A hüvelyeket én is hagynám a helyükön.Nagyon ki tudsz tolni magaddal,ha feleslegesen bolygatod.Felöntötted vízzel a motort?Ha nem folyat nagy ívben békén kell hagyni!Hüvelykihúzót az oktató filmekben
szoktak használni,a gyakorlatban egy keményfa léc vagy alumínium rúd is megfelelt.Én pár hónapja újítottam fel a 15 évig fedett helyen tárolt motoromat.A negyedik hengerben 7 cm víz állt a dugattyú tetején.
Határozott ütésekkel mindegyik hüvelyt ki lehetett csalogatni,mert itt a kihúzó nem jöhetett számításba!Nézz utána az Autó-Motor újságban a hatvanas-hetvenes években a Gondos Kartárs okvetetlenkedéseiről írt cikksorozatnak!Nagyon tanulságos.
Motorolaj Mol Botond 20W50. Hüvelykihúzás lehet többet árt mint használ mert ha meg van korrodálva a blokk tömítőfelülete akkor nehéz lesz majd letömíteni újra. Kihúzót sajna nem tudok adni.
A szóban forgó jármű egy Csepel D350 tűzoltóautó, aminek restaurálását elkezdték egy hosszabb ideig tartó szabad ég alatti tarolas után... Sajnos ez a felújítás is megakadt jópár éve, de azóta legalább fedett, zárt garázsban áll. A motorja átfordul állítólag kb 10 éve még be is indult. Viszont az utqstér (legénységi tér) teljesen hiányos. Nincsenek műszerek, csak 3 pedál, váltókar, kormány és 3 ülés....
Ha volna valakinek eredeti vagy felújított ilyen jármű belsejéről pár képe azt megköszönném.
Én egy FUG büszke tulaja lettem, és mivel abban is egy Csepel D-414 szív dobog, remélem tudtok segíteni.
Széthúztam a motort de úgy fest szinte szűz. Arra gondoltam ha már ugyis benne vagyok kicserélem a hüvely tömítéseket is, hiszen 1966 óta senki se cserélte.
Tud valaki hüvelykíhúzót hozzá?
Akár kölcsönbe is (Szentendre vonzáskörzetben).
Illetve még egy kis segítség kéne motorolaj választásban. Kinek mi vált be?
Frundsberg felhasználónak van igaza. Egy Csepelnek a vasár a legalacsonyabb ár. Ha olyan tulajtól veszed akinek csak útban. Aki pedig tudja mit hogyan árul, mindig drágábban adja.
A reális árhoz legalább pár fénykép kéne, így olyan mintha azt kérdeznéd mennyit ér egy fellelt állapotú zsiguli. Az is lehet 30ezer meg 1,5M is. Csepelnél az alsó határ a vasár amit megkapna a gazdája a méh telepen érte.
Egy ideje már gondolkodom egy Csepel teherautó beszerzésén, nehogy kimaradjak a jóból. A kiszemelt típus nem más, mint a D450-es. Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban.
-Mennyi lehet reális ár egy erősen felújítandó kocsi esetében?
-Tud-e valaki eladót valahol? (tisztában vagyok a típus ritkaságával, kiszemelt darab is van, csak gondoltam nem árt ha felteszem a kérdést)
Elnézést! Most olvastam vissza a fórumon és látom a Csepel D450.01 tehergépkocsihoz az adatkérést. Remélem még nem késtem el vele. A kezelési könyvet feltöltöttem a drive-omra és a lenti linken letölthető.
A könyvet így kaptam, sajna nem a legjobb a minősége. 1971 évi kiadású a könyv és 9 mega méretű.
Hi, my name is Heidi Hopfe from Germany. I have been searching for my Hungarian friend, Attila Laszlo, who used to work as a referent for the Csepel Automobile Factory in Budapest. Attila was born on August 5th, 1949. I am aware that my request is somewhat unusual. But perhaps there is a chance to locate Attila through archived records. With many thanks in advance and cordial greetings from Germany, Heidi Hopfe