Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Dtomesz 2014.11.10 Creative Commons License 30727

Te is tudod...

Igen, de te is tudod, hogy a felüljárót akkor is megépítik, ha a vasúti projektből semmi sem lesz... és ezen akaratukat kellő hangsúllyal képviselték is a projekt üléseken.

Előzmény: alexejevics (30726)
alexejevics 2014.11.10 Creative Commons License 30726

Te is tudod, hogy ez nem igaz. Nyugodtan átterveztethetné a város a felüljárót, csak akarni kéne. De Győrben mindig is az autós volt az első, az ő fejlesztéseik soha egyetlen percet sem késhettek, és soha egyetlen fejlesztés se volt elég.

Előzmény: Dtomesz (30725)
Dtomesz 2014.11.10 Creative Commons License 30725

...Most Szabadhegy elé terveznek egy deltát,egyik ága a győri körvasút,másik ága meg a 10-es vonal átkötése lenne a gysev pu felé,így irányváltás nélkül járhatnának a vonatok.A győri önkormányzat ki is írta a tervezésre a tendert...

 

...Nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem merciket, hanem ladákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak... kb. ennyire felel meg a valóságnak az általad leírtak...

Tegyük tisztába:

  1. nem lesz szabadhegyi delta. Azért, mert a 82-s út új bevezető szakasza egy felüljárón keresztezi a 10-s vonalat. E felüljáróra érvényes engedályezett tervezet van, ami lehetetlenné teszi a delta szabadhegyi állomás-gysev összeköttetést.
  2. Az előző eu-s pénzügyi időszakban pályázott pénzből (KöZOP) a győri önkormányzat készíttetett egy megvalósíthatósági tanulmányt (amit a FŐMTERV 2014 elejére el is készített) a győri elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésére. E tanulmányban a variációk között szerepel ugyan a szabadhegyi delta (ez lenne egyébként a tökéletes), de a már meglevő (1. pontban leírt felüljáró) tervezet miatt a projekt költsége az egekbe szökne. (pontosabban a felüljáró áttervezése, a projekt költségvetésének közúti részarányát annyira megnövelné, hogy azt már az eu nem támogatná)
  3. Így a felüljáró (pontosabban a 82-s főút új, bevezető szakasza) e projektől függetlenül, ha más pénz nem áll rendelkezésre, akkor a város saját erős beruházásként megépíti.
  4. Az eus elővárosi projektet továbbvitelét is szorgalmazza Győr, olyan képpen, hogy a 10 vonal és a Gysev kihúzó csak Pápa felé legyen összekötve (ez is több, mint a semmi...) Ha minden igaz, akkor a NIF is a projekt mögé áll, így (azt hiszem 90%-s támogatottságú) MÁV-s beruházás keretében még esély is van a megvalósításra.

Nagyjából ennyi az ügy (ebben a projektben még kérdéses a 10-s vonal villamosítása, mert, ha azt a MÁV saját berkein belül megcsinálja, akkor ez ennyivel "olcsóbb" lenne, így növekedhetne az esély a megvalósításra)

 

Előzmény: 20-as vonal (30724)
20-as vonal 2014.11.10 Creative Commons License 30724

Pedig volt róla szó,hogy a Szabadhegyi deltán át járnának az IC-k,csak hamar elvetették, mondván hogy nem érinti a nagyállomást.Most Szabadhegy elé terveznek egy deltát,egyik ága a győri körvasút,másik ága meg a 10-es vonal átkötése lenne a gysev pu felé,így irányváltás nélkül járhatnának a vonatok.A győri önkormányzat ki is írta a tervezésre a tendert.

Előzmény: M63 010 (30719)
cs1014 2014.11.10 Creative Commons License 30723

Nagycenk kvázi helyijárat. Ha nem az állomáson van dolga az embernek, a busszalmegy, mert ekkora távon nem száll át. Szvsz Lövő is beletartozhat ebbe, ráadásul ott nincs hova még egy megállót tenni.

Tegyük hozzá, hogy a soproni helyi közlekedés is elég botrányos, minden út Jerevánba vezet. Jeró-központ - Lőverek, mintha más nem is létezne...

Előzmény: M63 010 (30721)
cs1014 2014.11.10 Creative Commons License 30722

A pinzgauin kívül hol? Az sem mostanában volt.

Ott is azért, mert kiiktatták a GPS-t.

Az utóbbi kettő csúnya baleset épphogy fővonalon történt.

Előzmény: M63 010 (30720)
M63 010 2014.11.10 Creative Commons License 30721

Sopron és Lövő között a rengeteg buszról nem tudja a GYSEV átcsábítani az utasokat. Talán, ha Lövőn lenne még egy megállóhely, akkor többen választanák a vonatot. Nagycenken meg a falun két főút is átvezet, míg az állomás a szélén van.

Ezért nem tud ott a GYSEV labdába rúgni.

Előzmény: normaidő (30712)
M63 010 2014.11.10 Creative Commons License 30720

Osztrák mellékvonalakon van sok helyen rádiós forgalomirányítás. Volt is már belőle több halálos baleset is.

