Hát, csak eltelt valahogy 2023 is. Itt az évértékelőm, összegzem a kedvenceim.
JANUÁR
Azt gondoltam tavaly év végén, hogy egy időre leállok a fotózással, viszont maradt bennem némi hiányérzet az elvarratlan szálak miatt – csonkának éreztem volna abban az állapotában a gyűjteményem –, mászkálni pedig csak kell, különben meghülyülök. Ebben a hónapban nem sok mindent találtam, talán ez az ex-francia SÜ 283 (eleve ritka kombináció) érdemel említést a gyöngyösi Giant elől. Azóta már szolgáltatóváltás is történt.
https://flic.kr/p/2oeubcZ
FEBRUÁR
Sokan tudják rólam, hogy buszos családban nőttem fel, és bár apám sosem számított az életem igazán meghatározó szereplőjének – kiskoromban keveset láttuk itthon, néha hetekig külföldi utakon volt –, mégis egyértelmű, hogy az autóbuszok szeretetét neki köszönhetem. Egy februári hétfőn bevittem a kórházba, vasárnap pedig jött a hír, hogy meghalt. A temetés előtti napra esett a busójárás, és azt gondoltam, amíg Mohács hátsó utcáin kódorgok, addig se emésztem magam feleslegesen (addigra már elintéztünk mindent, ami a szertartást illette), valamint méltó helyen – különjárati autóbuszok között, az ő világában – tudok a legstílszerűbben elbúcsúzni tőle. Ebben a gyászos, valahogy mégis emelkedett hangulatban fogtam ki ezt a Franciaországból behozott ajkai Intourót.
https://flic.kr/p/2ohQ4ZY
MÁRCIUS
Nem voltam túlságosan jól, kórházba is kerültem én magam is, szerencsére saját lábon, és a baj se volt nagy. Kellett néhány változtatást eszközölnöm, azóta úgy-ahogy elvagyok. Március végén megtaláltam Erdőtelek mellett a 2022-ben Csermőkére behozott három francia Noge közül a harmadikat is, miután a JSZP-ben láttam az első műszaki vizsgája után, hogy magyar szerződéses autóbusztól szokatlan módon ez bizony igen szép céges arculatot kapott.
https://flic.kr/p/2oqm4BR
ÁPRILIS
Vannak rendszámok, amiket sokat keresgél az ember a saját hátországában (esetemben Pest vármegye keleti részein), mégsem akad a nyomukra, mert pont nem látja őket a műszakváltáson, vagy fogalma sincs a külső telephelyről. Aztán ha elég kitartó az ember, mégis szerencséje lesz, és egyszer csak nem a megszokott Bova fog állni Szentmártonkátán, hanem az a „60 Jahre Setra” feliratos S415GT-HD, amit korábban többen lőttek már külföldön, itthon viszont alig lehetett látni – legalábbis, amíg a külföldi utakból kiöregedve nem lett belőle szerződéses járat.
https://flic.kr/p/2ovX6F7
MÁJUS
Mindenki legnagyobb megrökönyödésére levonult a Panoráma az Electrolux-járatokról, hogy a Szalai vegye át azokat, mozgósítva mindent, ami mozdítható. Így került elő végre a PKX-950 is, ami nekem soha nem akart előkerülni se honvédségi, se más szerződéses járaton, de még csak különjáraton sem. Éppen C56-fotótúrára tartottam Békésbe, amikor az Iliade ott figyelt a szolnoki Interspar mellett.
https://flic.kr/p/2oACi3E
JÚNIUS
Azt hinné az ember, nekem aztán már nem lehet újat mutatni, aztán mégis befigyelt egy T-rendszámos ex-francia Axer valamelyik tatabányai RB-járaton, amiről fogalmam se volt. Én meg csak pislogtam, hogy ezzel hogy kerültük el egymást odáig.
https://flic.kr/p/2oGGsWc
JÚLIUS
Örömünnep: meglett az utolsó hiányzó Inter-VM-féle PSD-s Intouro Salgótarjánban. Azért öt év alatt, apránként, faluról falura nézelődve csak sikerült mindegyiket megtalálni (leszámítva a baleset miatt selejtezett példányt, az nem volt meg).
https://flic.kr/p/2oRdVmP
AUGUSZTUS
Kakukktojásként egy szlovák rendszám következik, mégsem lóg ki innét, hiszen a komáromi SK On járatain dolgozik ez a faceliftes Crossway (jó tudni, hogy most már ezek is kezdenek eladósorba kerülni a franciáknál), ami az Eternitgyárnál állt. Még jó, hogy tót, mert ha magyar lenne, már AA-t vagy AE-t kapott volna. Nem mintha a szlovákoktól szándékoznám az újabb rendszámaikat is lőni (ahogyan nem célom ez a jelenlegi magyar szisztémával sem), de ők legalább kimenő rendszerben kiszórják, ami a járási okmányirodákban raktáron bent maradt, így hiába álltak át új rendszerre, idén még nagyrészt maradt minden náluk úgy, mint korábban.
https://flic.kr/p/2oUTKyP
SZEPTEMBER
Kezdett egyre korábban sötétedni, én pedig úgy voltam vele, hogy tudjuk le a Jabilt mielőbb, különben bukom az este 6-os műszakváltást világosban. Így kerültem Tiszaújvárosba, ahol meg is néztem, mit hoztak tavaly óta a járatokra, valamint behúztam a TGV-176-ot is.
https://flic.kr/p/2p6bG5d
OKTÓBER
Sokadjára is ennek a topiknak köszönhettem az infót, ez esetben azt, hogy kint van vonatpótlón a Kisházi MAN-ja, a legeslegutolsó T-rendszámos nagybuszok egyike. Aztán nemcsak, hogy kilőttem, de még át is utaztam vele Hódmezővásárhelyről Orosházára – igazán retró utazás volt, tizenéves korom különjáratos emlékeit idézte fel bennem.
https://flic.kr/p/2pcdE1o
NOVEMBER
Sétálsz Veszprém úttalan útjain, egyszer csak elhúz melletted egy sosem látott Crossway, úgy, hogy azt hiszed, arról a környékről már mindent láttál (vagy legalábbis mindent beírtak ide). Na, mondtam magamban, majd pont ez maradjon ki nálam, főleg, hogy még a francia feliratok is megvannak rajta. Három hét múlva visszamentem, az Algidánál meglett.
https://flic.kr/p/2pgW7cz
DECEMBER
A karácsony előtti napokban elvetődtem Kisvárdára (valahogy mindig arrafele lyukadok ki az év ezen szakában), a vágóhíd előtt pedig ott állt bent a szokásos mennyiségű Iliade. Gyors ellenőrzés: igen, ezt is lőttem, ez is megvolt régebbről, minden megvan... ja, nem, ez pont nincs. Ilyenkor jó dolog nem 100%-osnak lenni, mert megvan az öröm, hogy még mindig találni valamit.
https://flic.kr/p/2po6Bj6
A Flickr-oldalam 2024-ben is megmarad, épp a minap álltam vissza éves elszámolásra, így jövő karácsonyig ki van csengetve a védelmi pénz. :D Boldog ünnepeket!