Na igen, nyaralgatás, pihengetés... megérdemeljük!:)
Tényleg elég kevés ilyen autó van, a tulajok meg ezek szerint nem képezik az index fórum célcsoportját..
Amúgy a Magentisek látens übermencsnek tekinthetők, mert leginkább az Audival szokták hirtelen összekeverni, akik ilyet még sose láttak:) He-he, aztán meglepődnek!
De legalább pár mondat erejéig megtörtük a csendet itt!
Tart az uborkaszezon! Meg aztán olyan kevés ilyen autó van, hogy még ide sem találnak. Az a kevés ami van, teszi a dolgát hiba nélkül. Bezzeg a "űbermencs" típusok fórumain nincs ám szünet, ott tobzódnak az okosságok!
Nem saját, hanem a reptéren bérelt kocsival. A sajátot, főleg a Magentis méretűt arrafelé nagyon nem ajánlom a rendkívül szűk utcák és a sajátos közlekedési szokások miatt!
Az álom könnyebben megvalósítható, mint gondolnád, ha jóelőre olcsón és/vagy akcióban lefoglalod a reülőjegyet a Wizzair-nél, lefixálod az autóbérlést, és akciós szállást választasz. Ha érdekel, ezt a témát bővebben a fórumon a "Nápoly" nevű topicban találod.
Amúgy valamelyik nap láttam a reklámot, hogy a foci VB hivatalos támogatója a KIA. Gondoltam, hátha csak egy villanásnyit benyomják a Magentist, de nem, csak a Ceed..
Skoda (S100) nekünk családtag volt, az első autó a családban! Elképesztő izgalmakkal járt minden utazás, mivel 10-ből 8x mindenképp lerobbant valahol. Kedvenc diagnózisunk a forr a hűtővíz skoda effektus volt, de ezen kívül minden más is képes volt elromlani a legváratlanabb helyzetekben. Emlékeimben még élénken él, ahogy állunk az út szélén..
Dél-Olasz helyzetjelentés: 10-ből 9 kocsi törött, meghúzott. kicsi-közepes kocsi, főleg Fiat Panda rengeteg, nagy kocsi kevés, aki mégis idemerészkedik ilyennel majd megbánja! Magentis: 0. Vezetés az olasz utakon: azonnali gyakorlati reflextréning! Meglepetés: Capri szigetén a menő márkák: Wagon R, Skoda Fabia és hasonló társaik!:)
Fekete az a hathengeres Magentis volt, amit elvittek, mielőtt megnézhettük volna. Szép abban a színben is, talán a legelegánsabb!
Skodánk nekünk is volt 2 is, de valahogy nem nőtt a szívemhez, mindig produkált valami meglepetést. Az egyik volt vadi új, Merkur telepről hozva, a másikat használtan vettük, de szívás volt. Feketén cserélt motor, kiköszörült és átütött szám, stb. Hamar megszabadultunk tőle!
A ladásokat én is irígyeltem anno, nekünk Skodánk volt.
Főleg a kockalámpás tetszett, és a kombi.
Jó, nem egy korszerű technológia, főleg mai szemmel, és valószínű nem hasítja az étert, de nekem valahogy jobban tetszik, mint az ugyanolyankorú más típusú autók, nem tűnik annyira elavult formájúnak. Persze most már nem irígylem őket, vezetni meg nem is vezettem.
Magentis 2007-es, sötétszürke színű, EX Premium, és ha jól emlékszem, vételkor 30-35 ezer km volt benne, de mikor elhoztuk, még "újszaga" volt, és egyelőre nem látszik rajta a használat, mondjuk nincs is agyonhajtva.
Néztem a kínálatot, a magasabb felszereltségűből (Premium Plus), csak ugyanilyen korú autók vannak, még az újabb változatból is csak az egyszerűbb felszereltségű van, bár ennél a típusnál még az egyszerűbb is igen jelszereltségű.
Nekünk 4 Ladánk volt, 1,2-es kereklámpásból 2x is, 1,6os 4 lámpás és az "un." parasztmerci, a szögletes lámpás 1,5-ös. Nekem is tetszettek abban az időben, műszakilag sem volt gondom velük, de összehasonlítási alapom nem volt más, akkori modern nyugatival, mivel az ismerőseim közül sem volt senkinek olyan. Akkor irigyelt embereknek számitottak, főleg az 1,5, 1,6-os Lada tulajok. De ma, ha meglátok egyet, már nagyun furának tünnek, a szögletes formájukkal. Légellenállásuk hasonló lehet a konyhakredencével, ha annak alá tennének 4 kereket. Meg aztán semmi légzsák és egyéb biztonsági cucc, nehéz kormány, stb. Még nekem is szokatlan lenne visszaállni, pedig voltam katona és ott a Csepelektől kezdve, a Gaz, Zil, Kraz, stb.-ig, sok mindenben volt részem.Egyszóval a"hőskori", nehezen vezethető gépkocsik terén is otthon vagyok.
