A Nagyatád-Somogyszob vasútvonal (38) Belső-Somogyban egy igazi köldökzsinór Nagyatádnak.Bár alacsonyak a pályasebességek erre felé,így is talán a legjobb közlekedési eszközt jelenti ma még sok embernek.A vonal 8,6km hosszú,személyforgalma napi 1500-1700fő,jegypénztárbevétele meghaladja a 26 millió Ft-ot éves szinten,teherforgalma több mint 1500 vagon évente,ami szép egy ilyen kis vonaltól.Itt várom minden vasútbarát,hozzáértő személy hozzászólását,javaslatát,ötletét a vonallal kapcsolatban!
Az illető nevét a levél (amit kaptam) nem tartalmazza. De én amúgy sem tartom igaznak a sztorit, hogy bárki a Starttól "csak úgy" felajánlaná a nagyatádi vonal forgalmát a Volánnak. Azt már hihetőbbnek tartom, hogy a miniszter, vagy a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos (vagy annak volt tanácsadója) nyomására tesz ilyet a megfenyegetett Start-tisztségviselő.
Van előttem egy lista,a kapacitás csökkentésekről. Ebben azt írja a 38-as vonalról,hogy ésszerűtlen a kiváltás,nem célszerű,így hosszabb távon fenntartandó az vasútüzem.
Nem. A miniszter már meghozta a döntést: elfogadta az elébe tett javaslatot, ez a döntése. És hogy mi a javaslat? Ez:
(idézet egy közös ismerősünktől kapott levélből):
"2009.augusztus 17-én, a START képviselője javasolta (a minisztériumi javaslatal szemben), hogy a vasutat váltsa fel a busz. Erről jkv. szól, szöveg pontosan. A minisztériumot ez meglepte ugyan, de a kinyilvánított saját elvével , miszerint helyben dőljenek el a dolgok, nem kívánt szembe menni és elfogadta a helyi javaslatot."
Abba most ne menjünk bele, hogy kiknek a nyomására javasolta állítólag a Start képviselője ezt.
"Épp ma délután ment egy busz Somogyszob felé ÜRESEN,a vasúti átjárónál láttam,a vonaton azért voltak páran."
És tudod mi az érdekes? Az, hogy a vasútfanok az ilyen adatokkal nem mennek a Volán-topikba verni a nyálukat, hogy követeljük a buszjárat leállítását, míg a buszfanok tucatjával találhatók a Vicitopikban, Megszűnő vonalak topikban,Ütemes topikban, és az anyatopikban. És a vasút ellen papolnak, rombolják a topikhangulatot, idegesítik a vasútfanokat, stb. Próbálnám meg ugyanezt a Volán-topikban, úgy kivágnának mint a sz.rt :(
Nem tudom kinek az érdeke,azt sem tudom,hogy miért...
Ha nincs vasút,vagyis ritka a hálózat,akkor a közszolgáltatási szerződést a volánokkal írja alá az állam,így majd amikor privatizálják a volánokat,milliárdok hullanak a "vállalkozók" zsebébe. Ők mint tudjuk politikusok,illetve sógor,koma,jó barát.
Érdekes a dolog,mert ahol tényleg a vonat a kihasználtabb,miért nem mondják a döntéshozók azt,hogy nem kell a párhuzamos busz?
Épp ma délután ment egy busz Somogyszob felé ÜRESEN,a vasúti átjárónál láttam,a vonaton azért voltak páran.
Köszi az adatokat. Neked hiszek, te vagy ott helyben :)
(de akkor ki akarja elhitetni a minisztériumi döntéshozókkal, hogy a 38-as vonalon is kevés az utas? Mert aki ilyen hamis adatokkal operál, annak az a célja, hogy a 38-as vonalon is megszűnjön a vasúti személyszállítás)
Sajnos azt látom,hogy a buszos érdekek szaladnak az élmezőnyben.
Meg kell nézni hányan szállnak buszra Somogyszobon és hányan vonatra. Egyértelmű,hogy a vonaton több utas van.Talán a somogyszobi busznak az utasaiba nem kellene Bolhás utasait is beleszámolni.Bár még a bolhási utasokkal sincs annyi utas szerintem mint vonaton.
Vettem a fáradságot és megnéztem a buszokat is,nem csak a vonatokat.Talán nem egy irodából kellene megrendelni a minisztériumnak tetsző utasszámokat.
Csak egy-két napi példa utasszámügyileg a 38-asról:
Azt írtad többször is, hogy Nagyatádon a vasút vezet a busszal szemben, a személyszállításban. Itt meg az áll feketén-fehéren leírva, hogy Nagyatádon a busznak tízszer több utasa van, mint a vonatnak. Elég hiteles információ, mert maga a Nagy Közlekedési Szakértő rakatta fel a Minisztérium honlapjára.
A baj az,hogy olyan költségeket vernek a személyszállításra,amelyek nagyon nem korrektek.Ilyen a menetvonal biztosítási díja.Nyílt lopás.Ott folyik a sok pénz.Egy Bz Nagyatádról Somogyszobig kb 3 liter gázolajat szipkázik,A többi PHD és egyéb szarság. Lehetne mit tenni ez ellen talán,csak nincs hajlandóság.A pályavasútnál kellene kezdeni a robbantást.
