Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

r1232 jún. 30. Creative Commons License 30300

Az 20 fok jó egész addig (de inkább a min. 23-24 a jobb), amíg a külső hőmérséklet nem sokkal magasabb. Ha a különbség 5-6 foknál nagyobb, már aggályos. Ennél nagyobb különbség esetén meg már szándékos egészségkárosításról van szó! Nem véletlenül volt az tavaly nyáron is, hogy azért húzták le a kocsik ablakait, mert túl hideg volt bent!

 

Ez a szoba klíma nem kocsikba való. Az alkalmazandó hőfokokra UIC előírások (ajánlások) vonatkoznak, amiknek az értéke a külső hőmérséklet függvénye.

Előzmény: názmin (30299)
názmin jún. 30. Creative Commons License 30299

Az utasoknak semmi sem jó közbenjárásomra be lettek állítva 20 fokra és mihelyt a gép fűt már indul is,de ez sem jó a kedves utasnak és inkább lehúzza az ablakot.Viszont a nagyobb baj az hogy ebben partner a jegyvizsgáló is!!

Előzmény: gabek (30296)
M63 010 jún. 28. Creative Commons License 30298

Le kellett volna húzni az ablakot, és lekapcsolni a klímát!

Előzmény: gabek (30296)
kopaszsop jún. 27. Creative Commons License 30297

na neee, te nyáron nagykabát nélkül mész vonatozni? :D

Előzmény: gabek (30296)
gabek jún. 27. Creative Commons License 30296

Úgy jó két hete, abban a jó kis meleg időben jöttem hazafelé. A probléma az volt, hogy a vjv-nek nem volt hozzá távirányítója, így csak fixen 17°C-ot tudott tartani. Az összes utas fázott este 11-kor. Kint akkor volt 28°C.

Előzmény: názmin (30293)
názmin jún. 27. Creative Commons License 30295

Magyarul akkor ez nem való ezekbe a kocsikba olyan nesze semmi fogd meg jól!

Előzmény: kopaszsop (30294)
kopaszsop jún. 27. Creative Commons License 30294

szted?

egy fixhelyre tervezett egység (értsd: felfúrva a falra, földrengés nélkül) mennyi rázkódást képes elviselni?

Előzmény: názmin (30293)
názmin jún. 27. Creative Commons License 30293

Sziasztok a véleményetekre volnák kiváncsi hogy a schliereni kocsikban miért nem lehet müködtetni a klimát?

Ratbus jún. 24. Creative Commons License 30292
kopaszsop jún. 19. Creative Commons License 30291

hagyd, otthon is biztos szemetel. így szocializálódott. vagy csak kimaradt az első osztályból, és azóta sem tanult meg olvasni, esetleg a szövegértéssel van gondja.

Előzmény: Aln 663 1189 (30290)
Aln 663 1189 jún. 18. Creative Commons License 30290

?

?

?

?

?

 

?

Előzmény: hkv (30289)
hkv jún. 18. Creative Commons License 30289

 

Múzeumok éjszakája 2014.

 

A MÁV-START ötven százalékos alkalmi menettérti kedvezményt biztosít a Budapestre, Szolnokra, Nagykanizsára, Szegedre, Pécsre, Kecskemétre valamint Miskolcra - 2014. június 21-én és 22-én megrendezésre kerülő - Múzeumok Éjszakája rendezvényre vonattal utazóknak számára.

 

A kedvezményes utazás legkorábban a rendezvényt megelőző napján, június 20-án, pénteken éjfélkor kezdhető meg. A visszautazást legkésőbb a rendezvény zárását követő napon, június 23-án, hétfő éjfélig kell befejezni.

Az kedvezmény a visszautazásra a Budapestre látogatók esetében a látogatást igazoló karszalag és a menettérti jegy felmutatása mellett érvényes. A vidéki városokba utazók esetében az ötven százalékos alkalmi menettérti jegyet az érvényesítéshez a rendezvény helyszínén le kell bélyegeztetni.

