Budafok tömegközlekedése sok nehézséggel szembesül. Autópályák, vasútvonalak, patak, folyam és egyéb falak határolják. A régi városrész dombon fekszik, keskeny utcáinak lakói igénylik is a buszközlekedést, meg tiltakoznak is ellene. Javaslom, az érintettek itt sorakoztassák fel javaslataikat, érveiket.
a Budakeszi útra járok dolgozni mindennap Budafokról. A gyerekeim 11. kerületi intézményekbe járnak (a lányomat a kerületi körzetibe nem vették fel). Reggel fél 8 körül elindulunk autóval, mert a lyány óvodáját extrán nehéz megközelíteni BKV-val tőlünk. Miután leraktam a gyerekeket kb. 8-kor elindulok a 7-essel vagy visszaautózva Budafok Belvárosba 8.20-kor felülök a vonatra. Mindenféle átszállásokkal (61-es villamos, 22-es busz) kb 9.15-re felérek a munkahelyemre. Visszafelé ugyanezen átszállásokkal 17.30-ra vagyunk otthon.
Mindennap megteszem ezt az utat oda-vissza, plusz a munkámból kifolyólag egy csomót BKV-zom a város belső kerületei felé. Ha autóval mennék végig, gyorsabb lenne és kényelmesebb is. De használom a BKV-t, egyrészt mazochizmusból :-) másrészt környezettudatosságból és nem utolsósorban költséghatékonyságból (a benzin nagyon fogy ebben a városban).
Nem hiszem, hogy az általánosítás ("az autósnak fenekéhez nőtt a kocsi") tényleg előre vivő hozzáállás lenne.
Véleményem szerint is többen próbálnak városon belül tömegközlekedni, miután valamely végállomásnál letették az autót, mint gondoljuk.
Ebbe a körbe tartozunk mi is. Pedig még az is lehet, hogy ha csak a közvetlen költségeket nézzük, jobban megérné végig autóval menni.
Például legutóbb egy rendezvényre igyekeztünk a Városligetbe, ezért csak a 7-es végállomásáig mentünk autóval (időben egyszerűen nem fér bele, hogy végig tömegközlekedjünk), utána BKV. Két személynek ez a tömegközlekedés 2400Ft.
Miután nem csak a költségeket nézzük, hanem az autó jelentette környezetterhelést a belvárosra is, ill. a dugó miatti feszültséget, mégis ezt a kombinált megoldást választjuk.
Én nem így látom. Nagyon sokan vannak (vagyunk) úgy, hogy ha megfelelő BKV-s kapcsolatot lehet találni, akkor csak addig közlekedünk szgk-val, tovább nem. Rendszeresen előfordul, hogy a gk.-t lerakjuk a Városház téren, vagy a 141-es régi végállomásánál és ott felszálunk a 7-es buszra. Gyakran fordul elő az is, hogy a Műegyetemnél rakjuk le a kocsit és átszállunk 4-6-os villamosra.
A kertváros beáldozását viszont nem tudom megbocsátani, akárki tette!
Ha 1 autóban 5-en ülnének, jó is lenne, de Te is tudod, hogy ez nem így van. Aki otthon nem ült be az autóba, az már nem autózik a városban sem, viszont aki beült, már nemigen száll ki akkor sem, ha egyébként megtehetné. Emberek nem csak a kertvárosban élnek, hanem ott is, ahol jelenleg az autósok keserítik meg a többiek életét - No, mindegy
Biztos kijön a 400 - mivel több buszjárat megy ott oda-vissza A baj csak az, hogy az adott szakaszon talán tényleg nincs túl sok utas, de előtte és utána vannak - teleportálódni viszont nem tudnak a buszok
Jó, én meg hetente többször tapasztalom Ferihegynél a Rendőr Igazgatóságnál, h. hiába állok elég feltűnő helyen a megállóban, a volános sofőr b@szik megállni.
