Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2007.03.04 0 0 99

A tyúk, meg a tojás problémája :-)

 

Szerintem a vizirepülőgépek úszóteste majdnem egyidős a motorosrepüléssel (~1909-10). A siklócsónak és a szárnyashajó későbbi találmány.

 

 

Előzmény: Rep-Air-rer (98)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.03.04 0 0 98
Mi volt hamarabb? Egy csónak ami fölé szárnyat lehetett szerelni vagy egy repülő ami alá "csónakot" lehetett szerelni??????
Előzmény: Vgyuri (97)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.04 0 0 97

Ebben az értelemben igazad van, de ebben a hidroplánok és amfimbiák járták ki igazából az utat, talán még a siklócsónakok előtt is.  

 

Én csak az ellen tiltakoztam, hogy a siklócsónak konkrétan az ekranoplán fejlesztésébe bejátszott volna. Az már az amfimbiák származéka, valami nagyeszű rájött, hogy ha a repülőcsónak a vízfelszíntől nem akar pár méternél magasabbra menni, akkor sokkal energiahatékonyabban repül a párnahatás miatt.

 

Ezt meg a vitorlázórepülők már régen feltalálták. Nagy élmény volt nekem egyszer, amikor Dunakeszin már azt hittem, hogy a rövidre jött Blanik leperecelt a Mechlabor magasságában, mert eltünt a szemem elől. Azután felbukkant a keleti oldalon levő kis gyűrődés felett 1 méteren repülve.

 

 

Előzmény: Rep-Air-rer (95)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.03.04 0 0 96
Bocs az ismétlésért!!!!
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.03.04 0 0 95
Az ekranoplán hasonlóan a hidroplánokhoz a sebességgyűjtést csónakként a vizen hajtja végre. Nézzd meg egy BERIEV, a fertőtavi siklóhajó és az ekranoplán törzsének alsó szekcióját fóleg az orr környékén és rájössz, hogy mire gondoltam.)))
Előzmény: Vgyuri (93)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.03.04 0 0 94
A felszálás előtti sebességgyűjtést az ekranoplán csónakként a vizen hajtja végre. Nézd meg egy BERIEV, a fertőtavi siklóhajó és az ekranoplán törzsének alsó szekcióját főleg az orrésznél és rá fogsz jönni, hogy mire céloztam:)
Előzmény: Vgyuri (93)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.04 0 0 93

Én nem mondtam, hogy a siklócsónakban a "felhajtást" kisérletezték a légpárnáshoz. A tolólégcsavaros hajtást vették át innen :-)

 

De az ekranoplánnal még ennyi kapcsolata sincs, mert ott a szárnyon képződik a felhajtóerő.

Előzmény: Rep-Air-rer (92)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.03.03 0 0 92
Emlékeztetlek Vgyuri arra, hogy az ekronoplánnak és a fertőtavi csodabogaraknak csónaktörzsük van, ellenben a légpárnás járművek csak az elsűlyedést megakadályozó hermetikus cellákkal rendelkeznek.
Előzmény: Vgyuri (91)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.03 0 0 91

Meggyőződésem, hogy az ekronoplánok kifejlesztéséhez is hozzájárúlt a hazánkban szolgált két siklóhajó üzemeltetési tapasztalata.

 

Inkább a légpárnásokéhoz. Az ekranoplán lényegében repülő, szárnya van, csak alacsonyan repül.

 

Előzmény: Rep-Air-rer (90)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.03.03 0 0 90
Köszönöm a kiegészítést pinté34! Csak azért mertem ezen topicon eme tüneménynek a sorstalanságát megemlíteni mert építésének technológiája magán hordozza a repűlőgépek gyártásának minden mozzanatát. Meggyőződésem, hogy az ekronoplánok kifejlesztéséhez is hozzájárúlt a hazánkban szolgált két siklóhajó üzemeltetési tapasztalata. Milyen álapotban van a körmendi gép és fedett helyen van-e? A másik gépről a jövő héten több információval fogok rendelkezni és megfogom osztani veled.
Előzmény: pinté34 (88)
Vgyuri Creative Commons License 2007.03.02 0 0 89

Miért állították le? Már nem kell, vagy megvették helyébe a a floridai gyártó Everglade gyártmányát?

