Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32384

halad, biztosan.

csak az a kérdés, hogy:

- átfutja, vagy

- olvassa is, netán

- értelmezi még pluszban?!?

Előzmény: segélyvonókészülék (32383)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32383

Bizbertopikkal hogy haladsz?

Van benne sok érdekes info a GSM-R-ről is.

Előzmény: M63 010 (32379)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32382

A civil cellát ilyen esetben ugyanaz a szolgáltató telepíti, mint a vasútit (az említett példában ez az osztrák A1).

Az persze a vasút, és a távközlési cég megállapodásán múlik, hogy a GSM-R hálózatot a ki birtokolja, tartja fenn, és üzemelteti. Mert ha xy cégtől a vasút csak a szolgáltatást vásárolja, a földi hardware marad a szolgáltató tulajdonában, akkor a saját tornyára azt pakol fel, amit csak akar. Nem mellékesen a vasútnak is használ, ha a vonalai mentén stabil, civil lefedettség van.

Előzmény: 20-as vonal (32378)
20-as vonal Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32381

De, mobiltelefonon történik.Amik a Gsm-r hálózatát használják.Meg mozdonyrádiók,amik szintén a Gsm-r hálózatát használják.Telepített diszpécser terminálok,ezek vagy IP alapon,vagy Gsm-r hálózaton működnek.És igen,lesznek hívószámok is.De ez egy zárt hálózat,roaming csak más vasúttársaság hálózatán lehetséges.

Előzmény: M63 010 (32379)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32380

GSM-R készüléken,a többi olvasást kíván,nem hitet.

Előzmény: M63 010 (32379)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32379

Azt írja a Wki, amint az előbb említettem, hogy a mv-k és a forgalom közötti kapcsolatot biztosítja! Akkor ez nem a mobiltelefonon történik? (ami meg ugyebár civil számú) Akkor hogyan? Mozdonyrádión?

 

Előzmény: segélyvonókészülék (32377)
20-as vonal Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32378

Egyelőre az van,hogy még a falusi wifit sem engedték a GSM-R toronyra,nemhogy másik szolgáltatót.Más kérdés,hogy a logika ezt diktálná.Egyrészt bevétel a vasútnak,másrészt civil lefedettség az utasoknak.

Előzmény: segélyvonókészülék (32377)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32377

Nem.

 

Az egy másik kérdés, hogy ha van épelméjű mobilszolgáltató, akkor a GSM-R (ahol az "R" a vasútit jelöli) tornyára, oszlopára, akármijére odabiggyeszt egy civil antennát is, ha már lúd alapon, minimálberuházással, olcsó civil lefedettségnövelést elérve.

 

Ezért, és nem másért van az, hogy a sógor vasúti alagútjaiban tobzódik a civil telód is térerőben. De ez nem a GSM-R rendszer, azt civil nem használhatja, hanem egy párhuzamos, amit vagy kiépítenek, vagy nem.

 

Azaz, ha lesz egyszer Sm - Vép - Porpác környékén GSM-R, az még nem jelenti feltétlenül azt, hogy a civil lefedettség javulni fog, viszont ki sem zárja, sőt, jó eséllyel a szolgáltató leüti ezt a labdát.

 

De azt gondolni, hogy azért, mert a civil hálózat itt, vagy ott most épp gyenge, és emiatt a GSM-R ugyanott nem fog működni, szóval ez eléggé vépetis gondolatmenet. :)

Előzmény: M63 010 (32376)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32376

Azért nem egészen, mert közös tornyokat sok helyen használnak. Így egy oszlopon több cégnek is lehet berendezése. Amúgy meg lehet, hogy valamit rosszul olvastam, de nekem 4-5 évvel ezelőttről émlik a Vodafone, mint szolgáltató.

 

Na de:

A GSM-R forgalomirányító rendszere kapcsolatot teremt a mozdonyvezetők, a pályán dolgozók és az állomások között. Biztonságosabbá és gördülékenyebbé teszi a vasúti forgalmat. (Wikipedia)

 

Na de a dolgozóknak van céges mobilja, akkor ez annak a jeleit nem továbbítja?

Előzmény: mgabor88 (32375)
mgabor88 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32375

Légy szíves nézz utána ki volt a beruházó, ki a kivitelező és kik lesznek a leendő üzemeltetők illetve mi is ez a GSM-R rendszer egyáltalán. És akkor értelmét veszti az "ugyanannál a szolgáltatónál" mondatrészed és úgy az egész hozzászólás...

