Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

trizs77 szept. 17. Creative Commons License 30504

Miért, annyira meggyérült a teherforgalom?

 

------------

 

A GySEV-nél is meggyérült de a MÁV hálózaton nagyon.

 

Ma már a napi 200 tehervonat is csak nyögvenyelősen jön össze, s ebbe már a 4-6 kocsis "önálló" tehervonatok is beleszámítanak.

 

Anno azt mondták ha Sopron bedugul azt Záhony is megérzi.

Ma már nem.

Záhony valamikori évi 17,2 millió tonna átrakó forgalma előbb évi 6 millióra, majd évi 2,9 millióra csökkent, az idén meg még pedáloznak, hogy meglegyen az ez évi 2 millió tonna.

 

Régebben Hegyeshalom tehermentesítésére egyáltalán nem volt ritka a Záhony-Sopron Oh. kilépő tehervonat.

Ez ma már nem sűrűn fordul elő.

 

 

-------------

 

Berényi amikor a 10-50 millió forint még pénz volt évi százmilliókat költött a soproni RoLa terminálra.

Volt is forgalma.

Ma már ?

 

 

cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30503

Csorna mindig tele van!

 

Az a 4+1 darab vágány, amit az áruszállítás használ?

Tele? Az mit jelent?

Előzmény: M63 010 (30501)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30502

Miért vegyék ki nagyobb részüket a Volánok? Még a rájuk bízott feladatot sem voltak képesek ellátni. Túlzsúfolt buszokkal még a 90-es évek közepe táján is találkoztam, amikor elöl megvettem a jegyet, de nem tudtam fentmaradni, és a két hátsó ajtó közül alig tudtam eldönteni, hogy hová préselem fel magamat. Akkor inkább a vonat... Csak pont akkor nem jött, és sietnem kellett, mert időre mentem. (Pont 20 éve volt.)

 

Előzmény: M62-902 (30500)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30501

Miért, annyira meggyérült a teherforgalom? Csorna mindig tele van!

Előzmény: M62-902 (30500)
M62-902 szept. 17. Creative Commons License 30500

"Még a 80-as években cseszte el a GYSEV. Szándékosan lepasszolták az ingázók nagy részét a volánnak."

 

Ebben a szándékosságban azért állambácsi is benne volt legalább annyira mint manapság,ha nem még jobban. Akkoriban is /80-as évek,még a nagy "álom" építgetésének ideje/ ott fent döntötték el ,hogy ki,mit és hogyan szeretne csinálni. Meg ha jól emlékszem a 80-as években kezdték nyomatni a Volán társaságokat,hogy nagyobb arányban vegyék ki részüket a népek szállításából.

 

Lehet ez a GySEV- nek sem jött rosszul,mert több hely maradt a tehervonatoknak. Bár azt nem tudom a 80-as években mennyire volt jelentős a teherforgalom, de a 90-es évek második felében,ill. 2000-es évek elején kifejezetten útban voltak a személyszállító vonatok.Akkoriban szinte "láttuk" egymás zártárcsáit,ill. volt,hogy órákat álltunk Fertőbozon,Kapuváron,Ikrényben,mert Sopron,Csorna,vagy éppen Győr nem tudta fogadni a vonatokat. Mondjuk akkor tényleg jó lett volna egy második vágány, de nem volt, a mostani  gyér teherforgalom mellett szerintem meg már felesleges pénzkidobás. De majd ezt is eldöntik ott fent.

Előzmény: M63 010 (30496)
normaidő szept. 17. Creative Commons License 30499

Kb. 1980 as évek elején volt változás, kevesebb személy helyette több gyors.

 

Lehet ez még a villamosítás előtt 2-3 évvel.

 

Én 1987 ben utaztam először a Gysevvel akkor emlékeim szerint villamosítva volt. Akkoriban igen kevés személy és 3 óránként gyors. Minden évből van menetrendem 1966 tól csak elő kell ásni őket! Amúgy a Sopronból induló 16.40 és 22.40 munkanapi kapuvári vonatokat szerették volna megszüntetni, mert 1988 1 es pótlékban szerepeltek...

