Keresés

Részletes keresés

Nydqist Creative Commons License 2017.03.29 0 0 34291

A Ludmilla megint kidőlt a sorból? 

M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34290

Busz megy be onnan a belvárosba, de eléggé sűrűn, csúcsidőben 2 vonalon is 4-5 perces követés van. (93,94) A 93-as a főpályaudvarra megy.

Előzmény: M63 010 (34289)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34289

Korábban úgy rémlett, mintha Ligetfalu vasútállomásig tervezték volna a villamos 2. ütemét, de alaposabban megnézve nem oda menne...

Viszont jó hír, hogy az eddigi, főleg hurokjáratoknak kedvező megállókiosztás (egyes megállók csak az egyik oldalon voltak megépítve) helyett, a menetrendet elnézve kétoldalas megállók épültek. Pl. a Kamenne Náméstienél, ahol a TESCO az elsődleges sörbeszerzési forrás a pozsonyi kirándulásokon, és ott kezdődik a történelmi belváros is!

Előzmény: M63 010 (34288)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34288

Elindult a busz úniós támogatással 2010. körül. Majd 2015-ben lejárt az 5 év, a kedvező díjat (ca. másfél teljesárú Pozsonyi helyi jegy ára), nemhogy felemelték volna kétszeresére, vagy két és félszeresére, ami reális, ha az átszállós megoldást nézzük, hanem vissszavágták a buszt, de ami most még Ligetfaluba sem megy be, csak Oroszvárra. Igaz, hogy az eddigi ca. 40-60-80 perces követésből 30-60 perces lett. Így szerintem az utasszám visszaesett.

A vonat azért lenne jó, mert Ligetfaluba építés alatt van a villamos, most még pár megálló, de pár év múlva a belvárost körbejáró villamosvonalakból 2 is érinteni fogja majd az állomást. Ha meg Nové Mestora bemenne, akkor onnan most is biztosítva lenne a villamosos kiszolgálás.

Gyk: Pozsony egy hatalmas fonódó hálózat a Budai fonódóhoz hasonlóan, csak itt ca. 10 villamosvonal fonódik. És a villamosok alaposan feltárják a várost.

 

Az más kérdés, hogy a csatlakozás mennyire lesz jó Győr felől. De lesz ca. 10 vonatpár (a tervek szerint), ami kb. azt jelenti, hogy ca. kétóránként egy sűrítővel megy majd a vonat, ha ragaszkodunk az ütemes menetrendhez.

 

Pl. 5:00 6:00 7:00 9:00 11:00 13:00 15:00 17:00 19:00 21:00

 

 

 

Előzmény: M63 010 (34287)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34287

Rajkáról nagyon is sokan utaznak Pozsonyba. Azért indult a busz. De az most 3 részre lett szaggatva. Át kell szállni Oroszváron és Ligetfaluban is. A vonatról, csak egyszer kellene.

Előzmény: gabor144 (34286)
gabor144 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34286

Most biztos ünneprontó leszek, de a rajkai átmenetben Mosonmagyaróvárt és Győrt nem ériintő vonatok közlekedtetésének nem sok értelmét látom.

 

Ha a Győrből páros 48-kor induló személyek mindegyike elmenne Ligetfaluig, annak még látnám értelmét. Ez viszont csak pótmegoldás. Hányan akarnak Pozsonyba utazni Rajkáról, Jánossomorjáról, Csornáról? Mennyire lesz vonzó és jó (tud jó lenni) a csornai vagy hegyeshalmi átszállás? 

 

Szerintem borítékolva van a nagyon csekély kihasználtság. Kinek éri ez meg? Ki finanszírozza?

 

A Pozsonyból Rajkára kijáró 801-es busz eredetileg az új Nemzeti Színháztól indult (Nové SND), ami egy hálózatilag nagyon szerencsétlen helyen, de mégiscsak a belvárosban van. Pár éve már csak az oroszvári állomástól indulnak, csatlakozva a belvárosból jövő buszokhoz. Hát ez nagyon nem arra utal, hogy a Rajkára kiköltözők akkora nagy utastömeget jelentenének.

