Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

75Csaba Creative Commons License 2017.04.08 0 0 83305

Sziasztok!

 

Remélem valaki tud segíteni.

Röviden a sztori.Lejárt a vezetési időm m.óváron lezártam a kártyám kivettem eddig simán ment.

Kollégám várt neki még volt vezetési ideje mára,úgy beszéltük meg elhozza a kocsit a telepig.Hiába rakta be a kártyáját azt írta ki érvénytelen kártya és 48 hibakód.

Közbe jött még 1 kolléga annak is beraktuk a kártyáját azt meg simán elfogadta.Nem a tachográf a hibás.

Vissza tettük azt a kártyát amit nem fogadott el,újra írta érvénytelen kártya 48.

Jobb ötlet híján át nyomtuk outba és hazajöttünk úgy hogy a kártya végig bent volt ha megállítanának ne mondják kártya nélkül megyünk.

 

Hogy tudnám én a későbbiekbe igazolni mi történt ha a tachográfot kiolvassák.Out idő nem íródott sehova.

Kinyomtattam a jármű napját azon látszik az én kártyám a kollégáé amit elfogadott,és látszik a hibás kártya is.

Pontosabban látszik a kártya ikonja de se név se tevékenység se más nem látszik.

 

Előre is köszönöm.

lautnermark Creative Commons License 2017.04.08 0 0 83304

Szia Trizs

Én vagyok az a fehér holló, aki saját zsebből végezte a gépkezelőit. Miért? Már régóta hajtott a kíváncsiság, a "vágy", ezért összegyűjtöttem a rávalót és tavaly nekivágtam. Az eredmény 4 okj és 14 gép. Ehhez összesen 3 képzőre volt szükség, nagyjából a felét egy ismerős képzőnél végeztem, ahol visszajárós vagyok, ezért igen csinos kedvezményt kaptam. Így nem volt annyira tragikus az ár.

 

GYURMA

Ha érdekel a gépkezekői, akkor Pesten tudok két iskolát is, ahol nem rabolják ki a pénztárcádat.

Előzmény: trizs77 (83262)
adamsky Creative Commons License 2017.04.08 0 0 83303

Egy része nem fog kamionozni, arról nem beszélve most van olyan kamionos aki úgymond a piának él

megáll, pattintja a sört, vodkát, aztán zár műszakot :D

mikor boltba megy első kör a piához vezet, aztán kifele menet még bedob 1 kg kenyeret a kosárba, menni enni kell :D

Előzmény: trizs77 (83301)
TraguAre Creative Commons License 2017.04.08 0 0 83302

Nem igazán hiszem, hogy 10 év múlva több lesz az alkatmatlan vezető az utakon, mint manapság.

Legalábbis nem szignifikánsan.

Előzmény: trizs77 (83301)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.08 0 0 83301

Számolni kell vele, hogy 10 éven belül, ők jönnek Veled, velem szembe az úton.

 

http://www.origo.hu/auto/20170407-remiszto-dolog-derult-ki-a-jogsiszerzes-elott-allo-magyar-fiatalokrol.html

 

..............:-(((

BiharyG Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83300

Tegnap Creutzwaldban állt be mellém egy 25 év körüli kis vörös csaj egy spanyol autószállítóval... Itt még ritkább :)

Előzmény: tv307 (83294)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83299

Az E és a D kategóriás képzésben, igen nagy, oktatási kapacitás hiány van Magyarországon.

 

az elmúlt 20 év hibája.

az állam, ebből teljesen kivonult.

 

Amikor én lettem vizsgabiztos (1979-ben) 27 évesen, nem azért választottak ki, mert olyan okos voltam vagy szép, hanem mert felismerték, hogy az akkori vizsgabiztos nemzedék*** nemsokára nyugdíjba megy és kell egy fiatal csapat, akik majd helyükbe lépnek.

 

Körbe néztek az akkori oktatók között, lefölözték a jobbját és felajánlották a vizsgabiztossá válás lehetőségét.

Persze tanfolyam és vizsga után.

 

--------------

 

Ez a rendszer, módszer, 1990 után teljesen eltünt.

