Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

M62-902 szept. 17. Creative Commons License 30517

"Csorna mindig tele van!"

 

Hát mihez képest. Amikor tényleg tele volt akkor napi bő 15 induló vonatot löktek össze 24 órában / ha jól emlékszem 20 volt a csúcs / esetenként két tartalékkal. Ma már néha az az egy is sok.

 

 

Előzmény: M63 010 (30501)
1047 005-2 szept. 17. Creative Commons License 30516

"Berényi amikor a 10-50 millió forint még pénz volt évi százmilliókat költött a soproni RoLa terminálra."

 

 

Fogadjunk,hogy a Ludas Matyi írta!

Előzmény: trizs77 (30504)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30515

10 éve? Akkor léptünk be. Szomorú, hogy nem forgalomélénkülést hozott, hanem forgalomcsökkenést. Igaz, nem a legjobb helyen van Sopron. Mert Bécs felé 'Shalom a jobb. Olaszország felé lehet például jó. (Villach irányába.)

Előzmény: cs1014 (30513)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30514

Miért? Nem tudta volna elvinni az utána fél-egy órával menő ablakos masinisztája?

Előzmény: cs1014 (30508)
cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30513

Ó, nem csak az RCH.

Amióta egyszerűbb lett a hegyesi ügymenet (bár még azért van hova fejlődnie, mert... na mindegy), bigott gyesevhívő cégek hagytak fel a soproni átmenettel. Vagy úgy a GyC-vel általában. Nem felénk jár már sem a réz, sem a Danubia, se a Tülömsas rettenet, ha talán az egyedüli nagy kivétel, a Gartner nem Sopronban daruzna, nyugodtan becsukhatna a rendező is.

 

Ma már ugye a négy tartalék is erősen hajaz a szociális foglalkoztatóra. 10 éve büntetőzászlóalj volt, ma szanatórium, hosszú várólistával.

Előzmény: czzf50 (30509)
cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30512

“There are lies, damn lies – and statistics.”

Előzmény: trizs77 (30510)
cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30511

Úúúúúúúú, ne olvass több Moldovát!

 

Régebben Hegyeshalom tehermentesítésére egyáltalán nem volt ritka a Záhony-Sopron Oh. kilépő tehervonat.

Ez ma már nem sűrűn fordul elő.

 

Ez úgy hülyeség, ahogy van. Ha egy csöppet is ismernéd a körülményeket, tudnád, hogy a soproni "kerülésnek" elsősorban nem forgalmi okai voltak. Pre 2004. sokszor Hegyes kongott az ürességtől, itt meg moccanni sem lehetett a vonatoktól.

Hiába volt erre km-ben több, időben mégis kevesebb. Az ügyfélkiszolgálásról nem is szólva.

Ahogy egykori legendás elnök-vezérigazgatónk is mondta, a soproni átmenetnek az EU tette be a kaput.

Előzmény: trizs77 (30504)
trizs77 szept. 17. Creative Commons License 30510
czzf50 szept. 17. Creative Commons License 30509

Nem tűntek el, petike, csak átmentek Hegyeshalomba.  Minek vegye bele az RCH a buliba a GySEV-et, amikor ma már házon belül intézheti a vonatot, akár gépcsere nélkül is végig?  

 

Na de a GySEV is kapcsolt és most már szívesen foglalkozik a személyszállítással.

Előzmény: M63 010 (30506)
cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30508

Hanyattesel, de rendre volt olyan, hogy azért mentél gépmenet 106 kilométert, hogy elvigyél pár fuvarlevelet. Általában nem gépmeneti számban...

Előzmény: cs1014 (30507)
cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30507

Ez így eléggé... hogy is mondjam? Igaz is, meg nem is.

Ma ugye egy vállalkozó vasút nem kötődik egyetlen útvonalhoz.

Meglepődnél, mennyi GyC/RBC vonat van, amely nem érint GySEV pályát.

Van teherforgalom bőséggel, csak némileg átstrukturálódott, átrendeződött az egész.

 

Ma már a napi 200 tehervonat is csak nyögvenyelősen jön össze, s ebbe már a 4-6 kocsis "önálló" tehervonatok is beleszámítanak.

 

A játék a vonatszámokkal érdekes, a statisztika csalóka.

Régebben sokkal-sokkal több 5-6 kocsis, meg helyi volt (akkoriban mentünk két pár átállítóssal is naponta Győr-GySEV, és Győr Rendező között, ma már hol vannak ilyenek? volt egy csomó vonat csak azért, hogy a kapacitásproblémával küzdő állomásról elvidd az épp nem sürgőst két faluval arrébb, ilyen se nagyon van már, és még sorolhatnám estig az ilyesféle vonatszámgenerátorokat), illetve ma már minden vasútvállalat igyekszik koppra kiterhelni a vonatait.

