Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.05.01 0 0 80420

ami boszanto hogy nem szolnak... én is hivogattam az ismijeimet, tünjenek el a netről:DD mert az e havi számla meglepetés lesz és nem a jo értelembe

 

ez a modszer ami kiborit... nem szolok a parasztnak, csak észreveszi, hogy megszüntettem a szolgáltatást, más nem, a következő számlába

 

 

Előzmény: BiharyG (80419)
BiharyG Creative Commons License 2016.05.01 0 0 80419

Köszi, én délelőtt bosszantottam fel magam ezen, nem kicsit... Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy ők szóltak, rajta van a számlán. Az, hogy e-pack révén számlát évek óta nem láttam, az nem érdekes; minden szarért tudnak sms-t küldeni, erről miért nem???  Egyelőre én is a megoldást keresem :(

Előzmény: ááh belefáradtam (80418)
ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.05.01 0 1 80418

egy kis Problémára akarom felhivni mindenki figyelmét aki a voda napi 50 mb-at használja

 

megszünt......

 

és hiába van elöfizetésed, megszüntették, folyamatosan kapcsolják le, értesitő.. sms nem jön

 

1 mb kb 20 forint lesz.. senkit se érjen meglepetés.. lesz akinek már hétfőn, lesz akinek később kapcsolják le értesités nélkül

 

undorito a voda hozzáállása

okoskodnak, hogy fizessen a user napijegyett, vagy kössön red csomagot.. ja ha elöfizetést fel akarod mondani akkor meg fizesd ki a kötbért..

engem nagyon nem érint mert csak havi 1100 forintot fizetek az is nemsokára lejár, de sokatoknak Go-ja van:D

 

Ami kiverte a biztit, hogy nem szolnak, smst nem küldenek, hadd legyen meglepi honap közepén. Most beszéltem a vodaval, sajnos tényleg igaz

 

gondoltam szolok

ááh belefáradtam Creative Commons License 2016.05.01 0 0 80417

általába sehogy, raklapok megtartják egymást, meg vannak kitámasztro rudacskák is

Előzmény: Herbali (80416)
Herbali Creative Commons License 2016.05.01 0 0 80416

Sziasztok!

Ha van köztetek valaki, aki hűtőzik! Le tudná írni, hogy hogyan törtènik a rakomány rögzítès a különfèle árúfajtáknál?!

 

HakapesziM Creative Commons License 2016.04.30 -1 0 80415

Na igen, a volt góré színez itt - ott.

Előzmény: Zotya kamiont vezet (80414)
Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.04.30 0 0 80414

Csak a volt főnöködnél rájöttem,hogy nem lehet mindent elhinni.De ez az András,aki most rakja fel a videókat,tök friss,és amit mond,azt le is videózza,ez így már korrekt szerintem.

Előzmény: HakapesziM (80413)
HakapesziM Creative Commons License 2016.04.30 0 0 80413

A mostani cégemnél van két - három román kolléga akik az USA - ban kamionoztak azelőtt, a volt főnököm korábban Kanadában tekerte a kormányt. Én is imádom hallgatni a beszámolóikat, ilyenkor hatalmas kedvet csinálnak hozzá, hogy elmenjek kipróbálni. Sajna, életem fele nem hajlik a külföldi letelepedésre. Amúgy legvadabb álmom Ausztrália és azok a vonat - szerelvények.

Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.04.30 0 0 80412

Köszi a sok infót,nézem a belinkelt Amerikában kamionozó magyar videóit,nagyon érdekes.

Előzmény: eighteen wheeler (80411)
eighteen wheeler Creative Commons License 2016.04.29 0 1 80411