Amúgy Laci is előveheti a listáját,én napi szinten látom a közút és a vasút személyforgalmát. Nem kellene a Somogyszob-Nagyatád busz utasaiba beleszámítani a bolhási kiugró utasait sem,meg a bolhásról érkező autókat sem.Csak azt kellene nézni,hogy Nagyatádról Somogyszobra és Somogyszobról Nagyatádra mennyien utaznak. Ha véletlenül tényleg leállna a személyforgalom a 38-ason,akkor a 41-es gyors ütemben vesztene az amúgy is nagyon szerény fővonali személyforgalmából... Bár én egyenlőre nem tartok itt a forgalomszüneteléstől,hiszen konkrét dolgok,elképzelések nincsenek még.
"Nézzük meg meg mennyien utaznak Somogyszob-Nagyatád közt busszal,autóval stb és mennyien vonattal...Egyértelmű,hogy vonattal utaznak a két település közt legtöbben."
Na, ha ezt Lacibátyád meglátja, asszem kapsz majd tőle! Egyből előszedi a fiókból a helyi modal-splitet és bemásolja ide.
Nah,hogy én mit találtam egy cikk hozzászólásai között:
TISZTELT ÓLAVASÓK!! LEHET MEG HÖKKENTŐ LESZ AMIT ÍROK DE TESSÉK CSAK BELE GONDOLNI!!!! NAGYATÁD ÉS SOMOGYSZOB ÖNKORMÁNYZATA NYUGODTAN KIVEHETNÉ EZT A 10 KM-ES SZAKASZT ÜZEMELTETÉSRE ÍGY ELSŐRE ELÉG VAD UGYE;DE CSAK GONDOLJANAK BELE EZ A KÉT TELEPÜLÉS MEGTUDNÁ OLDANI A SZEMÉLYZET ÉS AZ UTAS KÉRDÉST IS!! A KÉT TELEPÜLÉS POLGÁRMESTEREI ULJENEK ÖSSZE ÉS VITASSÁK MEG A LEHETÖSÉGET MERT VAN EBBEN PÉNZ IS MEG FANTÁZIA IS HIGGYÉK EL !!! EZEK A VONALAK NEM AZÉRT NEM KELLENEK A MÁVNAK MERT SOK A FENTARTÁSUKRA FORDÍTOTT ÖSSZEG HANEM AZÉRT MERT VALAKINEK MAGÁNVASÚT KELL!!! AMENNYIBEN ÉRDEKLI ÖNÖKET HOGYAN LEHET EZT A KIS 10KM-ES VASÚT RÉSZT JÓL ÉS GAZDASÁGOSAN ÜZEMELTETNI ÚGY KÉREM KERESSENEK MEG NÉV SÉLMECZI ZSOLT TEL 06 70 282 41 61 KÖSZÖNETTEL : SELMECZI ZSOLT
Ahogy hallom,a pécsi igazgatóság a környéken,sőt a MÁVon belül nem túl jó hírű.A 40-es vonalat nyomják,a többi meg le van szarva.Meg kell nézni a 40-es vonalon kívül milyen vonalaink vannak.Katasztrófa... Talán Pécs elbukik egyszer és lesz változás,de nem várok jobbat máshonnan sem igazán.
Más: Nézzük meg meg mennyien utaznak Somogyszob-Nagyatád közt busszal,autóval stb és mennyien vonattal...Egyértelmű,hogy vonattal utaznak a két település közt legtöbben. Egyébként a pályavasút aki lenyúlja a sok lóvét,miért kell egy BZ fordulóra a pályavasútnak kifizetni több mint 10.000Ft-ot???Nem is lenne baj ezzel,ha költenének a pályákra,csak máshova folyik el a pénz...
- vajon a Pécsi Igazgatóság szívesen üzemelteti a 40-es vonalat? - vajon a Pécsi Igazgatóságnak feltűnt, hogy lassan se Szombathelyen, se Pécsen nem lesz semmi? Valaki k-rvára rosszul fog járni, ha a kettő Igazgatóság megszűnik, és végre lesz egy új Fehérváron...
Ha még azok a szelek fújnak, miszerint a viciknél választhatnak, a vasúti vagy a buszos közlekedés maradjon, akkor a 38-as a körülményeket végiggondolva azon mellékvonalak körébe kéne, hogy tartozzon, ahol a vasúti személyszállításnak kellene megmaradnia. Ki vagy mi az a szint, aki ezt a választást elvégzi?
Kutasról reggel és délután van oda és vissza 30-50 utas.Van,hogy Nagyatádra jön ennyi közel ennyi.Kutasról közvetlenül csak vonattal lehet eljutni Kaposvárra. De a kormánynak mindegy,hogy mivel jut el a szerencsétlen kutasi dolgozó Kaposvárra,képesek meglépni ezt is akár,csakhogy kifelé az országból az látszon,hogy milyen jól takarékoskodik ez a tetü banda. :) Egyéni vélemény...