Előzmény: M63 010 (32374)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.11 -1 0 32374

Azt hittem, hogy ha már van egy adótorony, akkor az már több funkciót is ellát, ugyanannál a szolgáltatónál, költségtakarékossági okokból. (általában így szokás) Azaz, ha a GSM-R miatt odarakják a tornyot, akkor már a valódi hálózatot is bővíti, mert a mobilnet és a WI-FI terjedése mellett erre valós igény volna. Eddig lehetett kifogás, hogy sokba kerül az az oszlop, de ha már ott van, akkor csak rá kell rakni még pár kütyüt.

 

Előzmény: V43 1359 (32372)
haha 1970 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32373

Segitsetek légyszi megfejteni hogy az miért van,hogy egy kocsi friss vizsgát kap szépen ráteszik a wifi jelet és a kocsiban még sincs Wifi! Ez nem egyedi eset!!

V43 1359 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32372

" Ha a normál mobilhálózathoz nincsen, akkor a saját GSM-r rendszerükhöz sem lesz. "

 

Az egy percig se zavarjon, hogy a GSM-R halozat nem a közcelu halozatot hasznalja, hanem sajat adotornyokat...

Előzmény: M63 010 (32370)
20-as vonal Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32371

Hűha!!

Előzmény: M63 010 (32370)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 32370

Nincs lefedettség. Ha a normál mobilhálózathoz nincsen, akkor a saját GSM-r rendszerükhöz sem lesz. :(

Előzmény: 20-as vonal (32369)
20-as vonal Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32369

Szerintem te kevered a szezont a fazonnal. 

Előzmény: M63 010 (32368)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32368

Jó lenne a 20-asra is menni, mert Vép és Porpác között hatalmas fekete lyuk tátong. :(

Előzmény: HO rajongó2 (32367)
HO rajongó2 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32367

Igen. A lefedettséget mérték.

Előzmény: M63 010 (32365)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32366

Persze elsősorban a GSM-R rendszerre gondolok.

 

Előzmény: M63 010 (32365)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32365

Azt mérték, hogy a vonatokból mennyire fogható a mobilok jele?

Előzmény: HO rajongó2 (32364)
HO rajongó2 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32364

GSM tornyokat mérték.

Előzmény: M63 010 (32362)
GumiApo Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32363
M63 010 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32362

Nem a mozdonyon ültem, mire észbekaptam már el is húzott. Amúgy meg odaírtam egy kérdőjelet. Milyen vonat volt ez?

 

Előzmény: 71fszt (32361)
71fszt Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32361

Ha tényleg szembejött veled, akkor azért nem láttad a Szili festését normálisan (zőőőőőőd volt az) :-P

Előzmény: M63 010 (32353)
GumiApo Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32360
M63 010 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32359

Én egyszer futottam bele ilyenbe, de az Sopronból induló vonat volt, és az utolsó 10-15 percig inkább a váróteremben voltunk, szerencsére. Ugyanis a haverom mozgássérült, és jó nagy szívás lett volna vele mászkálni.

Előzmény: segélyvonókészülék (32358)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32358
Előzmény: M63 010 (32357)
M63 010 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32357

Nem értem, hogy miért kell folyton variálni? Mi az oka annak, hogy más állomásokon nagyjából tudják tartani a rendet, itt meg mindig kavarnak??? Na meg akkor miért nem használják a hangosbemondót??? Ha üres a vágány, akkor miért nem oda megy a vonat? Ha meg nem üres, az meg a ritkább eset (nem onnan indulónál), mert akkor gyanús lesz, hogy oda nem érkezhet!

Előzmény: segélyvonókészülék (32356)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32356

Ez sajnos qrva gyakran előfordul. Csak általában valaki időben észreveszi, és nem hagyják ott a jónépet, vagy legalábbis nem a nagyobbik részét.

 

Már nem feltétlenül az 5-7. a standard nemzetközi peron, vannak nemzetközi vonatok, amik rendszerint a 2-3-ra/ról jönnek-mennek.

Előzmény: Aln 663 1189 (32354)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32355

Már nyáron is többször előfordult, hogy a vonat a kiírt helyett másik vágányról indult. Pl. 3.-ra volt kiírva, de a 7.-en állt. Vártuk, hogy mikor jön a vonatunk, egyszer csak az indulás előtt 2-3 perccel megváltoztatták a kiírást, csak erről elfelejtették értesíteni a népet. Szerencse, hogy figyeltünk. De volt olyan, hogy ugyanez fordítva volt, és a mozdonyvezető - szerencsére magyar volt - szólt a toronynak, hogy figyeljenek már oda.

Előzmény: Aln 663 1189 (32354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!