Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

r1232 2014.05.13 22:09:34 Creative Commons License 30256

volt már a Balatonnál is ilyen pár éve,

 

Nem volt. Az esetek 95%-a helytelenül van szembemenesztésnek nevezve, holott nem az.

Előzmény: M63 010 (30173)
alexejevics 2014.05.13 21:28:05 © 30255

Alig vannak már sűrítők, a 15-ösön pl. egy sincs. Az RKI ugyanis kinyírta a korábbi egészes pókból induló betéteket. Persze annyiban volt benne ráció, hogy nyilván a feles pókból menőn jóval többen voltak, hiszen a tömeget alapvetően a hivatásforgalom hozza, a csatlakozásokról átszállók kevesebben vannak, bár bevételben meg többszörösét hozzák fajlagosan a falusi ingázóénak. Namost ha a két igényt egy, egészes pókból induló vonattal lehetett volna kielégíteni, akkor a kecske, meg a káposzta is jóllakott és megmaradt volna. De nem, mert mondom, a teremtés könyvének második versébe vannak foglalva a vidéki városok csengetési- és munkarendjei.

Előzmény: M63 010 (30247)
kemenyadam 2014.05.13 19:43:47 © 30254

Mintha az egerszegieknek nem lenne mindegy, hogy Szombathely-Csornán vagy Celldömölkön keresztül mennének Győrbe vagy tovább...

Előzmény: M63 010 (30251)
kemenyadam 2014.05.13 19:41:14 © 30253

Volt ilyen, csak az IC volt még. A Göcsej IC szerelvénye volt beforgatva úgy, hogy volt egy közvetlen vonatrésze Zalaegerszegnek a Halászbástya IC-n, akkor szűnt meg amikor az előbbi vonat is.

Előzmény: názmin (30252)
názmin 2014.05.13 14:54:47 © 30252

Pedig nekem valahogy úgy derengett hogy ez a reggeli 7 órás Egerszegröl jött és Csornán keresztül Győrig ment.

Előzmény: M63 010 (30251)
M63 010 2014.05.13 09:57:51 © 30251

Igen, de az Celldömölk felé!

Előzmény: názmin (30250)
názmin 2014.05.13 09:44:43 © 30250

Jól emlékszem hogy ilyen vonat(Zalaegerszeg-Szombathely-Győr) volt már?

Előzmény: M63 010 (30249)
M63 010 2014.05.13 00:42:41 © 30249

Pl. Hajnalban elindulna Zegről a személy, szombathelytől sebesként Csornára, onnan személyként Győrbe. Visszafelé Győrből indulna a dupla Flirt, Csornán kettéválna, az egyik fele Kapuvár-Sopronba menne, a másik fele meg Szombathelyen át Zalaegerszegre. Így lenne Győr-Zalaegerszeg közvetlen vonat!

 

Bár ez kissé hosszabb a Celldmömölki iránynál. Mert az 140 km, ez meg 162 km. De cserébe végig villamosított.

 

Apropó, mikor kezdődnek a vágányzárak a 16-oson?

Előzmény: M63 010 (30248)
M63 010 2014.05.13 00:37:47 © 30248

Körmend felé a jó menetrend miatt egyre nő az utasszám. Ha majd a kombinált bérletet kiterjesztik, ahogy tervezték, akkor mégjobban nőhet. Akkor már csak engedni kellene az üzletpolitikai kedvezményeket, hogy a boldogság teljes lehessen.

 

Nemrégiben felújítottak egy csomó buszfordulót az állomásoknál, meg Szentgotthárdon is nemsokára az állomáshoz kerül a buszpályaudvar. Na szóval lesznek még itt pozitív változások. Na és a 16-oson is lesznek szerintem, ha villamosítva lesz.

 

Pl. Lehetne több Győr-Szhely sebesvonat, nemcsak egy fél pár! Személyekből meg lehet, hogy kevesebb kellene, mert pár táblás megálló kihagyható.

 

Előzmény: alexejevics (30246)
M63 010 2014.05.13 00:33:56 © 30247

A délutáni feles pókok már régóta megvannak szombathelyen, nem hinném, hogy ezeket fel kellene rúgni. Na de nem is kell, mert a GYSEV igyekszik több helyre is feles meg egészes pókban is indítani vonatot. Így Vasvár és Szentgotthárd felé is ez van. Bükre is volt ilyen, de túlságosan hamar kifulladt. Celldömölk felé meg most is van ilyen. Kőszeg felé meg szinte csak az van.