 

A közösségi közlekedési kapcsolat megléte viszont valóban fontos lenne. Ha győri közvetlen vonat nem megy, akkor szerintem sokkal hasznosabb, hatékonyabb, több utast vonzó lenne a mosonmagyaróvári állomáson a győri vonatokhoz jól csatlakozó, egész nap óránként ütemes buszjárat Mosonmagyaróvár központján, Bezenyén és Rajkán át Pozsony balvárosának valami értelmes pontjára (Új híd alatti buszvá?). Ez akár belföldi járatokat is kiválthat, főleg csúcson kívül.

Előzmény: Atoqki (34277)
gabor144 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34285

Jaj Peti, megint nem nézel térképet és menetendet. A ligetfalui állomásról busszal menetrend szerint 6 (hat) perc alatt lehet busszal bejutni a belváros kellős közepébe, a 93-as és 94-es közös követési időköze csúcsban 2 (kettő) perc. Ennél pikk-pakkabb nincs.

 

Nové mesto állomásról 8 percenként indul villamos, a belváros átszállással 15-20 perc. Ja, és vonattal odáig el is kell jutni a nagy kerülőn.

 

Ezek után minek kellene odáig elvinni? Annak az elenyésző számú utasnak, aki épp oda megy?

Előzmény: M63 010 (34280)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34284

Petinek? Minek? :)

Előzmény: Atoqki (34283)
Atoqki Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34283

Falrahányt borsó...

 

Valamivel indokolni kell ;-)

Előzmény: segélyvonókészülék (34282)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34282

Falrahányt borsó...

 

HlSt időnként tényleg fullházas (vagy annak mondják), mert még a Marchegg - Dévényújfalu útvonalon közlekedő bécsi rexek sem férnek be mindig, van, ami csak Lamacsig megy.

Azt a dízeles vonalat is erősen nekiálltak reszelni, de ez már offtopik. :)

Előzmény: Atoqki (34279)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34281

Ja rosszul írtam, a Galánta felé menő vonatok nem érintik, csak a Dunaszerdahelyre, Rajkára és Ausztria felé menők. Csak Magyarországra ezen irányban, jelenleg nincs vonat, az Ausztria felé menők meg csak Ligetfaluig közlekednek, a Dunaszerdahely felől jövők meg bemennek a főpályaudvarra, így lenne hely Újvárosban végállomásozni!

Előzmény: M63 010 (34280)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34280

A nagyra értem, hogy miért nem, de ott van Nové Mesto, ott van 5 peronos vágány, ha jól tudom, így ott elférne, mert ott jórészt csak átmenő forgalom van, amolyan Kelenföld.  Na meg onnan már villamossal pikk-pakk elérhető a belváros.

 

 

Előzmény: Atoqki (34279)
Atoqki Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34279

Peti!

"A pozsonyi nagyállomásra annak kapacitásbeli korlátozottsága miatt egyelőre nem viszik át a vonatokat Rajka felől."

Előzmény: M63 010 (34278)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34278

Tudom, hogy Pozsony része. De kissé vicces, hogy odáig jön be sógoréktól a vonat, kvázi szigetüzemben. Mert a belföldi vonatok csak Nove Mestoig (Pozsony-Újvárosig) közlekednek, és ott ágaznak el Galánta vagy Dunaszerdahely írányába.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (34276)
Atoqki Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34277
Előzmény: gjovar (34273)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.27 0 0 34276

Ligetújfaluig

 

Ligetfalu. És Pozsony városrésze.

Előzmény: M63 010 (34274)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 34275
M63 010 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 34274

Párt napja olvastam valahol, talán IHO? 10 pár vonatot akarnak tóték, de még nem eldöntött, hogy meddig menne Pozsonyig menne, vagy csak Ligetújfaluig. Viszont egyelőre csak Jenbacher menne, mert nincs a Flirtnek típusengedélye.

Előzmény: gjovar (34273)
gjovar Creative Commons License 2017.03.26 0 0 34273

 jó lenne h vki  megirná  magyarul,  csak sejtésem h megindul valami  pozsony -györ között-.