Az állam belefütyül.

 

Egy E, D, F, kategóriás gyakorlati vagy elméleti oktató  kiképzése, állandó vizsgáztatása nem olcsó mulatság.

Az iskolák többsége nem engedheti meg magának.

Örülnek ha a B vagy A kategóriás oktatói gárdát megtudják tartani.

Már a C kategóriás oktatónak is úgy örülnek, mintha kincset leltek volna.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

*** = akkor 1978-ban, a vizsgabiztosok majd 90%-a, a háború (1945) előtti katonatiszt, rendőr, vagy a háború előtt végzett mérnök volt.

Mivel nagy részük 1945 után politikai okokból nem dolgozhatott eredeti szakmájában, kíváló gépjármű oktatók, vizsgabiztosok váltak belőlük.

De 1978-ban a többségük már 55-60 éves volt, pótlás meg nem látszott.

Ezért intézkedett a minisztérium az ATI-val és az MHSz-szel közösen, egy új, széles merítésű, vizsgabiztosi társaság kiképzésére.

1979-ben végeztünk.

 

Volt egy iciri-piciri presszió is a dologban.

A vizsgabiztosi tanfolyamra jelentkező, 2-5 éves gyakorlattal már rendelkező gjműoktatók, nem mindegyike dönthette el szabadon, hogy milyen vizsgabiztos akar lenni............:-)))

 

 

Előzmény: Géza1160 (83298)
Géza1160 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83298

Igen, erről van szó a Waberersnél. Én csak azon csodálkozom, hogy elvileg nem mennek a népek sofőrnek (sehová), de ennek ellenére mind OFA, mind fizetős vonalon melegváltás van a tanulóautókon.

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83282)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83297

Drasztikusan megnőtt a lopások száma az áruszállításban

 

 

Szerző: Aranyi Péter  
Dátum: 2017.04.05. 19.33

 

 

Tavaly 60 százalékkal nőtt a vállalati ügyfelek által bejelentett káresetek száma a megelőző évhez képest.

A legtöbb kárt az áru nem megfelelő rögzítése, illetve elhelyezése okozta – derül ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító (EMABIT) Zrt. a tavalyi évre vonatkozó, a szállítmányozási piac káreseteit vizsgáló elemzéséből.

 

A teljes képet finomítja, hogy a 2015-ös évet kiemelkedően jó kárhányaddal és az átlagosnál kevesebb kárbejelentéssel könyvelhette el a biztosító. A lopással kapcsolatos káresetek száma kirívóan, 130 százalékkal, de a közlekedési balesetekkel összefüggő kárbejelentések is jelentős mértékben, 50 százalékkal emelkedtek.

 

Az úgynevezett „kellő felkészültséggel kiküszöbölhető káresetek” tekintetében nem történt számottevő változás 2015-höz képest, ugyanakkor értékben ezek okozzák a legtöbb anyagi kárt a cégeknek.

Ilyen például az áru elmozdulása, ahol csupán 10 százalékkal emelkedtek a káresetek, míg az ázás és egyéb kártípusok, mint a nem megfelelő hőmérséklet-beállítása (temperálás), vagy a csomagolássérülések tekintetében  stagnálás volt tapasztalható.

 

2016-ban a legtöbb kár (az esetek 38 százaléka) az áruk nem megfelelő rögzítése miatt keletkezett, ezt követi a heves esőzések miatti ázás 30 százalékos aránnyal.

 

A lopások számának jelentős emelkedése ellenére is csupán ötödét teszi ki a káreseteknek.

 

Közlekedésbiztonsági szempontból érdekes, hogy bár tavaly felével emelkedett a közlekedési balesetek miatt bekövetkezett károk száma, az összes kártípusnak így is kevesebb, mint 10 százalékát teszik ki.

 

A társaság szerint a károk döntő többsége csak részben következett be a kamionvezetők hibájából, a feladói hiba, és a környezeti tényezők szintúgy szerepet játszottak a számok alakulásában. Az időjárás által okozott, valamint az erőszakos esetek által bekövetezett káresetek viszont elkerülhetetlenek voltak.