A kollega ugy gondolom elmondott eleg sok mindent, en csak a kulonbsegekre terek ki.
En e-log-ot hasznalok es egyre tobb ceg ter at a hasznalatara. Kevesebb a "jatekter" de en nem banom, megkonnyiti az eletemet, mi csak a napi atvizsgalast vegezzuk papiron.
Tankolas. Ennel a cegnel van negy fele uzemanyag kartyam, USA-ban kizarolag Pilot/FlyingJ, Canada-ban Esso, Husky, Pipeline. Nem kell bemenni elore, csak tankolsz.
Parkolas. Tavaly meg nem lattam, egyre jobban kezd elterjedni a "reserved" parkolohelyek a truck-stopokban, 15-20 helyet lezarnak es kb $15, nem nagyon tolonganak az emberek. Autopalyak melletti pihenok is eleg zsufoltak, lehajtok, felhajtok is tomve, parkolni persze tilos de soha senki nem szolt meg erte. Ami viszont kozos es nagyon jo, kamion parkolo, pineno, barmi, mind nagyon tiszta, apolt, rendezett.
USA Pilot/FlyingJ egy nagy lanc, 50gallon utan (kb200l) ingyen zuhany ($12 lenne) plusz pontok, tehat ingyen kave. A zuhanyzo hihetetlen tiszta, szinte ujnak nez ki, emberhez melto.
Automata valto. A cegek mar szinte csak ezt veszik, nagy hiany van soforokbol ami azt jelenti rengeteg a kezdo akiknek nagy konnyebbseg az automata. Nagyon szerettem a manualis valtot, de be kell hogy valljam nagyon jo az automata, szeretem. Amikor ehhez a ceghez jottem dolgozni volt egy tesztvezetes es mondtam az embernek hogy en meg sohasem vezettem ilyet, o nevetett, forditva mar hallott ilyet.
Vezettem eddig Freightliner, International, Peterbilt es Volvo, en Volvo parti vagyok.
A sok muszeresek azok az oldschool truckok, a tobbi az mind ilyen sima.

Webasto fulke futes valami elkepesztoen jo kint -30 fok, bent izzadtam.
Elektromos alloklima van kulon akkucsomaggal, bekapcsolod es felelmetes zajjal kb 5 perc alatt lehuzza az akarmilyen forrosagot a beallitott ertekre es elhalkul utana mar csak tartja azt.
Amikor kezdek kell kuldenem egy uzenetet mikorra akarok hazaerni es utana mikor akarok kezdeni, mostanaban 5 nap uton 2 nap otthont valasztom ez egyben meg is hatarozza milyen messzire megyek.
Kb 1000km egy fuvar ebben az esetben tehat ketszer oda-vissza USA.
Legdelebbi allamaim South-Carolina, Texas. A legnyugatabbi allamokban nem voltam.
Palyadijak. Tizbol kilencszer egy multifunkcios transponder "fizet", egy par hidhoz van szinten kis transponder vagy sticker, jopar helyen van szamlaja a cegnek, csak alairok. Ha vegkepp nincs semmi kifizetem sajatbol es visszautaljak a kovetkezo fizetesnel. Ja egyebkent kethetente van fizetes.
A kollega emlitette hogy USA 11 ora vezetes, Canada 13 ora, 60 szelessegi fok felett 15 ora (sohasem jartam ott).
Az USA rendszere jobb szerintem ott egy 10 oras off-duty-val ujrainditasz mindent de meg azt is el tudod osztani 8+2-re.

Bevasarlas. Nem nagyon vasarolok ut kozben (regebben Walmart, alt. meg lehet allni truckkal), otthonrol viszek egy par adag etelt dobozban, meg mindent, a truckstopokban meg tenyleg mindent meg lehet venni szinte mint egy kis elelmiszerbolt, en altalaban csak kavet veszek, azt az amerikai fajtat iszogatom egesz nap, gondolom ti bele sem kortyolnatok :D.

Sebesseg. A Canadai kamionok 100-ra vannak belove, a Volvonak van egy bonus rendszere ami jutalmaz ha jol vezetsz ezzel felmehet 105-ig.
Sebesseg hatarok alt. ugyanaz mint az autoknak, Canada 100km/h, USA 60-65-70 mph.

Remelem mindenre valaszoltam, csinaltam egy jo kis videot a trailer elcsusztatasarol, ha hazaerek feltoltom.

Előzmény: Zotya kamiont vezet (80405)
Treveri Gall Creative Commons License 2016.04.28 0 0 80410

Köszönöm szèpen.

Előzmény: pumukli89 (80409)
pumukli89 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 80409

Ne vágj bele,de legalábbis ne ezzel mert ez már belföldön is sánta lenne az Euro 1-es motorja miatt,és az autópályadíja miatt. Pl ezeket ha jól tudom Ausztria már be sem engedi a területére. Ja,a kilométer miatt nem kellene aggódnod,sőt ezt még te is javíthatnád kiolvasó laptop nélkül is.

Előzmény: Treveri Gall (80408)
Treveri Gall Creative Commons License 2016.04.27 0 0 80408

Szép napot.

