Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

gmarc aug. 6. Creative Commons License 30386

Volt szerencsém beszélgetni vele egyszer, mikor anyagot gyűjtöttem a kapuvári kisvasúthoz. Hatalmas tudása és gyűjteménye volt, azt hiszem a levéltáré lett minden. Isten nyugosztalja.

Előzmény: Cheew (30371)
kopaszsop aug. 6. Creative Commons License 30385

ha ott adnak laptopot, akkor inkább azt! ;)

Előzmény: cs1014 (30384)
cs1014 aug. 6. Creative Commons License 30384

Nem inkábba karrier@gysev.hu-t akartad javasolni?

:-) 

Előzmény: kopaszsop (30382)
cs1014 aug. 6. Creative Commons License 30383

Ez nem igaz. Ha a portálos kialakítást alkalmazzák, simán teheti az oszlopokat akárhová. Sőt, "egylábú", konzolos tartók is használhatók adott esetben, még idehaza is számos példa van erre.

Előzmény: M63 010 (30380)
kopaszsop aug. 6. Creative Commons License 30382

info@gysev.hu vagy gysev@gysev.hu

kérj laptopot is!

Előzmény: M63 010 (30381)
M63 010 aug. 5. Creative Commons License 30381

Harmadik pontként: Ha egy villamosított vonalat utólag peronosítanak az más kérdés, de ha már egyszerre lesz a kettő megcsinálva, akkor érdemes betartani a sorrendet.

Előzmény: cs1014 (30378)
M63 010 aug. 5. Creative Commons License 30380

Na de azt se feledd, hogy a főtartóoszlopok általában a kiszedett vágány helyén lévő peronon vannak.

 

Előzmény: cs1014 (30378)
M63 010 aug. 5. Creative Commons License 30379

Csakhogy azzal sok munkát megspórolnak, valamint a tervekben szerepel a peronépítés is, ha jól tudom.

 

Sopron, az más tészta. A 2-3 peronja az már előbb kész volt, mint a villamosítás, a 5-7-tel meg mást nem tudtak tenni, csak utólag faragcsálni.

 

Előzmény: cs1014 (30378)
cs1014 aug. 5. Creative Commons License 30378

Utána viszont meg kell állni, mert az állomási oszlopok állításához a peronokat, is meg kell építeni. Ahhoz meg az esetek többségében vágányáthelyezés vagy vágányeltávolítás is szükséges lehet.

 

Egyáltalán nem biztos, hogy így van.

 

Csak nézd meg Sopron Személyt, egy fia oszlop babrálása nélkül komplett kicserélhetőek/átépíthetőek a peronok, tetőstül, mindenestől.

 

Ha a felsővezetékszerkezet kialakítása olyan, akkor kb. azt csinálnak alatta, amit akarnak, még utólag is oda igazítható a tyúkbél, ahova szimpatikus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Overhead_line#mediaviewer/File:Brussel_Midi_MS96.jpg

 

Gondolom

 

Már megint csak gondolod, ahelyett, hogy olvasnál...

Előzmény: M63 010 (30377)
M63 010 aug. 4. Creative Commons License 30377

Folyik az oszlopállítás. Na de ha így haladnak hamar befekezik a vonali oszlopállításokat. Utána viszont meg kell állni, mert az állomási oszlopok állításához a peronokat, is meg kell építeni. Ahhoz meg az esetek többségében vágányáthelyezés vagy vágányeltávolítás is szükséges lehet. Gondolom, akkor majd nemcsak hajnali és késő esti, hanem egésznapos vágányzár is szükséges lehet!

M63 010 aug. 1. Creative Commons License 30376

R.I.P.

Előzmény: Cheew (30371)
t04cdb júl. 31. Creative Commons License 30375

Az 1-esen volt, nem a 8-ason.

Előzmény: trizs77 (30374)
trizs77 júl. 31. Creative Commons License 30374

Csodás megmenekülés helyett bűncselekmény lehetett a vonatbalesetnél

 

Hír24 vonatbalesetgyőr 2014. július 31. 12:25

 

Az ikrényi sofőr a sínen hagyta az autóját, amit több száz méteren keresztül tolt maga előtt egy vonat Győrnél az éjjel. Most eljárás indult ellene.