 

Előzmény: pinté34 (88)
pinté34 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 88

Kis kiegészítés a ferőtavi flotta zászlóshajójához.

Tupoljev gyártmány. Típusa ASZ-2. Tudomásom szerint két példány van belőle - amíg van - az egyik a képen szereplő, a másik a Körmenden, a Határőrség Központi Múzeuma udvarán.

pinté34

Előzmény: Rep-Air-rer (53)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.27 0 0 87
Egy kis adalék az előzőekhez!
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.27 0 0 86
Bocs Dzsuszpajz a késői reakcióért de sz.gépem ledobta a láncot és csak ma hoztam el Kecskemétről. A törzshátsórész lehúzása nem jelentett gondot mivel előzetesen átnéztem a technológiát és rendelkezésünkre áll az eredeti eszközkészlet is. A gépetek elhelyezésével kapcsolatban van infom amit holnap más csatornán elküldök neked.
Előzmény: Dzsuszpajz (85)
Dzsuszpajz Creative Commons License 2007.02.24 0 0 85
Rep-Air-rer!

Hogy ment a torzsszethuzas?
Vgyuri Creative Commons License 2007.02.18 0 0 84

Igen, de a skanzen/MiG projekt nem a klubok szerint tagozódik. Dzsuszpájzék nem az Aeroklub, hanem magánszemélyek, akiket mindenki támogat, amivel tud. Ugyanígy vagyunk a skanzen ötlettel is, az nem a Könnyürepülő Klub hivatalos programja, hanem 2-3 tagé, amit mindenki támogat változó erővel. Az üres hangár, ahol eddig tartani lehetett (volna) a gépet, az meg az ejtőernyős klubé.

 

 

 

Előzmény: Rep-Air-rer (81)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.18 0 0 83
Üdv NagyG001 ! A gyűjtemény néhány megmaradtt darabja magántulajdon és magánterületen van. A tulaj nyugdijas, idejének nagyrészét a portáján tölti. Elérhető az 5-ös uton Kecskemét felől A.némeditől visszafelé 7-800 m-el. Csak a főkapun keresztül közelítsétek meg!
Előzmény: NagyG001 (82)
NagyG001 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 82

Hella!

 

Ez az alsónémediben lévő "gyűjtemény" vagy micsoda látogatható?

 

Köszi

NagyG001

Előzmény: Rep-Air-rer (53)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.18 0 0 81
Néhányhete topitraccsunk legelején említetted, három klubb van a reptereteken, nektek van ötletetek, Dzsuszpájzéknak van egy repűlőjük, a harmadikkal karöltve talán "szponzort győztök". Illés szekerével nem lehet világot járni.
Előzmény: Vgyuri (80)
Vgyuri Creative Commons License 2007.02.18 0 0 80

A két dolog külön pályán fut és csak a remélt célpontbn találkozik. Dzsuszpájzék kizárólag a saját MiG-17 esükkel foglalkoznak, a skanzent egy másik csapat szeretné csinálni és ha majd a reménybeli szponzor segítségével megvalósul, akkor ott lesz helye a 17esnek is.

 