Előzmény: cs1014 (30710)
M63 010 2014.11.10 Creative Commons License 30719

Ezt tudom én is, ezért nem tartom szerencsés ötletnek. A másik, elbontott, Győrbe bevezető nyomvonalra meg nemrég épült LIDL.

Előzmény: názmin (30711)
Aln 663 1189 2014.11.09 Creative Commons License 30718

Hát ugye nálunk a korrupció... :-)

Előzmény: normaidő (30717)
normaidő 2014.11.09 Creative Commons License 30717
Részben.
Nem minden szakasz kihasznált.
Teljes körű felmérésre időm nincs, de a szinvonalemelés kellett, de az se járható út, hogy a Gysev újjít fel csak a Máv meg nem.
15-21 vonalak sokkal kedvezőbb ár/ érték arányon lettek felújjítva mint más szakaszok vagy a Máv vonalak. Túl vannak árazva a felújjítások pl Osztrákok olcsóbban újjítottak fel hegyi vonalakat, mint mi síkvidéken...
Előzmény: Lovrin (30714)
Lovrin 2014.11.09 Creative Commons License 30716

Nem a MÁV utasszámairól vólt szó, ahol az elővárosi szektor nyögvenyelős emelkedését a regionális szektor leépítésével mérséklik.

Egyedül a 15-ös vonal önmagához mért teljesítményéről.

Előzmény: trizs77 (30715)
trizs77 2014.11.09 Creative Commons License 30715

Az utasok száma (kis túlzással) konstans.

 

Átterelődik a fővárosi elővárosba, vagy egy felújított + új járművekkel ellátott szakaszra, de országos szinten, évekre visszanézve, többé-kevésbé ugyanannyi.

 

 

Lovrin 2014.11.09 Creative Commons License 30714

Nem lehet hogy csak a megnövelt járatszám miatt látszik kevesebbnek a több utas?

Előzmény: normaidő (30712)
cs1014 2014.11.09 Creative Commons License 30713

Pedig átvétel után utasszámrobbanás volt a 15-ösön. Az egomival egy szinten mérhető.

Előzmény: normaidő (30712)
normaidő 2014.11.09 Creative Commons License 30712
11 esen egy helyen van alakjelző Pannonhalma téglagyár ipvk nál.
Fényjelzős végig Tarjánpusztán van egyedül csapórudas teljes sorompó.
15 megcsinálták, de több utas nem lett, anno 1988 ban is utaztam , meg amióta átvette a Gysev, de a buszok még mindig rákonkurálnak erősen...
Előzmény: M63 010 (30708)
názmin 2014.11.09 Creative Commons License 30711

A tizes vonal villamositásának egy szépség hibája van ha meg is csinálnák akkor is kb plussz 10 perc amig Györben átjár a gép az egyik végéröl a másikra!Tudom mehetne Szabadhegy után a deltán de annak meg nem sok értelme lenne mert valljuk be öszintén sz utasok egy jelentös része Győrböl illetve Győrig utazik!

Előzmény: M63 010 (30709)
cs1014 2014.11.09 Creative Commons License 30710

Rádióval?

Hol, mit, mikor?

Előzmény: M63 010 (30708)
M63 010 2014.11.09 Creative Commons License 30709

Amúgy a zavarérzékenység kezelésére nem árt, ha minden vonal mellett van egy másik többé-kevésbé párhuzamos. A sűrűn beépített Közép- és Nyugat-Európában ezt elég összekötővonalakkal, deltavágányokkal megoldani, és nem kell drága pénzért párhuzamos infrastruktúrát építeni. Csak esetenként mellékvonalakat felturbózni. (Ld. pl. 155)

 

Példák:

1-10-25/1-16-17-25 illetve 1-10-25-17-30/1-16-17-30 (Rajka-Gyékényes)

80a-80-100/100a-100 (Budapest-Záhony)

150/140/155/150 (Budapest-Kelebia)

30a-30/40a-40-41 (Budapest-Gyékényes)

155-140-82-80-100/155-140-100 (Kelebia-Záhony)

 

Amúgy azt se feledjük, hogy ha a 10-essel kezdtek volna, akkor lehet, hogy a 16-os sohasem kapott volna drótot, mert akkor az IC-k esetleg a 10-esre kerültek volna, így kevés lett volna ott a fontos vonat.

 

 

Előzmény: M63 010 (30708)
M63 010 2014.11.09 Creative Commons License 30708

Eléggé jó állapotban van, pár szakaszt leszámítva. Főleg Cell és Pápa között van több döcögős rész. A többi nagyjából oké.

Szépek az alakjelzők és az integető bakterok, de ez a XIX. század, és nem a XXI.