Még azt szerettem volna megkérdezni, hogy a Ti Magentisetek milyen évjáratú és szinű és ha használtan vettétek, hány km. volt benne?
Ha lesz modellfrissítés, akkor én az 5 ajós, dízel, automata, Magentist választanám. Jó lesz az 1,7-es motorral.
Hétvégén néztem a küszöb berakás, olyan szépen volt odaírva, hogy: Magentis. Próbáltam a helyére képzelni az Optimát, de magyarul szerintem a Magentis hangzik jobban.
Már egy éve megvan, de minden nap rá tudok csodálkozni, mennyire szép formájú autó! Nézegetem a hasonlókat, de egyelőre nem találtam olyat aminél ennyire eltaláltak volna az arányos áramvonalat! Jó, hasonlók vannak, pl. ma láttam az új Toyota Corollát, hát az kicsiben olyan, mint a nagyok, közelebb is kellett mennem, hogy beazonosítsam.
Ami szerintem anno még nagyon el lett formában találva, az a kockalámpás Lada. Szerintem megelőzte a korát dizájnban, persze nem műszaki jellemzőkben, komfortban és felszereltségben. Egy 20-25 éves ilyen Lada sokkal modernebb formájú, mint akkori nyugati kortársai. Nem volt Ladám, szóval nem a használatról beszélek, kizárólag csak a külső formatervezésről.
Miért gyártják? Egy magára valamit is adó autógyár nem teheti meg, hogy a kategóriák teljes, vagy megközelítően teljes egészében ne legyen kínálata.
Tény, hogy a kis darabszámú modellek veszteséget okoznak, de ezt ellensúlyozzák a húzó modellek. De jelen kell lenni minden fronton.
Az utóbbi években láttuk, hogy a Mercedes, BMW, Audi is kirukkolt kisebb modellekkel, mig a Fiat azon agyal, hogy nagyobb autói is legyenek. Erre lesz jó, a Chryslerrel való együttműködés.
Azért nem sikeres Európában a Magentis, mert jobban kedvelik az alsó közép, ötajtós, egyterü és kombi típusokat és aki ilyen nagyobbacska sedanban gondolkodik, nem ez ugrik be, pláne, ha nem is reklámozzák. De, ha a gyárnak ez jó...!
Az évi 60 ezer legyártottat így is értékesítik és elképzelhető, hogy ebből nem is akarnak többet gyártani. Ahhoz, hogy nyereséges legyen, nagyságrendekkel kéne többet gyártani, mint például a Ceedből, de az nem elképzelhető.
Egyébként azt olvastam, hogy lesz az új szériában kombi és talán coupé is. A motorok is változnak, talán lesz 2,4-es benzines és 1,7-es diesel is lesz.
Na jó, de minek gyártják egyáltalán, ha utána le se sajnálják??? Mennyi kicsi Ceed kijönne ennyi alapanyagból...
Én szerény díjazás ellenében szívesen elvállalnám a Magentis (Optima) reklámkampányának az elkészítését!:)
A hathengeres 2,7-esen anno mi is gondolkodtunk, de a mire telefonáltam, hogy megnéznénk, már eladták. Pedig nagyon helyén volt! Előtte hatthengeres autónk volt, és azért a mostaniban lehet hallani a kettő közti különbséget, persze az összekép első helye egyértelműen a Magentisé.
Azon csodálkozom, hogy nincs már benzines, de legalább a mienk kuriózum lesz!:)
Férjem legközelebb dieselt venne (jó, már nem is lesz más ebből), de akkor nem érte meg az árkülönbség miatt, meg pénzünk sem lett volna rá.
Amúgy meg semmit sem csökkent az ára tavaly óta, ugyanannyiért hirdetik ezt az évjáratot, ez jó hír!
Gondolom abból indultak ki, hogy az összes eddig gyártott Magentis/Optima zöme, kb. 80-20 % arányban Optima néven, az USA-ban kelt el. De úgy látom, hogy inkább leépítik a kínálatot, mint reklámoznák, mert már nincs benzines, csak diesel a magyarországi kínálatban. Európa többi országában még talán választható, de a 2,7-es ott sem nagyon. Az USA-ban, az Európában nem forgalmazott 2,4-es benzines alkotja a kínálat többségét, az ikertestvér Hyundai Sonata esetében is. Egy ismerősöm kint olyat bérelt és azt mondta, hogy fél évesen, 8000 dollárért meg lehet venni. Egyébként a Magentis/Optima évi gyártási mennyiség összesen 60ezer db. Tehát abszolút nem meghatározó mennyiség a KIA számára és biztosan ez az oka a visszafogott, vagy inkább semmilyen marketingnek. Mint közismert, más típusok a húzómodellek.
