Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

cs1014 2014.05.09 10:50:56 © 30210

Senki sem állt meg! Ha megáll, és úgy indul el, akkor mi van? Akkor is áthalad, ha nem intik le!

Szerencsétlen kolléga az agóniában azt hajtogatta, hogy nem intett le, nem intett le!

 

A Spanyolország - Norvégia EB meccs hajrája ment éppen a tévében. Ennyi. Sajnos.

Előzmény: gmarc (30208)
cs1014 2014.05.09 10:45:16 © 30209

OFF

hogy Pannonhalmán arról akarta értesíteni a vonatot, hogy nem fog áthaladni

 

Erről legutoljára Tarjánpusztán tudták volna értesíteni írásban, vagy élőszóban.

Pannonhalmán az idézett pontok alapján értesül a masiniszta arról, hogy

- egyrészt nem hatalmazták fel az áthaladásra, illetve az áthaladás feltételei nem teljesülnek,

- másrészt rendkívüli módon megállítják.

 

Az utasítás egy dolog, a kialakult gyakorlat meg egy másik, fűszerezve a helyi "jellegzetességekkel", de ezeket az adott topikokban már rég kirecéztük, részletekbe menően.

Azt azért még hozzátenném, hogy a hivatalos rekonstrukció, és a környék, ill. szokások ismeretének tükrében reálisan vélelmezhető eseménysor köszönő viszonyban sincsenek egymással. Két ember tudta pontosan, mi történt, az egyikük meghalt, a másikuk védte a bőrét, azt mondta, amit a saját érdeklében mondania kellett. Ja, persze, találtak aztán "tanút" is, szolgálaton kívüli fszt-t. Védte a kollégáját, nincs is ezzel baj, csak... és innét már se én, se más nem tudja bebizonyítani, hogy mi történt, és azt ki, hogyan látta.

Előzmény: gmarc (30206)
gmarc 2014.05.09 10:40:26 Creative Commons License 30208

Igen, ezaz, köszönöm. Azzal, hogy a fentől jövő teher nem állt meg a jelző előtt és így adott hangjelzést, elindított egy eseménysort, amiben hibát hibára halmoztak, és bekövetkezett a baleset.

Előzmény: cs1014 (30207)
cs1014 2014.05.09 10:36:15 © 30207

F.2.

Menetrend szerint áthaladó vonatok mozdonyvezetőjének felhatalmazása

15.17.9. Forgalmi szolgálattevővel rendelkező
szolgálati helyeken, ahol egyéni kijárati jelző
nincs, a menetrend szerint áthaladó vonatok
mozdonyvezetőit a főjelzők szabályszerű kezelése
után vonatindító jelzőeszközzel adott Felhívás az indításra jelzéssel
kell felhatalmazni. A jelzést olyan időben kell adni, hogy a mozdonyvezető
ne kényszerüljön a vonat sebességét csökkenteni vagy a vonatot megállítani.

A jelzést folyamatosan és addig kell adni, amíg a vonat első járműve a
felhatalmazást adó dolgozó előtt el nem halad.

 

Menetrend szerint áthaladó vonatok megállítása a szolgálati helyeken

15.18.7. Menetrend szerint áthaladó vonatot a
szolgálati helyeken minden esetben meg kell állítani,
ha a vonat továbbhaladásának feltételei
nincsenek meg, illetve a továbbhaladást rendkívüli
események vagy más körülmények akadályozzák.
Ha a szolgálati helyen külön előjelzővel rendelkező kijárati jelző, vagy
pedig a kijárati jelzőre előjelzést is adó bejárati jelző van, akkor a kijárati
jelzőt nem kell kezelni, a vonatot a kijárati jelző továbbhaladást tiltó jelzésével
kell megállítani.
Ha nincsenek meg az előző bekezdésben felsorolt feltételek, akkor a vonat
személyzetét a rendkívüli megállásról értesíteni kell. Ha a vonat személyzetét
a rendkívüli megállásról nem lehetett értesíteni (15.16.2.1.p.),
akkor a vonatot a bejárati jelzővel meg kell állítani, és a jelzőt csak akkor
szabad továbbhaladást engedélyező állásba állítani, ha a vonat már megállt
és a mozdonyvezető a Vonat állt meg a bejárati jelző előtt jelzést adott. A
behaladó vonat felé a forgalmi szolgálattevő kézi jelzőeszközzel Lassan-,
majd Megállj! jelzést köteles adni. Megállás után a mozdonyvezetőt értesíteni
kell a kialakult helyzetről és a továbbhaladás előrelátható idejéről
(12.3.p.1.alpont).