 

 

aptohu Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83296

Talán folyékony aranyat szállít, hogy a francia autópályán megéri húzkodni?

trizs77 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83295

1971-es a teherjogsim.

Pontosabban 1971-től 2017-ig volt teherjogsim.

Is.

 

Nyergessel (nem vicc) feltolatok erős emelkedőn, 180 fokos kanyarban.

Nem gond.

 

De be kell vallanom, hogy a pótos tolatásból sohasem voltam jó.

Én legalább bevallom.

 

Egyszer kifogtunk egy Várpalota Umea utat, RÁBÁ-kal.

Spanom nyergessel én (mint beugro) pótossal..............:-((

 

Swinoujscie-ben ott az Ystadi komp, amire ugye lefelé enyhe lejtőn, tolatva kell beállni.

Hogy könnyítsenek a dolgon, alattad vasúti sínek, melyekben váltók is vannak, hogy jobban csússzon az egész.

 

Néztem az előttem betolatókat.

Izzadtam.

A látványtól.

Zolinak jó szeme lehet (nem hiába 20 évet jártunk együtt) odajött és ellentmondás nem tűrően csak annyit mondott : cserélünk.

 

Ő beállt helyettem a pótossal, én beálltam (betolattam) az Ő nyergesével.

Ez 1989-ben történt de még ma is hálás vagyok neki érte.

 

tv307 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83294

Betolatott mellém is egy szöszi egy vonattal, ami ugye minimum 51 palettás? Megyek be a papíromért, akkor látom hogy a vonat fullra rakva double deck...és a csajszi kezdte leszedegetni, hú mondom mire a 102 paletta + polcok csúsztatásával végez...persze teljes nyugalommal csinálta nyilván jófajta svéd fizetésért :)

Előzmény: adamsky (83291)
tv307 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83293

Scheisse. 

 

Elsőszámú jelentése: sz@r.

 

De bármilyen szövegkörnyezetben használható káromkodás gyanánt :)

Előzmény: adamsky (83292)
adamsky Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83292

lengyelbe általában behajtják, úgy vettem észre a stena line-nál is... bár ott múltkor én kihajtottam, mert a rigó nem volt a helyzet csúcsán. Mondjuk én németül nem tudok, de a sejze vagy hogy írják az náluk káromkodás, azt tudom, mondjuk én kurva anyáztam neki, angolul féltem megérti, így kihagytam

hülye volt a szeren, vagy az volt a célja hogy beletolassak a melletem lévőbe, össze vissza mutogatott, erre tekerjem, ne hanem arra.. egy idő után meguntam, tükör kihajt és betoltam ahova kellett volna, az is igaz a tükör verte a másik kamiont végig, de karc sincs rajta a többi nem érdekel

 

 

az nem nyugtat meg ha behajtja a tükröt és utána az ö felelőssége, mert utána nekem kell harcolgatnom ha jegyzőkönyv van, nem szerettem a plusz munkát, németül se tudok, meg lengyelül se... meg a fene akar még plusz bonyodalmat.. 

 

 

Előzmény: tv307 (83288)
adamsky Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83291

én svédbe elismerem a svéd női sofőröket :DD

 

én szenvedtem még hütösel a rámpával a kis szöszi huszonéves meg a vonatot egyből betette mellém:D 

 

mondjuk az is igaz, norvégba, meg svédbe a gyakorlati oktatás nem olyan mint a mienk:)

Előzmény: GYURMA 944 (83290)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83290

Áldott jó arc oktatónőm van! Én amúgy is elismerem a nőket, mert egyszerre 4 beosztottam is volt egy 70 méteres PC vezérelt gépsoron és mindig jól működött a dolog.

Arról nem is beszélve, hogy hosszú fuvarokat is csinál póttal, de buszozik is. Nagyon ott van.

Minden tisztelet az Övé! A sok kis majom úgy ül be mellé, hogy na majd akkor, de én csak tátottam a pofámat, hogy mit tud. RESPECT!