Mindenesetre elgondolkodtató a legújabb Városházi Híradóban szerepló adat, miszerint a megkérdezett budafoki lakosok 27 %-a nem ért egyet a közlekedési átszervezésekkel, illetve kárvalottnak tartja magát. És ez csak az az adat, amit az elfogultságáról és torzításairól elhíresült Városházi Híradó beismer. Mennyi lehet a valós szám?! Tudja ezt ma valaki ma Budafokon?
>>> Volán busz gyorsabb bejutást eredményez a városba... Ne felejtsük el, hogy nemcsak a városba jutásról kell beszélni.
Mondhatnám úgy is, hogy a járatok összegyűjtik az embereket ezen térségéből és juttatja be a városba dolgozni, vásárolni, vagy teljesen mindegy milyen célra. Délután viszont hazajuttatja. Azt akarod mondani, hogy ezzel a plusz szolgáltatással az a napi Kb. 200 utas gyalogoljon a Balatoni útra? Vagy menjen a városba autóval?
Te is tudod, hogy az egész eljárás erősen megkérdőjelezhető, ahogy ez be lett vezetve, illetve az ahogy most is kezelik ezt a helyzetet. Te is említetted, hogy mindkét félnek van igazsága, ezért jó kompromisszumos megoldást kéne találni, azonban az érintettek nem hajlanak err, ezért ezt más úton fogjuk elérni, illetve az eljárással kapcsolatos bevezetésnél a felelőssöket megtalálni.
Szerintem itt már leírtunk mindent, újra és újra feleslegesnek érzem ismételten leírni mindent.
>>> 250-es ugyanazon a vonalon megy, mint a 150-es a Hittérítő úttól... Igen, városba. Kertváros felé menjen gyalog?
>>> Volán busz gyorsabb bejutást eredményez a városba... Ne felejtsük el, hogy necsak a városba jutásról kell beszélni.
>>> 418 áthaladás [...] engem is zavar Mind a 418 menet?
>>> Te tudod, hogy számoltál Igen, megszámoltam, hogy mennyi szállt fel és mennyi szállt le. A legtöbb leszálló nem a Vincellér utcán szállt fel (városból jövet).
>>> minden esetre 4-5 fővel járnak a buszok naponta a legtöbb esetben, majd teszek fel képet, ha akarod Nem kell. Egy buszra kivetítve 4-5 fő. Ahogy te is megfogalmaztad. Menetenként ez hány utast jelent?
>>> ugyan annyi idő... Igen. Plusz a várakozási idő... 150-essel hamarabb lent van, mint 251-essel.
250-es ugyanazon a vonalaon megy, mint a 150-es a Hittérítő úttól...
Volán busz gyorsabb bejutást eredményez a városba...
418 áthaladás borzasztó sok egy kervárosi környezetben minden szepontból (zaj és környezeti terhelés), engem is zavar, illetve felesleges pénzkidobás...
Te tudod, hogy számoltál, minden esetre 4-5 fővel járnak a buszok naponta a legtöbb esetben, majd teszek fel képet, ha akarod...
> Mert szerinted utazik 5 ember a környékről, akkor már szükséges másik 200 ember lakókörnyezetét tönkrevágni Az az 5 utas mivel menjen le Nagytétényi útig, ha nem lenne 250-es? A sokat emlegetett VOLÁNBUSZ nem jár Hittérítő úttól Jókai Mór utcába. Az 5 utas egy menetben annyi. Vegyük példának a napi (egy irányú 51 menetből) 40 menetben (menetenként 5 utast), az annyi mint 200 utas mozgatása.
> 400 járat Hittérítő utca. (420) 150 busz (2*105 menet) + 250 busz (2*104 menet) = 418. Így már értem, ha csak a Hittérítőt nézzük. Egy kérdés még: Téged. személyesen ez a 418 busz áthaladása mennyire zavar? A buszoknak valahol vissza kell jutnia. Szerintem a VOLÁNBUSZ még mindig nem jó alternatívája a 150/250 járatoknak!
> a tied meg ettől jelentősen eltér. Ha jól értelmezem, megkérdőjelezed az én szintén független "adataimat"? Vagy rosszul számoltam az utasokat?
