Keresés

Részletes keresés

kertvarosi Creative Commons License 2009.07.09 0 0 3617

egyéni szoc.problémám, de  azért leírom.

a Budakeszi útra járok dolgozni mindennap Budafokról. A gyerekeim 11. kerületi intézményekbe járnak (a lányomat a kerületi körzetibe nem vették fel).  Reggel fél 8 körül elindulunk autóval, mert a lyány óvodáját extrán nehéz megközelíteni BKV-val tőlünk. Miután leraktam a gyerekeket kb. 8-kor elindulok a 7-essel vagy visszaautózva Budafok Belvárosba 8.20-kor felülök a vonatra. Mindenféle átszállásokkal (61-es villamos, 22-es busz) kb 9.15-re felérek a munkahelyemre. Visszafelé ugyanezen átszállásokkal 17.30-ra vagyunk otthon.

Mindennap megteszem ezt az utat oda-vissza, plusz a munkámból kifolyólag egy csomót BKV-zom a város belső kerületei felé. Ha autóval mennék végig, gyorsabb lenne és kényelmesebb is. De használom a BKV-t, egyrészt mazochizmusból :-) másrészt környezettudatosságból és nem utolsósorban költséghatékonyságból (a benzin nagyon fogy ebben a városban).

Nem hiszem, hogy az általánosítás ("az autósnak fenekéhez nőtt a kocsi") tényleg előre vivő hozzáállás lenne.

Előzmény: ági anyu (3614)
emer99 Creative Commons License 2009.07.08 0 0 3616

Véleményem szerint is többen próbálnak városon belül tömegközlekedni, miután valamely végállomásnál letették az autót, mint gondoljuk.

Ebbe a körbe tartozunk mi is. Pedig még az is lehet, hogy ha csak a közvetlen költségeket nézzük, jobban megérné végig autóval menni.

Például legutóbb egy rendezvényre igyekeztünk a Városligetbe, ezért csak a 7-es végállomásáig mentünk autóval (időben egyszerűen nem fér bele, hogy végig tömegközlekedjünk), utána BKV. Két személynek ez a tömegközlekedés 2400Ft.

Miután nem csak a költségeket nézzük, hanem az autó jelentette környezetterhelést a belvárosra is, ill. a dugó miatti feszültséget, mégis ezt a kombinált megoldást választjuk.

Előzmény: ági anyu (3614)
mustár-mag Creative Commons License 2009.07.07 0 0 3615
Én nem így látom. Nagyon sokan vannak (vagyunk) úgy, hogy ha megfelelő BKV-s kapcsolatot lehet találni, akkor csak addig közlekedünk szgk-val, tovább nem. Rendszeresen előfordul, hogy a gk.-t lerakjuk a Városház téren, vagy a 141-es régi végállomásánál és ott felszálunk a 7-es buszra. Gyakran fordul elő az is, hogy a Műegyetemnél rakjuk le a kocsit és átszállunk 4-6-os villamosra.

A kertváros beáldozását viszont nem tudom megbocsátani, akárki tette!
Előzmény: ági anyu (3614)
ági anyu Creative Commons License 2009.07.07 0 0 3614
Ha 1 autóban 5-en ülnének, jó is lenne, de Te is tudod, hogy ez nem így van. Aki otthon nem ült be az autóba, az már nem autózik a városban sem, viszont aki beült, már nemigen száll ki akkor sem, ha egyébként megtehetné.
Emberek nem csak a kertvárosban élnek, hanem ott is, ahol jelenleg az autósok keserítik meg a többiek életét - No, mindegy
Előzmény: mustár-mag (3582)
ági anyu Creative Commons License 2009.07.07 0 0 3613
Biztos kijön a 400 - mivel több buszjárat megy ott oda-vissza
A baj csak az, hogy az adott szakaszon talán tényleg nincs túl sok utas, de előtte és utána vannak - teleportálódni viszont nem tudnak a buszok
Előzmény: **BPO-700** (3591)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.01 0 0 3612