Inkább lemondanak egyet, hogy ami viszont megy, az kihasználtan mehessen.

Előzmény: trizs77 (30504)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30506

Elvileg véget ért a válság, akkor hol vannak a vonatok? Na meg a GYSEV azért jobban odafigyel a fuvaroztatókra, mint a MÁV.

 

Előzmény: M63 010 (30505)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30505

Azt, hogy a 4-5 vágányból legalább 3-on mindig áll egy terhes.

 

Előzmény: cs1014 (30503)
trizs77 szept. 17. Creative Commons License 30504

Miért, annyira meggyérült a teherforgalom?

 

------------

 

A GySEV-nél is meggyérült de a MÁV hálózaton nagyon.

 

Ma már a napi 200 tehervonat is csak nyögvenyelősen jön össze, s ebbe már a 4-6 kocsis "önálló" tehervonatok is beleszámítanak.

 

Anno azt mondták ha Sopron bedugul azt Záhony is megérzi.

Ma már nem.

Záhony valamikori évi 17,2 millió tonna átrakó forgalma előbb évi 6 millióra, majd évi 2,9 millióra csökkent, az idén meg még pedáloznak, hogy meglegyen az ez évi 2 millió tonna.

 

Régebben Hegyeshalom tehermentesítésére egyáltalán nem volt ritka a Záhony-Sopron Oh. kilépő tehervonat.

Ez ma már nem sűrűn fordul elő.

 

 

-------------

 

Berényi amikor a 10-50 millió forint még pénz volt évi százmilliókat költött a soproni RoLa terminálra.

Volt is forgalma.

Ma már ?

 

 

cs1014 szept. 17. Creative Commons License 30503

Csorna mindig tele van!

 

Az a 4+1 darab vágány, amit az áruszállítás használ?

Tele? Az mit jelent?

Előzmény: M63 010 (30501)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30502

Miért vegyék ki nagyobb részüket a Volánok? Még a rájuk bízott feladatot sem voltak képesek ellátni. Túlzsúfolt buszokkal még a 90-es évek közepe táján is találkoztam, amikor elöl megvettem a jegyet, de nem tudtam fentmaradni, és a két hátsó ajtó közül alig tudtam eldönteni, hogy hová préselem fel magamat. Akkor inkább a vonat... Csak pont akkor nem jött, és sietnem kellett, mert időre mentem. (Pont 20 éve volt.)

 

Előzmény: M62-902 (30500)
M63 010 szept. 17. Creative Commons License 30501

Miért, annyira meggyérült a teherforgalom? Csorna mindig tele van!

Előzmény: M62-902 (30500)
M62-902 szept. 17. Creative Commons License 30500

"Még a 80-as években cseszte el a GYSEV. Szándékosan lepasszolták az ingázók nagy részét a volánnak."

 

Ebben a szándékosságban azért állambácsi is benne volt legalább annyira mint manapság,ha nem még jobban. Akkoriban is /80-as évek,még a nagy "álom" építgetésének ideje/ ott fent döntötték el ,hogy ki,mit és hogyan szeretne csinálni. Meg ha jól emlékszem a 80-as években kezdték nyomatni a Volán társaságokat,hogy nagyobb arányban vegyék ki részüket a népek szállításából.

 

Lehet ez a GySEV- nek sem jött rosszul,mert több hely maradt a tehervonatoknak. Bár azt nem tudom a 80-as években mennyire volt jelentős a teherforgalom, de a 90-es évek második felében,ill. 2000-es évek elején kifejezetten útban voltak a személyszállító vonatok.Akkoriban szinte "láttuk" egymás zártárcsáit,ill. volt,hogy órákat álltunk Fertőbozon,Kapuváron,Ikrényben,mert Sopron,Csorna,vagy éppen Győr nem tudta fogadni a vonatokat. Mondjuk akkor tényleg jó lett volna egy második vágány, de nem volt, a mostani  gyér teherforgalom mellett szerintem meg már felesleges pénzkidobás. De majd ezt is eldöntik ott fent.

Előzmény: M63 010 (30496)
normaidő szept. 17. Creative Commons License 30499

Kb. 1980 as évek elején volt változás, kevesebb személy helyette több gyors.

 

Lehet ez még a villamosítás előtt 2-3 évvel.