Előzmény: gmarc (30206)
gmarc 2014.05.09 10:23:35 Creative Commons License 30206

Arra emlékszem hogy Pannonhalmán arról akarta értesíteni a vonatot, hogy nem fog áthaladni, de most nincs előttem az irat, nem tudom ez írásbelivel ment-e volna, vagy élőszóval.

Előzmény: Bárdos Imre (30196)
M63 010 2014.05.09 10:22:32 © 30205

Kösz! :))) Kijárati jelzőre gondoltam! Azaz mi a szabály, ha nincs kijárati jelző! Nincs előírva kötelező megállás, ha azt az esetet leszámítva, ha szolgálattevő mehet jelzést ad a tárcsával?

 

Más kérdés, hogy a mv-nek is úgy kellene mennie, hogy szükség esetén meg tudjon állni!

Előzmény: GARFIELD (30202)
gmarc 2014.05.09 10:18:25 Creative Commons License 30204

Köszi, nem volt előttem a dolgozatom (majd' 10 éve írtam, ott természetesen pontosan szerepelnek a tények, a MÁV eredeti iratanyagát és az ítéletet felhasználva írtam.)

Előzmény: Bárdos Imre (30196)
GARFIELD 2014.05.09 08:49:26 © 30203

"ott "szimpla" emberi mulasztás. Benne van a pakliban."

Hát ezzel picit vitatkoznék. Persze benne van, de nézd meg a váci vonalat. Ott túl sűrűn van benne. Ami nem lehetne. 

Csak a repülésből tudok kiindulni, ott a légiforgalmi irányítónak nincs tévedési joga. Nagyritkán persze ott is előfordul (lásd Swiss made felett az orosz IL76-os és a cargo 727-es randija. Éjjel, amikor összesen ez a két gép volt a levegőben. Ezt is sikerült összecsattintani)

Valahol a képzetlenség, a nemtörődömség, a nekem így is szabad esete... Van egy ismerősöm, aki már olyan nagy repülős volt, hogy nem kellett végigolvasni a cheklist-et. Vissza is fordultak Moszkva felé menet, mert nem sok levegő maradt a 737-esen... Pedig csak egy kapcsoló állt rossz helyen.

 

Ha a "profi" téved, akkor abból nagyon sok embernek lehet nagyon súlyos baja..... és ezt mindenképp meg kell előzni. Nem baszogatással, hanem továbbképzéssel, az eljárások sulykolásával, stb.

Előzmény: cs1014 (30189)
GARFIELD 2014.05.09 08:40:43 © 30202

Földkúp legyen a végén. lehetőleg mindkét végén.....

Előzmény: M63 010 (30201)
M63 010 2014.05.09 00:07:18 © 30201

Milyen szabályok vonatkoznak a kijárattal el nem látott állomásokra?

 

Nincs olyan szabály, hogy az Á betűnél kötelező megállni, azt az esetet kivéve, amikor a szolgálattevő feltartott zöld tárcsával szabad kijárást engedélyez?

M63 010 2014.05.09 00:05:01 © 30200

Miért van az, hogy az egyes műhelyek között fényévnyi különbségek vannak?

Előzmény: f_k (30195)
M63 010 2014.05.09 00:04:09 © 30199

Na ja a csuklóson halálpontos GPS alapú géptyúk van, már amennyiben működik, és LCD-kijelző. Bár amikor a géptyúkot idomították, akkor még nem voltak feltételes megállók. Amerre most jár, ott meg nem biztos, hogy van feltételes megállóhely.