Közlekedés Budafokon. :)

 

 

Fzolee Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3611
Jó, én meg hetente többször tapasztalom Ferihegynél a Rendőr Igazgatóságnál, h. hiába állok elég feltűnő helyen a megállóban, a volános sofőr b@szik megállni.
Előzmény: Fodorf (3603)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3610
És mit írnak a 27%-ról? Miért ér kedvezőtlenül őket? A busz mennyiség vagy valami más?
Előzmény: mustár-mag (3609)
mustár-mag Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3609
Mindenesetre elgondolkodtató a legújabb Városházi Híradóban szerepló adat, miszerint a megkérdezett budafoki lakosok 27 %-a nem ért egyet a közlekedési átszervezésekkel, illetve kárvalottnak tartja magát.
És ez csak az az adat, amit az elfogultságáról és torzításairól elhíresült Városházi Híradó beismer.
Mennyi lehet a valós szám?!
Tudja ezt ma valaki ma Budafokon?
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3608
>>> amelynek kb. fele nem fizet a szolgáltatásért :))


Primitívség jele :))
Előzmény: Fodorf (3606)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3607
Fodorf írta:

- minden esetre 4-5 fővel járnak a buszok naponta a legtöbb esetben

- max 5-10 fő/ nap

Akkor most buszonként, vagy naponként 4-5 utas?
Merő bátorság lenne azt kijelenteni, hogy napi szinten nem utazik 200 ember...
Előzmény: Fodorf (3606)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3606

Milyen 200 utas ebből a térségből, max 5-10 fő/ nap, amelynek kb. fele nem fizet a szolgáltatásért :))

 

na, off az eljárások eredményéig...

 

szisztok,

Előzmény: **BPO-700** (3604)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3605
Ahogy korábban is megfogalmaztam: feltáró járatok.
Előzmény: **BPO-700** (3604)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3604
>>> Volán busz gyorsabb bejutást eredményez a városba...
Ne felejtsük el, hogy nemcsak a városba jutásról kell beszélni.


Mondhatnám úgy is, hogy a járatok összegyűjtik az embereket ezen térségéből és juttatja be a városba dolgozni, vásárolni, vagy teljesen mindegy milyen célra.
Délután viszont hazajuttatja.
Azt akarod mondani, hogy ezzel a plusz szolgáltatással az a napi Kb. 200 utas gyalogoljon a Balatoni útra? Vagy menjen a városba autóval?
Előzmény: **BPO-700** (3599)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3603

Nem ez a tapasztalat, saját szememmel láttam, felveszik az utasokat.

 

 

Előzmény: Fzolee (3601)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3602

Nézd, feleslegesen győzködjük itt egymást.

 

Te is tudod, hogy az egész eljárás erősen megkérdőjelezhető, ahogy ez be lett vezetve, illetve az ahogy most is kezelik ezt a helyzetet. Te is említetted, hogy mindkét félnek van igazsága, ezért jó kompromisszumos megoldást kéne találni, azonban az érintettek nem hajlanak err, ezért ezt más úton fogjuk elérni, illetve az eljárással kapcsolatos bevezetésnél a felelőssöket megtalálni.

 

Szerintem itt már leírtunk mindent, újra és újra feleslegesnek érzem ismételten leírni mindent.

Előzmény: **BPO-700** (3599)
Fzolee Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3601
Ja, csak ha nincs leszálló, akkor a volán sofőr nagy eséllyel nem áll meg a megállóban. Tapasztalat, bár a város más részéről.
Előzmény: Fodorf (3598)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3600
Még mindig nem alternatívája egymásnak a két járat (BKV - VOLÁN).
Előzmény: Fodorf (3598)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3599
>>> 250-es ugyanazon a vonalon megy, mint a 150-es a Hittérítő úttól...
Igen, városba. Kertváros felé menjen gyalog?