Előzmény: alexejevics (30246)
alexejevics 2014.05.12 11:35:11 © 30246

Korábban az is felfelé tornászta a forgalmat, hogy alacsonyabbak voltak a jegyárak. 2006 óta nagyon durva jegyáremelés-sorozat volt, melyet az emberek fizetése hát khm, nem követett le.

Azon kívül valóban, Győr felé kellene gyúrni a csatlakozásokra, dehát lehet mihez értelmesen csatlakozni? Ja, hogy nem, mert csornai IC-pók sincsen túl sűrűn, ha meg van, pótjegyes, a többi össze-vissza járó személyt, meg gyorsot el lehet felejteni. Egyébként én már csak azért is nyomnám a villanyvonatot a 16-os személye esetén, hogy Győrig lehessen menni onnét.

A másik alapprobléma a sm-i pók kérdése, dehát ez unalomig rágcsált téma már; amíg a GYSEV nem tartja magát az egészes pókhoz, addig a csatlakozások is hektikusak lesznek ottan. Gondolom a hivatásforgalommal indokolják, hogy délután felesből indul minden, hiszen nyilván a Szentírásban benne foglaltatik a szombathelyi iskolák és munkahelyek munkarendje.

Előzmény: 444444 (30237)
M63 010 2014.05.11 18:22:45 © 30245

Eléggé képben vagyok, mert pont ez az a vonal, ahol aránylag kevés volt az elmúlt években! A durva szerintem a pótdíjmentes IC-közlekedés megszüntetése volt Répcelakig, de erről nem a GYSEV döntött. Ők nem csináltak volna ekkora ökörséget!

 

Előzmény: 444444 (30244)
444444 2014.05.11 17:10:28 © 30244
Nem a néhány évvel korábban inditottat, de ha érdekel nézz utána, hogy melyiket. Ezt a témát lezártam, mert ha ennyire nem vagy képben, akkor nincs ertelme vitatkoznuk, de a vitanak jelentősége sem lenne, mert semmin sem változtat.

De ha már a fejlesztések miatt jutottunk ide, akkor kicsit más téma.
A csornai elkerülő építése miatt Dörnél várható vagányzár a közeljövőben?
Előzmény: M63 010 (30242)
M63 010 2014.05.11 14:48:31 © 30243

Azért érdekes, hogy máshol sokkal durvább változások nem hoznak ekkora utasszámesést, mint itt, egy kisebb mértékű! :(

M63 010 2014.05.11 14:47:48 © 30242

Melyiket szüntették meg? Amelyiket pár évvel korábban indították? Volt ott más ok is, a Vasi Volán néhány új buszt indított be Répcelak felé.

Előzmény: 444444 (30241)
444444 2014.05.11 14:01:02 © 30241
Igazad van, sok minden nem valtozott, de az a néhány változás és az egy pár vonat megszüntetése megpecsételte a vonal kihasználtságát.
Előzmény: M63 010 (30239)
kopaszsop 2014.05.11 13:19:19 Creative Commons License 30240

peti, kérdésed a megfelelő helyen tedd fel a megfelelő embernek. mi itt a fórumon nem azok vagyunk.

Előzmény: M63 010 (30233)
M63 010 2014.05.11 10:22:32 © 30239

Na de a délelőtti vonat egy órával későbbre tolását leszámítva nem túl sokminden változott a 16-oson az elmúlt 25 évben, ha a Szombathely-Répcelak szakaszt nézzük, és nem a csatlakozásokat.

Majd mellékelek ábrát is a dologhoz!

Előzmény: 444444 (30237)
názmin 2014.05.11 09:42:49 © 30238

Alapjában véve a Jenbacher jó megoldás lehet csak van egy sarkalatos pontja a vákum WC müködésben jelenkezö problémák.Sajnos ez ismét tapasztalat volt a Keszthelyi sebesnél többször is!

