A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
A "nem durran ki" SPECIEL igaz. Pontosabban természetesen kidurran, ha egy bazinagy acéldarab pl. beleáll, de teszem azt egy széttört sörösüvegen gond nélkül át lehet vele menni, királydinnyén dettó. A Tourt ne keverjük ide, mert ott a kerótól az egyetlen fontos követelmény az, hogy könnyű legyen, a gumija meg nem vastagabb, mint a kisujjad, így, ahogy mondom. Azt idekeverni olyan, mint a Forma-1-et a közútra.
Nem bringában kell otthon lenni, hanem minimális anyagismeretben. Az aluötvözet baromi erős, ellenben a belőle épített szerkezet sokkal ridegebb, törékenyebb, ezen kívül a pontszerű felületi igénybevételt (aka nekibasszuk valaminek) kevésbé bírja, ezen kívül a kifáradási jellemzői is gyengébbek, és ha mindez nem lenne elég, még ha véletlenül mégis eltörik, sokkal nehezebb meghegeszteni, mint az acélvázat. Az aluváz KIZÁRÓLAG akkor éri meg, ha számít, hogy a sűrűsége 1/3-a az acélénak, azaz, ha fontos, hogy könnyű legyen a bringa. Az agyonra pakolt postáskeróknál ez vajon mennyire fontos??
Tehát: aki aluvázas bringát használ "szamárfeladatokra", az igen, buta, akármelyik ország szülötte is.
"A korábbi közbesz-ekben azt specifikálta (volt idézve), hogy:
(kb): 200 db Hattyú II. tipusú postásbicikli 230 db Hattyú III. tipusú postáscanga
stb."
Ez is szép kis "közbeszerzés", nem mondom. Egyetlen előnye, hogy mégiscsak (félig) hazai a gyártó. Ennek szólt az a kitételem, hogy a közbeszerzés "MINDENKOR" így megy.
ÉS különben is: már mondtam, hogy alumíniumvázas bringát ilyen postai feladatra venni az állatságok állatsága!! Mégpedig az általam korábban említett okokból.
Tekintve, hogy ballibnek láccol ugyan, de butának nem, felebaráti jótanácsként mondanám, hogy nincs értelme ezt mosdatni-takargatni: itt baromira kilóg a lóláb, akárhonnanfelől is nézzük. Akár az ár felől, akár a vázanyag felől, akár a 28 kilóig jó tatyók felől, akár a külföldi gyártó felől...
Már itt most nem ilyen himmihummi hazai cégre gondolok, mint ez a Cronopont, hanem hazai _gyártóra_. Tehát szted mekkora balhé lenne belőle, ha a svéd rendőrség pl. nem ahol csak lehet, Volvókat és Saabokat venne, hanem akár Fordokat meg Opeleket (pedig sorrendben bizony a Volvo és a Saab bizony e cégeké), esetleg a francia posta Renault meg PSA kézbesítőbuszok helyett VW-ket? Sztem nagy.
Itt írta valamelyik hozzászóló, hogy a macskaevőknél 10 % árelőnnyel esik latba a hazai. Meg aztán Nyugaton járva vajon miért is van az, hogy minden állami cég minden, a turista által is látható cucca helyi gyártmány, ami csak lehet? Ne mondd, hogy egy svéd, vagy egy angol cég mindenféle segítség nélkül olcsóbb ajánlatot tud tenni, mint egy unión belüli másik cég, mert sírok.
"A Schwinn meg tudja, hogy lehet 2-3 éves élettartamra bringát tervezni és gyártani, nem igaz :D ?"
Monnyuk azt se tudom, hogy ezt honnan veszed... Itt régen össznépi Csepelek voltak még az átkos időből, és mindegyik baromi sokat bírt. Igen, a kemping is.
