Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13803

Dehogy vagyok meglepődve, hogy ismered, ez érdekes téma!

Nekem is megvan a jelentés :-)

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/RAR0302.pdf

 

Vágánykivetődésen siklott, és sajnos négyen belehaltak a trehányságba. :-(

Szerencse, hogy 60-as lassújel volt a személyvonatoknak is , mert ha 79-cel siklik nagyobb gubanc lehetett volna.

 

Ez érdekes:

The inside curve rail was 132-pound rail made by Tennessee Steel in 1971 and installed at this location in 1993.

The outside curve rail was 136-pound rail made by Bethlehem Steel in 1994 and installed in 1995.

 

Más méretű sineket használhatnak a vágányban.

 

Tényleg spéci autorackek vannak benne....

És régebben?

Régebben nem ment valami hagyományosabb teherkocsikkal?

Elég régi vonat.

 

De hogy 4-500 ember használja napi szinten, utaztatva (jó pénzért) az autóját egy olyan országban, ahol természetes az autóbérlés....!!!

Előzmény: RhB (13802)
RhB Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13802

Hát hogy a fenébe ne izgatna. :-)

 

Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de ismerem a sztorit. :-) Anno videókat is nézegettem, van cikk valamelyik Trains-ben talán, és megvan a 2002-es kisiklás (Crescent City, Florida) balesetei jelentése, benne a kisiklott 23 kocsi (16 Superliner és 7 autószállító) pályaszámmal és típussal. A maradék 17 autószállító nem siklott - ez egy gyenge 40 kocsis vonat volt.

 

A modell consist probléma ott kezdődik, hogy az autószállítókat nem csinálják H0-ban (N-ben azt hiszem a Kato). És pár kocsit kéne "picit" bütykölni ill. matricát csinálni, van két kimondottan ide csinált kocsitípus - a deluxe sleeper és az Auto Train lounge.

 

Superliner II Deluxe sleeper #32500-32505 -  külsőre nincs eltérés (más belső berendezés, normál kocsinál 1 deluxe room, ebben mind az), csak pályaszám kell (matricából egyszerű, a lounge-nál is) és név (ehhez kell matricát csinálni*)

 

http://trainweb.org/DOMEmain/picAMT32501.jpg

 

Auto Train lounge #32100-32104 - Superliner I dinerből átalakítva, egy felső ablakot kell betömni valamint alul 3 új ablak és más belső berendezés

 

http://trainweb.org/DOMEmain/picAMT33104.jpg

 

*A Phase IV-es modellhez lehet, hogy adják, nekem nincs ilyenem, a PhaseIVb-nél már nincs név, így matricán sincs. Lehet, hogy a pályaszámot adják is, most nincs kéznél

 

Ja és csak a Walthers jön szóba, a Kato egyelőre csak Superliner I-est csinál.

 

 

A 2002-es balesetes vonat, mind Superliner II (kivéve a lounge-ok) - a + az végleges selejt

 

P42

P42

Transition Sleeper - nem siklott

Deluxe sleeper - nem siklott

Sleeper +

Sleeper +

Deluxe sleeper  +

Auto Train Lounge +

Diner +

Deluxe sleeper

Sleeper +

Sleeper

Coach

Coach +

Coach +

Coach

Auto Train Lounge

Diner

+ 24 autorack (a 7 siklott kocsi a pályán maradt, nem borult)

 

 

Előzmény: manta66 (13800)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13801
Előzmény: manta66 (13800)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13800

Ez nem szerelvény, ez a normális consist ennél a vonatnál.

Eszméletlen, mit művelnek, különösen Stanfordban, ahol még a személykocsikat is kétfelé kell szedniük, mert rövidek a vágányok. 

És még az autorackeket is 4-6 felé szedni és a rámpához állítani....

Marha jó!

 

RhB, egy real consist nem izgat ebben a témában?

:-)

Előzmény: manta66 (13799)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13799

Ez már a hossza miatt érdekes lehet fékes szempontból.

Nem véletlenül van maximálva a vonathossz személyszállító vonatoknál (nálunk)

Nem normálisak :-)))

Ez a "rendes" Auto-train, ami expresszvonat?

Vagy valami szerelvényvonat?

 

Előzmény: Conrail (13798)
Conrail Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13798

Fotó: Joe Garnett; 2017.04.21. 

As it does on a daily basis, Amtrak's Auto Train rolls south through Fredericksburg with a P40-P42 pair and 49 cars on this particular evening. 

https://www.flickr.com/photos/122821165@N06/33374420803/in/dateposted-public/ 

 

 

Conrail Creative Commons License 2017.04.12 0 0 13797

Frank Keller, Paonia, Colorado, USA. 

róbertke Creative Commons License 2017.04.06 0 0 13796

Fotó: Mike Robin; 2017.03-04.;

róbertke Creative Commons License 2017.04.03 0 0 13795

Sehol nem írtam, hogy a tetőjárdán menet közben mászkáltak !! :-(((((

Előzmény: RhB (13793)
paca664 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 13794

A második kép készítője O. Winston Link, aki nagyszerűen örökítette meg fővonali gőzöskorszak utolsó éveit. Volt tőle egy falinaptáram, innen ismertem fel.

https://en.wikipedia.org/wiki/O._Winston_Link

Előzmény: GOLAZ111 (13788)
RhB Creative Commons License 2017.04.02 0 0 13793

Nem csak a Class A, hanem az Y6-osok is mentek plusz szerkocsival. A tetőjárdán nem menet közben mászkáltak.