 

Az egyik barátom tartozásba kapott egy MAN 18.232 tipusú hosszúplatós teherautót. Frissen műszakizott hagyományos korongos taho van benne. Csak ott állt a telephelyen. Egy másik barátomnak pörög két furgonja Európában és tudna fuvart intézni folyamatosan. Szerintetek bele merjek vágni egy olyan géppel amiben 840.000 futott kilométer van? Köszi a válaszokat előre is.

Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.04.25 0 0 80407

Megnéztem a youtube-on a csávót.Beszartam,köszi,lesz mit néznem a jövőben.

Előzmény: Kuncy (80406)
Kuncy Creative Commons License 2016.04.25 0 0 80406

Előzmény: Zotya kamiont vezet (80405)
Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.04.25 0 0 80405

Na tehát.Kezdjük egy könnyű kérdéssel.
Hogy tankoltok?
:-)))
Tudom,hogy hülye kérdés,de amerikai filmekben mindig úgy tankolnak,hogy először bemennek,kérnek 20 dollárért benzint meg vesznek egy csomag rágót és csak utána tankolnak.Meg lelövik a kútkezelőt,de az most mindegy.Ti hogy tankoltok?Bementek,"1000 dollárér a 3-as kúton" és utána tankoltok?
Itt Európában jellemzően az ember először tankol,aztán bemegy fizetni,illetve egyre több helyen ki van írva,hogy először menj be és mutasd be az érvényes tankolókártyát,és csak utána tudsz tankolni.Északi országokban pedig sok az automata kút,a kútoszlopnál kártya be,aztán mehet a tankolás,személyzet,shop nincs.

Írtad a parkolási gondokat.Ezt hogy kell elképzelni?Egyáltalán arrafelé hol parkolnak a kamionok?Itt Európában jellemzően 5 helyszínre lehet lebontani a dolgot.A legdrágább megoldás fizetős helyen(Németbe Hof-okban) parkolni,ezek a parkolók telnek be a legkésőbb este,és a normálisabb helyeken a parkolási díj jó részét le lehet enni a közeli étteremben.
Ingyenesek az autópálya melletti benzinkutak,este ezek telnek be legelőször,hiszen ingyen van,de van wc,fürdő,meg minden.
Vannak az autópálya mellett ingyenes wc-s parkolók,ahol bolt nincs,csak wc,ezek általában nem túl kultúráltak,mert nincsen felügyeletük,de adott esetben jó lehet ez is nem túl hosszú időre.
Aztán vannak az autópálya melletti wc nélküli parkolók,kicsik is,zajosak is,wc sincs,max 1 éjszakára szoktam ilyen helyen megállni.
Aztán Németországban este 10-kor,amikor már minden nyomorult parkoló betelt és a fákról is kamionok lógnak,le lehet menni ipari területekre és parkolni az út szélén.Már ahol meg van engedve.Itt aztán se wc,se semmi,pisilni is kvázi csak a járdán lehet,szerintem a legrosszabb,bár itt a fórumon van,aki lelkes híve az ipari parkoknak,állítólag minden ilyen hely mellett van McDonalds,ahova el tud menni wc-re,hát finoman szólva szkeptikus vagyok,de mindegy.
Mi a helyzet odaát?Csak az ingyenes helyek fogynak el estére,vagy van olyan időszak,amikor szó szerint minden betellik?
Egyébként Európában országonként nagy eltérések vannak,pl. Franciaországba sokkal nagyobbak az autópálya melletti parkolók,ott könnyebb este egész későn is helyet találni.

Roppant mód örültem a belső teres videónak,egy csomó kérdésemre választ kaptam általa.Mennyire jellemző ott,hogy automata váltós gépeket használtok?A korábban említett kanadai kamionos blogból vannak csak infóim,ami 5-6 éve íródott,ott azt lehetett olvasni,hogy még mindig inkább a szinkronizálatlan kézi váltó a jellemző arrafelé,de a te kamionod automata volt.
Az is érdekes volt,hogy volt rendes "műszerfala" a kamionodnak,az ilyen olyan kamionos műsorok azt sugallják,hogy Amerikában még mindig a 10-20 órás mechanikus műszerfalak a menők,de a tiéd az itteni kamionokon megszokott Volvo műszerfal volt.

Milyen felszereltségűek jellemzően ott a kamionok?A mikródat irigyeltem,az itt nincs,állófűtés,állóklíma mennyire szokott lenni?

Merre jártál eddig?Voltál egészen délen is vagy arra nem jártok onnan fentről?

