Hello!
Nekem az OTPnél van számlám, de nagyon nem vagyok megelégedve velük. Gondoltam, hogy átmegyek a CIBhez, mert róluk még nem hallottam rosszat, igaz lehet, hogy ez csak véletlen...
Aki esetleg használ CIB bankot az mondja meg, hogy mennyire jó, jobb-e az OTPnél, magyarul nem esek-e csöbörből vödörbe, ha bankot váltok? Ja, lakossági számlám van.
Kösz!
Ha ugyanazon az eszközön használja a CIB Bank Online-t, mint amelyen a CIB Bank Mobilalkalmazás is telepítve van, a tranzakciók jóváhagyása push üzenet segítségével történik.
Hát ez parádés, esküszöm. :-D
Mi a nyüvekért használnám az ugyanolyan Online-t a lapostelefonon, ahol az ugyanolyan App van?? :-O
Nyilván hogy PC-n vagy laptopon használom az Online-t, ahol eddig a jávást használtam. (mint ahogy, gondolom, a sok megszopatott jávás is)
És nem, nem akarom a QR előtt és után is beírni a pin-t, mert ha mondjuk hekker vagyok és előtte jól tudtam beírni, akkor utána is tudni fogom jól beírni, minden bizonnyal -- tehát semmi védelmi funkcióval nem bír a második pin-beadás, szimpla fölösleges szivatás. Ugyanez van a push koppintson ide kártyás vásárláskor, ugyanez a teljesen fölösleges kétszeri pin-beírás. Valaki valahol azt gondolta, hogy a gonosz hekker 10 mp elteltével talán nem tudja ugyanazt a jó pin-t beírni, ugyan próbáljunk már rá még egyszer?? Bocsásson meg a világ, de ekkora fa.. marhaságot, hogy finom legyek és nőies.
Tudtommal xmlben eddig sem lehetett. Kizárólag txtben. Azoknak a txtknek is az a specialitása, hogy jobb ha kikapcsolod a text editorban az automatikus sortörést, mert nem folyamatosan írták, hanem egy-egy sor pontosan 120 karakter, aztán windózos enter (CR és LF) karakter van. Így fogjuk rá, hogy automata sortörés nélkül jól néz ki, de sortöréssel minden elcsúszik.
Két eset lehetséges:
1. Ha az ablak mérete kisebb, mint 120 karakter, akkor sortörés nélkül túllógnak a sorok, sortöréssel meg az enterek miatt olyan zavaró helyeken törnek meg a sorok.
2. Ha az ablak mérete nagyobb, mint 120 karakter, akkor sortörés nélkül nem érnek végig a sorok, de sortöréssel sem.
a netbankban a partnerlista nem tartalmaz közlemény mezőt, tehát a partner kiválasztása nem tölti ki azt a mezőt. Ügyes.
Én egyesével beírtam az utalási partnereket. Már eleve az nem tetszett, hogy ahhoz, hogy egyáltalán elmentsen partnerként egyet kétszer kell beírni a számlatulajdonos nevét. Utána vált világossá, hogy azért van így, mert egy bizonyos partnernév alatt több számlaszám is szerepelhet. Mondjuk nem mintha ez magyarázná, hogy miért kell kétszer a partnernevet megadni.
Aztán néztem, hogy ugye közleményt nem lehet mellé menteni, de van mellette sablon. Mondom most az komoly, hogy egy utalási partner mellé még sablont is létre kell hozni, ha közleményt akarsz? Gondolom oda is ugyanúgy kell számlatulaj neve, számlaszáma stb.. Tehát akkor papíron csak minimum kétszer, rosszabb esetben háromszor kell megadni ugyanazt az adatot. LOL
Az utalás az eddigi egy kódkérés (push) és beírás helyett egy jelszó appban withkey-hez, QR beolasása, majd jelszó megint jóváhagyáshoz.
Ez a működési mód nem attól függ, hogy ugyanazon az eszközön nézed-e vagy másikon? Idézem:
Ha ugyanazon az eszközön használja a CIB Bank Online-t, mint amelyen a CIB Bank Mobilalkalmazás is telepítve van, a tranzakciók jóváhagyása push üzenet segítségével történik.
Ha más eszközön használja a CIB Bank Online-t, mint amelyen a CIB Bank Mobilalkalmazás is telepítve van, a jóváhagyás QR kód segítségével történik, az alábbi lépésekben:
Hála jó istennek ennyire azért a hard tokenesek nincsenek szívatva. Bár igazából nem értem, hogy nekünk utaláshoz miért a Pay gombot kell nyomni a tokenen, amikor az egyértelműen BANKKÁRTYÁS FIZETÉS hitelesítésére lett kitalálva, a neve is erre utal. De annyiban azért nem rossz, hogy a netbank legalább kiírja, hogy milyen adatokat vár, mit hova gépelj.