>>> Volán busz gyorsabb bejutást eredményez a városba...
Ne felejtsük el, hogy necsak a városba jutásról kell beszélni.

>>> 418 áthaladás [...] engem is zavar
Mind a 418 menet?

>>> Te tudod, hogy számoltál
Igen, megszámoltam, hogy mennyi szállt fel és mennyi szállt le. A legtöbb leszálló nem a Vincellér utcán szállt fel (városból jövet).

>>> minden esetre 4-5 fővel járnak a buszok naponta a legtöbb esetben, majd teszek fel képet, ha akarod
Nem kell. Egy buszra kivetítve 4-5 fő. Ahogy te is megfogalmaztad. Menetenként ez hány utast jelent?

>>> ugyan annyi idő...
Igen. Plusz a várakozási idő... 150-essel hamarabb lent van, mint 251-essel.
Előzmény: Fodorf (3597)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3598
volán busszal... budapesti egyesített bérlettel ingyenes...
Előzmény: **BPO-700** (3596)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3597

250-es ugyanazon a vonalaon  megy, mint a 150-es a Hittérítő úttól...

 

Volán busz gyorsabb bejutást eredményez a városba...

 

418 áthaladás borzasztó sok egy kervárosi környezetben minden szepontból (zaj és környezeti terhelés), engem is zavar, illetve felesleges pénzkidobás...

 

Te tudod, hogy számoltál, minden esetre 4-5 fővel járnak a buszok naponta a legtöbb esetben, majd teszek fel képet, ha akarod...

 

 

Előzmény: **BPO-700** (3593)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3596
Jókai Mór utca felé...
Előzmény: Fodorf (3595)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3595
251-el menjen a Nagytétényi út felé, az az 5 fő, ugyan annyi idő...
Előzmény: **BPO-700** (3594)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3594
>> Az az 5 utas mivel menjen le Nagytétényi útig, ha nem lenne 250-es?

Természetesen 150-es akart lenni! Bocsi!
Előzmény: **BPO-700** (3593)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3593
> Mert szerinted utazik 5 ember a környékről, akkor már szükséges másik 200 ember lakókörnyezetét tönkrevágni
Az az 5 utas mivel menjen le Nagytétényi útig, ha nem lenne 250-es? A sokat emlegetett VOLÁNBUSZ nem jár Hittérítő úttól Jókai Mór utcába.
Az 5 utas egy menetben annyi. Vegyük példának a napi (egy irányú 51 menetből) 40 menetben (menetenként 5 utast), az annyi mint 200 utas mozgatása.

> 400 járat Hittérítő utca. (420)
150 busz (2*105 menet) + 250 busz (2*104 menet) = 418.
Így már értem, ha csak a Hittérítőt nézzük.
Egy kérdés még: Téged. személyesen ez a 418 busz áthaladása mennyire zavar?
A buszoknak valahol vissza kell jutnia.
Szerintem a VOLÁNBUSZ még mindig nem jó alternatívája a 150/250 járatoknak!

> a tied meg ettől jelentősen eltér.
Ha jól értelmezem, megkérdőjelezed az én szintén független "adataimat"? Vagy rosszul számoltam az utasokat?

Előzmény: Fodorf (3592)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.29 0 0 3592

Nagyon leegyszerűsítetted a dolgokat.

 

Mert szerinted utazik 5 ember a környékről, akkor már szükséges másik 200 ember lakókörnyezetét tönkrevágni, amelett, hogy van párhuzamos volán járat, illetve a 250-es busz 400 méterre áll meg. Átutaztatni meg minek ezen a szakaszon az embereket, nem turistabusz ez. Az utazók első indokként a gyorsaságot említik, mint fő szempontot a tömegközlekedésnél, ez pont nem valósul meg itt, ezáltal nem is lesz több utas.

 

150A járatot eddig is inkább lefelé, a Nagytétényi út irányába használták.

