Keresés

Részletes keresés

Profán Béni Creative Commons License 2005.06.27 0 0 91
Azt ki mondta, hogy olcsóbb lett?
Előzmény: Inspector E. Morse (89)
IDKFA Creative Commons License 2005.06.27 0 0 90
Nálunk meg furcsamód ugyanezen ok miatt nőttek. Ki érti ezt?
Előzmény: sashimi (84)
Inspector E. Morse Creative Commons License 2005.06.27 0 0 89

Hmm, ha tényleg olcsóbb lenne, szerintem mást sem hallanánk éjjel-nappal :-)

 

Előzmény: Profán Béni (88)
Profán Béni Creative Commons License 2005.06.26 0 0 88
No, már csak 30-40%? Fog még az lappadni :)
Előzmény: Lezuzius (86)
Lezuzius Creative Commons License 2005.06.26 0 0 87
már topikcím is
Előzmény: Lezuzius (86)
Lezuzius Creative Commons License 2005.06.26 0 0 86
Nyilván ettől lett reálértéken úgy 30-40%-al drágább :)

A kartelnekmeg ganxta zolinak ehez semmi köze. A budapesti utak is most épülnek minimális nyereséggel és nem eddig épültek dupla haszonnal.

Amúgy gratulálok, hogy más topikcím lettél.
Előzmény: elemes (85)
elemes Creative Commons License 2005.06.26 0 0 85
akkor bizonyára nálunk is ugyanez történt.
Előzmény: sashimi (84)
sashimi Creative Commons License 2005.06.26 0 0 84
A szombati Magyar Hirlapban van egy cikk a horvat autopalyakrol, mely szerint 30%-kal csokkentek az epitesi koltsegek, amikor felszamoltak a versenytargyalas nelkuli megbizasok gyakorlatat es minden epitesre palyazatot irtak ki.

sashimi
alfredoo Creative Commons License 2005.06.25 0 0 83

pb

 

nekem errol inkabb a nemzeti szinhaz esete jut eszembe toth marival. szerintem nem lett jobb, nem lett szebb, nem lett olcsobb. kulso helyszineken is dolgozik. viszont a mienk. marmint orbaneke es nem is erdeklik oket ezek a dolgok. az lett meg amit ok akartak. maga a deel pesti fejlodest nem tudom rossznak megitelni. de talan eleg lett volna oda a mupa.

Előzmény: Profán Béni (82)
Profán Béni Creative Commons License 2005.06.25 0 0 82
Szasz, Frédi. A Vegyépszer most már tipikus magyar fôvállakozó (az úttörô ahol tud, szemét). De az Orbán-érában "cégünk reklámja" volt, annak az orbáni teóriának az igazolására hivatva, hogy tender nélkül olcsóbb az állami beruházás. (És ezt a Versenyhivatal nélkül kell bebizonyítani.) No, errôl az jut eszembe, hogy életemben egyszer volt szerencsém bejutni egy Kádár-korabeli megyei kádertovábbképzô központ büféjébe, ahol - a szabvány magyarországi kocsmákkal ellentétben - üvegbetét nélküli bolti áron mérték a fél cseresznyét. Jajdeszép, 0 árrés. Dehát azt senki nem mondhatja, hogy a büfében dolgozók nem kaptak fizetést, nem volt rezsi stb. Szóval valahol, valakik mégiscsak megfizették a különbözetet.
Előzmény: alfredoo (80)
alfredoo Creative Commons License 2005.06.25 0 0 81

bm

 

viszont tenyleg jo lenne tudni valamit hogy a horvat autopalya epitesek mennyibe kerulnek? mindenesetre hosszabb szakaszokat epiteni viszonylag kevees 'tortenessel' valoszinuleg olcsobb.

 

van valamilyen most atadott alagutas szakasz. gondolom az meg jo draga. az orban kormany alatt uj autopalya azt hiszem a haarmas hosszabbitasa. nem egy tul bonyolult szakasz. talaan a reegi harmasbol is tobb reeszt be tudtak hasznalni.

Előzmény: bormester (78)
alfredoo Creative Commons License 2005.06.25 0 0 80

pb

 

en azt hiszem, veelelmezem hogy a vegyepszer egy tipikus fovallalkozo.

Előzmény: Profán Béni (76)
alfredoo Creative Commons License 2005.06.25 0 0 79

ai

 

mennyit eer nagy elek?

 

amugy a keet dolog nem zarja ki egymast. marmint hogy nagy elek maganvagyonaban gyarapodjon a vegyepszer meg rafizetessel epitsen autopalyat. mindenesetre ennek a vegyepszer merlegeben is meg kell jelennie.

 

 

Előzmény: Alpári Gnác (73)
bormester Creative Commons License 2005.06.25 0 0 78
Nem jár közelebb.