Jó, de ha egységesíteni akarnak miért nem inkább mindenhol Magentis lesz? Már úgy megszoktam. Népszerűsíteni meg úgy tudnák szerintem, ha felmérnék a célcsoportot, reklámoznák, és kiállítanák a szalonokban is, nem csak a névváltoztatással. Nem értem a forgalmazókat, bár nem fő szakon tanultam marketinget...
Több autóval foglalkozó ember, szerelő, értékesítő,stb. megkérdezte tőlem, hogy ez milyen autó! Sőt, mikor Cascot kötöttem, egy kárbecslő körbenézte a kocsit, hogy nincs-e rajta sérülés, fényképezett, alvázszámot egyeztetett, festékvastagságot mért, stb. Miután végzett, szerényen bevallotta, hogy még nem találkozott ilyen autóval és csak azért nem kérdezgetett, mert kezében volt a forgalmi.
Az USA-ban és még jó pár országban eddig is Optima néven forgalmazták a Magentist. Sok leírásban is így szerepel: Magentis/Optima. Most egységesíteni akarják az elnevezést, hátha Európában népszerübb lesz. Ezt nyilatkozták!
Hét végén voltam kint a Hungaroringen a Vezetéstechnikai pályán, egy 2 órás bemelegítő kurzuson. Aki nem ismeri: egy vizes pálya, vízfalakkal, oktatóval, aki rádión adja az utasítást a kerzelői központbó, mit kell csinálni. Az autókat egyesével indítja. Amikro az enyémhez ért, nem tudt, milyen típus, ezt mondt is: -Következő autó jöhet, aminek nem látiom a márkáját/típusát, majd ha közelebb ér, megnézem:)
Ja ez nekem is beugrott, hogy írtad, a Tarlósnak volt/van ilyen. Ha igen, akkor jó az ízlése!
Optima lesz a neve? Miért? Már úgy megszoktam a Magentist.
Hát nagyon szép lesz, és ha a mostani beválik, akkor megvan, hogy mi lesz a következő. Persze használtan szeretnénk, így még a piacradobás után is kell várni 2-3 évet - de biztos megéri. A mostanira is azt hiszik a legtöbben, hogy vadiúj, mondjuk a férjem vigyáz is rá.
A bringázás szép dolog, és felnőtt korban sem késő megtanulni, ismerek is olyat, aki csak felnőttként tanult meg.
Ha meg szép utak is vannak arrafelé, akkor meg mindenképp érdemes elkezdeni! Én most cseréltem le a kerékpárom 10 év után, persze az újat egyenlőre csak nézegethetem, mert ilyen időben...?
Lehet, hogy a Tarlós lecserélte egy újabbra? Jövöre, (az USA-ban már idén ősszel) jön a még újabb Magentis, de már egységesen Optima néven és nagyon szép lett. Amit láttál, az a 2009-2010-es típus lehet. Sajnos, nekem még nem volt szerencsém találkozni vele.
Ami a síelést illeti, még nem próbáltam, valahogy sosem vonzott, pedig az ablakunk arra a hegyre néz, ahová messziről is jönnek síelni. Kerékpározni szoktam, de csak egy szimpla vaterás, agyváltós bringám van, tizenvalahány éves. Csak az a baj, hogy a nejem nem tud bringázni és egyedül unalmas, pedig gyönyörű helyen lakunk, tavaly átadott kerékpárutakkal.
Hazafelé menet láss csodát, akarom mondani Magentist, megint éppen előttem ment el a reggel látott autó, a belvárosban a Parlament előtt, még a rendszámát is megjegyeztem, ugyanaz. Megint volt alkalmam futólag megnézni, reszkessetek Audik!
Lehet, hogy valaki mégis észrevette már az államigazgatásban is?:)
Innen is üzenem a tulajnak, hogy jól választott!:)
He-he kedvencem az a nyitott platós változat (pl. Nissan Navara) a belvárosban, a szalmaszállító autó! Biztos jó terepre, ha farmom lenne, ilyet vennék, mert jól meg lehet pakolni mindenfélével, és biztos a sárból is könnyen kijön! De ezek a belvárosiak mindig üresek, tehát nem e célból vétettek meg, hanem valószínű, amit írtál is.
