Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 31338

Miben ?

Előzmény: M63 010 (31337)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 31337

Akkor milyen osztály az illetékes?

Előzmény: trizs77 (31331)
Tastam Creative Commons License 2015.04.10 0 0 31336

 Innen kezdve már nem mávos a történet...

Eddig sem az volt, mivel a GYSEV információsával beszéltél. Azt viszont magad is elismerted, hogy az ominózus vonat pont a MÁV-szakaszra érkezésekor tűnt fel a térképen.

:-)

Előzmény: koller andor (31333)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 31335

Igen és úgy néz ki, hogy május 15-től már a villanyvontatás is megindulhat Csornáig.

Előzmény: Dtomesz (31334)
Dtomesz Creative Commons License 2015.04.10 0 0 31334

Ápr. 30-tól lesz a villany rákapcsolva...

Előzmény: Aln 663 1189 (31332)
koller andor Creative Commons License 2015.04.10 0 0 31333

Ez a repcevasút sem különb a mávnál. :-) Ma felhívtam az információst Sopronban , hogy mi történt a 9933-as vonattal, mert nem látni a térképen. (egy hozzátartozóm jött Fertőszentmiklósról)

 

Azt a választ kaptam, hogy ez a máv hibája , mert ők üzemeltetik a vonatinfót. :-D

 

Mondtam a hölgynek, hogy a repcéék vonatkövetőjén sem látni. :-) Valamint érdeklődtem, hogy mennyit késik ? (már kezdtünk ekkor izgulni, hogy nem lesz elég a 33' átszállás Győrben az EC143-ra.

 

A hölgy közölte, hogy ő is azt a felületet látja, mint én- ezért nem tud felvilágosítást adni. Megkértem rá, hogy akkor kérdezzen meg valakit, aki tudja. Innen kezdve már nem mávos a történet, mert megtette, és kiderült a 14' késés is, amit nagyjából tartott is végig. A vonatinfón a Győrbe való megérkezés után tűnt fel.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 31332

Na akkor mégsem július elsejével indul meg a villanyvontatás?

trizs77 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 31331

Aki meg legfelül van, ahhoz meg úgysem juthatok el. (Minisztérium vasúti főosztálya.)

 

---------------

 

Petike !

 

Most 100%-ban igazad van.

Ugyanis a Vasúti Főosztályt a minisztériumban 2006-ban feloszlatták, munkatársak 90%-t elbocsátották.

Oda tényleg nem jutnál el.

 

 

Előzmény: M63 010 (31329)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31330

Javítás: Kérdőjel helyére felkiáltójel.

 

Amúgy miért késett az utolsó páros IC ma este 30 percet?

Előzmény: M63 010 (31329)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31329

Hiába rugdosnék akárkit, mindig van feljebb, aki kihúzza a jó ötleteket, amit lejjebb betesznek. Aki meg legfelül van, ahhoz meg úgysem juthatok el. (Minisztérium vasúti főosztálya.)

A régi Szombathelyi személyszállítási igazgatót a MÁV-nál félig-meddig ismerem. De neki hiába beszélnék, nem azért, mert Szombathely már GYSEV-es, vagy ő már más pozícióban van, hanem azért mert feljebb mutogatna. A Startos nagykutyák meg nálam okosabbakra sem hallgatnak. Na meg, amint említettem, ha mégis hallgatnának, akkor meg a minisztérium tenne nekik keresztbe.

A minisztérium még am block a GYSEV-nek is keresztbe tesz, hiszen a Szombathely-Répcelak IC-kedvezményt ők nyírták ki.

 

Amúgy meg a Szombathely Győr vonatok (nem az összes, csak napi 2-3 pár) úgy is mehetnének, hogy Győr-Csorna dupla Flirt, Csornától meg kettéválnának, és Szombathelyre és Sopronba mennének. Visszafelé ugyanez fordítva! Az össze- és szétkapcsolás gyorsan lebonyolítható lenne Flirtekkel?

 

 

 

 

 

Előzmény: kopaszsop (31328)
kopaszsop Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31328

petinknek semmi sem lehetetlen, már megtanultuk az évek során. kár viszont, hogy sosem a megfelelő helyen ülőket b@szogatja jobbnál-jobb 5leteivel, hanem minket traktál...