A START Klub kártyával rendelkezők a Múzeumok Éjszakáján bármely programon ingyenesen vehetnek részt, kártyájuk felmutatásával díjmentesen beléphetnek az eseményekre. Az előzetes regisztrációhoz kötött programok esetében a kártyákkal belépni szándékozóknak is jelezniük kell részvételi szándékukat az adott intézménynél.  

A kedvezményes jegyváltási lehetőségről és a felhasználás feltételeiről részletes tájékoztató a MÁV-START Zrt. honlapján, a  www.mav-start.hu oldalon található, illetve a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat a 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán is az utasok rendelkezésére áll.

A programokról további információ a www.muzej.hu oldalon található.

 

 

Programok sokaságával várja a vasút szerelmeseit a MÁV-START Zrt. országszerte!

 

MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Központ Budapest-Keleti pályaudvar

1087 Budapest, Verseny utca 1.·06 30 311 0540 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu www.mav-start.hu

Látogatási idő: 13.00 - 01.00

Programok:

A Keleti Személykocsiműhely bemutatása

·      Z1 tip. személykocsi a 10. vágányon a 4x20 tonnás csoportemelőn megemelve, a kigurított forgóvázon vizsgálatok, kerékmérés és ultrahangos repedésvizsgálat bemutatása,

·      Z1 tip. személykocsi a 12. vágányon, alatta a vizsgálócsatornából megtekinthető a jármű alváza, forgóvázai,

·      Lengéscsillapító vizsgálatok gyakorlati bemutatása a vizsgáló műhelyben,

·      Háló, vagy fekvőhelyes kocsi és komfortkocsi (összenyitva homlokátjárónál) bemutatása a 12. vágányon ütközőbakig felzárkózva,

·      Étkezőkocsi bemutatása a 11. vágány ütközőbakjánál (Nehéz György porcelán magángyűjteménye)

·      UNIMOG, MTZ-154 és MTZ-339 mint a vontatási műhelyek járműmozgató berendezései, közúti-vasúti járművek bemutatása álló helyzetben a 11. vágányon,

·      Gépi kocsimosás bemutatása, 16 órai indulással mosó tartalék védőkocsival és 2 nyitható ablakú személykocsival kiindul a pályaudvaron keresztül a 83. vágányra, ott a kézi rásegítők feltolják az ablakokat, ajtókat bezárják, kocsikísérők leültetnek mindenkit az ülésekre, és kétszer áthúzzák a szerelvényt a berendezésen, majd vissza a kiindulási helyre.

A járműkarbantartó blokk érdekességei

·      KVSU-01 közúti-vasúti segélynyújtó jármű bemutatása a 1023-as vegyszer és szemétszállító teherkocsi 40. vágányról való kiemelésével, majd vágányra visszahelyezésével (közel a teherkapuhoz, hogy indulásra kész legyen)

·      Vegyi elhárító gépkocsi és jellemző eszközeinek bemutatása az irodaépület előtt.

·      MD 604-es vasúti segélyszerelvény (mozdony emelésére is alkalmas daru) bemutatása.

·      az új 415 061, vagy 062-es kék Flirt bemutatása – mint legújabb villamos motorvonatunk -.

·      az új IC+ kocsi egyik járművének bemutatása, mint a legújabb magyar „saját márkás” termék.

·      A NOHAB Alapítvány M61-010-es járművének bemutatása, óránként 10 perc „dízelmotor zenével”.