Előzmény: M63 010 (30498)
M63 010 szept. 16. Creative Commons License 30498

1989-ben a vonal már villamosított volt, de a vonatok még a régi rendszerben jártak. Az általad emlegetett módosítások szerintem a pótdíj 1991-es (?) eltörlésekor valósultak meg, mert akkortól nem volt értelme várni külön a gyorsra.

 

Előzmény: normaidő (30497)
normaidő szept. 16. Creative Commons License 30497

Gyorsvonatok lettek a személyvonatokból amikor kb. a villamosítás történt. Addig 2-3 gyors volt csak, a többi személy volt.

 

Délután volt 1-1 sebesvonat,aminél a gyorspótjegy felét kellett csak fizetni, nagyjából a mai gyorsvonati megállások egy részén álltak meg.

Előzmény: M63 010 (30496)
M63 010 szept. 16. Creative Commons License 30496

Még a 80-as években cseszte el a GYSEV. Szándékosan lepasszolták az ingázók nagy részét a volánnak. Egyedül az ipartelepen 3 műszakban dolgozók és a 12/24-ben dolgozó vasutasok számítottak, más senki! (A hivatásforgalom tekintetében.) Sopron felé még ők sem! (Ugyebár akkor a havijegy sem volt érvényes a gyorsokra.) Azután később is ez az állapot maradt, többé-kevésbé feljavítva. Utasnövekedést igazából a gyorsvonati pótjegy 1991-es eltörlésekor kezdtek csak elérni. Utána meg szépen lassan nőtt a vonatok száma is.

 

Nézzük csak! A gyorsokat (sebeseket), mivel a pótjegy miatt az ingázók nem használták, ezért nem tüntetem fel.

 

1989/90:

Győrből induló személyek: 6:12* 6:51 11:23 14:55 A16:50 18:32 22:40

*Kapuvárig csak Csornán áll meg.

Ebből 3 vonat a 6:51-es a 12/24-ben dolgozóknak és a 3 műszakosoknak felelt meg, a 11:23-as a Győrbe kórházba, piacra, bevásárlásra, ügyintézni beutazóknak hazafelé. A 14:55-ös és a 22:40-es szintén a műszakosoknak, míg a 18:32-es a 12/24 órásoknak. Kivétel a 16:50-es, ami a hivatalban dolgozóknak jó lehetett volna, de reggel befelé nem volt vonatjuk.

Győr felé: 5:10 6:08 8:23 13:17 21:24 - Ebből a 8:23-as kivételével szintén a 12/24-ben és 3 műszakban dolgozóknak volt csak jó. A 8:23-as meg amint említettem a piacra, bevásárlásra, kórházba, hivatalba ügyintézésre lehetett jó.

 

Sopronból indul: Indulók: 6:40 14:40 A16:40 A22:40

Itt a  műszak, és egy délutáni csúcsidei vonat van csak.

Sopronba érkezik: 5:08 7:33 13:04 720:17

Vigyázat, befelé visszafelé az éjszakai műszakhoz nincs vonat!

Viszont van az iskolásoknak és a 8-ra járóknak! Viszont aki fél öt után végzett, annak szívás volt.

 

Egyáltalán nem volt utasbarát ez a menetrend! Csak közben egyre több cég indított saját buszt, a régiek megrészben  bezártak (ld. kekszgyár), vagy a létszám fogyott el, így elkezdtek más utasokra is figyelni.

 

 

Előzmény: normaidő (30495)
normaidő szept. 16. Creative Commons License 30495

Attól függ, mit nevezünk ütemesnek. Többféle elképzelés létezik.

Kínálati a mostaninál több eljutást, sűrűbb követést tartalmazó menetrendet kellene bevezetni, de ennek infra oldala is van , meg jármű oldala is.

 

A korszerű motorvonatból még mindig kevés lesz, relatíve, a kínálatnöveléshez max órás ütemhez elég a járműállomány, a betétjáratokhoz gyakorlatilag már kevés( 15 és 21 es vonalra is kellenek, meg karbantartásra is ki kell állni min 1-2 nek).