 

Én 1987 ben utaztam először a Gysevvel akkor emlékeim szerint villamosítva volt. Akkoriban igen kevés személy és 3 óránként gyors. Minden évből van menetrendem 1966 tól csak elő kell ásni őket! Amúgy a Sopronból induló 16.40 és 22.40 munkanapi kapuvári vonatokat szerették volna megszüntetni, mert 1988 1 es pótlékban szerepeltek...

Előzmény: M63 010 (30498)
M63 010 szept. 16. Creative Commons License 30498

1989-ben a vonal már villamosított volt, de a vonatok még a régi rendszerben jártak. Az általad emlegetett módosítások szerintem a pótdíj 1991-es (?) eltörlésekor valósultak meg, mert akkortól nem volt értelme várni külön a gyorsra.

 

Előzmény: normaidő (30497)
normaidő szept. 16. Creative Commons License 30497

Gyorsvonatok lettek a személyvonatokból amikor kb. a villamosítás történt. Addig 2-3 gyors volt csak, a többi személy volt.

 

Délután volt 1-1 sebesvonat,aminél a gyorspótjegy felét kellett csak fizetni, nagyjából a mai gyorsvonati megállások egy részén álltak meg.

Előzmény: M63 010 (30496)
M63 010 szept. 16. Creative Commons License 30496

Még a 80-as években cseszte el a GYSEV. Szándékosan lepasszolták az ingázók nagy részét a volánnak. Egyedül az ipartelepen 3 műszakban dolgozók és a 12/24-ben dolgozó vasutasok számítottak, más senki! (A hivatásforgalom tekintetében.) Sopron felé még ők sem! (Ugyebár akkor a havijegy sem volt érvényes a gyorsokra.) Azután később is ez az állapot maradt, többé-kevésbé feljavítva. Utasnövekedést igazából a gyorsvonati pótjegy 1991-es eltörlésekor kezdtek csak elérni. Utána meg szépen lassan nőtt a vonatok száma is.

 

Nézzük csak! A gyorsokat (sebeseket), mivel a pótjegy miatt az ingázók nem használták, ezért nem tüntetem fel.

 

1989/90:

Győrből induló személyek: 6:12* 6:51 11:23 14:55 A16:50 18:32 22:40

*Kapuvárig csak Csornán áll meg.

Ebből 3 vonat a 6:51-es a 12/24-ben dolgozóknak és a 3 műszakosoknak felelt meg, a 11:23-as a Győrbe kórházba, piacra, bevásárlásra, ügyintézni beutazóknak hazafelé. A 14:55-ös és a 22:40-es szintén a műszakosoknak, míg a 18:32-es a 12/24 órásoknak. Kivétel a 16:50-es, ami a hivatalban dolgozóknak jó lehetett volna, de reggel befelé nem volt vonatjuk.

Győr felé: 5:10 6:08 8:23 13:17 21:24 - Ebből a 8:23-as kivételével szintén a 12/24-ben és 3 műszakban dolgozóknak volt csak jó. A 8:23-as meg amint említettem a piacra, bevásárlásra, kórházba, hivatalba ügyintézésre lehetett jó.

 

Sopronból indul: Indulók: 6:40 14:40 A16:40 A22:40

Itt a  műszak, és egy délutáni csúcsidei vonat van csak.

Sopronba érkezik: 5:08 7:33 13:04 720:17

Vigyázat, befelé visszafelé az éjszakai műszakhoz nincs vonat!

Viszont van az iskolásoknak és a 8-ra járóknak! Viszont aki fél öt után végzett, annak szívás volt.

 

Egyáltalán nem volt utasbarát ez a menetrend! Csak közben egyre több cég indított saját buszt, a régiek megrészben  bezártak (ld. kekszgyár), vagy a létszám fogyott el, így elkezdtek más utasokra is figyelni.

 

 

Előzmény: normaidő (30495)
normaidő szept. 16. Creative Commons License 30495

Attól függ, mit nevezünk ütemesnek. Többféle elképzelés létezik.

Kínálati a mostaninál több eljutást, sűrűbb követést tartalmazó menetrendet kellene bevezetni, de ennek infra oldala is van , meg jármű oldala is.

 

A korszerű motorvonatból még mindig kevés lesz, relatíve, a kínálatnöveléshez max órás ütemhez elég a járműállomány, a betétjáratokhoz gyakorlatilag már kevés( 15 és 21 es vonalra is kellenek, meg karbantartásra is ki kell állni min 1-2 nek).