Előzmény: f_k (30195)
cs1014 2014.05.08 20:39:33 © 30198

Bz típusod van és jársz a leszállásjelzős változatún is?

 

Nem a Bz-ről írtam, hanem az egész szisztémáról, általánosságban.

Nincs Bz típusom, hála a jó égnek, bár a teszteket elég jól megcsináltam belőle, mert az új sorozatszámát nem ismerem. Csináltam a dezíró teszteket hatszázzal, aztán elég fura kezdett lenni már (mert az alapjában nem lett volna túl fura, vagy szokatlan, hogy a járművek olyan porcikáit kérdezik a tesztben, amiket csak újrakábelezéses nagyjavításon lehet szabad szemmel látni), rágugliztam, aztán kiderült, hogy az nem is a deziró, hanem az autóbusz.

 

Talán a Gysev műhely jobban tartja karban a Jenbacher motorvonatokat, mint MÁV Celldömölk a Bz-ket

 

http://4.bp.blogspot.com/-tlONq9rI-4Y/URdSchkk_oI/AAAAAAAAxGM/Qu5BKH9UlS8/s320/rotfl.PNG

 

Én visszasírom a jól dolgozó Zalaegerszegi fűtőt, azok még jó gépek voltak, dolgoztak velük a szerelők

 

Elhiszem, nem ismerem őket. Én a bécsújhelyire sem panaszkodom. Ha valamit beírunk, azt rövidesen megcsinálják. Meg takarítják a vezetőállást, töltik a homokot, és a többi, és a többi. Kár, hogy már csak a saját lomjainkon (5047 és társai esetében) járunk úgy 95%-ban.

 

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fiho.hu%2Fimg%2Fvasut%2F1108%2F110807_gysev%2Fk%25C3%25A9p%2520071.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fiho.hu%2Fhir%2Fturbozodo-gysev&docid=2gJGW5eJpK-ufM&tbnid=fPDbJ31Ypy58oM%3A&w=1024&h=768&ei=FqtrU8LVFea9yQPRg4GgBQ&ved=0CAIQxiAwAA&iact=c

 

Ez a kép Schützen am Gebirge (Sérc) állomás, 2009-ben, az átépítés idején. Akkor elég sokat kampajogtunk arra ezekkel, volt is esés kelés, meg nyiltvonalon ott maradt vonat, gázolajhiánnyal. Akkoriban az ÖBB topikban szerepelt is a hoax, miszerint kilométerenkét letesznek egy benzineskannát, ilyen esetekre, és még jelzőt is csináltak hozzá. Be is nyalták páran.

 

Így a leszállásjelzők se működnek tökéletesen.

 

A leszállásjelzők elég megbízhatóan működnek az 5047-eseken, talán mert eleve így készültek, nem utólagos kendácsolás, illetve mondhatni azokkal van a legkevesebb gond, mert különben a taknyán csúszik az összes (ti. a Gy logósok, mert a bundeszosok elég jó karban vannak még). Beleszarás, esetenként dilettantizmus.

 

A talenten gyakrabban fordul elő, hogy nem működik a leszállásjelző.

Minden járműnél, az általunk végzett, 24 órában egyszer esedékes vonatvizsgálatnál megnézzük, hogy jó-e. Ha időközben bedöglik, és szólnak róla (szólnak róla, ütik az ajtót:)), akkor jelentjük, és amíg nem javítják, nincs mindenhol megállós.

 

Maga a feltételes megállós rendszer viszont igen hatékonyan, és olajozottan működik.

Előzmény: f_k (30195)
MatricásTeknő 2014.05.08 19:38:44 © 30197

Gondolom a Gysev soproni műhelye azért ettől sokkal fényévekkel jobb....

 

 

http://s6.images.www.tvn.hu/2010/10/04/08/32/www.tvn.hu_095ba02d3d17f9d6727786ba04330cb0.gif

Előzmény: f_k (30195)
Bárdos Imre 2014.05.08 19:12:11 © 30196

Pár kérdés, illetve megjegyzés. A megállítani szándékozott, végül áthaladó 99511 sz. vonatnak miről kellett volna IR-t kézbesíteni Pannonhalmán?

