Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

kopaszsop máj. 17. Creative Commons License 30268

dú not fíd dö...

Előzmény: cs1014 (30267)
cs1014 máj. 17. © 30267

Hángörien plíz!

I dont nó, vat jú mín.

Előzmény: M63 010 (30266)
M63 010 máj. 17. © 30266

Na de azok nem GYSEV-es, ha nem tévedek.

Előzmény: cs1014 (30264)
kacsa! máj. 17. Creative Commons License 30265

Na ezt pont akartam kérdezni.

EVM-es mozdonyként úgyis vissza fognak szivárogni, más zászló alatt.

Előzmény: cs1014 (30264)
cs1014 máj. 17. © 30264

Ja, meg már két idei is werbelok lett, a 058, meg a 059 tavasz óta már az óbb-t reklámozza.

Előzmény: M63 010 (30262)
cs1014 máj. 17. © 30263

Idén lemossák az 502-est.

Előzmény: M63 010 (30262)
M63 010 máj. 17. © 30262

A MÁV-nak a Gábor Áron az új matricás mozdonya. A GYSEV az idén ki előtt fog tisztelegni?

M63 010 máj. 15. © 30261

Van már arról infó, hogy mikortól lesz vágányzár a 16-oson a villamosítás miatt?

M63 010 máj. 15. © 30260

Nem akar valaki 1:1-es méretarányú vasúti kocsikat venni?

2 millió+ÁFA igazán megéri! :) Na de hol tárolom?

 

 

http://www2.gysev.hu/bh_vasuti_kocsik,_megvetelre_kinaljuk/415

M63 010 máj. 15. © 30259

Így az Egerszeg-Szombathely viszonylat kapna egy gyorsabb összeköttetést, ami nem árt a busszal való erős verseny miatt.

Előzmény: kemenyadam (30254)
hkv máj. 14. © 30258

Az Utasellátó a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban

                                                                                                                                      Ismerje meg ön is a 2013 november 19-én 65. születésnapját betöltött MÁV-START Zrt. Utasellátó Központjának történelmét. A kiállítás augusztus 20-21-ig látogatható 2014 június 3-tol.

 

Nyitva tartás: május 1.- szeptember 30.

kedd-péntek

10.00-17.00

szombat-vasárnap-ünnepnap

10.00-18.00

hétfő

zárva

Figyelem! Az alábbi napokon eltérő a múzeum nyitva tartása:

június 8. pünkösd vasárnap

10.00-18.00

június 9. pünkösd hétfő

10.00-18.00

augusztus 20. szerda állami ünnep (ingyenes belépés!)

10.00-18.00

Felhívjuk figyelmüket, hogy a jegypénztár a múzeumi látogatási idő vége előtt fél órával bezár, így jegyet váltani már nem lehetséges.

Teljes árú jegy: 1600 Ft

Kedvezményes jegy: 800 Ft

Kedvezményes jegy váltására jogosultak:

6-26 év közöttiek

62-70 év közöttiek

Legalább két 18 év alatti gyereket kísérő legfeljebb két közeli hozzátartozó

Budapest kártyával: 1300 Ft

Csoportos jegy - felnőtt: (10 főtől) egy főre 600 Ft

Csoportos diákjegy: (10 főtől) egy főre 300 Ft

Éves bérlet: (A váltástól számított 1 évig érvényes) 6000 Ft

Tárlatvezetés (magyar nyelvű) (maximum 25 fő) 5000 Ft/csoport.
Tárlatvezetés (idegen nyelvű) 6000 Ft/csoport
A mellékhelyiség használata múzeumi belépő nélkül: 100 Ft

Fotózni, videózni magán célra csak vaku és állvány nélkül lehet, a jegyárak tartalmazzák a fotózás lehetőségét is.

Publikációs célra történő fotózáshoz, valamint vaku és állvány használatához főigazgatói engedély szükséges ( foigazgato@mmkm.hu)

Díjtalan belépésre jogosultak:

A kedvezmény jogosultságát minden esetben igazolni szükséges!

6. életévét be nem töltött kiskorúak,
a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény 4. § a) pontja szerinti fogyatékos személyek (a jogosultak körének ismertetése),
a fogyatékos személyt kísérő legfeljebb 1 fő,
a miniszter által kiadott szakmai belépővel rendelkezők,
legalább 400 fős taglétszámmal rendelkező, országos hatáskörű közgyűjteményi szakmai szervezet tagjai (Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, Magyar Könyvtárosok Egyesülete, Magyar Levéltárosok Egyesülete),
közoktatásban dolgozó pedagógusok (az adott évre érvényesített pedagógus igazolvánnyal),
a 70. életévét betöltött személyek.
A hónap utolsó vasárnapja díjtalan a 26. év alattiaknak és a 18. év alatti személyeket kísérő legfeljebb 2 közeli hozzátartozónak.
Nemzeti ünnepek alkalmával (március 15., augusztus 20., október 23.) a múzeum mindenki számára ingyenesen látogatható.