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83281)
tv307 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83289

A legszebb, mikor későn kezdik a beállítást, aztán persze kapkod minden matróz, és kivel üvölt? Hát a gépkocsivezetőkkel. Eme csodálatos egyoldalú diskurzus fényét csak emeli, ha mindez mondjuk hajnal 3- kor történik :)

Előzmény: tv307 (83288)
tv307 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83288

Megy az :) szinte mindig behajtja ( illetve jól ráb@sz egy nagyot tenyérrel...) a tükröket. Innentől természetesen az ő felelőssége, hogyan és hova irányít be. Aztán kiszállás, kabáttal az összes sáros pótkocsi végigsúrolása, hurrá, mehet minden út után a mosógépbe :)

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83286)
HakapesziM Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83287

Egyszer a litván, Karlshamn - Klaipéda hajóra álltunk fel, valami nagyon idióta módon kellett a hajó gyomrában jobbra - hátra szűken odatenni. Szerencsétlenkedtem persze a félhomályban, az irányító csóka, mint a sakál úgy üvöltött nekem oroszul. Nem tudom már mit ordítottam vissza neki, de elment, otthagyott, én meg mérgemben rögtön betettem a szerelvényt a helyére egy gyors mozdulattal. 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83286)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83286

Fú, az elején nekem is mutogattak, meg behajtották a tükreim. 2 év után nagyon jó érzés volt, amikor a tolatást kezdve már csak annyit mutattak, hova kell állni, és hagyták had csináljam, a kamion mögötti távolságot jelezték csak. Innen éreztem, hogy na most megy nekem a dolog, innentől király vagyok. :-))))

Kíváncsi lennék, így több, mint fél év kihagyás után hogy menne a dolog. Ez is olyan, mint a biciklizés? :-)

Előzmény: tv307 (83285)
tv307 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83285

Trelleborgból is van egy tolatós, a Galileusz. Ha az ajtóhoz közel tesz. De elég a sárga kabátost figyelni és tekergetni behajtott tükörrel :)

Előzmény: HakapesziM (83284)
HakapesziM Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83284

" Azt mondta nem biztonságos, mert ha napfénybe tolat, nem látja mi van bent az épületben a fény-árnyék miatt."

 

Ezt nem hallottam, ez kemény. Akkor gondolom pl. az Ystad - i kompra sem áll fel, mert általában hátrafelé szokás beállni. És nem megy haza. Kész. Adjanak neki trelleborgi kompot. 

 

Azért nem lehet mondani, hogy nincs humoros oldala ennek a szakmának. 

Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83283

(Még) nem kamionozok újra. De majd a nevemből kiderül, ha igen. :-)

 

Az a csávó sokmindent csinált. Ha hétvégén papírmunkázott, akkor is kalapácsra tette, bele a hétvégi pihenő közepébe. Sajnos nem volt lehetőségem megkérdezni tőle, hogy miért hétvégén csinálta, miért nem mondjuk egy 2 órás lefejtésnél, amikor ő amúgy is kalapácson volt mindig.

 

Volt lerakó, ahol ő nem tolatott be az épületbe. Ahova előtte már kamionosok százai betolattak. Azt mondta nem biztonságos, mert ha napfénybe tolat, nem látja mi van bent az épületben a fény-árnyék miatt. Ahogy egyébként bármilyen épületbe tolatva szintén nem lát be az ember.

 

Az utolsó talán az volt, hogy vasárnap nem volt hajlandó menni tejes póttal. Mert tilalom van. Pedig tejessel szabad menni akkor is.

 

Mindezeket 25 évesen. Rohadt nehéz élete lesz szegénynek, ha ilyen marad a gondolkodása.

Előzmény: adamsky (83270)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83282

De akkor most nem arról van szó, hogy az eddigiekhez képest többen jelentkeztek, már csak a nagyszámú belföldes meló miatt is, és nincs aki betanítsa őket. De ettől még sofőrhiány van, a várakozási lista nem ezért alakult ki! Hanem mert nincs betanító.

 

Nem erről van szó? 

Előzmény: Géza1160 (83273)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83281

Hajrá hajrá! :-D

Előzmény: GYURMA 944 (83279)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83280
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83279

Zotya! Rutinos vagyok. :-)   ......dehogyis! Csak a vizsga ok. :-)  

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83235)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83278

a garantált 450.000 - 550.000 netto fizetés sokak fantáziáját megmozgatta.

