Volt, amikor integrációra hivatkozva a magukat "jogvédőknek" nevező elvakultak már odáig jutottak, hogy szigorítani akartak a szabad iskolaválasztás lehetőségein, merthogy micsoda dolog az, hogy kiveszik a gyereket, mert baj van az osztálytársakkal...
Ahogy a deviánsokat beömlesztik majd azokba a (szomszédos, vagy távolabbi kisvárosi) iskolákba, ahová elmenekültek előlük a normálisak, majd megint azok fognak továbbállni, és ott is létrejön a "szegregálódott" iskola.
Költői kérdés: miért nem a deviánsokat emelik ki? Miért a normálisoknak kell menekülni?
lehet struccpolitikat folytatni,de ahogy latjuk,az a dolgokat nem oldja meg..A krumlileves legyen krumlileves,nevezzuk mar a neven a dolgokat,mert kulonben magunknak is hazudunk
De összegyűlt a jogszabályban meghatározott ötven óra hiányzás a hatodik, még óvodás gyermeknek is. Miután iskola előtt legalább egy évet kötelező óvodába járni, az igazolatlan napokat ugyanúgy számolják, mint az iskola esetében.
Miről is beszélünk....????
Hiába a kötelező óvoda, ami valamelyest felzárkóztatná ezeket a kölköket, ha a t. szülő nem viszi el oda.
Továbbá:
tizenöt éves nagyfiú különböző okok miatt még mindig a másodikat járja.
tizennyolc éves nagylánnyal is akad dolga, nyolcadik osztályos tanulóként a második gyermekével terhes ...
stb.
De persze a tanár az alkalmatlan, ha ezekkel nem tud megfelelően bánni...
A verbális eszközöket meg mostanság a "sérül a lelke" típusú érveléssel szokás ellehetetleníteni, újabban már "lelki terror" miatt is tesznek feljelentést.
Másik lehetőség, hogy kapja meg a fegyelmi büntetések következő fokozatát. Csak ez is egyrészt olyan, hogy nem jó, ha mindenre csípőből osztogatják, mert egy idő után elinflálódik a súlya. Másrészt a renitensek egy részének nem is sokat jelent az erkölcsi következmény. Lehet, hogy flegmán vállat von, rosszabb esetben még el is dicsekszik. A másik véglet, hogy nem megbánja, hanem szimplán megsértődik. Ráadásul annyira elaprózták a fokozatokat (szaktanári, ofői, igazgatói, tantestületi; szóbeli, írásbeli; figyelmeztetés, intés, megrovás) - valahol ráadásul olyan rendszert alkalmaznak, hogy magatartásfüzetet vezetnek és x számú beírás után jön egy fokozat -, hogy ha valaki egyáltalán nem húzza meg magát egy fokozat után, akkor is jó félévnek kellene eltelnie, mire eljut a legmagasabbig, több fokozatot ugrani csak a tényleg méretes hülyeségek után szokás. És aztán még jön a bürokrácia, rendkívüli tantesületi ülés stb., és ha esetleg eltávolításról is döntenek, akkor is jelenleg még az iskola vezetésének kell keresnie új intézményt. Ha meg nem találnak, akkor a diák nyakukon marad, úgy, hogy már nincs következő fokozat a büntetésében...
Kiküldés - ezt manapság elvileg nem lehet, hiszen a tanuló felügyelet nélkül marad. Na meg van, akinek ez inkább megkönnyebbülés, hogy végre nem kell az órán bent ülnie. A másik oldala, hogy eleve azt el kell érni, hogy egyáltalán hajlandó legyen rá.
Igazgatóiba vinni/igazgatót hívni - nem igazán használ a tanár tekintélyének, azt üzenheti, hogy "én ehhez már kevés vagyok". És persze erre is vonatkozik, hogy nem lehet akármilyen ok miatt, egyrészt az igazgató sem "adu ásznak" van az iskolában, másrészt elsúlytalaníthatja. A hatásossága pedig azon is nagyban múlik, milyen az igazgató személye, hozzáállása, olyan-e, akitől tényleg lehet tartani, vagy egyszerűen csak elbeszélget a tanulóval, aki aztán úgy fogja fel, hogy "traccspartiztunk" egyet.
A mostani módosítás is 2. évfolyam végétől vezette vissza az osztályismétlésre bocsátás jogát.
Másodikban még tényleg be lehet hozni az elsős lemaradást. De később már halmozódik. Egyébként a fejlettségbeli eltérések kiküszöbölésére gyakran óvodában tartják vissza a gyereket még egy évre. Az legalább nem okoz olyan megbélyegzést.
azokra gondolsz,akik mar elmenekultek es iskolakat kellett bezarni,mert nem talalnak olyan epelmeju pedagogust vagy orvost,aki ezekre a helyekre betenne a labat?? Biztos hogy ezeket az allapotokat az o nyakukba kell varrni es nem a felsobb politikat kellene jol picsanrugni,hogy hagyta idaig fajulni?
csakhogy egy gyerek nevelese es szocializacioja nem 6-7 eves koraban kezdodik,az a tanar a feje tetejere allhat,ha neki kell megtanitani az elsost a villa meg a WC hasznalatara,sehol nem lesz az olvasastanitassal...Es megkerdezhetem,hogy hol van a tobbi elsos joga a tanulashoz,amig a tanarno egy-ket gyerek alapveto nevelesevel van elfoglalva,amit a "kedves" szulok elmulasztottak?
nem .Jellegzetes fajtaja a cigany ertelmisegnek.Kizarolag fajvedesben , eselyegyenlosegben es hasonlokban utazik , fajtajaval csak akkor erintkezik ha ket erdekvedes mellett talalkozik veluk.
az a kozod hozza batyoka hogy beleszolsz a temaba.es a topic temaja az batyokam,hogy egy nem roma tanar fejjel megbiccentett egy roma diakot.talan azert biccentett mert nem akarata hogy meglincseljek mint az olaszliszkai tanart . erted batyo ?
Előbb lesz az eldevisedő településeken - budi hiányában - kolerajárvány, a települések körül meg zárlat, mintsem, hogy elitkéék testközelből kitegyék magukat efféle kultúrsokknak.