Személykocsiműhelyhez kapcsolódó kulturális csemegék:

·      Oktatóteremben gyermekrajz verseny „Szüleim vasúti munkahelye” címmel,

·      Műhely 12. vágány végénél a műhely dolgozóinak és a modellvasúti gyűjteményéből kiállítás, a 20 éves a CAF típus emléknap modelljeinek bemutatása,

·      A Budapesti TT Barátok modulokból összeállított 1:120-as méretarányú, 30 méter hosszú, digitális működő modellvasútja,

·      Vasút a vasútban; a révkomáromi vasúti kocsiba épített működő modellvasúti világ,

·      LEGO modellvasút

·      MÁV Szimfónikusok 5 fős fúvós kisegyüttese zenél 15 és 17 óra között

Tablókiállítás a MÁV-START Zrt. szervezetéről

 

Budapest-Nyugati pályaudvar

1067 Budapest, Teréz krt. 55. ·06 30 565 55 67 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu· www.mav-start.hu

Látogatási idő: 20:00 - 22:00

A MÁV-START Zrt. grafikával ellátott mozdonyainak bemutatója

A MÁV-START Zrt. szeretettel várja a vasúti vontatójárművek iránt érdeklődőket a Múzeumok Éjszakáján a Nyugati pályaudvaron, ahol a vendégek megtekinthetik a Társaság öt, impozáns grafikával ellátott mozdonyát.

Egy időben és egy helyen lesz látható az Aranycsapat, a Kandó, a Mátyás király, a Weöres Sándor és a csapat legfrissebb tagja, az idén felmatricázott Gábor Áron mozdony a Nyugati pályaudvar 10. vágányán. A 470-es sorozatú (Taurus) Aranycsapat és a 480-as sorozatú (TRAXX) Gábor Áron mozdony vezetőállásán két mozdonyvezető is várja a lelkes érdeklődőket, hogy válaszolhassanak a vendégek által feltett kérdésekre.

Szeretettel várunk minden vasutat kedvelőt, felnőtteket és gyerekeket egyaránt.

 

MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Központ, Nagykanizsa

8800 Nagykanizsa, Csengery út 84.·06 30 565 6449 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu www.mav-start.hu

Látogatási idő: 17.00-23.00

A program időtartama 2 óra, a csoportok 17.00, 19.00 és 21.00 órakor indulnak.

A műhely általános történeti ismertetése (a kezdetektől napjainkig)

Műhely-bejárás: 

1. A20 m-es mozdonyfordító- korong a kapcsolódó sugárvágányok, mozdonyjavító álláshelyek segédműhelyek és gépészeti berendezések bemutatása,

2. Agőzmozdonyok kiszolgálásánál használt berendezések (szénfeladó, vízdaru stb.) megtekintése

3. A18 m-es mozdonyfordító-korong a kapcsolódó mozdonyjavító körfűtőház, ill. annak mozdonyjavító álláshelyeinek, segédműhelyeinek, gépészeti berendezéseinek ismertetése, a terület bejárása.

4. Aforgácsolóműhelyben kialakított múzeum megtekintése, bemutatása (A gőzmozdonyjavítás során használt gépek, berendezések, eszközök.).

5. Agőzmozdonyok kiszolgálásában alkalmazott, a múzeumban elhelyezett egy hengeres Sulzer dízelmotor indítása, üzem közbeni bemutatása.

 

MÁV-START ZRT. Járműbiztosítási Központ Karbantartási Műhely Szeged

6729 Szeged, Rendező pályaudvar ·06 1 516 1669 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu www.mav-start.hu

Látogatási idő: Június 20. Péntek este!18.00-24.00

Egy igazi, apás – fiús program! Múzeumok Éjszakája a szegedi fűtőházban!

Tekintsenek be a fűtőház éjszakai életébe, oda, ahová a mozdonyok járnak aludni. Oda, ahova a vonatok továbbítása közben lejutnak, hogy a szakemberek átnézzék minden egyes alkatrészüket. Láthatóak lesznek a mozdonyok alulról, felülről és még belülről is!

Megtekinthető lesz egy V43-as mozdony, a Szili,  egy M62-es mozdony, a Szergej, láthatnak felújítás alatt lévő, oldalfal nélküli V43-ast is. A nagy csarnokban egy igazi meglepetés, egy nagyméretű, működő H0 léptékű modul terepasztal várja a látogatókat, melyen sok kis mozdony és szerelvény fogja útját róni, éjszakai megvilágítással! A szabad téren pedig hajtányozni is lehet és egy M47-es Dacia vezetőállásán utazni menet közben!

