Így van , majd látod is , hogy tiszta belül a block ...vagy hoz ki sarat , lerakódást . Sima No name 10 w40 jó lesz ,csak sűrübben cserélve elketyeg az még egy darabig .
Kicsi a világ , mert éen is most hosszabídgatok a víz csöveken , hogy elérje a zőcségest , ne keljen trakival (50-es) lötyögtettni a tankot . ,-))
Miket locsólsz be majd ? Palántát raktál már ki ? Én csak hét közepe után jutok hozzá , még cserepekbe vannak .... Ma is még rotiztunk ...
A krumpli mutattkozik a sárga vályogban azért ....
Még nem olvastam el a dokumentációt, mert egyelőre se időm, se pénzem belefogni a szivattyú projektbe, de ha lehet, akkor ugyanazt a 15W40-es Agip-ot fogom bele használni, mint az ötvenesbe. A típusszámot még nem tudtam megnézni, mert vagy festék, vagy valami nagyon makacs lerakódás van az adattáblán, megsérteni pedig nem akarom, de én is úgy gondolom, hogy a fiatalabb verzió.
Most egyelőre lezsírozom, befedem a nyílásokat, és raklapra drótozva lerakom egy raktárba, de alig várom már, hogy télen nekiessek. Nagyot fog dobni az életszínvonalamon, ha végre nem a traktorral kell öntöznöm.
Nálunk is a vizes verzió volt . Az olajszűröd esetében így (centifúgál) 40-45 ü.ó. a tisztítási feladat . Ezt nem tartják be 98%-ban . Az 50-esünkbe is alkalmazuk a sűtőpapir bélelést és így nem kell vakargatni a ház falárol a lerakódást ... stb.
200 ü.ó. helyett kitolódik 240 ü.ó.-ra az olajcseréd ami 15W 40 . Csak a julius és augusztusban (tarló szántásra) kapott 20w 40 est . Hidegben a szimeringek miatt agódtunk alkalmazni a dundí olajat . Bár nálad minden új ,akkor is ledermegve jobb lesz a tizenötös , szerintem .
Sajnálom , hogy mindkét motort elkótyavetyéltem anno . Híres Schönebeck motorok valóban jók voltak (úgy emlegették az NDK-s szakik ,hogy bőven 1 millió felett gyártottak különféle motorokat .
A typ(us számot ill. jelölést nézd majd meg lécci , bár 3 variáció létezik ... én most a 36 Le -re tippelek a szűröd miatt .
Van a régi Pionir 30 lóvas és az utódja a 36 lovas és az utolsókat nem ismerem csak elmondásból , éspedig a negvenhat pacis Famulus ...
Közben találtam német nyelvű anyagot a motorhoz. Elég macerás, mert csak a Famulus vízhűtéses változatához létezik útmutató, és egy másik anyagban találtam meg tételesen felsorolva azokat az eltéréseket, amikkel a dokumentumot a léghűtéses motorok vonatkozásában értelmezni kell. Azért majd csak boldogulok valahogy.
Érdekes, hogy a motorolaj szűrője lamellás résszűrő, amit ennél a későbbi modellnél kiegészítettek az IFA centrifugál olajszűrőjével. Vagyis nem kell bele patront venni. A gázolajszűrő helyére majd "felpattintok" egy olyan házat, mint ami az MTZ-n és az Ostroweken van, és a szűrőket ki is pipálhatom.
Hát igen, ezért kellene a könyve, mert abban vannak leírva azok az apróságok, amiken a motor élete múlhat. A 100 euró még nem is annyira vészes, a lényeg, hogy lehessen kapni és bírjon ki 30 évet! Amúgy ez egy német szakműhelyben koppra felújított motor, ami a nagygenerál óta (1995) nem ment 100 üzemórát sem, szóval ha vigyázok rá, akkor engem kiszolgál.
Egyébként gyanítottam, hogy nem kifejezetten a Weimarhoz gyártották ezt a blokkot, és kis utánajárással ki is derült, hogy ez lényegében a Famulus traktor léghűtéses blokkja, ami azért jó, mert abból nagyon sokat gyártottak az NDK-ban, így az alkatrészellátás is stabil lehet.
Fortschritt T-174/2 turbó-léghűtéses kéthengeres IFA blokk. Amennyire tudom ebből két félét gyártottak, ez valószínűleg az erősebb, magasabb fordulatú modell, de a tábláját még nem tisztítottam le (időígényes lesz, ha a festéket nem akarom lekaparni róla).
Nekem ez a "honos fórumom", és ide is járnak nagy tudású, segítőkész emberek, ezért itt dobtam fel először a kérdést, de majd akkor "átrándulok" oda is. Amúgy nem lesz vicc a szerszám, ha olyanra sikerül, mint tervezem. A következő telet nagyjából rászánom, az automata vezérléshez bevonok valami elektromos szakembert, és egy szabad szemmel is látható pénzösszeget is összekaparok rá. Ezért is akarok nagyon vigyázni erre a motorra.
Van valakinek ezen a fórumon, vagy az ismerősök között Weimar rakodógéphez gépkönyve? Igazából csak a motor érdekelne, hogy milyen olaj való bele, mennyi időnként kell szervizelni, miből áll a szerviz ... stb. Kaptam egy echte kéthengeres, léghűtéses IFA motort elég jó állapotban, és csinálni akarok belőle egy öntöző szivattyút.
Ott tudnak valamit ! Itt is mindig mondogatom a táblák egyengetését ,de a falra dobott borsóval egyenlő a válasz ! Pedig ilyen időben a kis víz is elfut és nem ott érvényesül ahol kell !
Olyan precízen rendben tartott. A táblák szélét mintha vonalzóval húzták volna, az őszi vetések gyönyörű egyszínűek, az elmunkált táblák gyommentesek és egyenesek, mint az asztal.
Olyan szép ? Vagy száraz ? Itt ma voltunk egy táblán na ott nagyon finom föld volt a gyűrűs henger be túrt alig bírtam húzatni szinte lépésbe mentem még is határ eseten volt a túrásnak !
Akkor megállapíthatjuk hogy csak jó talajon szármaradványok nélkül működnek jól ! De ilyen talaj állapot egyre ritkábban fordul elő ,már amit a kevéske nagyüzemi tapasztalatom mutat ((!!!
Itt is megint tombol a szél bár valamelyest mérséklődött ! A fű itt sem nő csak ahol víz érte ! A szél ellenére aránylag meleg van ! A vasárnapi kerti öntözésemet mind elfújta a szél ! A faluban a kutak kiapadtak több is . Az enyém is csak 30 percig bírja és kifogy !
A tavaszi vetések nálunk még nem keltek ki, de az ősziek nem rosszak ... egyelőre.
A réti talaj 5 centi mélyen már nyirkos, 10 centin kenődik, szóval van még elég víz, de a légköri aszállyal baj lehet, és a tavaszi nitrogén műtrágyát nem volt, ami lemossa (kb. január óta nem esett), úgyhogy az egyelőre hozzáférhetetlen a növényeknek és ezt már nem annyira szeretik. Ha minden a tervek szerint megy, a hét második felében megkezdjük az öntözést ahol lehet.
A szénával viszont baj lesz, ha így megy tovább. A gyep lassan kiég! Áprilisban!!!
Csak a meglévőket fejlesztjük ! Hogy állnak a vetéseid ? Itt katasztrófa előtt állunk ! Nem haladnak a növények, a vízhiány a 0-val egyenlő ,a szél állandónak mondható ! Ma pont tombolt egész nap 70- 80 km órás szél fújt ,bár most valamelyest mérséklődött !