Van arrafelé autópályadíj?Hogy van az fizetve?

Mik a vezetési és pihenőidős szabályok?

Korábban kérdezted a tengelyeket.Szintén a korábbi blogból tudom,és most a videódon látszott is,hogy ott változtatható a tengelytávolság.Itt Európában ilyesmi nincs.A pótkocsi alatt elöl jellemzően 1 hajtott tengely,hátul 3 tengely,a tengelysúlyt pedig csak a rakodással lehet szabályozni,a pótkocsi elejébe kevesebb súlyt szoktak tenni,amennyiben ez lehetséges.

Hol szoktál bevásárolni?Errefelé mostanában egyre több bolt parkolójához rakják ki a kamionnal behajtani tilos táblát,amerre én járok,egyre nehezebben tudok boltba menni.

Mennyivel mehet amott egy kamion és ha le van szabályozva a sebesség,akkor mennyire?


Most abbahagyom,nehogy elrettenj.:-))))))))))))

Előzmény: eighteen wheeler (80393)
suttercane Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80404

miért is?

 

Előzmény: trizs77 (80399)
elemo Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80403

Nem tudok németül,lehet mond valami infót a rendőr.

A német kreszt nem ismerem pontosan,de vannak szabályok rendesen :)

A tengelysúlyt is mindenképpen átlépte,ami megsokszorozza a büntit!

Még a vontató dupla húzótengelyén ha "útkímélő" tengely van az 19 tonna lehet maximum.(Egy tengelynél ez 11,5 tonna lenne)

A vontató összsúlya 26 tonna lehetne,ehelyett 38 tonna felett van!

A pótkocsi tengelyénél elöl szerintem 10 tonnás lehet.

A hátsónál nem mindegy mennyi a két tengely távja.Egy átlagosnál 8 tonna/tengely,de ha a táv 1,8 méternél több,akkor már 10 tonna tengelyenként.

Tehát a pót 26-30 tonna lehetne,36 felett van!

Ezek a tengelysúly adatok,de szerintem alapból 44 tonna össztömeg lehet a szerelvényre.Ezzel szemben 75 tonnánál több!

Előzmény: eighteen wheeler (80400)
Ashta Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80402

Németországban 40 tonna a max payload 5+ tengelyre. A gyerek +35 tonnával terhelte túl magát. :)

Előzmény: eighteen wheeler (80400)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80401

Köszi a válaszokat, ha meglesz a jogsi írni fogok. Addig meg maradnak Lacika videói. :)

eighteen wheeler Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80400

Ja ha mar ennyi kedves ember kiseri a kamionost a merleghez az nem jo omen :)

Azert arra kivancsi lennek hogy mennyi lehet vajon a megengedett terheles erre a konfiguraciora.

Előzmény: elemo (80396)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80399

Jobb országban - ilyenért - a rendőr ott helyben négybe vág és a parkoló négy sarkára/fokára kitűz téged, a többieknek elrettentetésül.................:-)))

Előzmény: suttercane (80397)
Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80398

4 betanítóm volt,és eddig 3 tanulóm,van tapasztalat.Egy ideális világban csak olyan vállalna tanulót,akinek van kedve/tudása betanítani.A valóságban azonban túl kevesen vállalnak oktatást,ezért szerencse kérdése,hogy akihez kerülsz,milyen lesz.Jómagam sem akartam soha tanulót,de ha már úgy alakult,igyekeztem koncepciót kialakítani és átadni,amit tudtam.Cserébe pedig mind3 tanulómtól sokat kaptam.Tehát a betanítón IS múlik és a tanulón IS.

Amúgy meg néha úgy érzem túl van egy kicsit húzva ez az egész.Azért nem az orvosit kell elvégezni.

Többször írtam már,megint leírom.Én jogsiszerzés alatt visszaolvastam ezt a fórumot 1,5-2 évre.Ja eltartott 1 hónapig,de a végére szinte minden kérdésemre választ kaptam.Van már egy csomó ezzel foglalkozó oldal,mindennek utána lehet nézni,aztán a tanulóidőszak alatt a maradék kérdést fel lehet tenni.Utána pedig ott a telefon.Engem minden tanulóm hívhatott nyugodtan betanítás után.És annó én is hívhattam bármelyik oktatómat.

Előzmény: NemvótALAPOMsoha (80395)
suttercane Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80397

vezetni zokniban, vagy mezitláb

hordani:

 

 

legjobb :)

Előzmény: Vito Stark (80381)
elemo Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80396

Szia!