A fenti kiemelésnél megint az az érthetetlen, hogy miért nem lehet választani. Ha valaki pusht akar, QR kódot vagy SMS-t, lehessen mindhármat. Ugyanaz a hülyeség, mint az, hogy miért nem lehet a hard token mellett mobilappot is használni vagy miért nem lehet mobilapp mellett hard tokent is.
Drága jó jávás, de kár érte!
Egyetértek! Meg a naplózott tranzakciókat követő számlaegyenlegekért is kár. Nem is értem, hogy ez miért nem alapvetés. Majd vezetek saját csekk-könyvet, mert eddig képes volt rá a bank, most már képtelen. Meg úgy látom továbbra is csak 6 hónapra visszamenőleg érhető el a számlakivonat.
18-ig elérhető a jávás, nem használható,
Ha meg akarod nézni az üzeneteidet a postaládában, akkor átmeneti hibával kidob.
Ez érdekes. A QR. Én utaltam ma és tegnap, kis mobiligazítgatás után bevette mindig a QR-t a netbank képéről.
(csak hogy utána minek megint a pin-t megadni, mikor a withkey-be is már pin-nel jutottam .... ááááá ... ezt a push-os "koppintson ide" jóváhagyásnál is gyűlölöm, hogy bemegyek jóváhagyni eleve a pin-nel, aztán megint kéri a pin-t. tudnám ütni, aki ezt kitalálta)
Más. Ismerős nem a withkey-ből QR-ezett, hanem a withQR-rel, és amikor pipa lett a QR-en, akkor kihajította a netbank, tranzakciót bukta. :-) Aztán mondtam neki, a withkey-ből kellene QR-ezni.
Nálam az az agyvérzés, hogy a QR kód beolvasása egyszerűen nem működik, nem fókuszál, hiába próbálom. Lényegében nem tudok a böngészősben utalni.
Vagyis "elhalasztom" az utalást, majd appban előkotrom újra, ott hagyom jóvá. (Ha nem kell sokat pötyögni vagy copy-pastelni, akkor eleve appban kezdem.)
Ki akartam törölni a régi partnerlistát, mielőtt szinkronizálást kérnék, de úgy láttam, csak egyesével lehet: ehhez egyesével kell kódot generálni és bepötyörészni. Nóóórmális? (Igen, természetesen kellene a közlemény is.)
Viszont a közlemény rovat, tartalmával együtt elveszett.
Ja. Na de ez milyen !"+"!+@@#^ˇ már?? Ekkora balfaszok nem lehetnek ott, hogy ez a rovat, hja, nem is köll. Mer minek. ???? Hát annak funkciója van. Nem véletlen írt oda valamit az ember. Krucifix.
Most derült ki nekem, a netbankban a partnerlista nem tartalmaz közlemény mezőt, tehát a partner kiválasztása nem tölti ki azt a mezőt. Ügyes. Gratula.
Az utalás az eddigi egy kódkérés (push) és beírás helyett egy jelszó appban withkey-hez, QR beolasása, majd jelszó megint jóváhagyáshoz. Szuper. Gratula. Én elleszek vele, mert havi hármat utalok, amiből kettő akár automatikus is lehetne - de akik napi rengeteget utalnak, azok miért nem fognak agyérgörcsöt kapni?
Plusz lassú, mint a dögvész, az a halálom. (250-es a netem)
Drága jó jávás, de kár érte!
Viszont egy talán jó hír: 18-ig elérhető a jávás, nem használható, de a partnerek még most is exportálhatók, most néztem meg. Plusz emiatt hátha a szinkronizálást is lehet még kérni telefonon.
Azt tudnod, kell, hogy minden banknál az előtörlesztésnek különböző feltételei vannak. Ezt a kondíciós listában megtalálod.
Ha túl hamar törleszted, akkor jellemzően a kezdeti költségeket, amiket adnak kedvezményként 0ft-ért, vissza kell fizetned. Azt hiszem ez 2 év.
A bankmonitor mivel több ügyfelet is közvetít könnyen lehet, hogy jobb kondíciót ad, mint amit simán besétálva a bankba megkapnál. De! Ha magnfica ügyfél vagy, akkor érdemes a személyi bankárodat megkeresni, és kérjél bankfiók kedvezményt, (bankfiókban kell kötöd a szerződést) Már adja úgy az ajánlatot. Bár az összeg nekem túl kevésnek tűnik, hogy nagyon belemenjen ilyenbe.
Változó kamatozású hiteleket (5 évnél rövidebb kamatperiódussal) nem találsz.
