Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.23 0 1 34018

Komám, te egyik szavaddal cáfolod a másikat, mondaton belül.

Na, jó éjszakát, én is mennék aludni, ha tehetném, de legalább egy kávét megspórolrál nekem. Köszi!

Előzmény: 20-as vonal (34017)
20-as vonal Creative Commons License 2017.01.23 0 1 34017

Az uniós pénzek odaitélésének egyik feltétele az állam támogatása. Vagyis ahogy írtam, a tulajdonosi akarat. Ezeket a pénzeket valahonnan el kellett venni. Maga Dávid Ilona mondta egy riportban, hogy elhatározták, hogy egy régiót rendbe tesznek.Igy a gysev minden támogatást megkapott. A 8-as vonal is sorra kerül, ne aggódj. Amúgy én szeretném, ha a 10-es, vagy 20-as vonal olyan lenne, mint most a 8-as.Na ennyit a mézesbödönről.A többivel még egyet is értenék, de egyes fórumtársak úgy beszélnek a gysevről, mintha legalábbis ők találták volna fel a vasutat. Ez nálam kiveri a biztosítékot. További szép estét! 

Előzmény: segélyvonókészülék (34013)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34016

Értem :-( Érdekes színfolt volt ebbe a pár hétben a Ludmilla és a motorkocsi a tízesen. 

Előzmény: M62-902 (34015)
M62-902 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34015

Igen erről én is hallottam, állítólag cserébe a pécsi Szentivánig menne villanygéppel. Gondolom a km elszámolás miatt megy a varia. Majd meglátjuk, mert én is csak pletyka szinten hallottam ezt.

Előzmény: Aln 663 1189 (34014)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34014

Akkor holnap várhatóan ő menne? Olyan hírek terjednek, hogy februártól Csörgő váltaná.

Előzmény: M62-902 (34012)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34013

Nem erről volt szó!

Arról, hogy ki fér oda az állami mézesbödönhöz, és milyen mértékben. És ebből a máv még arányaiban is hatalmasat szakít, persze legkevésbé sem az üzemeltetésre, ahogy ez látszik.

 

Jelenlegi helyzetében a gyesev kb. úgy van a mávval, mint a príma a cba-val.

Ugyanaz az tulaj, ugyanaz a f.s, csak más a márkanév. A márkanév is vagy marad, vagy sem.

 

Utálhatod te zsigerből a gyesevet, szíved joga, de már semmi okod sárgulni. Azok az idők elmúltak, amikor az még egy külön világ volt.

Mondhatod, hogy azért nem jut a metropolisz Celldömölkre Maglev, mert a gyesevnek adja közös anyátok a pénzt, csakhogy ez egyszerűen nem igaz.

A gyesev túlnyomórészt eu finanszírozásból újít fel, mert láthatólag amire nem sikerül eu forrást találni, az úgymaradt 30 éve (lásd a nyolcas vonalat, a gyesev sajátját).

Továbbá a gyesevre is elért az a mávos fixa idea, hogy a dolgokat elég egyszer megvenni, azok aztán majd 30 évig abban az állapotban maradnak, ahogy érkeztek. Szóval nem tűnik fel, hogy a flört nem egy kőgolyó, ami esetleg 300 év múlva elkopik, de addig nem igényel törődést (lefordítva: lóf@sz se jut fenntartásra).

Másrészt az összes ultraortodox szombathelyi mávos most gyesev hacukában feszít, új levélpapírt, meg névjegyet csináltatott, és azt gondolta, elhozta a megváltást a magyar vasút eddig tévelygő sarkába.

 

Vannak szerencsés körülmények, és földrajzi adottságok, amik a nyugati régió vasútját a többi feletti színvonalon tarthatják, ha, és amennyiben, de ez már rég nem azon múlik, hogy most miféle cégkonfigurációban üzemelteti őket a tulaj (és itt hívnám fel a figyelmed arra, hogy a gyesev szőröstől-bőröstől is 65,6%-ban többségi magyar állami tulajdonú cég, pláne ha csak a magyar üzletágát nézzük!).

Előzmény: 20-as vonal (34010)
M62-902 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34012

Ma már úgy tudom hadrendbe állt. Délután 16 óra magasságában a szombathelyi itatónál láttam,most este a mozdonyhelyzetben meg már benne volt a vonatszámaival együtt.

Előzmény: Aln 663 1189 (34011)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34011

Akkor már nem lesz Ludmilla a 10-es vonalon? 

20-as vonal Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34010

Melyik szűnne meg előbb? Az államvasútak, vagy ez a kis nyugati terepasztal? 

Előzmény: segélyvonókészülék (34009)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34009

Nem úgy a MÁV! :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :) 

Jaj!

 

 

Előzmény: 20-as vonal (34006)
20-as vonal Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34008

Nektek szerencse,nekünk azért annyira nem.

Előzmény: haha 1970 (34007)
haha 1970 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34007

Szerencsére a pénzcsaphoz van kulcsa a Gysevnek!:)

Előzmény: 20-as vonal (34006)
20-as vonal Creative Commons License 2017.01.23 0 1 34006

Ha nem lenne tulajdonosi akarat,a gysev már sehol sem lenne.

Előzmény: segélyvonókészülék (34005)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.23 0 0 34005

Pont ő mondta (már évekkel az esemény előtt), hogy az EU csatlakozással a "klasszikus" szerepnek annyi, vagy kitalálnak valamit, vagy roló.

Szóval az identitás megtartása és a terjeszkedés, plusz még a forrásokhoz ilyen-olyan módon történő hozzáférés azért elég nagy ügy, pláne így egyben.

Nyilván, aki utat nyit a pénz felé, az akar is valamit cserébe.

 

Hát, ez lett.