A fordító koronggal pedig keringőzni lehet.

Szeretettel várjuk az érdeklődőket a MÁV-Start ZRt, a Vasúttörténeti Alapítvány és a VTA Vasútmodellező Baráti Kör szervezőinek nevében. Parkolási lehetőség a kiépített parkolóban, megközelíthető a 74-es buszjárattal.

 

MÁV-START Zrt. - Vasúti Járműjavító, Szolnok

5000 Szolnok, Kőrösi út 1-3., Kőrösi úti főbejárat·06 56 421 533 ·muzeumokejszakaja@mav-start.hu·www.mav-start.hu

Látogatási idő: 15.00 - 22.00

A vendégek megtekinthetik a néhány éve felújított ipartörténeti jelentőségű több mint 110 éves víztornyot, valamint a vasúti járművek felújításának, gyártásának otthont adó csarnokokat, a felújításhoz használt gépeket, berendezéseket, valamint a felújítások egyes munkafázisait, valamint bepillantást nyerhetnek az IC+ kocsigyártás kulisszatitkaiba.

A látogatás a járműjavító üzem központi épületében kezdődik, ahol kollégáink köszöntik a vendégeket. Regisztrációjuk, majd egy rövid balesetvédelmi oktatás után, kollégáink csoportokba szervezik majd a látogatókat és a lehetőségeinkhez képest a legkisebb várakozási idő után megkezdik a túrát, mely során ellátogatnak és belülről is megtekinthetik a 114 éves, 2011-ben felújított víztornyot és bepillanthatnak majd az egyes javító csarnokokba.

Egy-egy túra várhatóan 50-60 percet vesz majd igénybe, közben igyekszünk választ adni a vendégek által feltett kérdésekre.

Természetesen nagy szeretettel várjuk a gyermekekkel érkező és a szép korú kedves érdeklődőinket is

hkv jún. 16. Creative Commons License 30288

 

 

 

 Aki esetleg még nem látta volna érdemes megnézni. A videó is magáért beszél!

 

http://www.hirado.hu/videok/?video=155345

Sabee Gigant jún. 14. Creative Commons License 30287

Az 58-as Taurus megvált a "zöld-sárga" matricától! Újra ÖBB-színekben:
https://www.flickr.com/photos/szakipeti/14417885271/

kacsa! jún. 11. Creative Commons License 30286

(325)

Aln 663 1189 jún. 7. Creative Commons License 30285

Szia! 

 

Rendszeresen utazol hétvégente Keszthely felé? Mindig csak zöld-sárga 446-ost láttál?

Előzmény: názmin (30252)
cs1014 máj. 27. Creative Commons License 30284

Nem.

Az osztrák megfékezettségi követelmények eltérnek a mieinktől.

1014 + 4-5 Schlieren 135-re volt jó az Ostbahn-on, de taurusszal már 140-re.

Elég sokat cibáltunk ilyen vonatokat a tóparton.

Előzmény: 444444 (30282)
M63 010 máj. 27. Creative Commons License 30283

Ez kizárt! Ugyanis az osztrák vasutasfórumon voltak a Schlieren-korszakban olyan panaszok, hogy EC/IC vonatokban miért vannak Schlierenek! Az EC-k és IC-k meg 140-esek voltak korábban.