 

A 2011.09.05 től menetrendváltásig alkalmazott menetrendet szerelvény darabszám, többletköltség, meg más oldalról nem látom, mennyi volt a többletköltség, de a hajnali győri 4:48 as indulást kivéve lenne értelme a személyeknek, különösen a gyorsvonati pótjegy bevezetése okán mindenképp. (Én a betétvonatokat Csorna-Győr helyett min Kapuvár-Győr viszonylatban járattam volna, akkor nagyobb esély lett volna a nagyobb kihasználtságra)

 

A reggeli követésnél Győr felé min 30 egyes időszakban pl iskolaidő 20 perces, délután hazafelé 30 perces ütem indokolt. A többi időszakban órás követés indokolt.

Magyarul munkanap kell sűrítés min 30 percre csúcsidőben.

 

Az IC pótjegy miatt nem alternatíva a személy, helyett IC használat.

 

Infra oldalon a Sopron-Fertőboz állomásköz hosszú, bár kiváltani szeretnék egy új nyomvonalon vezetett pályával, nagyobb sebességgel, de a Győr Gysev Nyugati elág-Ikrény közti szakasz is igen nagy, ott fázishatár is van meg többnyire kitérő irányba halad ki a vonat Győrből.

Én pl Ikrény-Győr közé legalább egy szakaszos második vágányt el tudnék képzelni...

Ami még gond: a rövid állomási peronok!

 

Nem tudom, kinek miért nem érdeke, a több vonatot tartalmazó, kínálati menetrend bevezetése a 8 ason, ami a jobb megjegyezhetőség miatt legyen  "ütemes"

 

Este 20.40 után már csak 22.40 kor van értelme közlekedni.

Indulások Győrből: 3:40-12:40 18:40-20:40 óránként és 22:40 és 12:40-18:40 félóránként.

Győrbe érkezés 5:10-9:10 félóránként

9:10-22:10 óránként és 23:50

Kb így.

Ez csak a személy, ami lehetne úgy intergrálva, hogy a gyors, sebes átalakulna, pl óránként lenne belőle IC ami csak az IC állomásain állna meg.

RJ már most se tud minden utast elvinni Győr Budapest között oda belföldi órás IC kell.

Minden második órában Szombathelyről, lenne IC , Sopronból vagy lenne stokk vagy nem....

 

 

 

 

Előzmény: gmarc (30494)
gmarc szept. 16. Creative Commons License 30494

Már rég ütemes menetrendet kellett volna bevezetni a 8-ason is.

Előzmény: normaidő (30492)
M63 010 szept. 16. Creative Commons License 30493

Hülyeség volt a kihúzásuk! Mire az utasok megszokták volna, addigra szépen eltüntették őket. A 21-esen is volt ritkítás, de nem ekkora mértékben!

Előzmény: normaidő (30492)
normaidő szept. 16. Creative Commons License 30492

http://www.mav.hu/mrv/szm3.pdf

 

2011.09.05 től.

 Csúcsidőben Győrből ind.: m11.49 12.40 m13.01 i13.35 m14.05 14.40 m15.10 IC 15.37 m15.52 16.40

 

Győrbe érkezés reggel: 5.06 m5.54 x6.19 7.13 IC 7.22 m 7.36 m 8.22 8.58

 

A kékkel jelölt vonatok már nincsenek meg....

9907 Csorna (ind M 7.15) után csak Enesén állt meg!

Évközbeni váltásnál kevés az utas mintha menetrendváltáskor vezetik be, meg kitartóbbnak kell, lenni...  Utas van, buszoznak rendesen, mivel azok sűrűbben járnak.

Előzmény: M63 010 (30483)
M63 010 szept. 15. Creative Commons License 30491

Ha meg hiányzik, az meg még nagyobb veszteség, mert a Szili+3 Halbi vagy a Flirt ugyanúgy elmegy egy kalauzzal és egy mv-vel, és a phd is ugyanannyi. A villanyáramfogyasztás meg csak elhanyagyagolható mértékben nő, tehát ca. 0.

Előzmény: Aln 663 1189 (30485)
normaidő szept. 15. Creative Commons License 30490

Pinnye, Petőháza, Fertőendréd az Fertőszentmiklós forgalomszabályozóhoz tartozik, C16

 

Csorna önmagát szabályozza.

Kapuvár C46 hozzá tartozik: Rábatamási, Kóny, Enese, Ikrény.

 

Amiket írtam azok is mind távkezelt állomások, a központi KÖFI "vonalirányító" továbbra is Sopronban van.

normaidő szept. 15. Creative Commons License 30489

Távkezelt állomás.