Előzmény: Rep-Air-rer (78)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.18 0 0 79
Ezt már próbálták a 70-es években de balesetveszélyességük miatt be is gyűtötték azokat. Aki ezt az átgondolatlan ötletet megszűlte biztos sokáig vajudott. 1.- A hatástalanítás nem az élményparkban történő elhelyezést szolgálja hanem a harci alkalmazhatóságát szünteti meg valamint eltávolítják belőle a veszélyes anyagokat, pl a sugárzó RIO...... tipusú jegesedésjelzőt. 2.- Ezeket a repeszközöket képtelenség megfosztani minden olyan alkatrésztől ami sérüléseket okozhat egy vele ütköző emberi testben. 3.-Látott-e T. ötletgazda madárral ütközött kissebességű repűlőt? Szerintem nem de azt sem feltételezem, hogy fizikából valaha jeles volt külömben tudná,hony ezen gépek nem megfelelően rögzített irányfeleületei a másodperc töredéke alatt képes csonkolni a laikus látogató végtagját. 4.- Gondoltak-e arra , hogy még a kiálított repeszközök is SZAKSZERŰ gondoskodást igényelnek külömben néhány év alatt alapanyaguk ötvözőinek korrozív hatása miatt még az ócskavastelepen sem fogadják be azokat. 5.- Akiben pislákol a repűlőtechnika iránti érdeklődé szerény lángja az feltételezem, hogy Szolnok, Kecel és Budapest gyűjteményeit keresi meg. Ha a T. képviselő úr továbbra is veszélyeztetni akarja környezetének testi épségét hát tegye de végleges döntéhozatala előtt kérje ki drCsernus véleményét!!!!!!!!!
Előzmény: Ízirájder (77)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.18 0 0 78
Kicsi a világ. /ÖRÜLÖK NEKI!!!!/ A TI könyvetek eredeti példányát egy volt PG-s nevezetesen Gácsi Józsi bocsájtotta rendelkzésemre. Ő MEO-s volt és a 15-ösöket is hajtóművezte, valamint részt vett azok végátvételében. Ennek ellenére nagy becsben tartom azt a kékkötésű könyvet melyet a piros-fehér-zöld csillag díszít. Az UTI honlapjára ma reggel kerültek fel új képek. Az időjárás kegyes hozzánk, ezért a fűtetlen hangárunkban holnaptól napi 8-.........-órai munka fog folyni annyi közreműködőve ahány feltétlen szükséges a továbbhaladáshoz. Vgyuri írta, hogy talán van egy láthatatlan szponzoruk, de ő még nem tudta, hogy a te könyved jelentette az első önzetlen támogatást számunkra. Én csak azt szeretném, hogy a 17-es ne tünjön el a dicstelenség sűlyesztőében amire látok lehetőséget.
Előzmény: Dzsuszpajz (75)
Ízirájder Creative Commons License 2007.02.18 0 0 77

Vadászgépet és harci helikoptert kértek a honvédségtől - A fellegekben járnak Mindszenten

 

Egy MIG-23-as vagy MIG-21-es vadászrepülőt, és egy MI-24-es, esetleg MI-8-as harci helikoptert kér Mindszent a Honvédelmi Minisztériumtól. A Tisza-parti kistelepülés nem fegyverkezik: a hatástalanított repülőket extrém parkban állítanák ki. Azt egyelőre nem döntötték el, hol lesz ez a park, de oda küldenék a köztéri padokon gördeszkázó fiatalokat is.
A Honvédelmi Minisztérium miniszteri kabineti titkárságához írt kérelmező levelet nemrégiben Mindszent. Azt kéri a Tisza-parti város, hogy biztosítsanak a számára egy MIG-23-as vagy MIG-21-es vadászrepülőt, és egy MI-24-es vagy MI-8-as harci helikoptert. A két légi csapásmérő eszközre természetesen csak hatástalanítva tartanak igényt, hiszen azokat kiállításra szánják.
Mint azt Hevesi István képviselőtől megtudtuk, a két légi harcjárművet a Hadtörténeti Múzeum segítségével állítanák ki. Az, hogy milyen helyszínen, még nem dőlt el.
- Az ígéretek szerint a fegyvereitől megfosztott járművet megkapjuk. Arra gondoltunk, hogy ezek a később felépítendő extrém park látványosságai is lehetnének. Bízom abban, ha megtaláljuk majd a megfelelő hely! et, akkor a parkot egy pályázat segítségével felépíthetjük - mondta a települési képviselő.

Hevesi István elárulta, több helyszín is szóba jöhet a parknak, ahol helyet kaphatnának a jelenleg a köztéri padokon, lépcsőkön gördeszkázó fiatalok. A gördeszka és focipálya mellett kosárpalánk is lenne itt. Olyan zárt területet képzelnek el, mind például az Oncsa sor melletti üres önkormányzati telek, melyen a gyerekek zavartalanul sportolhatnának. A hely kiválasztása előtt kikérnék a mindszentiek véleményét is.
A repülő és a helikopter Mindszentre szállítását, felállítását, illetve a majdani őrzését a város vállalná magára.