 

Előzmény: 444444 (30282)
444444 máj. 27. Creative Commons License 30282
Akkor a Schlierenek Ausztriában is csak 120-szal mehettek annak ellenére, hogy 140-esek voltak?
Előzmény: MatricásTeknő (30281)
MatricásTeknő máj. 26. Creative Commons License 30281

Tény, hogy néhány Schlieren 140-re lett levizsgáztatva, (nem tudom pontosan hány darab), de ennek nem igazán van gyakorlati haszna. Legfeljebb olyan szerelvényben mehetne ennyivel, ahol kb. minden 2 Schlierenre legalább 1 Mg sínfékes kocsi is jut, különben nincs a vonat 140-re megfékezve. Ilyen szerelvényösszeállítás viszont gyakorlatilag legfeljebb a terepasztalon fordulhat elő… :) Ráadásul egy nagyobb engedélyezett sebességű kocsinak nyilván a fenntartása is drágább, a szigorúbb műszaki feltételek miatt.

Előzmény: 444444 (30280)
444444 máj. 26. Creative Commons License 30280
Nem. Majd este tolok fel képet.
Előzmény: cs1014 (30278)
defcon máj. 25. Creative Commons License 30279

Az Innsbruck - Graz IC-k is vezérlővel járnak, Selzthal-i irányváltással.

Előzmény: lineagialla (30275)
cs1014 máj. 25. Creative Commons License 30278

Őszintén szólva nem tudom. Még fel sem tűnt. Nem a biciklisek/paklik 140-esek?

Előzmény: 444444 (30277)
444444 máj. 25. Creative Commons License 30277
Köszönöm a valaszod!
Még egy kérdésem lesz!

A GYSEV Schlierenjei 120-asok, de van olyan is, amire 140 van ragasztva.
Ennek mi az oka, hogy van ilyen-olyan is?
Vagy csak elírás?
Előzmény: cs1014 (30274)
cs1014 máj. 25. Creative Commons License 30276

Anno DB-s szerelvények is jártak be EC-kel, VK-val bundeszékhoz.

 

A 160km/h azért az a szám, ami alatt magára valamit is adó vasút nem üzemeltet távolsági járművet. Nyilván a szerencsésebbik oldal vasútjairól van szó. :)

Előzmény: lineagialla (30275)
lineagialla máj. 25. Creative Commons License 30275

Talán a Sóvár - Grác IC-ken forda szerint is járnak (?) a vezérlőkocsik. Mondjuk oda talán nem is kell a 160.

Előzmény: cs1014 (30274)
cs1014 máj. 25. Creative Commons License 30274

A Schlieren a környéken nem nagyon van önmagában 140-re megfékezve. A 8076 igen.

A 160 egyébként sem túl reális, bundesznál sem mehet egy CS ingaszerelvény 140 felett, mert nincs Mg féke. Ott viszont azért indokolt a 160, mert a CS kocsik gyakran közlekedtek(nek?) más jellegű vonatokba (IC, EC) sorozva, ahol is kell a 160, illetve ahol egyéb kocsikkal biztosított a vonatban az 50%+1db, de legalább 3 Mg fékes jármű.

Viszont ha a VK-t máshol is be akarják vetni (teszem azt távolsági forgalomban, akár Bp-re), akkor semmi akadálya a 140-es tempónak.

 

A csökkentett vmax meg növeli a vizsgálati ciklusidőket, azaz gazdaságossági megfontolásból érdemes elgondolkodni azon, hogy mely jármű milyen tulajdonságait tudjuk, vagy akarjuk kihasználni.

Előzmény: 444444 (30273)
444444 máj. 25. Creative Commons License 30273
A vezérlőkocsikat mikor és miért vették le 140-re?
Ha a Schlierenek 120-asok, akkor miért nem 120-ra vették le?
semmeringbahn1 máj. 18. Creative Commons License 30272

2010.04.07. Széchenyi

Előzmény: HBweb hu (30271)
HBweb hu máj. 17. Creative Commons License 30271

Szépjóestét!

 

Meg tudnátok mondani, hogy (napra pontosan) mikor avatták az alábbi emlékmozdonyok emlékezetét:

 

- 1047 505 Széchenyi,

- 1047 504 Haydn. 

 

A többi dátum megvan. 

Előre is köszönöm. 

HB