Erről a hőfok "visszaesés" témáról sokat értékeztünk, emlékeim szerint van aki termosztát cserével próbálkozott.
A jelenség nálam új kora óta (2015-s) fennáll.
Nekem a Renault szerelőm meg is mutatta, hogy ha csak egy kockát is mutat a műszerfal, műszer szerint még akkor is 72 fokos víz, ami még nem túl alacsony.
Várjuk a beszámolót mire jutottál, cseréltek-e, segített-e.
Javaslatokat szeretnék kérni, hogy induljak el a hibafeltárással. A vezető ajtó érzékelője nem működik. Nekem kártyás és nyomógombos az indítás. ha eltávolodom bezáródnak az ajtók, ha odanyúlok a kilincshez, kattan a központi és nyitható az összes ajtó. Nálam ez a "kézérzékelő" nem működik a vezető ajtónál. Közben az is feltűnt, hogy néha az ablakemelő is csak 2,3 kattintásra indul el. Ebből gondoltam, lehet hogy kontakthiba, vagy az ajtónyitogatástól elnyíródott vezeték hibája is okozhatja ezt a problémát.
Van ötlet, mit nézzek meg előbb? Hogy lehetne kideríteni, hogy a szenzor rossz vagy valami máshol van?
Egyáltalán le merjem szedni az ajtókárpitot? :) Hogy álljak neki?
Hőfok jelző kapcsán kérném a segítségeteket! Pár hónapja tapasztalom, hogy menet közben - miután beáll a kijelző a középső szintre - elkezdenek a kockák ugrálgatni és van, hogy visszaesik nullára, majd újra visszaáll, s ezt random módon produkálja. Még úgy is, hogy autópályán/autóúton megyek szóval nem sebesség/terhelés függő. Más hibát (pl.: fűtés) nem tapasztalok (visszaolvasva a fórumot láttam, hogy másoknál ez a kettő kéz a kézben járt). 1-2 hónap van még a szokásos olajcsere, illetve egy nagyobb szervízre (ha más nem jön közbe) szóval addig jegelném a dolgot, de azért kíváncsi vagyok, hogy vajon termosztát, érzékelő vagy esetleg milyen hibára tippeltek a leírtak alapján? Gondolom ezek közül a termosztát csere a zsebbe nyúlós, arról van közelítőleg infó, hogy menniybe fájna szereléssel együtt? Köszönöm
Ha felnyitom, akkor folyik ki belőle a jobb oldalon vagy a belső fogantyúnál, vagy a záródásnál felütköző gumidugónál, szépen bele a csomagtartóba, mint a ceruzabél, olyan sugárban...
Az ülőlap vizesedik. A szerelő szerint a csomagtér felől ázik és felszívja. A tető kárpiton semmi nyoma. Az ajtónál sincs semmi gond. Valószínűleg marad a csomagtér és a kerékjáraton folyik az üléshez.
Számomra az sem egyértelmű, hogy az autó által jelzett átlagfogyasztás mennyire fedi a valóságot. Egyáltalán két azonos típusú autónál ez alapján érdemben összehasonlíthatóak ezek az adatok, vagy sem. Ahogy írtam 6,5 literes átlagfogyasztással vettem az autót, majd hamar 5,5 liter lett, mert nagyon finoman, óvatosan jártam vele. Után, hogy megszoktam és kicsit bátrabban nyomtam neki szépen felment 5.8-ig. Most meg a ködös párás időben, több hideg rövid távokkal 6,3-ra is kijött az átlagfogyasztás.
Ma sikerült 130 km/h tesztelni 100 km, 4 fő, tele csomagtartó. 6,2-6,3 váltogatja egymást, de 30-40 km/h szembeszél volt. ugyanezen az útvonalon visszafelé 30 km, 2 személy 5,3 átlagot írt, ugyanúgy 130 Km/h tempomat, de most hátszél. Ez mindenképpen alacsonyabb, mint nálad. Most volt olaj és szűrők cserélve, ha esetleg ez számíthat.
Nekem ugyan ilyen motor van benne, csak idősebb pár évvel. 4 hónapja van meg 6,5 litert irt ki átlagfogyasztásra mikor megvettem. Azóta 6000 km-t mentem vele. Elején nagyon óvatosan és tudtam 5 literrel is járni. De amióta dinamikusabban használom 5,5 literre állt be. Ebben van pálya 130 km/h sok főút 100-110 km/h, meg város. Nem kínozom, de mostanában, hogy hideg van többet jár a motor álló helyzetben fűtés miatt, meg talán több a hideg üzem óra is így felment 5,7 literre. Ennél több nem volt még, de mostanában nem nulláztam le. Ha gondolod, szívesen kipróbálok egy nullázás utáni általad leírt használatot és megnézem mennyit ír ki fogyasztásra.