444444 2014.05.11 02:26:13 © 30237
Amíg nem ilyen"minőségi" menetrend volt a 16-on akkor gyakran a Bz+2 mellék is megtelt, de mivel nincs Csornán enyhén szólva sok munkalehetőség, ezért a csornai szakaszt a soproni és győri csatlakozásra kéne építeni, mert lehet, hogy be tudsz menni Győrbe vagy Sopronba dolgozni, ha haza nem tudsz jönni, akkor a vasúttal kitörölheted az ugyis tudjátok mit.
Előzmény: mcg (30235)
alexejevics 2014.05.10 20:50:42 © 30236

És a költség? Eddig mindig az volt a szöveg, hogy jaj, de drága az a jenbacher, sokat eszik stb. A Szili+2-3 kocsi nem olcsóbb? Tudom, hogy fölös kapacitás, dehát mégiscsak villannyal megy. Élénken emléxem még én GYSEV-es mondásokra, hogy nem járunk ám a 8-asról jw-vel a 14/16-ra, mert kormozni drót alatt csúnya dolog. Itt meg csont nélkül...? Hogy is van ez?

Más kérdés, hogy amíg ez a fos van menetrend címén a 8-ason és környékén, mint ma, addig nincs mit csodálkozni az alacsony utasforgalmon.

Előzmény: mcg (30235)
mcg 2014.05.10 20:34:32 © 30235

mi lenne?

 

maradnak, mert nincs más oda érdemes kapacitású jármű....

Előzmény: Lovrin (30231)
M63 010 2014.05.10 20:18:42 © 30234

A Flirteket is ezek a szakik tartják karban? Vagy kik?

 

Előzmény: M63 010 (30233)
M63 010 2014.05.10 20:16:56 © 30233

Nem lenne olcsóbb most rendesen karbantartani?

Előzmény: 1116 282-3 (30232)
1116 282-3 2014.05.10 14:18:31 © 30232

A mentalitást ismerve, néhány jó lesz bányagépnek, hogy a többi életben maradhasson. :)

Előzmény: Lovrin (30231)
Lovrin 2014.05.10 14:03:15 Creative Commons License 30231

Egyébként mik a tervek az 5047/5147 motorkocsik felhasználására a 16-17 vonalak villamosítása után?

M63 010 2014.05.10 02:16:46 © 30230

Nem ártana átadni! Ugyanis a Bzmot nem túl jó a kirándulóknak, az idióta ablakok miatt, a Csörgő, meg pazarlás lenne a kirándulási csúcsidőt leszámítva, a közepes utasforgalomra meg pont jó lenne az 5147-es.

 

Előzmény: cs1014 (30228)
M63 010 2014.05.10 02:13:51 © 30229

Ja elfelejtettem, hogy a hangosbemondó is szükségeltetik hozzá. Amíg meg nem lesz KN üzem, addig nincs probléma, mert a kaller, hacsak nem ül bent, bezörög, hogy Józsikám, állj meg!

 

Előzmény: f_k (30224)
cs1014 2014.05.09 17:19:25 © 30228

Szétoffoljuk a topikot.

 

Most gyorsan át kéne adni a 11-est a gyesevnek, had hozzák sűrített menetrendet, meg a motorcsokikat, és akkor ONosítják ezt a tök OFF témát is. :)

Előzmény: cs1014 (30227)
cs1014 2014.05.09 17:18:09 © 30227

Persze, hisz a ravazdi gödörből kellett felcibálni a rakott bauxitost.

A pannonhalmi előjelző nagyjából akkor vált zöldre, amikor (60km/h sebességet feltételezve) az előtte kb. 50-100 méterre található földutas átjárón áthaladsz (gondolom addigra jön meg a visszajelentése az állomási fénysorompó lezárásának).

Viszont, mivel majdnem a BJ-ig (1-200 méterrel előtt lehet a tetőpont) emelkedik, viszont a BJ-nél már az állomás felé lejt a pálya, senki nem szerette a nehezen megszerzett lendületet elpocsékolni.

Ugyanezen okokból értelmezték rugalmasan az - egyébként biztosított alakjelzővel fedezett - téglagyári kiágazásnál (P.halma és Ravzd mh. között, utóbbihoz elég közel) található (egyébként tök értelmetlenül kihelyezett, és az eset után nem sokkal el is távolított), "Helyszíni őrzés alatt nem álló, nem biztosított váltóra figyelmeztető jelet", illetve azzal kapcsolatosan előírt 15km/h-s sebességcsökkentést (volt is belőle nagy balhé, megbüntettek egy csomó ember, majd levették a táblákat, "MÁV2000, mi így szeretünk" eset volt).

Előzmény: M62-238 (30218)