Az ő állítása a tavaly megépült 4 szakaszról szólt. A tévébeli állítás az épülő szakaszokról, melyek között van olyan is (a Vegyépszer építi a 6-os és a 0-ás között), ahol 3,6 Mrd Ft/km jön ki a kirívóan sok tereptárgy, a vegyi mentesítés, meg a franc tudja még mik miatt (A Vegyépszer lett a kiválasztott az M6-oson). Benne van maga a 0-ás is, ahol szinte száz méterenként van tereptárgy, stb.

(Mindez egyáltalán nem jelenti azt, hogy én nem drágállom az autópélyépítési árakat. Én, speciel, drágállom azt az 1,6 Mrd/km-t is, amely a tavalyi építések átlagára. De mi a francnak megduplázni, ami magában is sok?)
Előzmény: marmota (77)
marmota Creative Commons License 2005.06.25 0 0 77

1. Lehetséges, de attól még ugyanúgy hülyeséget mondott az alapozás nélküli útépítésről.

2. Jó lenne, ha kilátszana már az üvegzsebből valami, mert ezekszerint sehol nincs korrekt tényleges adat az árról. Viszont mivel a Tibi egy szóval sem tiltakozott az elhangzott 2,4-es ár ellen, úgy gondolom, hogy lms jár közelebb az igazsághoz.

 

Előzmény: bormester (72)
Profán Béni Creative Commons License 2005.06.24 0 0 76
Előzmény: Profán Béni (75)
Profán Béni Creative Commons License 2005.06.24 0 0 75
Előzmény: sashimi (69)
geszthi Creative Commons License 2005.06.24 0 0 74
"A "nickről nem nyitunk topikot" szabály alapján,ha igényled, kijavítjuk a topikcímet egy tetszőleges címre."

Es ugyan MIOTA?!

Agymenések - borsosalma szaktopic Polchon hadnagy
Agymenések - KyshTurul szaktopic Polchon hadnagy
Agymenések - birsalmasajt szaktopic Polchon hadnagy
Hová tűnt Speaker? BBF
Hová tünt PuPu? Torres
Ballada tűnt idők nickjeiről polites
VAÚ kontra PVCPADLÓ onogur
Macisajt Fan-Club (MFC) pernahajder
Melnyikov, a Tanú házmestersirató
HITETLEN TAMÁS vs MODUS Setmana
Mibol el PuPu? vampier
PuPu jöjjön vissza!!!!!!!!!!! pvcpadlo
PuPu nem jön vissza!!!! Brahika

stb...





Előzmény: a Révész (10)
Alpári Gnác Creative Commons License 2005.06.24 0 0 73

Még el is hinném, ha nem ismerném Orbánt és csapatát, valamint ha Nagy Elek mára nem lenne az ország egyik legvagyonosabb embere.

 

Lehet, hogy abból gazdagodott meg, mert vasárnap nem épített:)

Előzmény: sashimi (69)
bormester Creative Commons License 2005.06.24 0 0 72
1. Tudtommal Horvátországra mondta, nem Szlovéniára.
2. lms-t nem igazolta. lms 3,1 Mrd Ft/km-ről beszélt a 2004-es 4 megépült útszakaszra, tehát nem 2,4 Mrd-ról (ha neked a különbség mindegy, akkor ezt az elhanyagolható összeget leszel szíves a számlámra átutalni). Ezzel szemben a rendelkezésre álló adatokból többféleképp is kiszámítható 1,6 Mrd Ft/km.

lms két hibát követett el számításában:

- egy slendrián (MNO) újságcikk nyomán 20 km-rel kevesebb megépült úttal számolt;
- kiadásnak számolta az ÁFÁ-t is (125 Mrd-dal számolt 100 Mrd helyett).

Most éppen megtudakolja a GKM-től, hogy a 20 km megépült, vagy nem épült meg.
Előzmény: marmota (70)
marmota Creative Commons License 2005.06.24 0 0 71
ja, láppal természetesen.
Előzmény: marmota (70)
marmota Creative Commons License 2005.06.24 0 0 70

"egy hegyvidéki fennsíkon..." igen, ezt Szanyi et. Szlovéniára mondta, ami ugye tudvalevő, hogy egy nagy hegyvidéki fennsík..:-)) Ahol ugye nem kell alapozni, hát persze, ez a Tibi egy polihisztor, aki ezt innét meg tudja ítélni... Majdnem elhittem neki. Amúgy nem cáfolta 2,4 mrd/km-t, láppaé, muharral együtt Vagyis lms-t igazolta...

Előzmény: bormester (65)
sashimi Creative Commons License 2005.06.24 0 0 69
komolyan gondolja valaki, hogy Nagy Elek puszta nemzeti érzettől vezérelve lemondott a hasznáról Orbán alatt, most meg, hogy elvileg versenyeznie kell, csakazértis magasabb árat mond?
Azt nem tudom, hogy komolyan gondolta-e, de elemes allitotta, hogy OV alatt a vegyepszer valoszinuleg veszteseggel epitett autopalyat.

sashimi
Előzmény: Alpári Gnác (67)
Wic Creative Commons License 2005.06.23 0 0 68

végülis melyik adatokkal van a gond?