A 15-ösön is szép volt sok alakjelző és tekerős sorompó, úgy tűnt, hogy az 1865-ös építése óta nem sok mindenhez nyúltak hozzá. De mégiscsak jobb így 120-as tempóval a 60-80-as helyett. Nosztalgiázni ott a 11-es. De azért az sem annyira szerencsés. Volt már ott jó tíz éve egy halálos baleset, ami csak a XIX. század színvonalán üzemelő bizber (vagy annak hiánya) miatt következhetett be.

Bár sógorék megcsinálták ezt XX. századi módon (rádióval) és két halálos balesetük is volt forgalomirányítási hibából. :(

Előzmény: normaidő (30705)
M63 010 2014.11.09 Creative Commons License 30707

Egy része átkerült, de a többi még tartja magát. Jártam bent nemrégen, vannak még bent páran. Bár maga az épület hatalmas, mert 3 emelet, és van egy rejtett szárnya is, ami csak az udvarról látszik. Egyszerűen nem tudom, hogy mennyi iroda üres, és mennyi aktatologató van még ott. Bár túl sok nem lehet, mert rokonom is dolgozott ott, és szépen leépült körülötte a 90-es években az adott osztály. A közel tucatnyi közvetlen munkatársnak kevesebb, mint a fele maradt. (abban a részlegben)

 

Azért érdekes, hogy a nagy leépítések ellenére nem látni cégtáblákon, hogy túl sok külsős cégnek ki lenne adva az épület. Bár lehet, hogy a hátsó szárnyban akad ilyen.

Előzmény: normaidő (30706)
normaidő 2014.11.08 Creative Commons License 30706

Mi lesz a "Szombathelyi Igazgatóság" sorsa?

átköltöznek Kis Czellbe?

Előzmény: M63 010 (30699)
normaidő 2014.11.08 Creative Commons License 30705

10 esre befizetnék, hogy a felett mikor lesz drót...

 

Mindig beszélnek róla, de semmi előrelépés.

Amúgy meg konkurense a Gysev nek, ez a vonal...

 

Nekem dízellel is tetszett, meg a igazi ritkaságszámba menő alakjelzőkkel egyre kevesebb vonalon lehet már találkozni.

 

10  esen a 2013-as árvízkor, meg a 16 os Bz-s balesete miatt volt terelés, igen jól bírta, ment arra még terelt Ic is Celldömölkön megállva...

 

Előzmény: M63 010 (30702)
20-as vonal 2014.11.08 Creative Commons License 30704

Értettem,amit írtál,én iróniának szántam.Amúgy azt már lehet tudni,hogy mi lesz a sm-i gépészet sorsa ha villamosodik a 16,17 vonal?

Előzmény: M63 010 (30702)
Lovrin 2014.11.08 Creative Commons License 30703

Ennyire kár előreszaladni, főleg amíg a 29-es villamosítása tervben sincs.

Előzmény: M63 010 (30702)
M63 010 2014.11.08 Creative Commons License 30702

Nem a 10-es lesz dízelsziget, hanem a 10-es villamosítása után, ha a 29-es is villamosodna, akkor a 26-os lenne ilyen sziget.

Előzmény: 20-as vonal (30701)
20-as vonal 2014.11.08 Creative Commons License 30701

Ne is rémisztgess,talán a 10-es azért nem villamosodik,mert dízelszigetnek szánják??Volt már ilyen csak akkor 424-esek voltak...

Előzmény: M63 010 (30700)
M63 010 2014.11.08 Creative Commons License 30700

Viszont a következő ciklusban 2020 után az Ukk-Keszthely szakaszon sem ártana kihúzni a drótot. Mert ha a 10-es egyszer villamosodik, és a 29-es is talán, akkor megint keletkezik egy dízelsziget. A forgalom nem indokolja a villamosítást, de a forgalomszervezés igen!

Előzmény: M63 010 (30699)
M63 010 2014.11.08 Creative Commons License 30699

Forgalomszervezési szempontból ezt fontos lenne villamosítani. Ugyanis az, hogy Szombathely és Iván, valamint Kanisza és Gyékényes között van villany, míg a köztes szakaszon nincs, az eléggé gazdaságtalanná teszi  az üzemet. Mivel Zegen már megszűnt a fűtőház, ezért Kanizsáról vagy Szombathelyről kell odaküldeni a Csörgőt vagy a Szergejt, de mindkét helyen kihalásra vannak ítélve. Ugyanis ha a 16 villamosodik, akkor már nem lesz értelme Szombathelyen dízelmozdonyokat állomásítani. Na de Kanizsára is igaz részben igaz ez, mert a 30-as villany, a 41-es villany, a 60-ason a szombathelyi vagy pécsi Csörgők járnak a gyorsokkal, a lassúak meg gondolom Bzmotok. Terhes meg nem tudom, mennyi jár Barcs és Gyékényes között, de max. napi egy párra, vagy kevesebbre tippelnék.

Így megspórolható egy csomó rezsimenet.

Előzmény: Lovrin (30696)
20-as vonal 2014.11.08 Creative Commons License 30698

Mávos projektlista,2014 2020.Mit keresne benne a gysev projektje?

Előzmény: Sabee Gigant (30695)