Ami esetleg megérheti, ha az összeg alacsony, néha érdemes lehet a személyi kölcsönt is megnézni, mert az ügyintézési idő sokkal rövidebb (nekem néhány perc volt), nincs értékbecslés meg ilyenek. De a jelentősen leesett lakáshitelkamatokat látva, lehet, hogy megéri még mindig küzdeni a normál lakáshitellel.
Valaki tudja, hogy az online bankban megcsinált sablonokat hogyan lehet használni a mobilbankban? Mert a sablonban legalább ott van a szokásos közlemény szöveg.
Én keresnék egy független hiteltanácsadót ezzel a kérdéssel. A kiszamolo blog ajánlgat egyet. (bár nekem ő annyira nem szimpatikus, de ez előítélet. Lehet jó szakember) Linket szándékosan nem rakok be, nehogy direkt reklám legyen.
Gondoltam ide írok, mert látom a lakáshiteles topik eléggé döglött.. De egyébiránt CIB-es vagyok én is.
Szóval a konkrét kérdésem az lenne, hogy lehet hogy fel kellene venni egy 5-7 milla lakáshitelt, de elképzelhető hogy később vagy vég, vagy előtörleszteni tudnám, viszont nem értem, nem egyértelmű hogy ez hogy működik (netet gyorsan átfutva).
Szóval akkor legyenek konkrétumok, mondjuk legyen 7 milla lakáshitel 10 évre, bankmonitor szerint
Mondjuk legyen a CIB hitele (mi ez a bankmonitor kedvezmény, meg mi az h új ügyfeleknek? Akkor én nem vehetem fel?), 9 746 920 Ft a teljes visszafizetés. Ha én mondjuk 1 év múlva visszafizetem a felét a 7 millának, 3.5 millát, ugye marad 3.5 milla hitelem, akkor mennyire jön ki a teljes visszafizetés? Mondjuk nézzük meg mindkét esetet, hogy mondjuk változatlan marad a futamidő, meg legyen az hogy 5 évre csökkentem a futamidőt.
Illetve, egyéb tanácsok is jöhetnek, pl lehet változó kamatozású jobban megérné, mivel ugye várhatóan mostmár csökkeni fognak a kamatok valamelyest... (?)
A Kezelő egy kattintással : "csináltam egy szinkronizálást"
Nálam is ennyi volt.
Csak halkan kérdezem: ezt miért nem lehet automatikusan??
Vagy mondjuk a nyüves netbankba belépéskor egy kérdést feldobni, hogy "Aztán tetszik-e kívánni áthozni a jávából a partnereket? Mert elvesznek ám, ha nem."
Jóvan, telefonáltam, 2 perc az egész, megvan a listám.
Igaz, a régi és az aktuális lista össze lett fésülve, de még mindig jobb kigyomlálgatni majd valamikor, mint beírogatni, amiket használok. Duplikáltak nem lettek benne, a régebbi néven maradtak meg, ha az aktuálisban eltérő volt a név az adott számlaszámhoz.
Nagyon köszönöm annak, aki(k) itt felvetette ezt a dolgot, mert én simán elbuktam volna a listámat, ha itt nem olvasom.
A netbankban és az appban ott a partnerlistám! Helyből. Na mondom, nem is kell küzdeni export-import.
Nézem .... hmmmm .... egy évekkel ezelőtti állapotú partnerlistám van ott... Hát ez meg WTF?? Amikor indították a netbankot vagy az appot, akkor áttették a jávásból az akkori partnereket? Nagyon úgy tűnik. De azóta nem lettek szinkronizálva.
A netesben importálást nem találtam, a jávásból az export megtörtént.
Ha ők se látják,hogy lehet bizonyitani, hogy calaki megadta, nem adta meg, stb...
FONTOS!
Tájékoztatjuk, hogy 2024. január 1-től a CIB Internet Bank kivezetésével a 2024. január 1. napját követő időszakra a CIB Internet Bankban, bankfiókjainkban, valamint CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a korábbiakban megadott értéknapos átutalásait nem fogja tudja elérni. Ennek következtében a meglévő csatornáinkon (CIB Bank Online, CIB Bank Mobilalkalmazás, CIB Business Online) nem fogja tudni megtekinteni, módosítani, illetve törölni ezen értéknapos átutalásokat.
A CIB Internet Bankon értéknapos utalást rögzíteni csak 2023. december 31-ig van lehetősége.
A fentiek ellenére az Ön által megadott átutalások teljesülni fognak a megjelölt értéknapon, amelyről a megszokott módon push üzenetben értesítjük, és a tranzakció történetében is megtekintheti a teljesült átutalást.
Amennyiben viszont módosítani vagy törölni szeretné értéknapos átutalási megbízását kérjük, keresse fel a CIB24-et a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon, vagy fáradjon be fiókjaink egyikébe.