 

az előző ciklus alatti árakkal, vagy a mostani ciklus alattival?

 

melyiket nem érzitek bizonyítottnak elemes hozzászólásaiból?

 

Előzmény: bormester (-)
Alpári Gnác Creative Commons License 2005.06.23 0 0 67

A mai Népszabiban van egy cikk az M0-ás továbbépítéséről.

 

Ha valaki nem olvasta volna: 25 km, 20 felüljáró, 16 aluljáró, 9 csomópont, stb: 47 Milliárd.

Ez tehát cca. 1,9 M/km.

 

Tudom, hogy az M0 nem autópálya, de a rengeteg egyéb műtárgy azért igencsak felefelé nyomja az árat.

 

Ezért nem lehet szerintem semmilyen 2 autópályaszakaszt összehasonlítani.

 

Persze, hogy a közbeszerzés sem garancia semmire, különösen ilyen esetben, ahol a pályázók mind ismerik egymást és simán lejátszák egymás között, hogy melyik szakaszt ki építse.

Gondolom, elég nagy bajban lenne egy cég, ha minden, egy időben zajló projektet ő nyerne.

 

De a közbeszerzés kihagyását védeni nekem komolytalannak tűnik.

 

Mert az, ha rábökünk valakire, hogy mostantól ő épít mindent, az aztán semmiképpen sem garantálja az elérhető legalacsonyabb árat.

 

Vannak szakaszok, amiket most is a Vegyépszer épít. De drágábban. Azt komolyan gondolja valaki, hogy Nagy Elek puszta nemzeti érzettől vezérelve lemondott a hasznáról Orbán alatt, most meg, hogy elvileg versenyeznie kell, csakazértis magasabb árat mond?

Azt még el tudnám hinni, hogy referencia-munkáknak szánta, így ebben a ciklusban is építhet, de akkor hogyan került a milliárdos lista TOP5-jébe, miközben előzőleg kvázi csődben volt a cége?

flétóunfan Creative Commons License 2005.06.23 0 0 66
"egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy a valós költségekre vették fel a hitelt, nem arra az összegre, ami a költségvetésből éppen hiányzott."

Ez korrekt volt tőled:)
Előzmény: Alpári Gnác (31)
bormester Creative Commons License 2005.06.23 0 0 65
Ezt mondta Szanyi is az alább beidézett tévéműsorban:

Sz.T.: példul mondjuk egy hegyvidékei fennsíkon, ahol nem kell alapozni sem, csak szinte az aszfaltot kell lerakni, és nincs egyetlen leágazás sem, az nem ugyanaz az ár, mint amit esetleg Magyarországon egy lápos vidéken kell végigvinni.

Hiába, no, peches nép vagyunk. Másutt csak le kell tenni a cuccot, és kész a pálya, emmeg itten csupa láp (dudva, muhar, kacagó szél).
Előzmény: alfredoo (63)
bormester Creative Commons License 2005.06.23 0 0 64
Autópálya építés erőltetett ütemben! Vita az építés költségeiről

És, azt hiszem nem is azon érdemes vitatkozni, hogy most 400 km, mert ez szerintem csak 370 maximum, de most ez tényleg már csak részletkérdés, legfeljebb annyi, hogy illene azért egy pontos számot mondani természetesen a miniszterelnöknek is, hanem inkább az, hogy tényleg drágább lett, tehát 2.4 milliárd Ft kilométer, itt a kormányelőterjesztésben, van nálam egy papír, ott is ennyi van, ennyi jön ki átlagban, ez azért magasabb, mint korábban, tehát nem sikerült megoldani azt, hogy a közbeszerzéssel, versenyeztetéssel olcsóbb legyen, ennek különböző okai vannak.

Ezt mondta Szanyi vitapartnere, Manninger, Szanyi pedig a szokásos érvekkel vitakozott (mit lehet, mit nem lehet összehasonlítani).

Itt azonban arról beszélünk, mennyibe került a tavalyi négy szakasz. Ehhöz először is tudni kell, hogy az M7 elkészült szakasza, ill. a hozzákapcsolódó gyorsforgalmi út 8 km, vagy 28 km. Várjuk a minisztérium válaszát.
Előzmény: Tomathos (62)
alfredoo Creative Commons License 2005.06.22 0 0 63

pb

 

a hallgato miszterium a vilag nyolcadik csodaja...

 

amugy mai radioban azt mondtak hogy a horvat autopalya azert olcso mert sziklas talajon futva nem kell alapozni.

Előzmény: Profán Béni (61)
Tomathos Creative Commons License 2005.06.22 0 0 62
Tegnap az Estében mintha azt mondták volna, hogy átlagban 2.6 milliárdárt épül most egy km autópálya (lehet félrehallottam álmos voltam már :)).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!