Az elején még elég tiszta volt ez a topic, most már azt se tudom hány kerékpárt vesz a posta. 4800-at? 6000-et? Az 1,1 milliárdba benne vannak az opciós kerékpárok is? Miért vannak benne? Ha nem veszi igénybe a posta az opciót, jól jár az eladó? Miért olyantól vesz a posta aki soha nem foglalkozott kerékpáreladással? Ez valami udvari szállítója a postának? A KRPAN kerékpárt mennyiért vették a többiek? (észtek stb)
Hány éve használják? Elölre miért nem fér majd be a postástáska? Mi csinál a postás, ha elromlik? Nem javíthatja meg? Vagy megjavíthatja, de várhat ha akar a szervizre is? Nem lesz kényelmetlen a súlya miatt? Mikor kötnek szerződést? Mikor szállítanak?
Nem alumíniumból vagy vasból van, hanem aranyból. Még a topic címét se olvastad? De ne próbálj meg egy ilyet ellopni, mert radar és GPS van benne. Mit gondolsz, miért ilyen nehéz?
>>Nem, mert nem sima kempingbringa két kenyérkosárral, hanem egy egyedi, kereskedelemben nem kapható tipus. Annyi értelme lesz ellopni, mint egy kukásautót.<< Már ne is haragudj, de téves a feltételezésed. A jövendő bicajok úgy 20 kg "alomíniumot" fognak tartalmazni. Ha a csatornafedél, a magasfeszültségű vezeték, a villanyoszlop vezeték-takarófedele stb a szinesfémgyűjtők martalékává válik, akkor egy bicigli, amit ha a postás a ház előtt hagy, míg bemegy, s onnan a "saját lábán" elmegy - még cipelni se kell-, hát maga az ideális céltárgy. Aztán a váz összeverve (ha fémként értékesítik) már mehet is a gyűjtőtelepre.
4800 kerékpár (640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4 148 váltós biciklit (1 676 darabos opcióval)) , 30 kerékpár-utánfutó 1,1 milliárd Ft. értékben. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is szerepel.
Ha egyszer öszegezné valaki, hogy az állami beszerzésekből mennyi jutott a külföldi cégeknek, bődületes és a világon arányaiban egyedülálló számok jönnének ki. A kirekesztő Magyarországon kívül mindenütt a hazai vállalkozókat preferálják.
Ide tartozik például a nagy szolgálatók átengedése nyugati államooknak privatizáció címén. Jópár hazai gyártó azonnal tönkrement, mert ésszerű műszaki okoknélkül is elveszteték a korábbi piacukat. A holland, francia német cégek például ilyen magas műszaki tartalmú termékeket is az anyaországokból szállíttattak ide Mgayarországra (csak azokat sorolom, amikről közvetlenül tudok):
Sajnos a leírás (egy állítás kivételével, szerintem) valós. Részben azok teszik "Kurvaországgá" az orzságot, akik lekurvázzák.
Amit nem mondanék: szerintem nem "Idegenek" tezsnek tönkre "nem idegeneket", hanem bűnözők tesznek tönkre egy országot, aminek az itt lakók egyöntetűen kárvallotjai.
Hasonló témában nyitottam egy tpoicot, ha reklámozhatom: Demokratikus illúzió címmel, de lehet, hogy nem is pontosan írtam a címet (bocs a reklámért)
Normális országokban, arra jó, hogy optimális áron, hazai termelő, vagy hazai termelői segédlettel élénkítsék a gazdaságot.
Mert az állam nagy , biztos megrendelő. Melynél még kis haszonnal, nagy mennyiséget is érdemes legyártani, mert referenciához, a kapacitások kihasználásához (általános költségek szétterítése, versenyképesség más piacokon, tapasztalat szériaméret , kutatás fejlesztés), recesszió esetén talpon maradáshoz segíti a nyertest.
Normális országban nem cserélnék évente a minisztériumok bútorait, a katonák kimenő ruháját, a miniszterek, államtitkárok, fő-al- osztályvezetők segge alatt az Audikat, Mercire, aztán a Merciket Volvóra. Hanem a protokoll beruházásokat (Külügy Minisztérium ) kivéve, kulcsos Suzukikat vennének. A kisebb hatalmasságoknak meg benzinpénzt, vagy villamosbérletet!