Sopron személy kezeli. Rádión ha fejből úgy rémlik, hogy C37 a csatorna.

Előzmény: -Smiley- (30487)
cs1014 szept. 15. Creative Commons License 30488

Gyeseves volt, magyar.

Előzmény: -Smiley- (30486)
-Smiley- szept. 15. Creative Commons License 30487

Fertőbozon hogy történik a vágányállítás, ha nincs szolgálat?

-Smiley- szept. 15. Creative Commons License 30486

Akkor ez OBB-s kaller volt Pomogyról ment Fertőszentmiklósra emeletes vonattal.  sötétebb zöld ruhája volt.  MÁV-os biztos nem volt :)

Előzmény: cs1014 (30467)
Aln 663 1189 szept. 15. Creative Commons License 30485

Minden utas veszteség, mert ha jegyet vesz, ki kell egészítenie a Zállamnak! :-D

Előzmény: M63 010 (30484)
M63 010 szept. 15. Creative Commons License 30484

Utast viszont vesztettek.

Előzmény: M63 010 (30483)
M63 010 szept. 15. Creative Commons License 30483

Na ja, ezért vagyok dühös a ritkításokra, mert nem rendszerben gondolkodnak! Pl. Jó tíz éve volt egy ötlet, hogy délelőtti és késő esti kevésbé kihasznált vonatokat busszal pótolnak. Csakhogy a bérleteke nem voltak érvényesek a buszokra, ezzel sok emberrel kiszúrtak, gépet nem spóroltak, és munkaidőt is csak alig.

Előzmény: normaidő (30482)
normaidő szept. 15. Creative Commons License 30482

Rosszul tervezték meg. Éjjel a hajnali plusz szerelvényt Győrben tárolták, kiment Győrből Csornára gyakorlatilag üresen, visszafelé Győrig nem áll meg minden potenciális utasforgalmú helyen.

A másik Sopron-Győr hajnali vonatért is nagy kár..

Ha nincs reggel Győr felé kínálat, akkor délután kora este se lesz elég utas hazafelé...

 

Előzmény: M63 010 (30477)
normaidő szept. 15. Creative Commons License 30481

Győr Ikrény közti 11 km állomástáv a legnagyobb...

Előzmény: alexejevics (30475)
romtemplom szept. 15. Creative Commons License 30480

http://motorvonatok.hu/index.php?id=12

Eszerint az utolsó júliusban jön.De előbbre tartanak...

Előzmény: Sabee Gigant (30459)
cs1014 szept. 15. Creative Commons License 30479

Te egyszerűen ostoba vagy. Kretén, imbecil, retardált, együgyű, stb.

Előbb tanulj meg magyarul, aztán nyisd ki a szád!

Addig csak nevetségessé teszed magad.

Szánalmas bumburnyák...

Előzmény: Magyarszív69 (30471)
M63 010 szept. 15. Creative Commons License 30478

Na ja, a 80-as években foglalkozhattak volna a térközösítéssel. Igaz, akkor a villamosítás ment, de azzal egybekötve, már lehetett volna ezzel is foglalkozni. Ha majd duplavágányosítás lesz (minden évben nemsokára indul...), akkor muszáj lesz ezzel foglalkozni.

 

Előzmény: M63 010 (30477)
M63 010 szept. 15. Creative Commons License 30477

Na ja lehetne, nemrég voltak sürítések is, de gondolom minisztériumi hatásra hamar eltüntek! :(

Előzmény: alexejevics (30475)
cs1014 szept. 15. Creative Commons License 30476

Közszolgáltatás,messze a piaci áraktól.

 

Mint bárhol máshol (Max. a Rovos Train utasai utaznak piaci árakon, a közforgalomban ez nem jellemző.).

Attól még lehetne rendesen csinálni!

Előzmény: 1047 005-2 (30470)
alexejevics szept. 15. Creative Commons License 30475

Ez nem igaz, anélkül is nyugodtan lehetne jobb menetrend.

Kóny, meg Ikrény balfasz vágányhálózata, meg a térköz hiánya sokkal nagyobb baj, mint a 2. vágány hiánya.

Előzmény: M63 010 (30474)