 

A vonalon nem volt mozdonyrádió, csak a 06-60-as mobilon keresztül lehetett elérni a mozdonyvezetőket. Az adott gépekre felszerelt készülékek telefonszámait a G. F.-ek mozdonyfelvigyázója tartja nyilván, de őt elérni, tisztázni, melyik gép van a 2 vonaton, megszerezni azok telefonszámát, majd felhívni a mozdonyvezetőket, erre már nem lett volna idő. Az ütközés helye Pannonhalma kezdőponti bejárati előjelzőtől 200, a forgalmi irodától pedig mintegy 1700 méterre volt. Bár menetirányító felé volt telefonja az állomásnak, a mozdonyok kiértesítése az irányítón keresztül sem lehetett elég gyors, az áthaladás és az ütközés között kb. 2 perc telt el.

 

A szolgálattevő csak a mentőket hívta, miután a téren állva megvárta a baleset bekövetkezését, amiről a nagy csattanásból értesült. Még az illetékes Szombathelyi ÜIK is csak úgy értesült a balesetről, hogy a rendőrség tájékoztatta őket az esetről. A rendőrséget és a tűzoltóságot is a mentők riasztották.

Előzmény: gmarc (30191)
f_k 2014.05.08 18:14:13 © 30195

Gondolom nem utaztál ezekkel a járművekkel eleget

 

Bz típusod van és jársz a leszállásjelzős változatún is?

Azt hittem Nállatok Jenbacher motorvonat jár, amit nem az a BZ amit Celldömölkön tartanak illetve amit a valóságban "nem tartanak" karban.

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fiho.hu%2Fimg%2Fvasut%2F1108%2F110807_gysev%2Fk%25C3%25A9p%2520071.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fiho.hu%2Fhir%2Fturbozodo-gysev&docid=2gJGW5eJpK-ufM&tbnid=fPDbJ31Ypy58oM%3A&w=1024&h=768&ei=FqtrU8LVFea9yQPRg4GgBQ&ved=0CAIQxiAwAA&iact=c

 

Ha nem késünk, megállunk. Ha nem működik a leszállásjelző (nem két feltételes közt szokott elromlani), megállunk. Ha áll valaki a peronon, megállunk.

Ennyi. Még sose kérdeztek meg emiatt, pedig, nálam ha a peron mellett nyomják, akkor már a következőnél akar leszállni!

 

Ja, és bemondjuk (vagy a gépribi mondja), hogy xy feltételes megálló következik, kérjük igény esetén a leszállásjelzőt idejében kezeljék!

 

Bz-n nem tudok gépribiről esetleg  talán az egy szem csuklós iker Bz amiből 1 van talán...

 

Talán a Gysev műhely jobban tartja karban a Jenbacher motorvonatokat, mint MÁV Celldömölk a Bz-ket

Én visszasírom a jól dolgozó Zalaegerszegi fűtőt, azok még jó gépek voltak, dolgoztak velük a szerelők, Cellben ehhez képest semmit nem tesznek.

Így a leszállásjelzők se működnek tökéletesen.

Gondolom a Gysev soproni műhelye azért ettől sokkal fényévekkel jobb....

 

Előzmény: cs1014 (30187)
cs1014 2014.05.08 17:13:24 © 30194

Mozdonyrádió???

A 11-es vonalon???

Izé...

 

Max. a táskawestel 0660, de azok se voltak már a csúcson akkoriban.

Előzmény: gmarc (30191)
M63 010 2014.05.08 16:52:39 © 30193

Bár a kisiklatás sem jó megoldás. A legjobb lett volna mindenképpen megállítatni a vonatot! Ugyebár itt nem száguldanak. Mennyivel mehettek a terhesek? 50-nel? Na meg hány kocsival?

Előzmény: M63 010 (30192)
M63 010 2014.05.08 16:49:29 © 30192

Kösz, már régóta kíváncsi voltam erre, 2-3 alkalommal szóba hoztam annó a nagytopikon, de nem kaptam soha rendes infókat, sem a topikon, sem privátban.

