Lianánk előző tulajdonosa kb. 70-80ezer km-ként cserélt hátsó lambdaszondát, de aztán 2 éven belül 2-szer is meggyűlt vele a baja. (Én egyébként azt olvastam, hogy ez típusbetegség.) Majd javasolták neki, hogy tankoljon máshol, és azóta nem jött vissza a probléma - eddig nálunk sem.
A lennti katalizator, azaz masodik hamarabb kidől mert lenntrol kapja a vizet es lassabban is melegszik be mint ami direkt a leomlon van rajta az a kicsi katalizator.Nekem univerzalis a masodik, minden mukodik, levenni mar nem tudnam, csak flexxel, mert a csavar rarohadt, le kene vagni.
Szervizbe volt olyan auto, hogy elment a teljesitmeny, mindent kicsereltek, uj legszuro , uj gyertya,gyujtotekercs, legtomegmero, stb.Kiderult nagy nehezen, ossze van torve belulrol a lennti katalizator, es ahogy mozog a kocsi, vagy eltomiti a kipufogogazokat, vagy nem.
A liana motorja minimum 98as oktanszamra van tervezve, de én is tobbnyire, szinte mindig 95öst tankoltam, a kocsi megérzi ezt módosit az előgyújtáson, mert a japán motorok viszonylag magas kompresszoval dolgoznak, igy nem lesz kopogasos eges.A katalizator hatasfok igy lecsokkenhet, es akkor mar kidobja a check engine -t.En toroltettem, egyszer visszajott egyszer nem.De ha valaki felorara lekoti az akkut, az is segit sokszor. Gázos üzemmodba, amikor magasabb a kipufogogaz homerseklet , soha nem volt ez a problema, vhol a benzin is hibas lehet ebben.
2006-os Vitarában a hátsót ki tudtam cserélni, - egy DPF és katalizátor tisztító cégnél szaki mondta, hogy mindig az jelez be - nem tört bele, mázlim volt, de macerás, forrasztani kell, hőpisztollyal szigetelést ráolvasztani, majd mehet vissza a csati...
De itt nagyon el van vékonyodva minden körülötte lévő anyag, úgyhogy szerintem is roncsolás lenne a vége. Valahogy kiolvasom, törlöm - aksi levétel után csak néhány percre felejti el és visszajön - aztán akkor süti a párom szemét még egy kicsit.
Kettő van. Egy elől a kipufogó leömlőben, egy meg a kocsi alatt a katalizátornál. Kivenni lehetetlen 15 év után, tutira beleszakad. Utána már jönnek a plusz költségek...
Nekem 2008 óta világít a check engine, lambdaszonda hiba miatt. Nem érdekel.
Általánosságban egy kérdés (nekem 2005. 1,6 78kW-os a Lianám):
Cserélt valaki lambda szondát ( Gyári előírás szerint talán 150 E km körül kellene, de senkit nem érdekel, nekem is még gyári ), ha igen, melyiket?
Illetve egyáltalán kettő van - mert most nem tudok alámenni - vagy csak a leömlő szakaszban lévő első katalizátornál van egy és slussz !
Hátsó katalizátort cseréltem - univerzálisra - 6 éve, azóta 80 E km mentünk (össz km: 260 000 ), és most elkezdte dobálni a sárga tengeralattjárós jelet :-( !!
A Liana nem akar kommunikálni a diag-ommal ( 2.0 benzines Vitara J20A kóddal simán olvasható ), de gondolom, emisszió miatt adja a CheckEngine-t...
Ha sokat tankolnak es mindig keveset, nem tellik meg a tank, elromolhat a szintjelzo jelado, mert soha nincs teli a tank, Vhol irtak hogy, a szintjelzo mindig ua. ba a pozicioba van, tonkremehet.Szerintem egybe van a szivattyuval, egybe cserelheto, de keszerelt allapotba merheto ha megkapja a 12 voltot.
Persze, sima elsőkerekes. 2003-as 1.6-os modell. Olajcseréken meg a fékek felújitásán kivül még nem költöttem rá egy vasat sem. Jó, a gyerták 900 ft/db cserélem kb 50 ezrenként... lassan aktuális lesz. Ja meg 2 szer lecseréltem a váltóolajat is. Ennyi.
Köszi az infókat! Én sem parázok miatta, csak a feleségem. Tankoláskor nem szokta nullázni. Mi csak 1 éve vagyunk Liana tulajdonosok, de a kezdeti főtengely jeladó miatti kálváriát eltekintve meg vagyunk elégedve, és szeretjük, igaz a fűtése kevés a feleségem szerint. Nagyon fázós a szentem! Azt esetleg nem tudod, hol van a jeladója és hogyan lehet hozzáférni. Szervizbe ezért nem akarom vinni!
Újat már nemigen találsz, a bontókat kell erőltetni... A Suzuminn -t tudom ajánlani, beszélj velük, hogy ha beesik egy Liana akkor rád gondoljanak először. Bár lehet hogy akár most is van nekik.
16 éve hajtom a sajátomat, 280 ezernél járok, de ilyet még nem láttam. Nyílván nem érzékeli a benzint. Vagy ha az érzékelő jó, akkor a kapcsolat nincs meg az érzékelő és a kijelző között...( valami szakadás, kontakt hiba)
Elég macerásnak tűnik a megoldás és lehet hogy nem is olcsó...
Én egyébként nem nagyon nézem a benzinszint kijelzőt. Mindig tele tankolok kattanásig, és nullázom a napi számlálót.
Nyáron 650-670-nél tankolok, télen meg 600-nál. De ha meg szeretnéd csináltatni, akkor sok sikert. :)
Nekem a fogyasztásom egyébként a következőképpen alakul: (mértem már meg, tehát ezek viszonylag pontos adatok. )
Nyáron 650-nél gyúl ki a benzinkijelző ikon és ekkor már csak 3 csík világít. Ilyenkor egy csík 30 km, 2 csik 60 km az utolsó villogó csikkal még megy 40 km-t. Tehát a kijelző felgyúlása után még 100 km-t biztosan tud menni. Ekkor már nem kisérleteztem tovább, de nem tudtam tankolni csak 46 litert, tehát még 4 liter volt benne.
Nyáron klímával ez plusz 0,5 liter/100 km
Télen olyan 580-nál gyúl ki a lámpa és olyan 660-670-at megyek egy tankkal, de ekkor is van még benne kb 5 liter mert csak 45 litert tudok tankolni.
Nyáron 6,2-6,4 az átlag, télen ez kb 7 liter. Én városban csak a km futás 20%-át teszem meg, 80% az közúti forgalom. Autópálya ebből a 280 ezerből kb 10 ezer volt maximum.
Olajcsere tavaly júniusban volt, 6400 km-rel ezelőtt. Ha meg tudnád nézni, hogy az 1.3-as motornál lehet-e szelephézagot állítani, azt előre is köszönöm. Érdekes, mert főleg 3-as fokozatban jelentkezik ez a zúgás, mikor a fordulatszám a gázpedál csökkentett adagolása miatt kb. 2000 körülire esik vissza. Tavasz körül tervezek egy "revíziót", és minden aggályos(nak vélt) dolgot megnézetek.
Kézi valtó 75w90 fullszintetikus gl4 es olyan 2,5 liter kell bele, a sima elsokerekesbe, a többinek utana kell neznem, ha kicsit több kéne motorolajj ratoltheto ha a 2,5 liter megvan-olyan 0,5 deci korul.