Előzmény: Törölt nick (31323)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31327

A hamarosan mit jelent?

Előzmény: traxxtoto (31298)
alexejevics Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31326

Így van, a Gyárvárosig/Szentivánig járás teljesen alap, sőt igazából már rég az Ipari park mh-ban kéne gondolkodni.

Egyébként még azt is el tudom képzelni, hogy elfelejtjük az ütemes Sm/Sp IC-ket, és helyettünk ütemes gyorsvonat jár FLIRT-tel. Óránként Sp-Bp, kétóránként akadva Sm felé Csornán, az 1-esen komáromi zónahatár. Az IC meg ütemen felüli sűrítőbe menne át. Így sok dolgot meg lehetne adni, amit az IC-alapú rendszerrel nem; a 8-as gyorsabbik menetvonalának gyárvárosi kapcsolata, tényleges 60 perces ütem Győr-Sopron között, Komárom-Győr közötti települések gyors Bp-kapcsolata stb. A gond ezzel egyrészt a magas motorvonat-igény, meg a nem távolsági üléselrendezés, de ez is egy lehetséges út volna ettől függetlenül.

Előzmény: Törölt nick (31325)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31325

Szerintem a Győr-Sopron személy végének flirt 2.egységének akadni kéne Csornán, ezzel egyik irányban már kevesebb menetvonal kellene. A másik, hogy illene műszakváltós vonatokat is közlekedtetni, Pl Győrszentivánból... 6:30, 14:30, 18:30, 22:30 

Győr-Gyárvárosba még mindig "sokan" ingáznának. Meg kell nézni a buszokon mekkora bejáró hivatásforgalom van, utas lenne, nem csak a Szombathely-Győr utasokban van fantázia.

 

 

Előzmény: alexejevics (31324)
alexejevics Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31324

Ez óránként két menetvonalat jelentene irányonként, ennyit 3 állomással el kell bírnia a Csorna-Győr szakasznak. S még marad is, mert fél körül így is luk lenne, tehát be lehet tenni napközben is tehermenetvonalat, vagy sűrítő személyt. Úgy lenne ideális, ha az IC-kereszt lenne Csornán, az IC-személy Kónyban, személy-személy meg Enesén. A kónyi utasvédelem miatt nyilván nem ideális (az IC-nek kerülni kell), de egyelőre ez van. Talán annyi még, hogy Patonát az alapütemű vonatnál be kell áldozni, de mivel utas alig van ott, ez nem nagy gáz. Illetve az is lehet, hogy FLIRT-tel a jobb gyorsulások miatt befér, nem tudom.

2011-ben is ment a sírás, hogy nem bír több vonatot a Csorna-Győr szakasz, aztán amikor telenyomták sűrítővonatokkal, egész jól muzsikált a történet, ritkán borult össze a rendszer.

Előzmény: Törölt nick (31323)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31323

Győr Csorna szakasz erősen kapacitáshiányos.

Ezt hogy oldod meg? Tehervonatoknak is kell hely, nem várhatnak órákat! 2 vágány meg álom, mert eddig semmi előrelépés nem történt.

Előzmény: alexejevics (31320)
Sabee Gigant Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31322

A Győr-Csorna-Szombathely járatoknak tényleg lenne értelme! És persze az ütemes menetrendnek. Esetleg délelőtt rövidített útvonalú járatokkal.

Előzmény: alexejevics (31320)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31321

Remélem majd decembertől jobb menetrend lesz itt is! Nem ártana. Akkor talán a halálra ítélt megállók egy része (pl. Vasegerszeg, Vámoscsalád), ahol nincs olyan messze a falu, talán népszerűbbek lennének.

 

Előzmény: alexejevics (31320)
alexejevics Creative Commons License 2015.04.09 0 0 31320

A 8-14-16-10 rendszerre kell egy egységes ITF, aztán akkor nem azon kéne lamentálni, hogy kell-e a jw-nél több a 16-osra. Ezzel a fos struktúrával, ami most ezeken a vonalakon van, nyilván adódnak ezek a problémák. Nézd meg Enese utasforgalmát, nézd meg Kóny utasforgalmát stb.