Nézd meg a német sem aprózza el.

Mondjuk nem ez az általános,gondolom azért tűnt fel a 75 tonna összsúly a 6 tengelyen. 

Előzmény: eighteen wheeler (80392)
NemvótALAPOMsoha Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80395

Át tud adni valamennyit a tudásából a kint eltöltött idő alatt,

 

Ez nem ügy működik, mint az iskolában. Nincs koncepció, nincs tananyag, ezek nem tanárok, nem alkalmasak az oktatásra, talán nincs is ilyen kamionos, aki a munkáján túl erre képes legyen. Ott fogsz ülni mellette és rád-ragadnak dolgok, attól függetlenül, hogy akarja gazdád vagy nem vagy te akarod e. Az az egy hónap, arra jó, hogy legyen egy kis önbizalmad és legyen valami használható tudásod, hogy esélyed legyen a továbbiakban és hogy ne vérezz ez apróságok miatt az elején. Rajtad több múlik mint az oktatón. Nézd mit csinál és kérdezz tőle, fel kell ismerned a tevékenységében a koncepciót, a logikát és hogy miért úgy csinálja ahogy és azt is, ha nem jó amit tesz, sokat hibáznak, tele vannak rosz megoldásokkal ők is, és feleslegesen tesznek ezt azt, sok energiát üzemanyagot és időt pazarolnak. Kérdezz, ha tudsz, ha nincs kérdésed, az nagy baj. Ha szerencséd van megérti amit kérdeztél, tudja a választ és képes válaszolni. Az is nagy szó, ha kérdéseid vannak, lesznek és megkapod a válaszokat. Kell egy adag szerencse is, intelligencia, hogy az elejét átvészeld. Baleset a vezetésben, rakodásnál, a helyes utak megválasztása, autópályák díjfizetésének ismerete, a saját ellátásod, tisztálkodás, 561 ismerete, hogy ne büntessenek és ne állj feleslegesen, mert azt hiszed, hogy pihenőt kell tartani, pedig csak 24 órát kellene és te 45öt tartasz, időbeosztás, rögzítés, patikázás, gps használat, számolás, tervezés, irányítóval a kommunikáció, hogy amikor pihenő van tényleg pihenj, mert ha elkezdesz egy 15 órás műszakot, de előtte mindent csináltál, csak nem aludtál, az nagy bajforrás. Ne állj meg minden apróság miatt, mert egy megállás/elindulás 2000 forint és azt valaki kifizeti. Pénzed fizetésed beosztása, pazarlás ne legyen. Italozás, konfliktusok elkerülése, kerülni az agresszív és aljas sofőröket. Unalom ellen olvasni EBUK, és nem csak a filmek. stb stb stb

 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (80366)
Ashta Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80394

Tény, hogy nagyobb a hely a fülkében, de én igazán a zuhanyfülkét meg a budit hiányolom belőle. :))))

Sajnos a poént lecsaptad, hogy már nem is vagy eighteen wheeler igazán, szal tovább nem is okoskodnék akkor. 

A tréler-csúsztatás az még érdekes, nekem újdonság mindenképp. Köszi a showt. :)

Előzmény: eighteen wheeler (80393)
eighteen wheeler Creative Commons License 2016.04.24 0 1 80393

Pentek du meg megalltam es felvettem ezt a rovid videot meg hazafele, hosszu volt a nap, egy rakodas, egy hataratkeles, 900km..

Majd meg osszehozok egy jobbat ennel..

Te is bemutathatnad a tiedet egyszer.

Alig varom hogy megjelenjenek az okostobiasok :)

Előzmény: Zotya kamiont vezet (80389)
eighteen wheeler Creative Commons License 2016.04.24 0 0 80392

Erre a kombinaciora ennyi. Kormanyzott/dual hajtott/dual hatso 80000lbs~ 36tonna ossz.

Ennel joval tobb lehet, tobb tengellyel, mas feltetelekkel.

Előzmény: Ashta (80390)
Zotya kamiont vezet Creative Commons License 2016.04.23 0 0 80391

Nálunk a svédek 35 tonna olajjal mennek a 25 méteressel,szoktam látni a fuvarutasításukat.Engem is meglepett,hogy odaát milyen kicsi a súly.Dehát ott is csak 5 tengelyes az átlag szerelvény.

Előzmény: Ashta (80390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!