 

A 2011.09.05 től menetrendváltásig alkalmazott menetrendet szerelvény darabszám, többletköltség, meg más oldalról nem látom, mennyi volt a többletköltség, de a hajnali győri 4:48 as indulást kivéve lenne értelme a személyeknek, különösen a gyorsvonati pótjegy bevezetése okán mindenképp. (Én a betétvonatokat Csorna-Győr helyett min Kapuvár-Győr viszonylatban járattam volna, akkor nagyobb esély lett volna a nagyobb kihasználtságra)

 

A reggeli követésnél Győr felé min 30 egyes időszakban pl iskolaidő 20 perces, délután hazafelé 30 perces ütem indokolt. A többi időszakban órás követés indokolt.

Magyarul munkanap kell sűrítés min 30 percre csúcsidőben.

 

Az IC pótjegy miatt nem alternatíva a személy, helyett IC használat.

 

Infra oldalon a Sopron-Fertőboz állomásköz hosszú, bár kiváltani szeretnék egy új nyomvonalon vezetett pályával, nagyobb sebességgel, de a Győr Gysev Nyugati elág-Ikrény közti szakasz is igen nagy, ott fázishatár is van meg többnyire kitérő irányba halad ki a vonat Győrből.

Én pl Ikrény-Győr közé legalább egy szakaszos második vágányt el tudnék képzelni...

Ami még gond: a rövid állomási peronok!

 

Nem tudom, kinek miért nem érdeke, a több vonatot tartalmazó, kínálati menetrend bevezetése a 8 ason, ami a jobb megjegyezhetőség miatt legyen  "ütemes"

 

Este 20.40 után már csak 22.40 kor van értelme közlekedni.

Indulások Győrből: 3:40-12:40 18:40-20:40 óránként és 22:40 és 12:40-18:40 félóránként.

Győrbe érkezés 5:10-9:10 félóránként

9:10-22:10 óránként és 23:50

Kb így.

Ez csak a személy, ami lehetne úgy intergrálva, hogy a gyors, sebes átalakulna, pl óránként lenne belőle IC ami csak az IC állomásain állna meg.

RJ már most se tud minden utast elvinni Győr Budapest között oda belföldi órás IC kell.

Minden második órában Szombathelyről, lenne IC , Sopronból vagy lenne stokk vagy nem....

 

 

 

 

Előzmény: gmarc (30494)
gmarc szept. 16. Creative Commons License 30494

Már rég ütemes menetrendet kellett volna bevezetni a 8-ason is.

Előzmény: normaidő (30492)
M63 010 szept. 16. Creative Commons License 30493

Hülyeség volt a kihúzásuk! Mire az utasok megszokták volna, addigra szépen eltüntették őket. A 21-esen is volt ritkítás, de nem ekkora mértékben!

Előzmény: normaidő (30492)
normaidő szept. 16. Creative Commons License 30492

http://www.mav.hu/mrv/szm3.pdf

 

2011.09.05 től.

 Csúcsidőben Győrből ind.: m11.49 12.40 m13.01 i13.35 m14.05 14.40 m15.10 IC 15.37 m15.52 16.40

 

Győrbe érkezés reggel: 5.06 m5.54 x6.19 7.13 IC 7.22 m 7.36 m 8.22 8.58

 

A kékkel jelölt vonatok már nincsenek meg....

9907 Csorna (ind M 7.15) után csak Enesén állt meg!

Évközbeni váltásnál kevés az utas mintha menetrendváltáskor vezetik be, meg kitartóbbnak kell, lenni...  Utas van, buszoznak rendesen, mivel azok sűrűbben járnak.

Előzmény: M63 010 (30483)
M63 010 szept. 15. Creative Commons License 30491

Ha meg hiányzik, az meg még nagyobb veszteség, mert a Szili+3 Halbi vagy a Flirt ugyanúgy elmegy egy kalauzzal és egy mv-vel, és a phd is ugyanannyi. A villanyáramfogyasztás meg csak elhanyagyagolható mértékben nő, tehát ca. 0.

Előzmény: Aln 663 1189 (30485)
normaidő szept. 15. Creative Commons License 30490

Pinnye, Petőháza, Fertőendréd az Fertőszentmiklós forgalomszabályozóhoz tartozik, C16

 

Csorna önmagát szabályozza.

Kapuvár C46 hozzá tartozik: Rábatamási, Kóny, Enese, Ikrény.

 

Amiket írtam azok is mind távkezelt állomások, a központi KÖFI "vonalirányító" továbbra is Sopronban van.

normaidő szept. 15. Creative Commons License 30489

Távkezelt állomás.

Sopron személy kezeli. Rádión ha fejből úgy rémlik, hogy C37 a csatorna.

Előzmény: -Smiley- (30487)
cs1014 szept. 15. Creative Commons License 30488

Gyeseves volt, magyar.

Előzmény: -Smiley- (30486)