 

Az én kérdésem amúgy a D55 és a hasonló ellenmenetkizárásos biztberekről szólt, de amint említettem, ezt is hasznos volt elolvasni.

 

Egy kérdés: Előbbi keresztről hogy adnak értesítést? Mozdonyrádión? Vagy lett volna idő írásbelizni legkésőbb Tarjánpusztán?

 

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=tarj

 

Elnézve a vonalat biztberszempontból eléggé durva, hogy szinte minden állomáson más van! :(

 

Meglepő, hogy Veszprémben nem kell sokat tökölni, annak ellenére, hogy múzeális biztber van.

 

Amúgy orbitális hiba volt a váltót egyenesbe állítani, ha tudta, hogy a pályán ott az ellenvonat! Inkább sik(o)ljon* ki, minthogy ütközzön!

 

Na meg nem az lenne az ésszerű ilyenkor, hogy az a vonat haladhat be elsőnek, amelyik számít a keresztre? A másik meg csak várjon a bejáratnál. A váltó se álljon neki. Nem ismerem a szabályokat, de ez tűnik a legésszerűbbnek!

 

 

*Na ez az a szó, amit nem lehet helyesen írni!

 

Apropó, az ellenmenetkizárásokat hogy lehet megoldani ha minden állomáson más biztber van? Ott van pl. a 20-as, Veszprém kulcsos, Ajka valami russzki, Veszprém kulcsos, a közbeesők meg tudomásom szerint D55-ösek.

 

Előzmény: gmarc (30191)
gmarc 2014.05.08 16:24:15 Creative Commons License 30191

Dominonál ha az jól működik, az iránnyal szemben kihaladó vonatot megfogja a jelző (iklletve az EÉVB), a forgalmistánál meg berreg és csörög a kezelőpult.

 

OFF Leírom neked az écsi esetet, abból írtam szakdogát (jogit, itt most csak a tényeket sorolom):

 

Tényállás (konyhanyelven): Tehervonat1 jött Bakonyszentlászlóról, terv szerint Győrszabadhegyen lett volna kereszt, de tehervonat2 előbb jött, így megváltoztatván áthelyezték a keresztet Pannonhalmára. Az eljárás a nem biztosított állomáson (kijárati jelző nincs, bejárati van) ez lett volna: tehervonat1 megáll a jelző előtt, fúj két hosszút, majd bejáratot kap, becsorog az állomásra, forgalmista leinti, feladja neki az írásbelit, előrehúz a biztonsági határig, megvárja míg szemből behalad kitérőbe tehervonat2, majd tehervonat1 tovább.

 

Ehhez képest:

forgalmista beállította vágányutat mindkét vonatnak, tehervonat1 érkezett a jelzőhöz, de nem állt meg teljesen, és még ekkor megfújta a 2 hosszút, mire forgalmista húzott jelzőt, tehervonat1 pedig lendületből gyorsított (értesítve a keresztről nem volt, első hiba). Forgalmista látván, hogy elég jó tempóban jön a teher, megrémült, hogy nem fog tudni megállni a kijelölt helyen, és attól is megrémült, hogy a váltó a másik oldalon fel lesz vágva, ezért visszarohant a forgalmi irodába és átállította a tehervonat2 számára kitérőben álló váltót egyenesbe (második hiba). Mire visszaszaladt a vágány mellé, a mozdony elhaladt előtte (újabb 1-1 hiba forgalmista és mozd.vez. részéről), leinteni nem tudta. Ekkor kétségbeesetten próbálta hívni mozdonyrádión a tehervonat2-t, hogy álljon meg, de ez sikertelen maradt, majd hívta a menetirányítót, de ő sem érte el a mozdonyt. A mozdonyvezető látván az egyenes irányban neki álló váltót, nem gyanakodott semmire. Écsnél íves a pálya, nem látta időben a szembe közlekedő szerelvényt. Csatt.

 

Mint látható, emberi hibák sorozata kellett ahhoz, hogy egy nem biztosított állomáson ez bekövetkezzen. Ha van biztosítóberendezés, akkor annak hibája ÉS emberi hiba is kell általában a balesethez.