Ha már villamosítottuk azt a vonalat, alap kellene, hogy legyen, hogy minél nagyobb arányban használjuk is a drótot, pláne, hogy a jw közismerten nem egy kisétkű jármű. Hogy most a kilométerárakkal ki hogyan játszadozik, az persze más kérdés. Egyébként meg normális dízel Magyarországon olyan, mint a fehér holló, tehát iszonyatos bűn a jw-t olyan vonalon használni, ahol mást is lehetne, miközben máshol a Bz, meg a Csörgő+By a színvonal.

Egy olyan struktúrában, amelyben a Sm/Sp IC külön menetvonalon megy, gyakorlatilag adja magát, hogy ellenórában legyen egy Győr-Sopron, ill. egy Győr-Szombathely személy, mindig oda, ahová épp IC nem megy. Csorna-Győr között így egyenletes 60 perces követés lenne IC és személy tekintetében is.

Előzmény: Sabee Gigant (31318)
realfan Creative Commons License 2015.04.09 0 1 31319
Teljesen reménytelen, hogy legyenek Szombathely-Csorna-Győr közvetlen személyvonatok? Annak lenne értelme és a Flirt is ideális lenne.
Előzmény: Sabee Gigant (31318)
Sabee Gigant Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31318

Amiről én tudok, az az, hogy a 16-oson 1-2 járat kivételével maradnak a Jenbacherek - mondjuk ez a leglogikusabb és a legköltséghatékonyabb is, villamosítás ide vagy oda...

Előzmény: Lovrin (31317)
Lovrin Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31317

Jenbacherek sorsa mi lesz a villamosítás után? Maradnak személyvonatozni?

Kapacitás szempontjából optimálisabb lenne mint a Flirt.

Előzmény: Sabee Gigant (31314)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31316

Na ja, ha most toldozgatnak a 41-esen, akkor a menetidő hasonló lesz mindkét útvonalon! Így akár arra is mehet gyorsvonat.

 

 

Előzmény: Sabee Gigant (31314)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31315

Nagyjából én is ezen törtem a fejemet.

A kérdés az, hogy a Budapest-Sopron gyorsokat hova számoljuk?

 

A 15/21-re 10 forda van, ha jól számolom.

A 8-asra 4 vagy 5 személyforda van. (gyorsok és IC-k nélkül)

A gyorsokra ca. 3-4 forda kell.

A teljes 16-ostra, ha szabadulunk a Jenbacherektől, akkor 5, a 17-esre meg 4.

 

Adjuk össze őket!

 

Összesen olyan 27-30 forda van IC-k nélkül, de a gyorsokat is beleszámolva! Anélkül olyan 25 körül lehet. Jelenleg 10 Flirt van, arra számoljunk 8 fordát!

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (31313)
Sabee Gigant Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31314

A 16-ra és a 17 felső részére lazán elég 10 Flirt, sőt még háromrészesből is megfelelő lenne a kapacitás. Ha bevillamosodna a 17 alsó része is, úgy már más lehetne a helyzet, akár közvetlen pécsi sebeseket is ki lehetne adni a Flirtökből, persze Gyékényes-Kaposvár-Dombóvár felé.

Előzmény: M63 010 (31306)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31313

Most van 10 db FLIRT.

Ok.

 

Mennyi FLIRT kellene még, hogy a ma érvényes munkanapi menetrendben, az IC-ken kívül, minden villamosított vonalon közlekedő GySEV személyszállító vonatot FLIRT-ből állítsanak ki reggel ?

 

 

Dtomesz Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31312

A 9923-s szili és a 9906 szerelvény viszi vissza Sopronba...

Előzmény: gmarc (31309)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31311

A GYSEV-nél azért a kettő eléggé keveredik.

Másképp kell számolni!

Hány forda van a különböző vonalakon? Ebből mennyi a dízel, mennyi az IC és mennyi a gyors. A maradékon lehet osztozni a Flirteknek!

Előzmény: traxxtoto (31307)
traxxtoto Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31310

1 pár Szili szokott lenni.. 997 és 9906 végén szokott menni a gép Győrbe/haza.

Előzmény: gmarc (31309)
gmarc Creative Commons License 2015.04.08 0 0 31309

Szerintem a 8-ason az az 1-2 pár se Szilis, hanem Taurus+Schlieren+vezérlő.

Előzmény: traxxtoto (31308)