Előzmény: róbertke (13789)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 13792

Na igen, ez Angliában életveszélyes lenne.

Előzmény: róbertke (13791)
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13791

Kimondottan csak víz szállításához kellett.... Tetőjárdán közlekedtek rajta...

 

Előzmény: GOLAZ111 (13790)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13790

A Norfolknál nem tudom, hogy miért jártak 2 szerkocsival, de az angolokról hallottam, hogy ők is jártak 2 szerkocsival. Ezekben a szerkocsikban volt egy folyosó a személyzetcsere miatt, csak így kevesebb szén fért be, ezért kellett 2 szerkocsi.

Előzmény: róbertke (13789)
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13789

Több képen is láttam már ezt a N&W 2-6-6-4 gépet dupla szerkocsival....

Előzmény: GOLAZ111 (13788)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13788
róbertke Creative Commons License 2017.04.01 0 0 13787

Foto: Bob Vogel 

róbertke Creative Commons License 2017.03.31 0 0 13786

Foto: Eric Kruse

BN 2525 GP35 (ex-CB&Q) leads the Yakima to Ellensburg, WA.

local turn westbound through the Yakima River Canyon in March 1984.

 

ZésZoli Creative Commons License 2017.03.22 0 0 13785

Sziasztok!

 

Az előző képhez egy ki videó:

 

Előzmény: róbertke (13784)
róbertke Creative Commons License 2017.03.15 0 0 13784

Amtrak Veteran's Unit 90221

Fotó: Greg Mross 

Eredeti szöveg: Amtrak Veteran's Unit 90221 has been bucking snow as it leads Hiawatha #338 thru Franksville, WI on March 14th, 2017 on the ex-MILW C&M Division. Areas of SE Wisconsin got up to 20" of snow from this storm. 

 

 

róbertke Creative Commons License 2017.01.22 0 0 13783
róbertke Creative Commons License 2017.01.14 0 0 13782

Köszönöm, de közben már megkaptam a kérdésemre a választ mTTamas -tól:

A tűz segítségével a téli hidegben megrövidült sínszálat felmelegítik és megnyújtják hogy utána össze lehessen kötni. 

Előzmény: róbertke (13781)
róbertke Creative Commons License 2017.01.14 0 0 13781

Egyre több Amcsi fórumon látom ezt a technológiát, valójában mire jó, mi célt szolgál??

Kép: Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad

 

Előzmény: manhattani (13779)
obb 1014 fans Creative Commons License 2017.01.04 0 0 13780

Sziasztok

 

Valaki tudja,hogy mi lesz a 2014-ben selejtezett Amtrak által használt  HHP-8-ak sorsa?

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=4146459

 

manhattani Creative Commons License 2017.01.04 0 0 13779

Ez a rajz a North American Railroad Family Trees könyvben jelent meg, a 6. Future Merger Scenario részeként. Mai rossznyelvek szerint az USA így csökkentené egy kicsit a Kínával szembeni óriási adósságát. Túlságosan nincs most napirenden. Az 5. Scenarioban pl. a Union Pacific olvasztana magába kanadai vonalakat.

 

Előzmény: hotto (13777)
manhattani Creative Commons License 2017.01.04 0 0 13778

Épp a tavaly novemberi TRAINS-ben van egy nagy cikk a várható "megamergerről".

 

A szénszállítás várható csökkenése miatti bevételkiesést akarják a nagy észak-amerikai vasutak kompenzálni összeolvadással. Chicagótól nyugatra főleg a UP és a BNSF szolgáltat, keletre meg a NS és a CSX. E párok nem olvadnak össze, nem hagyná a STB, mert csökkentenék a konkurenciát. Egy nyugati és egy keleti vasút összeolvadása sem várható, mert túl széles lenne a lefedett terület, ilyen méretű vasutat már nehéz igazgatni.

 

Szerencsére a CN épp köztük szolgáltat, úgyhogy mindegyiknél elférne :-) Emellett hozná Kanada jó részét is. Úgyhogy ki nem mondva most a CN felé kacsingatnak. De hogy ebből lesz-e valami, még nem lehet tudni.

Előzmény: hotto (13773)
hotto Creative Commons License 2017.01.03 0 0 13777

Gondoltam itt kérdezem meg, mert így egyszerűbb.

Közben megtaláltam:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138043729&t=9126831

 

Szóval, mi a véleményetek?

Előzmény: róbertke (13775)
RhB Creative Commons License 2017.01.03 0 0 13776

Szerintem nem én voltam, legalábbis nem emlékszem ilyesmire. Attól persze még lehet, kicsit feledékeny vagyok már. :-)

Előzmény: hotto (13773)
róbertke Creative Commons License 2017.01.03 0 0 13775

Őket kéne megkérdezned.

Előzmény: hotto (13773)
paca664 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 13774

Pontosabban O'ahu :)

Előzmény: róbertke (13765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!