Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
tegnap vegre beuzemeltem az uj csaladtagot, egy Atmos generatoros faelgazositot. egyelore meg csak az utanfuton:) slaggal, kemeny nelkul, de impressziv az eredmeny. Szinte fustmentesen eg, ha bemelegszik, a kezem a torkolattol kb 15 centire tudom odatenni, ennyire jol visszahuti a fustgazt.
Ami miatt ide irtam az az, hogy termeszetesen apritekkal is kiprobaltam azonnal, mivel nagyon sokan - akik szerintem soha nem probaltak apritekkal - lebeszeltek, hogy apritekkal nem fog mukodni, pedig ugy tunik, minden problema nelkul mukodik azzal is.
tokeletesen eg, talan egy picivel tobb fustje volt, de ezt annak tudom be, hogy a primer/szekunder levego meg nincs beallitva hozza.
egy rostelyra lesz szuksegem, hogy minel kevesebb apritek hulljon at a garaton.
neztem ilyen kombi kazanokat, amibe oldalrol bement egy egofej is, ott ugy oldottak meg, ohgy az egofej mellett meg nemi tuzet is raktak fent, gondolom a parázságy miatt, igy az egeto altal kibocsatott gazokat meg egyszer atkuldtek a lenti keramia kamran.
Szerintem nem tudja tehermentesíteni. az volna a jó ha az áttételen lassítani tudnál, és a fém felületeket ahol az anyaggal érintkezik az ocsu, lecsiszolnád, idővel az anyag úgy is felpolirozza majd. az a jó ha egyszerre az egész anyag egyszerre forog.
Szia! Meg lehet próbálni ,de ne csináld egyből készre anyag függő, hogy utána tud ömleni az anyag vagy nem.Az én idei napraforgó szemetem nagyon apró, nehéz, tapadós biztos nem ömlene utána .Esetleg ha jó meredekre csinálod a lépcsőt a tartályban.Nálam is óriási erők vannak a 960l-es tartályban csak azért birja a motor mert nem egészen 1-et fordul a bolygatóm percenként.
ilyesmi jellegu tanyeros bolygatom van rugos karokkal, viszont ugy tunik, gyenge a motor hozza ha nagyon sok szotyis/repces cuccot ontok bele.
azon gondolkodtam, hogy ha a tartaly belso palastjara a bolygato tanyer fole kb 10 centivel teszek egy belso mondjuk 10cm-es karimat, ami megtartja az anyagot a szelen, akkor nem nehezedne akkora nyomas a bolygatokarokra es tudna tekerni konnyebben a motor.
nem szivesen cserelnek csak ezert motort, igy viszont dupla olyan surun kell tolteni a tartalyt.
csatolok egy oldalnezeti kepet rola, mire is gondolok. pirossal jelolt lemez.
Rakódik valamennyi pernye de kétnaponta át van porszívózva kefélve. Nem látszik a képen ez 180cm magas kazán függőleges csövekkel macera lett volna takarítani.
Én agyaltam autómata gyújtón. Nekem az az ötletem lehet kapni gyári pellet izzítót azt beteszem egy valamivel nagyobb csőbe és egy ventillátor rá. Forró levegővel begyújt.
Nem ment kárba az elégetett anyag, a két kazán füstjét át vezetjük egy öntvény kazánon, ahol le tud lassulni a füstgáz, lerakja a pernyér, és a maradék hőt. kevesebb mint 100 fokos fustgát megy be a kéménybe. Indításkor füstöl, de ha bemelegszik a rendszer, és a 18 méteres mémény akkor már van huzat. Itt 70m3 piffert fűt a két(3) kazán.
Az égető tégely közepén lévő tengely amit tartok, azon volt még két bütyök, csak azok már elkoptak
.
Mennyire lehet variálni az égető fej méreteit? mekkorára csináltad meg a 300 kilowattost? Mekkorára kellene a 400kwost megcsinálnom? Neked van benne tűztengely?
Köszönöm a válaszod. Egy kertészetet kell fűteni. Nem probléma ha cserelgetni kell a tűztérben az alkatrészeket, csak az utóbbi időben nagyon megdrágult. Majdnem egymilliót kellett volna kifizetnem a két kazanhoz csak alkatreszekre. Tűztengely, égetotegely, samot kupola… (es ezzel még mindig nem tudom kifűteni a kertet)
ezek helyett szeretnék egy olcsóbban cserélhető konstrukciót összerakni, amivel több anyagot tudok elégérni. Számomra valóban ez a 400 kW indokölt. A 100 kilowattos kazánokat is csúcsidőben 120 kilowatton használjuk, de nem bir többet eltüzelni az égőfej.
Jelenleg szezononként 2-3 tűztengelyt használunk el, ha egy másik konstrukcióban szintén ennyit bírna a tengely, az elégséges, csak működjön, majd csinálok tengelyt.(eddig is volt hogy kettőt összehegesztettünk és bírta addig mint az új) De ha meg lehet oldani egyszerűrben, érdekelne, mert én ezen a biotomat típuson kívül nem ismerek mást, csak bonyolultabb rendszereket, amik egy egyedi építésénél túl sok hiba forrást jelentenének. (a léptetőrostélyra gondolok)
Ha megkérlek, tudnál küldeni egy képet/ rajzot esetleg arról az égőfejről amit csináltál? Nagyon érdekelne. Előre is köszönöm.
Kimerem jelenteni nincs olyan anyag ami hosszú távon ki bírja ezt a hőt.
Ha az 5mm lemez el megy 4-5 évet akkor már jó.
Csináltam már 1000 fokig hőálló lemezből is fejet az sem bírja tovább.
A fej kialakítás két csigás nem hiszem hogy jó lehet mert nem eggyenletesen viszi a két csiga nem fog jól égni.
Hosszú fej hátránya nem tudod végig égetni. Teszel bele bolygatót illetve lapátot ami tolja előre felé az anyagot a fejben, jó esetben egy szezon alatt szét ég.
Bennem az is fel merül hova kell ekkora teljesítmény?
A 300kw kazánba ragaszkodott a tulaj hogy legalább 60cm hosszú legyen mert kell a teljesítmény.
Az első szezon után vissza vágta 40cm-re mert mint mondtam neki elötte semmi értelme.
Szerintem az 5mm lemezből készült fej noncs horor áron.
Azt kell kitalálni hogy lehet egyszerűen cserélni ne keljen vagdosni hegeszteni.
Jelenleg 2db 100 kilowattos kazánunk üzemel, Biotomat markájú. Problémájuk hogy rendszeresen elhasználódnak az alkatrészeik, noha nem csoda a 24 órás padlógáz mellett. 4-5 évente az 5mm vastag lemezt megeszi az ocsu, es drága a csere. szeretnék egy jóval egyszerűbb konstrukciót építeni, a Biotomat előtolórendszerének a felhasználásával. Jelenleg tízszeres tartalék van a behordó rendszerében, ahogy nézegettem, tehát elméletileg 1000kwot is ki lehet fűteni vele, csak tudja az ember elégetni az anyagot. És ez a kérdéses jelenleg. milyen égetőtégelyt csináljak, ha “csak” 3-400 kilowattot szeretnék kihozni belőle? Inkább hosszút, aminek egy csiga van a közepén, vagy szélesebbet, két csigával? Esetleg valami mas megoldás? Milyen anyagokat hasznaljak? A gyári öntvény égetőtégely 2-3 évet bír, de az ide kicsi. Van aki már épített ilyen nagyot?