 

Előzmény: M63 010 (30173)
kopaszsop 2014.05.08 15:58:26 Creative Commons License 30190

don't feed the... :P

Előzmény: cs1014 (30189)
cs1014 2014.05.08 15:38:34 © 30189

Jó, kicsikét egyszerűsítettem a dolgot

 

Épp csak annyira, hogy a lényeg vesszen el.

Szembemenesztés olyan vonalakon, ahol a két szomszédos szolgálati hely között ellenmenet kizáró biztosítóberendezés üzemel, szinte kizárólag üzemzavar esetén fordul elő (ez nem azt jelenti, hogy a berendezés megengedi irány nélkül a szabad jelző kivezérlését, hanem valamiért vörös mellett, vagy hívóval kell menni).

Ahol nincs ellenmenet kizáró biztosítóberendezés, ott "szimpla" emberi mulasztás. Benne van a pakliban.

 

Nem hazai ügy, de a tavalyi Penzing-i baleset is hasonló zavarhelyzet következtében történt. Csakúgy, mint az Obereggendorf-i egy zölddel foglaltra járás.

 

Kicsit olvasgass (bizber topik, balesetes topik), ne csak kampányolj!

Előzmény: M63 010 (30185)
444444 2014.05.08 15:35:48 © 30188
A 9 db mozdonyra kiírt tenderrel mi a helyzet?
cs1014 2014.05.08 15:00:06 © 30187

Gondolom nem utaztál ezekkel a járművekkel eleget

 

Gondolhatod! :) Csak billentyűpüfölésben expert.

 

Ha nem állt meg a megállóban a vonat az utas meg feljelenti az Mv-t, így jobb mindenhol megállni, utólag bárki bármit mondhat, mert a szalagon nincs rajta jelzett e "időben" az utas vagy sem, így nem tudja magát védeni az mv.

 

Izé! A buszon sem kell igazolni, hogy mi a pálya, a gépvizsgálatnak meg részét képezi a leszállásjelző működőképességének vizsgálata.

Ha nem késünk, megállunk. Ha nem működik a leszállásjelző (nem két feltételes közt szokott elromlani), megállunk. Ha áll valaki a peronon, megállunk.

Ennyi. Még sose kérdeztek meg emiatt, pedig, nálam ha a peron mellett nyomják, akkor már a következőnél akar leszállni!

 

Ja, és bemondjuk (vagy a gépribi mondja), hogy xy feltételes megálló következik, kérjük igény esetén a leszállásjelzőt idejében kezeljék!

Előzmény: f_k (30177)
keszekusza76 2014.05.08 13:06:43 © 30186

Szia.

Azért nem véletlen hogy ő "Süsü" hangja:))))))

Előzmény: GARFIELD (30184)
M63 010 2014.05.08 12:21:13 © 30185

Jó, kicsikét egyszerűsítettem a dolgot, a lényeg az, hogy látta a forgalmista a táblán, hogy mindjárt ütközés lesz.

 

Előzmény: sörösgigant (30181)
GARFIELD 2014.05.08 07:59:57 © 30184

Jah, ha egy színész forgalmista, akkor nem csodálom, hogy összeütköztek. Fogadjunk, hogy Bodrogi nem ismeri az F1-et :-) :-) 

Előzmény: K.O. Lompos (30182)
GARFIELD 2014.05.08 07:58:15 © 30183

Meg volt valami bombát szállító vonat, amit már nem gőzös cipelt, abban már valamelyik jamesbondot alakító színész is nyomta tán.

Ott is egész európa vasútja látszott, és mindez az usában... :-) 

Előzmény: sörösgigant (30180)
K.O. Lompos 2014.05.08 05:38:52 © 30182

A " Kihajolni veszélyes " c. filmben volt ilyen lámpácska sor.   Az almamelléki Expressz ment neki a dáciás fantom tartályvonatnak.   Bodrogi volt a forgalmista. :-)))

 

sörösgigant 2014.05.08 05:32:22 © 30181

Ott sem mennek egymással szembe a éámpácskák, legfeljevv foglaltságot jelez....

Előzmény: M63 010 (30176)