a mérlegesek trükköztek, hamisították a mérlegjegyeket. 

Előzmény: pihentagyú (83744)
pihentagyú Creative Commons License 2017.06.07 0 0 83744

Vannak ilyen kis "rafinériák", nem árt tudni. Főleg, ha targoncás is tudná, nem kell 20 tonnát 3/4 hosszban rakni....utána meg csodálkozik, hogy újra kezdheti. De hátulra se jó a súlyt helyezni, pedig a 3 tengely mindent kibírna. Azért büntettek kollégát Osztrákban, mert a húzótengely terhelése nem érte el a pót mindhárom tengelye összterhelésének 1/3 -át...Persze, jogos...

Előzmény: HakapesziM (83743)
HakapesziM Creative Commons License 2017.06.07 0 0 83743

Sőt, volt, hogy azt is megjátszottuk, hogy a pót első sarka alá odatettél egy fadarabot vagy az akkor még fém éket lapjával az alvázra. Ráengedted a pótot, ez is szépen áthelyezte a terhelés egy részét az első tengelyre. Értelemszerűen ezzel így kanyarodni nem lehetett, fel a mérlegre - le a mérlegről, kellett hozzá a mérlegesek szemhunyása is. Meg voltak még további trükkök is.

 

Valószínű itt van az igazság, jól írod, én is úgy emlékszem, hogy leengedtük a húzót mikor túlsúlyos volt, nekem többször bevált az EU előtti időkben. Nyilván akkor jön be a dolog, ha nagyon sok van elől, a homlokfalnál. Ha egyenletes a rakomány eloszlása, akkor középről a húzó felé helyeződne át a súlypont. 

 

De ha egyenletes a terhelés, akkor kisebb eséllyel van tengelytúlsúlyod. 

Előzmény: pihentagyú (83741)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.06.07 0 0 83742

Van persze, csak IGAZÁN nem gondoltam bele. Nem volt rá szükség. :-)

Előzmény: 75Csaba (83740)
pihentagyú Creative Commons License 2017.06.07 0 0 83741

Ez a fizika tényleg ravasz dolog😀. Szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy a nyereg mennyire van előbbre a húzótengely síkjától ill. a pót első része mennyire nyúlik előre a nyereg középpontjától. Gondolom, más eredmények jönnek ki pl. egy olyan cementszállítónál ami alig nyúlik előbbre a nyeregtől. A tapasztalatom általános pótnál az, hogy ha LEENGEDEM a húzótengelyt, akkor CSÖKKEN a tengelynyomás viszont ha KIEMELEM NÖVEKSZIK. Egész egyszerű oka van, leengedéskor kicsit előre-lefele billen a pót és az ELSŐ tengelyt terheljük jobban...és tényleg át lehet vinni 2-300 kilót az első tengelyre, bőven belefér a max. 10500-ba...

Előzmény: 75Csaba (83734)
75Csaba Creative Commons License 2017.06.06 0 0 83740

Ha fel tudja venni a pót a bogi kereket nagy súlynál is,akkor kerül nagyobb terhelés a húzóra.

 

Nem kell mindent elhinni amit a parkolói egyetemen tanítanak.

Írásaid alapján van azért annyi sütni valód.

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83739)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.06.06 0 0 83739

Hát jól van. Őszintén mondom sosem próbáltam, nekem ezt így tanították a parkolóba. Azt mondták, ha felemelem, a pót első tengelye fel lesz kicsit emelve, ezért több súly lesz a húzón. 

Előzmény: 75Csaba (83734)
HakapesziM Creative Commons License 2017.06.06 0 0 83738

Szép új világ. Szívet melengető az a tudat, hogy a hatóságok mindent megtesznek a jólétünk érdekében.

 

 

Előzmény: trizs77 (83737)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 83737
tv307 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 83736

Télen, ha elakadunk,  épp forditva: ráengedjük.

 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83733)
tv307 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 83735

Pontosan igy törtênt nekem is. A plusz 10- ből 90 minusz lett. 

Egyébként a 10 az 210 kg plusz volt, csak 200- ig nem szólt volna.

A lényegen nem változtat, egy emeléssel 100 kg differenciát értem el.

 

Ez Rétságon történt. 

 

Előzmény: 75Csaba (83734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!