- keresel valakit, aki chipeléssel foglalkozik, nekik mindig van VCDS-ük, de a sima VW-diagnosztikához is kell ilyen eszköz
- veszel egy VCDS-klónkábelt kínából vagy itthonról (régi autó, tehát régi is jó lesz), innentől mindent megcsinálhatsz magad (de utána kell olvasnod azért)
visszakerestem az ajtó nyílik, nem nyílik témában mivel engem is utolért ez a dolog.
láttam, hogy Neked az lett a megoldásod, hogy kikapcsoltad ezt a funkciót, hogy 15km felett automatikusan zárja az ajtókat! azt is értem, hogy szoftveresen lehet ezt megcsinálni.
tudsz esetleg segíteni, hogy ezt hol lehetne megcsináltatni?
'Megbízható' családtagokról már sokan hallottak...persze ettől még akadnak, de inkább állapotot nézz, rendszeresen szervizelték-e? Nézz rá az olajra, nézz be az olajbeöntőn, nincs-e olajsár a motorban, kipufogót nézd meg, sőt az egész autót alulról is ha tudod, lehet. Esetleg rákérdezhetsz hol szervizelték. Kukkantsd meg a hűtővizet is, tiszta, vagy zavaros-olajos-e, meg amúgy is folyadékszintek rendben vannak-e, ha több esetben is nem, akkor érdemes elgondolkodni, hogy valóban rendszeresen karbantartott, szervizelt-e? A tempomat kapcsolója hajlamos elromlani. Az ajtózárak is vacakolhatnak...
Én személy szerint a kis köbcentis turbós motorokat nem szeretem, vezetési stílustól függ ugyan, de szerintem könnyen szétlehet hajtani őket.... turbó eleve rizikós, érdeklődni kellene volt-e felújítva, megpiszkálva, esetleg cserélve? Rendszeresen visszahűtötték-e a turbót, mielőtt leállították a motort? Nem egy 200.000-nél széthajtott turbós kis köbcentis autót láttam már (jellemzően skodák 1.2/1.4). Mennek mint a golyó, de pörögnek is rendesen.
Alapjáraton azt kell tudni, hogy ez egy WV motor.
Aszerint amit leírtál ez az álom kategória, de tudnod kell, hogy használt ezért bármikor bármi elromolhat. Amennyiben ennyire rendben van az 1.700000 reálisnak tűnik, de alkudni biztosan lehetne belőle.
Vonóhorog ha nem szeretnél vontatni felesleges, esetleg védhet ha hátulról beléd jönnek, de nem a 100-as tempónál. Vizsgán beírják, hogy van rajta, nem tudom hogy árban számít-e és mennyit.
Bontott alkatrészeket találsz a neten is, megnézheted mi mennyibe kerül, nem mondanám horribilisnek más típusokhoz képest.
Nekem sima Alteám van, nagyon szeretem, nagyon kényelmes és a menetdinamikája is jó. Hosszú távokra nagyon jó, 1000 km után nem hátfájással, zsibbadással szállsz ki belőle.
Ennek a típusnak is vannak betegségei. Ha tényleg megkapta a kellő gondoskodást, akkor nagy meglepetés nem érhet. Én úgy hiszem, hogy az autónak lelke van, ha gondoskodsz róla, karbantartod, szereted, rendszeresen átellenőrzöd, de hosszabb utak előtt feltétlen, akkor meghálálja.
Hogy mennyit megy arra nincs reális válasz, lehet még 100, 1000, vagy 200000 km-t az az előélettől és utána rajtad múlik majd.
Kérdezz rá miket kell hamarosan javítani cserélni, én mindig tudom, hogy mi az ami cserére szorul, gond van vele (pl, csepeg a hűtővíz, vagy szilentek már kezdik megadni magukat...). Aki nem akar átvágni, az elfogja Neked mondani, persze csak azt amiről tud, a rejtett vagy számára nem érzékelhető hibákat nyilván nem. Egy olyan ember aki Gazdája az autónak kell(ene), hogy rendelkezzen ilyen listával, akár fejben.
Kérdezz rá a motorkódra, keress teszteket az alapján is.
elvileg ez az, de majd pontosítok ha utánajártam a részleteknek.
Elvileg sosem volt törve és megvannak a papírjai, előélete, hogy mikor mi lett cserélve, nem első tulaja, de biztos alaposan átnézte a megvételkor a szervíz előzményeivel együtt, ismerem.
Ja és még neki nem volt semmi komoly gondja vele!
KÉRDÉS:
a, 1,7misi az milyen ár érte? hasznaltauto.hu oldalon gyakorlatilag találtam 5db-ot és 1,8-2,5ig van minden km-től felszereltségtől függően (egyéb oldalon is pár db). tehát kiváncsi lennék, mennyi egy általatok vélt ára, és ha a piaci ár alatt van akkor mennyivel?
b, vonóhorog mennyit számít? vétel bejegyeztetés felszerelés stb. értéke?
c, sokat olvastam az 1.4 TSI-ről, ebben az évjáratban E111 vagy E211-es kódjelű turbó van ?(elvileg utóbbi a megbízhatóbb), szíj vagy lánc? tehát mennyire vannak kiküszöbölve típushibák ebben a szériában összességében. pont a 2012-őt írják itt, ezért nem tudom, hogy a 2011-esnél mire számítsak, vagy egyáltalán ebbe a szériába mit raktak!:
d, altea xl-ből nincs sok magyarországon, ha jól szűrtem le. ha nem a motort érintő probléma lépne fel, karosszéria, elektronika akármi akkor beszerezhető bontott vagy utángyártott alkatrész, szervízben érteni fognak a dolgokhoz?
e, Motorikusan viszont gyakori típus van benne, ha jól vettem ki a vw miatt vw, skoda ,audi, seat mind tartalmaz ilyen motort vagy akár még több féle gyártó egyes típusai is?