 

A fél három körül történt balesetet az okozta, hogy az autó vezetője - feltehetőleg túl gyorsan hajtva - Ikrény közelében megcsúszott az úton, kocsija pedig a vasúti átjárónál fennakadt a síneken. A vezető eltávozott, meg sem próbált jelzést adni.

 

A baleset miatt, amelyben senki nem sérült meg, az 55 éves ikrényi sofőr ellen közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indult büntetőeljárás - közölte a megyei rendőr-főkapitányság csütörtökön az MTI-vel.

 

Éjjel az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság azt közölte az MTI-vel, hogy személyautóval ütközött egy tehervonat csütörtök hajnalban Győr külterületén, Somosmajornál, az Ikrényi úti vasúti átjáróban.

 

Akkor az MTI híradása alapján azt írtuk, hogy csodával határos módon élte túl a gépkocsiban ülő sofőr a balesetet.

 

A legújabb rendőrségi információk alapján viszont a vezető bent sem ült a járműben.

rm40 júl. 30. Creative Commons License 30373

R.I.P.

Előzmény: Cheew (30371)
Nydqist júl. 30. Creative Commons License 30372

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék abban, hogy mely napokon közlekedik Sopron és Graz között az a tehervonat, amit GySEV 470-es hoz/visz?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Cheew júl. 30. Creative Commons License 30371

 

89 éves korában elhunyt Lovas Gyula a magyar vasúttörténelem kutatás egyik meghatározó alakja, a GySEV egykori üzemtörténésze, a Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút megszervezője, és számos vasúttörténelmi könyv szerzője. Nyugodj békében Gyuszi bácsi! Emlékezetünkben örökké élni fogsz!

 

 

 

Zsivany2 júl. 30. Creative Commons License 30370

Az 504 már tavaly októberber zöld-sárga volt:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=127256866&t=9153244

Előzmény: HBweb hu (30368)
TWRC júl. 30. Creative Commons License 30369

Az 505-öt láttam a napokban, az még ÖBB-s. Többiről nincs infóm...

Előzmény: HBweb hu (30368)
HBweb hu júl. 30. Creative Commons License 30368

T. Szakemberek!

 

• Az 5047 501 és 502 megkapta-e már új sorozatszámát?

• A 247 504 és 505 még mindig „ÖBB-színű”?
• Az 5147 511+512 megkapta-e már új sorozat- és pályaszámát? Ha igen, akkor 511 vagy 512 lett az új pályaszáma?

 

Előre is köszönöm!

424 009 júl. 29. Creative Commons License 30367

A 415 504 már vasárnap megérkezett Pusztaszabolcsra...

 

Előzmény: Ratbus (30366)
Ratbus júl. 29. Creative Commons License 30366
kopaszsop júl. 29. Creative Commons License 30365

Előzmény: M63 010 (30364)
M63 010 júl. 29. Creative Commons License 30364

Azt hittem, a GYSEV-esek értenek hozzá.

Előzmény: traxxtoto (30363)
traxxtoto júl. 29. Creative Commons License 30363

Úgy tűnik 

Előzmény: M63 010 (30362)
M63 010 júl. 29. Creative Commons License 30362

Na de miért? Nincs megfelelően megoldva a vízelvezetés a nemrég megépült pályán?

Előzmény: traxxtoto (30361)
traxxtoto júl. 29. Creative Commons License 30361

Ják és Rádóc között... vízátfolyás

Előzmény: M63 010 (30359)
M63 010 júl. 28. Creative Commons License 30360

Egyenes szakaszon hogy tud ennyire kivetődni a pálya?

Előzmény: M63 010 (30359)
M63 010 júl. 28. Creative Commons License 30359

Ez hol van?

Előzmény: traxxtoto (30357)
M63 010 júl. 28. Creative Commons License 30358

16-os. Ott valahogy könnyen leromlik a pálya. Még a MÁV-os időkben is volt ott lassújel. Mindig figyeltem, hogy Csorna és Répcelak között van egy szakasz, ahol lassan megy a vonat. Ennek ellenére a 48 percet azért tudta tartani akkor is. (Igaz, Répcelakon nem állt még meg.)

Előzmény: traxxtoto (30356)
traxxtoto júl. 28. Creative Commons License 30357

Ez se semmi az új pályán....