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 76
A képeken látott földi/légi jármű a hetvenes években többször járt Budaörsön. Amfibiának hívták akkoriban, a határőrök használták a Fertő tavon. Idejét lefutott PZL motor hajtotta. Ápolásra hordták ide, tréleren jött ment.
Előzmény: Rep-Air-rer (53)
Dzsuszpajz Creative Commons License 2007.02.18 0 0 75
Ha mar az oldal el van maradva egy kicsit most eppen, hogy all a gep? Irtad itt korabban, hogy megvolt a szintezes. Jelenleg mi tortenik? Heti ot napon megy a melo a gepen? Kb hany ember dolgozik rajta?
70 kilo irodalom azert nem semmi. Annak idejen mi is szereztunk nemi anyagot a 17-eshez, ami asszem eljutott hozzatok is. A legszebb darab egy jo par szaz oldalas konyv volt de abban meg az is benne volt, hogy milyen vasuti kocsin hogyan kell szallitani a repulogepet.
Előzmény: Rep-Air-rer (74)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.17 0 0 74
Üdv NEKED és köszönöm érdeklődésed! A gép tejleskörű ipari nagyjavításon fog átmenni három fő területre bontva. Az EMO szakágat Zsák Feri, a hajtómű javítást Smidtt Laci , a lemezes javítást az Avicrafte srácai, a műszerek és elektronikus kütyük javítását pedig az LJÜ fogja elvégezni. Én a teljeskörű gépészeti területet /hydraulika, levegő, hajtómű és repgépvezérlés, csomóponti illesztések/ fogom át, valamint feladataim közzé tartozik az anyagbeszerzés, alkatrészgyártás, napi tevékenység megszervezése és az egész dokumentálása. A tipusra vonatkozó törzsdokumentációink magyar, orosz és lengyel nyelvüek. A kiegészítő technológiák, hőkezelési, csőgyártási, galván, gumigyártási, kötélgyártási, stb, mind magyar nyelvűek és összességükben mitegy 70 kg-ot nyomnak. Ezeket természetesen bemutattuk a PLH-nak és ezalapján kaptuk meg a tipuskiterjesztést és a javítási engedélyt. A gép honlapját próbáljuk folyamatosan frissíteni de azt nem én végzem hanem a nagyobbik srácom Kecskeméten és igy fáziskésésben van a történésehez képest. Támogatóinktól nevük nyílvánosságra hozatalához a hozzájárúlásukat bekérjük és nemsokára az a rovat is kilessz töltve.
Előzmény: Dzsuszpajz (72)
Vgyuri Creative Commons License 2007.02.17 0 0 73

Néhány kiegészítés:

 

mikor megjelent a cikk a helyi ujsagban, hogy megnyilt a haditechnikai park itt es itt. Szerintem 1988 lehetett.

 

A haditechnikai parkot Halápon 1987 előtt kellett megnyitni, mert Korcsagin ezredes volt még a parancsnok (nem Zavrazsnov, ahogy tegnapelőtt tévesen írtam) és őket 1987-ben vonták ki a Szu-24 gépekkel együtt. Mint "sajtóhiéna" tőle kaptam az anyagot a Naplóban megjelent tudósításhoz.

 

A MiG-15 (vagy a 17?) és MiG-21 felboncolása nem Halápon kezdődött, már több éve a Határ úti ifjusági sporttelepen álltak, ott tervezték először a haditechnikai parkot. Oda még többé-kevésbé épnek látszó állapotban érkeztek.

 

 

 

Előzmény: Dzsuszpajz (67)
Dzsuszpajz Creative Commons License 2007.02.16 0 0 72

Mukodik! Nagyon bejon, koszi!

Most gondolom teljesen szet lesz szerelve. Tudnal irni arrol, hogy milyen fazisokon fog keresztulmenni a repulo? Gondolom reszben a regi szabalyzatokat meg utasitasokat fogjatok kovetni, de mik ezek? Ugy olvastam meg hallottam, hogy minden megvan hozza, elvileg nincs semmi akadalya a projektnek. Ez tenyleg igy van? Te mit csinalsz rajta?

Előzmény: Rep-Air-rer (71)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.02.16 0 0 71
http://mig-15.fw.hu Ha nem működik kérlek jelezz!
Előzmény: Dzsuszpajz (68)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2007.02.16 0 0 70
:)
Előzmény: Rep-Air-rer (69)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!