 

Hogy még mi jön, na, arra lehet fogadásokat kötni!

Előzmény: rm40 (34003)
HBweb hu Creative Commons License 2017.01.23 0 1 34004

Kéremszépen, olyat már bézé is csinált:

 

http://hbweb.hu/fg/fg020331/html/kep36.htm

Előzmény: Aln 663 1189 (33999)
rm40 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 34003

Ne felejtsük el, hogy az aranykort megalapozó történelmi-gazdasági szituáció, a "(nem is olyan) kiskapu a vasfüggönyön", meg a "fordítókorong kelet és nyugat között" szlogenek fémjelezte szerepkör a rendszerváltással erősen meggyöngült és az uniós csatlakozás az utolsó szöget is beverte ennek a koncepciónak a koporsójába. A GySEV pedig anno ettől volt fontos és ez adta a gazdasági alapját. Ezért a "régit" szerintem Berényi sem tudta volna továbbfolytatni.

Előzmény: M62-902 (34001)
M62-902 Creative Commons License 2017.01.22 0 2 34002

Nagyszerű. Miért akarsz nekünk rosszat? :-))

Meglátja valamelyik "szakértő", aztán beindulnak az "agyak".

Szerinted a mieinkel ezt meddig lehetne csinálni? Némelyik jármű önmagát is alig bírja el.

Előzmény: segélyvonókészülék (34000)
M62-902 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 34001

Ez igaz. Alapvetően számomra inkább az a bosszantó, hogy amit a 70-es-80-as-90-es években az elődök felépítettek,abból mára szinte semmi sem maradt. Ja, de a személyszállítás. Az is egy szál köldökzsinóron lóg.

Előzmény: rm40 (33996)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.22 0 0 34000

 

Előzmény: Aln 663 1189 (33999)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33999

Németeknél bizonyította, hogy eltud húzni három IC kocsit a rezsóval, 50km/h-val* 13 kilométeren naponta többször, akkor itt is megoldja. Ugyanott 3-4 teherkocsi sem akadály. 

Előzmény: haha 1970 (33981)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33998

Nem volt a nagyok között, persze, egy Déli Vasúthoz azért ne mérjük!

 

Csak 1935-től járhattak a gyorsmotorkocsik 90 km/h-val.

 

Erre azért sok mai MÁV fővonal is befizetne szívesen. :)

Hány olyan vasútvonalunk van, ahol ma is örülünk a 80km/h-nak (akár pl. csak a 29-est nézve)!

Előzmény: rm40 (33996)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33997

Pont a dácsiához nem hasonló. :)

 

A sorhatos Mercedes licenc gyalázás 331kW, a nagyobbik meg a'sszem 700 (M47-2000), ill. 514 talán (M47-1000).

A 90°-os hengerszögű padlóalatti V12-es, valódi Mercedes kimenő teljesítménye 419kW, ami jó közelítéssel megfelel a DVM-2 440kW névleges teljesítményű eredeti fődízeljének. A remot zöld 44-esek fődinamón jó esetben 370kW körül tudnak.

Előzmény: M63 010 (33995)
rm40 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 33996

> Több, mint 100 év.

 

Magunk közt szólva a GySEV a II. világháború előtt meglehetősen jelentéktelen vasúttársaság volt, anyagilag meglehetősen szegényen eleresztve. Járműállománya - bár példásan karbantartott - de (leszámítva a motorosjárműveket) igencsak elavult volt; az I. világháború után a BBÖ elavult, selejtezésre kijelölt mozdonyaival frissítette állományát, négytengelyes, pláne vasvázas személykocsikról pedig csak álmodni lehetett. A "fővonalon" a maximális sebesség az 1920-as években Sopron-Győr között 60 km/h, Sopron-Ebenfurt között 55 km/h volt, a sínautóbuszok utóbb 70 km/h-val is közlekedhettek. Csak 1935-től járhattak a gyorsmotorkocsik 90 km/h-val.

Előzmény: segélyvonókészülék (33991)
M63 010 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33995

Ha azt nézzük, hogy a teljesítménye hasonló egy Daciahoz, ami tolatómozdony, akkor ebben semmi rendkívüli nincsen.

Előzmény: haha 1970 (33981)
rm40 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 33994

> Az egyik "y" nem elírás miatt kicsi.

 

Szerintem pont fordítva kellett volna.

Előzmény: semmeringbahn1 (33988)
haha 1970 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33993

A január 02.-ai tolásos balesetre gondoltam! 

Előzmény: Tastam (33992)
Tastam Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33992

 Cegléden mi volt?

Előzmény: haha 1970 (33987)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33991

Több, mint 100 év.

És amire két világháború, és Trianon sem volt képes, azt itt pikk-pakk, ünneplő tömeg, és tapsvihar közepette elinzézték.

 

Más kérdés, hogy az eu csatlakozás után volt-e más lehetőség, mint előre futni, ebbe az irányba.

Előzmény: M62-902 (33990)
M62-902 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33990

"Csak én érzem úgy, hogy...."

 

 Végül is csak idő kérdése volt. Szép időszak volt,de sajnos elmúlt.

 

 

"a MÁV Ortodoxia Dunántúli Központja kebelezte be a soproni vasúttársaságot, és nem fordítva?"

 

Pedig korábban jó párszor kaptunk szemrehányást itt is,hogy szegény kényszerből hozzánk jött MÁV -os dolgozókat lenézzük, elnyomjuk...stb.

Aztán tessék....

Előzmény: segélyvonókészülék (33986)
haha 1970 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 33989

Én mondjuk úgy hallottam hogy "Máv Soproni illetve Szombathelyi Területi Igazgatóság", végül is a lényeg ugyanaz!

Előzmény: semmeringbahn1 (33988)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!