Továbbá a 194/2000.(XI.24.) Korm.r. 2.§(6.)bek. alapján ingyesen látogatható:

ICOM kártyával,
MÁV arcképes vasutas igazolvánnyal,
újságírói igazolvánnyal rendelkezők(publikációs célra történő fotózás esetén engedély szükséges!

Cím: 1146 Budapest, Városligeti körút 11

Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum központi telefonszáma: (+36-1) 273-38-40

Központi fax száma:

(+36-1)273-38-45

r1232 máj. 13. Creative Commons License 30257

Ha a kezdőponti váltót a felhatalmazás ellenére továbbhaladó vonat felvágta volna, abból rájöhetett volna a vezető hogy valami nem stimmel.

 

Vagy nem, mint ezt az élet már többször bizonyította.

Előzmény: gmarc (30214)
r1232 máj. 13. Creative Commons License 30256

volt már a Balatonnál is ilyen pár éve,

 

Nem volt. Az esetek 95%-a helytelenül van szembemenesztésnek nevezve, holott nem az.

Előzmény: M63 010 (30173)
alexejevics máj. 13. © 30255

Alig vannak már sűrítők, a 15-ösön pl. egy sincs. Az RKI ugyanis kinyírta a korábbi egészes pókból induló betéteket. Persze annyiban volt benne ráció, hogy nyilván a feles pókból menőn jóval többen voltak, hiszen a tömeget alapvetően a hivatásforgalom hozza, a csatlakozásokról átszállók kevesebben vannak, bár bevételben meg többszörösét hozzák fajlagosan a falusi ingázóénak. Namost ha a két igényt egy, egészes pókból induló vonattal lehetett volna kielégíteni, akkor a kecske, meg a káposzta is jóllakott és megmaradt volna. De nem, mert mondom, a teremtés könyvének második versébe vannak foglalva a vidéki városok csengetési- és munkarendjei.

Előzmény: M63 010 (30247)
kemenyadam máj. 13. © 30254

Mintha az egerszegieknek nem lenne mindegy, hogy Szombathely-Csornán vagy Celldömölkön keresztül mennének Győrbe vagy tovább...

Előzmény: M63 010 (30251)
kemenyadam máj. 13. © 30253

Volt ilyen, csak az IC volt még. A Göcsej IC szerelvénye volt beforgatva úgy, hogy volt egy közvetlen vonatrésze Zalaegerszegnek a Halászbástya IC-n, akkor szűnt meg amikor az előbbi vonat is.

Előzmény: názmin (30252)
názmin máj. 13. © 30252

Pedig nekem valahogy úgy derengett hogy ez a reggeli 7 órás Egerszegröl jött és Csornán keresztül Győrig ment.

Előzmény: M63 010 (30251)
M63 010 máj. 13. © 30251

Igen, de az Celldömölk felé!

Előzmény: názmin (30250)
názmin máj. 13. © 30250

Jól emlékszem hogy ilyen vonat(Zalaegerszeg-Szombathely-Győr) volt már?

Előzmény: M63 010 (30249)
M63 010 máj. 13. © 30249

Pl. Hajnalban elindulna Zegről a személy, szombathelytől sebesként Csornára, onnan személyként Győrbe. Visszafelé Győrből indulna a dupla Flirt, Csornán kettéválna, az egyik fele Kapuvár-Sopronba menne, a másik fele meg Szombathelyen át Zalaegerszegre. Így lenne Győr-Zalaegerszeg közvetlen vonat!

 

Bár ez kissé hosszabb a Celldmömölki iránynál. Mert az 140 km, ez meg 162 km. De cserébe végig villamosított.

 

Apropó, mikor kezdődnek a vágányzárak a 16-oson?

Előzmény: M63 010 (30248)
M63 010 máj. 13. © 30248

Körmend felé a jó menetrend miatt egyre nő az utasszám. Ha majd a kombinált bérletet kiterjesztik, ahogy tervezték, akkor mégjobban nőhet. Akkor már csak engedni kellene az üzletpolitikai kedvezményeket, hogy a boldogság teljes lehessen.

 

Nemrégiben felújítottak egy csomó buszfordulót az állomásoknál, meg Szentgotthárdon is nemsokára az állomáshoz kerül a buszpályaudvar. Na szóval lesznek még itt pozitív változások. Na és a 16-oson is lesznek szerintem, ha villamosítva lesz.