Mert szerinted utazik 5 ember a környékről, akkor már szükséges másik 200 ember lakókörnyezetét tönkrevágni, amelett, hogy van párhuzamos volán járat, illetve a 250-es busz 400 méterre áll meg. Átutaztatni meg minek ezen a szakaszon az embereket, nem turistabusz ez. Az utazók első indokként a gyorsaságot említik, mint fő szempontot a tömegközlekedésnél, ez pont nem valósul meg itt, ezáltal nem is lesz több utas.
150A járatot eddig is inkább lefelé, a Nagytétényi út irányába használták.
400 járat Hittérítő utca. (420)
Az általunk mért adatok független "cég" BME csinálta, a BKV adatai lényegében ezt támasztják alá, a tied meg ettől jelentősen eltér.
Látom, még mindig az áprilisi mért adatok vannak fent. Sebaj!
Kérdezem: Az utasok, akik leszálltak, illetve felszálltak, csak azon a szakaszon utaztak, vagy valahonnan jöttek?
A korábban beszúrt linkben található megfigyelésem is bizonyíthatja, hogy a leszálló utasok a végállomásnál, vagy a Sasadi útnál szálltak fel. Azok az utasok, akik a Hittérítő úttól kezdődően (Kosztolányi Dezső tér irányából) szálltak fel, Nagytétényi útnál szálltak le. Tehát az összekötő járatra szükség van. Most, hogy a 150A buszjárat nem közlekedik (mert megszűnt), így annak utasai a 150-es járatot használják.
Kosztolányi Dezső tér felől Campona felé, a Kapisztrán utca - Pattantyús utca - Tanító utca útvonalon munkanapokon (tanítási napokon) 51 menete van a 150-esnek, 20-30 perces követési időközzel, míg az ellenkező irányban 54 menete van, hasonló követési időközökkel. Vagyis 105 alkalommal megy az említett busz az útvonalon. Nem tudom, hogy jön ki a napi 400-as mennyiség.
Azonban hangsúlyozni szeretném, hogy az általam mért adatok - ahogy a beszúrt honlapon is olvasható - nem mérvadóak! Vagyis nem tekinthetők hiteles adatoknak. Itt csak a véletlenszerűen kiválasztott napon, az adott menetben, adott időszakban megszámolt utasok láthatóak.
A felvételeken is látszik, hogy voltak már fekvőrendőrök, mégis tudott száguldozni a busz. Azóta változott valami? Mert - tisztelet a rendes buszvezetőknek, és remélhetőleg ők van többen - de látni a sebességet jelentősen túllépő buszokat mostanság is.
BKV egész nap mérte a 150-es buszt mérőműszeres módszerrel, annak alapján is max. 15% a kihasználtság (részletes eredmény itt). Ettől függetlenül a VÜBI ülésen úgy állította be, mintha ez lenne a legsikeresebb vonal, még véletlenül sem hangzott el ez az érték, folyamatosan csúsztatásokat tett. (A mérőműszer pontatlansága alapján ez az érték amúgy inkább 10% köré tehető)
Kérdem én, ha 15% kihasználtság mellett sem változtatnak semmit, akkor milyen értékek mellett lett volna indokolt az? Nem csupán látszatigérgetés volt az érintettek általi "kihasználtság függvényében majd változtatunk a próbaidő után" kijelentések. (BKV, Főváros, helyi önkormányzati képviselők, VÜBI, stb...)
(Amúgy ez az ügy "tisztázása" folyamatban van, nincs lezárva.)
Amikor mentem vele, nem száguldott, nem is tud (már) száguldani.
Azért vegyük figyelembe, hogy a 150-es Hittérítő úttól Camponáig tartó szakaszon jószerivel Kosztolányi Dezső tér felől jönnek az utasok, legalábbis a megfigyelésünk alatt.
Amúgy meg nem száll fel a Hittérítőnél annyi utas, mint amennyi leszáll az említett szakaszon, vagyis többen szállnak le az adott szakaszon. Tehát az a pár utas valahonnan jön.