 

Ez már nem az a : a szomszéd mesélte, hogy kocsmában volt egy ember akinek az ángya térgyekalácsa olyan utcában lakik ahol egy cukrász hallott arról, hogy a cipész ismerőse sogórának a veje kamionosként annyit keres,..........

 

Ez már valóság.

 

Igen.

Valóban megkereshető a havi 450-550 ezer magyar király forint.

Nettoban.

Adózva.

Bejelentve.

Törvényesen.

 

Ez sokaknak, sokat jelent.

Kitörést.

 

Esetleg nem csak az Ő kitörését, hanem családja kitörését is.

 

Minazonáltal a mostani eresztésből, sorványból nagy lesz a lemorzsolódás.

Mert tudják, értik a hátrányokat, de.....

De.

Igen sokan úgy gondolják azok a hátrányok igen a kamionosok 80-90%-ra igazak, de majd énreám nem lesznek.

 

Én nem fogok elválni.

De elfog.

 

Engem nem fog elhagyni az asszony.

De elhagyja.

 

Az én leányom nekem meséli majd el titkait, mikor csókolta meg először a Kristóf.

Nem. Nem neki fogja elmesélni, mert mikor Kristóf megcsókolja azt a bakfis/kiskamasz kislányt, (az Ő kislányát) akkor Ő pont 5 napja ment el, és 15 nap múlva jön majd csak haza.

 

A kamionos élet kemény.

Én ennek az életnek a rózsaszíneb, virágosabb, boldogabb részét csináltam 26 évig, de még az is kemény volt.

A mi munkánknál (nemzetközi buszozás) a kamionos élete sokkal, de sokkal nehezebb.

 

 

 

 

Előzmény: Nevedkett (83275)
Géza1160 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83277

Szerintem igencsak félre sikerült értened azt, amiről írtam... Az, hogy OFA esetében nagyobb a lemorzsolódás tény. Ennek okát az imént írta is trizs77, valamint pár hónappal ezelőtt részletesebben is írt az egész folyamatról.

Ahogy látod sehol nem írtam azt, hogy értelmi fogyatékosok az OFA sofőrök, hanem azt, hogy nagyobb a lemorzsolódás, felesleges itt tipikusmagyarozni és belemagyarázni dolgokat. A hozzászólásom lényege egyáltalán nem ez volt, hanem, hogy elég sok sofőr végez mostanság legyen az OFA, vagy fizetős.

Előzmény: berylaci (83276)
berylaci Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83276

Én is az OFA-s tanfolyamon végeztem kb. fél éve.Abszulut nem volt nagy lemorzsolódás nálunk a csoportban,ezt a 2%-ot elképzelhetetlennek tartom.Valahogy általában ugy állítják be ezt az OFA-s dolgot,mintha értelmi fogyatékosok jártak,járnak oda tanulni.Ez valahogy magyar szokás,hogyha ingyen van akkor biztos sz..r.Pedig nem,abszulut korrektek voltak,persze előfordult hogy várni kellett a vezetésre vagy a vizsga időpontra.De ez ennyi tanuló esetén kivédhetetlen,a fizetősöknek se ment gyorsabban.Attól hogy valaki fizetett a tanfolyamért nem lett jobb ember,tanuló vagy gépkocsivezető.A munkaerő hiányról meg annyit,hogyha elmész dolgozni,majd rájössz hogy mit kívánnak tőled a munkáltatók.(Szinte mindent amiről a tanfolyamon azt tanutad hogy NEM LEHET.,de ha gond van akkor a te felelősséged,tőled vonják majd le a lecsót.)Akkor majd te is elgondolkodsz hogy mit vállalsz be a főnököd gyarapodásáért.Egyébként a Waberers szerintem jobb megoldás a mindenbe belehajszoló,old meg ahogy akarod,te vagy a sofőr,meg a mindent levonó maszeknál.Persze csak szerintem,akinek nem ingje,ne vegye magára!

Előzmény: Géza1160 (83273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!