 

Pl. Lehetne több Győr-Szhely sebesvonat, nemcsak egy fél pár! Személyekből meg lehet, hogy kevesebb kellene, mert pár táblás megálló kihagyható.

 

Előzmény: alexejevics (30246)
M63 010 máj. 13. © 30247

A délutáni feles pókok már régóta megvannak szombathelyen, nem hinném, hogy ezeket fel kellene rúgni. Na de nem is kell, mert a GYSEV igyekszik több helyre is feles meg egészes pókban is indítani vonatot. Így Vasvár és Szentgotthárd felé is ez van. Bükre is volt ilyen, de túlságosan hamar kifulladt. Celldömölk felé meg most is van ilyen. Kőszeg felé meg szinte csak az van.

Előzmény: alexejevics (30246)
alexejevics máj. 12. © 30246

Korábban az is felfelé tornászta a forgalmat, hogy alacsonyabbak voltak a jegyárak. 2006 óta nagyon durva jegyáremelés-sorozat volt, melyet az emberek fizetése hát khm, nem követett le.

Azon kívül valóban, Győr felé kellene gyúrni a csatlakozásokra, dehát lehet mihez értelmesen csatlakozni? Ja, hogy nem, mert csornai IC-pók sincsen túl sűrűn, ha meg van, pótjegyes, a többi össze-vissza járó személyt, meg gyorsot el lehet felejteni. Egyébként én már csak azért is nyomnám a villanyvonatot a 16-os személye esetén, hogy Győrig lehessen menni onnét.

A másik alapprobléma a sm-i pók kérdése, dehát ez unalomig rágcsált téma már; amíg a GYSEV nem tartja magát az egészes pókhoz, addig a csatlakozások is hektikusak lesznek ottan. Gondolom a hivatásforgalommal indokolják, hogy délután felesből indul minden, hiszen nyilván a Szentírásban benne foglaltatik a szombathelyi iskolák és munkahelyek munkarendje.

Előzmény: 444444 (30237)
M63 010 máj. 11. © 30245

Eléggé képben vagyok, mert pont ez az a vonal, ahol aránylag kevés volt az elmúlt években! A durva szerintem a pótdíjmentes IC-közlekedés megszüntetése volt Répcelakig, de erről nem a GYSEV döntött. Ők nem csináltak volna ekkora ökörséget!

 

Előzmény: 444444 (30244)
444444 máj. 11. © 30244
Nem a néhány évvel korábban inditottat, de ha érdekel nézz utána, hogy melyiket. Ezt a témát lezártam, mert ha ennyire nem vagy képben, akkor nincs ertelme vitatkoznuk, de a vitanak jelentősége sem lenne, mert semmin sem változtat.

De ha már a fejlesztések miatt jutottunk ide, akkor kicsit más téma.
A csornai elkerülő építése miatt Dörnél várható vagányzár a közeljövőben?
Előzmény: M63 010 (30242)
M63 010 máj. 11. © 30243

Azért érdekes, hogy máshol sokkal durvább változások nem hoznak ekkora utasszámesést, mint itt, egy kisebb mértékű! :(

M63 010 máj. 11. © 30242

Melyiket szüntették meg? Amelyiket pár évvel korábban indították? Volt ott más ok is, a Vasi Volán néhány új buszt indított be Répcelak felé.

Előzmény: 444444 (30241)
444444 máj. 11. © 30241
Igazad van, sok minden nem valtozott, de az a néhány változás és az egy pár vonat megszüntetése megpecsételte a vonal kihasználtságát.
Előzmény: M63 010 (30239)
kopaszsop máj. 11. Creative Commons License 30240

peti, kérdésed a megfelelő helyen tedd fel a megfelelő embernek. mi itt a fórumon nem azok vagyunk.

Előzmény: M63 010 (30233)
M63 010 máj. 11. © 30239

Na de a délelőtti vonat egy órával későbbre tolását leszámítva nem túl sokminden változott a 16-oson az elmúlt 25 évben, ha a Szombathely-Répcelak szakaszt nézzük, és nem a csatlakozásokat.

Majd mellékelek ábrát is a dologhoz!

Előzmény: 444444 (30237)
_gaq.push(["_setCustomVar", 5, "Status", "anonymous", 2]); _gaq.push(["_setCustomVar", 1, "Level-1", "Kozlekedes", 3]); _gaq.push(["_setCustomVar", 2, "Level-2", "Vasutas_forum", 3]); _gaq.push(["_setCustomVar", 3, "Level-3", "Nagyvasut", 3]); _gaq.push(["_setCustomVar", 4, "Level-4", "GySEV-ROeEE,_FHEV-Neusiedlerseebahn", 3]);