Konkrétan mi az a kocsi, amiben teljesen megegyező motort raknak? és azért is kérdeztem ezt egy külön pontban, mert tegyük fel, hogy jól ápolt volt mindig a 190 ezer km-t futott verda, de mégis ez meddig fog még elmenni egy reális eséllyel és mi lesz ha valami bedöglig benne?
Konkrétan ha valaki tudná, hogy ebben milyen turbó van és milyen szerelési/felújítási esetek- és vagy bontott cserés/új turbó árra kell számítani vele, annak az infónak örülnék.
f, lendkerék? van benne? ha igen mivel kell számolni?
2,
Még nem köteleződtem el az altea mellett és eredetileg olcsóbb kocsit terveztem venni, 10-15 éves kategóriában. árban kb. 8-9 éves kocsik már a plafon, többet nem szánnék rá.
De amiket nézegettem és fontos volt, hogy tömegautó legyen:
Opel astra
Ford focus
VW kombik
Nem feltétlenül van nekem szükségem full extrás kocsira, és ezek már ismeretlen eladótól lennének ha keresgélnék, tehát nagyobb lenne a rizikó.
És azt láttam, hogy egy jobb állapotú suzuki swift is már 300-400 ezer, de egy 10-15 éves akármelyik előbb említett kombi autó is 100-150-200 ezer kilométerrel 1-1,5 millió környéke simán megvan.
Segítséget kérek Tőletek! A 12 éves Altea nyári gumijait télire cseréltük. Ezt követően a keréknyomás visszajelző sárga lámpa folyamatosan világít. A nyomásokat többször ellenőriztem, korrigáltam, de ennek ellenére a kijelző változatlanul nem alszik el. Mit lehet tenni? Létezik valamilyen kód, módszer, a házilagos megoldásra, vagy vigyük el szerelőhöz, aki rezeteli ezt? Előre is köszönöm a segítőkész válaszaitokat!
Sziasztok. Nem rég vásároltam egy 2009-es Altea XL 1,4 TSI -t. Az lenne a kérdésem, hogy tudok belépni a főmenübe hogy testre szabjam pl. a világítást meg hasonló... Köszönöm.
Sziasztok van egy Seat Alteam 1.9 pdtdi 2007-es olyan problémám van hogy szeretem volna helyzettjelző égőket és rendszemtábla világitást cserélni és most egyik sem megy...csak annyit csináltam hogy kiszedtem az égőket..melyik biztositékot nézzem meg vagy merre induljak... köszönöm a válaszokat.
A bal 1 ajto megereszkedett. Konkretan azt vettem eszre, hogy folyik befele a viz az ajto tetejenel. megprobaltam az ajto zsanerjait (ajton) allitani, de nem segitett. a gondom, hogy a masik fele a zsanernak a sarvedo elem alatt van, es sehogy sem erem el.
Le kell szedni a karosszeria elemet hozza? ha igen, hogy? azt latom, hogy a kis ablak tomitese alatt van ket csavar, ami gondolom azt tartja. de hol lehet a tobbi?
Egy 2006-os BKD motorkódos Alteáról lenne szó (103kw, 140le 2.0 TDI).
A hiba:
Egyik napról a másikra a tolatóradar, hátramenetbe váltáskor, a visszajelző nem csipog. Egyszer véltem felfedezni rükvercbe váltáskor mintha beakadt volna a csipogó és hosszan sípolt ( nem volt az autó mögött semmi ami a radar számára érzékelhető lett volna ). Kivettem sebességből visszaraktam utána jó volt még aznap.
Kérdésem:
Hol kellene elkezdenem keresni a hibát? Biztosítéktábla? ( a csipogó helyét még nem sikerült lokalizálnom ezt is jó lenne meg tudni, hogy honnan szól :D ) Esetleg szedjem le a lököst és nézzek szét ott?
Igen, az izzó miatt jelez vissza. Vagy olyat veszel, ami megfelel neki, vagy bekendácsolsz egy előtét-ellenállást, ami mondjuk melegedni fog, vagy pedig szoftveresen kiiktatod (mindkét!) ellenőrzését az izzóknak.
Próbaképp tegyél vissza egy hagyományos izzót: ha megszűnik a hiba, akkor nincs kérdés. Én visszavinném az izzót, ha így kínálták, mert nem tudja azt, amit igértek.
Zenét bármilyen berakhatsz (van az ebayen mindenféle beépítő keret), a kérdés már csak az, mennyire lesz szép. BÁRMIVEL szebb hangzást fogsz elérni.
Érdemes a nevesebb gyártók cuccai között körülnézni, de sokan boldogok a kínai (navis, BT-s, mindent tudó) fejegységekkel: ezeket itthon is megkapni, de én csakis több év garanciával, jobb helyről venném.