Síelni egyszer én is megpróbáltam. Kölcsön szettel - nagyon jó volt! Óriásiakat estem, úgy éreztem, ha jobban beakad a lábam, akkor le is szakadt volna! Rájöttem, van veszélyesebb sport a korcsolyázásnál is! Ja, és sisak nélkül próbáltam. Férjem is, ő kevésszer esett, de egyszer egy bukkanó miatt pont fejre.
Azóta már sokat fejlődtünk, mert a biciklihez és görkorihoz is sisakot húzunk, és nem is nagyon akaródzik újra síelni, mert szerintem az általam megismert legveszélyesebb sport!
A kormánygépen spórolni kell, mert különben hogy telne a vezetőknek lecserélni az Audiflottát?!
Ez most egy világhisztéria! Az utóbbi években a tehetősek leküzdhetetlen késztetést éreznek arra, hogy terepjárót vegyenek, de természetesen minél drágábbat! Most dívik még a motorozás, idősebb korban elkezdve bénázni és a márkás kerékpárok birtoklása, tetőcsomagtartón való szállítása. Majd lecsengenek ezek is, mint a síőrület egykor! Kapásból fel tudnék sorolni 10 ismerőst, aki elkezdett síelni és a nagy nekibuzdulás az első sérülésig tartott. Azóta a garázs mélyén porosodnak az eszközök (mondanom se kell, hogy a legdrágábbakat vették).
A másik téma, hogy miért nem járnak a vezetők Magentissel? Én láttam egyet, a Tarlóst igaz pár éve, még kisebb hal korában. Pedig megtehetnék, ha nálunk egyedül An-26-os a kormánygép. Rajtunk röhögnek mindenhol, ahova megérkeznek vele. Javasolni kéne az új kormánynak, hogy ezzel is lehetne spórolni. Nem tudom, milyen képet vágnának, csak sejtem!
Gondoltuk, ezek szerint a cseheknek tényleg jobban megy, mint nekünk!
Láttunk egy autókereskedést is, új autókat árultak. A magyar árakhoz képest az árak jóval lentebb voltak, bár nem tudom, ott van-e még valamilyen járulékos költség, ami rárakódik. Mindenesetre itt megértettük a BMW terepjárók tumultusát! Annyiért még mi is megvehetnénk (bár már nem emlékszem, hogy pontosab mennyi is volt az annyi). Meg a többi nagyobb autót is.
Ma reggel munkába menet láttam egy új, fekete Magentist - hát gyönyörű volt!!! Észrevehetné már valaki ezt az államigazgatásban is, mennyivel olcsóbb lenne, ha az AudiPassatSaabok egy részét ilyenre cserélnék!
Ez akkor feltünt nekem is, de nem tudtam mit mondani, mivel benzinest még nem vezettem, de gyanús volt a dolog. De az biztos, hogy a tesztautókat nem kimélik a szerkesztő urak, minek is tennék, nem a zsebükből tankolják. Diesel Magentisről nem olvastam tesztet, de a Hyundai Sonataról igen, melyben ugyanaz a motor van és láss "csodát", jóval magasabb a tesztfogyasztás, mint a mezei utazóké. A 2007-es tesztben 8,9 l-t mér és megjegyzi negatívumként, hogy "torkos" diesel motor. Rá egy évre 7,1 l-t ugyanolyan motorú és súlyú autónál. A magam részéről vegyes üzemben 6,2-6,5 között fogyasztok. 7 l csak akkor volt, mikor még nem volt ez a közigazgatási birság cirkusz és egy kicsit bátrább voltam az autópályákon.
Csak úgy eszembe jutott vmi. Olvasgattam anno a teszteket a 2.0-s Magnetisről (benzines), és írták, hogy nagy a fogyasztása, és volt, ahol tesztfogysztásnak 12,5 l jött ki... Hát nem tudom, hogyan tesztelték, igaz, városban nem használom, de a 10 l-t sme éri el, sőt, 8,7-et mutat most a számítógépe. Semmivel sem fogyaszt többet, mint az 1.8-as Avensis. Csak úgy mondom:)
A használat után egyetértek azzal, hogy az Avensis egy nyugodtabb, "öregurasabb" autó. Nekem a formája is kicsit olyan a kategóriájában a többihez képest, meg ahogy megy is. Az jut eszembe róla, hogy egy aranyos kisbálna - ezzel azt hiszem, a lényeget megfogtam!:) Az erősebb dieselben nem ültem, úgyhogy lehet, hogy az kellemes meglepetés lenne, meg már újabb konstrukció is, mint a mienk volt.