Előzmény: Atoqki (34272)
Atoqki Creative Commons License 2017.03.24 0 0 34272
M63 010 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 34271

Megjelent a GYSEV tájékoztató füzete. Nem tudom, tavaly is jelent-e meg ennyire komplex kiadvány, vagy akkor még csak leszűkített változat volt. Ebben ugyanis benne vannak a társasutazások, a kombijegyek, a nemzetközi kedvezmények, a Nagycenki kisvasút és pár egyéb apróság.

 

Jó tudni, hogy GYSEV-es jegyre 25% kedvezményt ad a BAHART, sőt a sétahajókra is ad 10%-ot!

 

v63150 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 34270

Nem tudom a 2415 508 nincs MFB,mert nem látni

az emigen? Köszönettel!

Előzmény: haha 1970 (34269)
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.22 -3 0 34269

Ok, de megfelelő kocsi is kell ami jelenleg nincs! Vagyis nem igaz mert ezeknél a kocsiknál még az Ap 10-67; 10-33-sok is jobbak lennének,igazából ha jól tudom 6 kocsi elég lenne, annyi lehet is Sopronban!

Előzmény: M63 010 (34268)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.21 0 1 34268

Első osztályra szükség van, hol legyen, ha már az IC-n sincsen?

 

 

Előzmény: haha 1970 (34267)
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.21 -1 0 34267

Én egyszerübb kézenfekvöbb megoldást javasolnék közlekedjenek másod osztályú kocsiként,mert az igazat megvallva sok teljesárú jegyet váltó utas nem utazik rajt!

Előzmény: M63 010 (34266)
M63 010 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 34266

A legegyszerűbb megoldás az volna, ha 5 ülésessé alakítanák át a fülkéket, ahogyan a németek tették a D-Zugwagenek interregióvá alakításakor. Így a lábaknak több hely lenne, lenne egy laptop-tartó, vagy kisgyerekülés és egy hely a nagybőröndnek vagy a kabátoknak, a Halbi 1. osztályhoz hasonlóan.

Előzmény: haha 1970 (34265)
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.21 -1 1 34265

Ez tényleg egy nagyon jó "kirakat hír"! Nézzük a napi dolgokat napi 2 pár Szombathely-Győr vonat Bp 20-33-as tipusú kocsikból van kiállitva,(hol és mikor közlekednek?).Az összes IC vonat160-as menetvonalra van tervezve!(Szili mozdonnyal napi szinten?).Lényeg meg majdbem kimaradt hogy nagy csinnadrattával átlettek adva a " Raabercity" ABmz 31-90-es kocsik amik első osztályú utazásra alkalmatlanok,ezt a kocsiban utazó Gysev igazgatáson dolgozok is elismerik! Ezekröl a dolgokról miért nem nyilatkoznak a nagy emberek hogy csak 3 pálcás zsibi dumák voltak mondhatnám úgyis "parasztvakítás volt"!

Előzmény: rm40 (34264)
rm40 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 34264
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.21 -2 0 34263

Konkrétan az ABmz 31-90-es kocsiról beszélek,legnagyobb probléma az hogy 11 fülke van egy kocsiban és ebböl 5 első osztályú ezáltal a lábtér kisebb mint az elvárható lenne!Igazából ez a mávos ABmz 30-91-es kocsival hasonlitó össze igaz ott csak 4 első osztályú fülke van, de összessen csak 10 kocsinként ezért sokkal kényelmesebb! Nem ok nélkül van például az Avmz 19-91-es kocsikban csak 9 fülke!Sajnos ezek a "Raabercity"kocsik szépek jó a futásuk de fülkénként csak 3 embernek kényelmes!

Előzmény: DJ. Bakter (34259)
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.21 -1 0 34262

Lehet hogy pont ez a probléma hogy hozzányultak a kocsik energetikai rendszeréhez!Valahogy úgy hangzott el "hogy korszerüsitették a koccsik hütő-fütő rendszerét"!

Előzmény: benkda01 (34260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!