 

400 járat Hittérítő utca. (420)

 

Az általunk mért adatok független "cég" BME csinálta, a BKV adatai lényegében ezt támasztják alá, a tied meg ettől jelentősen eltér.

Előzmény: **BPO-700** (3591)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.28 0 0 3591
Látom, még mindig az áprilisi mért adatok vannak fent. Sebaj!

Kérdezem: Az utasok, akik leszálltak, illetve felszálltak, csak azon a szakaszon utaztak, vagy valahonnan jöttek?

A korábban beszúrt linkben található megfigyelésem is bizonyíthatja, hogy a leszálló utasok a végállomásnál, vagy a Sasadi útnál szálltak fel. Azok az utasok, akik a Hittérítő úttól kezdődően (Kosztolányi Dezső tér irányából) szálltak fel, Nagytétényi útnál szálltak le. Tehát az összekötő járatra szükség van.
Most, hogy a 150A buszjárat nem közlekedik (mert megszűnt), így annak utasai a 150-es járatot használják.

Kosztolányi Dezső tér felől Campona felé, a Kapisztrán utca - Pattantyús utca - Tanító utca útvonalon munkanapokon (tanítási napokon) 51 menete van a 150-esnek, 20-30 perces követési időközzel, míg az ellenkező irányban 54 menete van, hasonló követési időközökkel.
Vagyis 105 alkalommal megy az említett busz az útvonalon. Nem tudom, hogy jön ki a napi 400-as mennyiség.

Azonban hangsúlyozni szeretném, hogy az általam mért adatok - ahogy a beszúrt honlapon is olvasható - nem mérvadóak! Vagyis nem tekinthetők hiteles adatoknak. Itt csak a véletlenszerűen kiválasztott napon, az adott menetben, adott időszakban megszámolt utasok láthatóak.
Előzmény: Fodorf (3589)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.28 0 0 3590
A felvételeken is látszik, hogy voltak már fekvőrendőrök, mégis tudott száguldozni a busz. Azóta változott valami? Mert - tisztelet a rendes buszvezetőknek, és remélhetőleg ők van többen - de látni a sebességet jelentősen túllépő buszokat mostanság is.
Előzmény: **BPO-700** (3588)
Fodorf Creative Commons License 2009.06.28 0 0 3589

BKV egész nap mérte a 150-es buszt mérőműszeres módszerrel, annak alapján is max. 15% a kihasználtság (részletes eredmény itt).  Ettől függetlenül a VÜBI ülésen úgy állította be, mintha ez lenne a legsikeresebb vonal, még véletlenül sem hangzott el ez az érték, folyamatosan csúsztatásokat tett. (A mérőműszer pontatlansága alapján ez az érték amúgy inkább 10% köré tehető)

 

Kérdem én, ha 15% kihasználtság mellett sem változtatnak semmit, akkor milyen értékek mellett lett volna indokolt az? Nem csupán látszatigérgetés volt az érintettek általi "kihasználtság függvényében majd változtatunk a próbaidő után" kijelentések. (BKV, Főváros, helyi önkormányzati képviselők, VÜBI, stb...)

 

(Amúgy ez az ügy "tisztázása" folyamatban van, nincs lezárva.)

Előzmény: Fzolee (3587)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.06.27 0 0 3588

Amikor mentem vele, nem száguldott, nem is tud (már) száguldani.

 

Azért vegyük figyelembe, hogy a 150-es Hittérítő úttól Camponáig tartó szakaszon jószerivel Kosztolányi Dezső tér felől jönnek az utasok, legalábbis a megfigyelésünk alatt.

Amúgy meg nem száll fel a Hittérítőnél annyi utas, mint amennyi leszáll az említett szakaszon, vagyis többen szállnak le az adott szakaszon. Tehát az a pár utas valahonnan jön.

Előzmény: mustár-mag (3586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!