Nem akarnának kormányzati negyedet, a semmibe vezető hidakat, a balkánon átvezető autópálya duplájáért autópályákat, semmire nem jó metrókat.
Nem írnának ki ezrével szükségtelen összeollózható tanulmányokat, miközben a minisztériumokban ezrével hemzsegnek a jogászok, közgazdák.
Nem kellene kakaóbiztos számítógép ovodába (semmiféle nem kellene, mert abban az életkorban káros, anyanyelvet tanulni, énekelni, játszani, rajzolnia kell egy 4-5 évesnek) , nem kellene 45 milliárdért digitális tábla a bezárt falusi iskolába. Annak ideján nóbel díjasok, kiváló feltalálók, zseniális művészek tanultak két tantermes osztott alsó tagozatban (1-3 és 2-4 osztály egy tanteremben) két elhivatott pedagógus és egy pedellus vezetésével. Ismeretlen fogalom volt a dislexia, disgráfia. Mindenki megtanult negyedik végére írni, olvasni számolni 100-ig, + a szorzótábla üzembiztosan. Nem utálták meg az olvasást.
Ismételten oda jutottunk vissza, hogy valakik tönkreteszik, a gazdaságot, az oktatást és az egészségügyet. kiirtják az egyetlen, magyar tulajdonost feltételező réteget a paraszt polgárt. Aki a kis földjén képes ellenáállni egy darabig a globalizmusnak. Ezért a falvakat el kell sorvasztani, az élelmiszer ipart tönkre kell tenni, felvásárolni, bezárni. A felvásárlási árakkal tönkre kell tenni a termelőt, ha még az időjárás is besegít akkor ki lehet a talpa alól húzni a jelzáloggal terhelt termelő eszközt a földet!!!
konklúzió erről az oldalról is : GENOCÍDIUM a magyar lakosság ellehetetlenítése, kifosztása, rabszolgasorba kényszerítése. Szép idegenek érdekében!!!
Félreértesz. Szerintem a magyar közbeszerzuési törvényben kellene biztosítani a hazai vállalkozások 10 %-os árelőnyét! HIVATALBÓL. Tudod, hazai termék, hazai munkahely, tb, áfa, szja....
Egyetlen ország sem engedheti meg magának, hogy a csúcstechnikának számító jármű és hadiipara kimúljon (főleg ha valamikor világhírű volt)
Gondoljatok csak a Ganz úszódarukra, a fapados , de megbízható (tajgaképes, cigányálló) Ikarusokra, az elnyűhetetlen katonai Csepelekre, a huszonöt évig használt sárga villamosokra, a Pannónia motorra, de lehetne említeni más termékeket is, Orion, Mech-lab, Tungsram, Taurus, Caola, Pécsi Kesztyű, Lehel hűtő, Hajdú bojler....Sok gyártó túlélte a cucilizmust, a kvázi piacot. Egy kis ráncfelvarrás, nyugati vezérlés, elektronika megmentette volna, ha a külső piacai mellett még a magyart sem verték volna ki a kezéből szándékosan, hogy bagóért átjátszhassák "szakmai befektetőknek", akiknek első dolguk volt bezáratni a konkurenciát. Gondoljatok csak a cukoriparra, 13 gyárból 11-et bezártak a vevők. ma már a magyar cukorfelhasználás 2/3-t állítjuk elő, termelők ezreit megnyomorítva. Pedig ha valamire akkor élelmiszer termelésre, élelmiszer, malom iparra, növényolaj iparra szükség van, adottságaink is megvannak!
Ha valakinek kulon szolnak, akkor a vesztes csupan emmiatt megtamadhatja egy kozbeszerzes eredmenyet, mert neki meg nem szoltak, vagy a masiknak 5 perccel elobb szoltak...