Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2020.01.30 0 0 10591

4 lehetőséget látok:

- ha az autó saját menüjéből ki tudod kapcsolni

- keresel valakit, aki chipeléssel foglalkozik, nekik mindig van VCDS-ük, de a sima VW-diagnosztikához is kell ilyen eszköz

- veszel egy VCDS-klónkábelt kínából vagy itthonról (régi autó, tehát régi is jó lesz), innentől mindent megcsinálhatsz magad (de utána kell olvasnod azért)

- márkaszerviz

 

Ár szerint növekvő a sorrend.

 

Az 1. és a 3. kapcsán képek: https://forums.vwvortex.com/showthread.php?5213979-Disabling-auto-lock

Előzmény: 009 (10590)
009 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 10590

Szia Varshi,

 

visszakerestem az ajtó nyílik, nem nyílik témában mivel engem is utolért ez a dolog.

 

láttam, hogy Neked az lett a megoldásod, hogy kikapcsoltad ezt a funkciót, hogy 15km felett automatikusan zárja az ajtókat! azt is értem, hogy szoftveresen lehet ezt megcsinálni.

 

tudsz esetleg segíteni, hogy ezt hol lehetne megcsináltatni?

 

köszönöm:

 

009

Varshi Creative Commons License 2020.01.20 0 0 10589

Ez ilyen "turbó-para"?

 

Nem dízel ez, hogy a változó geós turbókat lekormolják vele, aztán hidegen lerúgják az egységsugarú állampolgárok.

Volt kis köbcent is turbósom, a turbó volt az utolsó, ami tönkrement.

Ez meg amúgy vízhűtéses, és leállítás után is keringteti még egy ideig.


A többi dologban igazad van.

Előzmény: Maftet (10588)
Maftet Creative Commons License 2020.01.20 0 0 10588

'Megbízható' családtagokról már sokan hallottak...persze ettől még akadnak, de inkább állapotot nézz, rendszeresen szervizelték-e? Nézz rá az olajra, nézz be az olajbeöntőn, nincs-e  olajsár a motorban, kipufogót nézd meg, sőt az egész autót alulról is ha tudod, lehet. Esetleg rákérdezhetsz hol szervizelték. Kukkantsd meg a hűtővizet is, tiszta, vagy zavaros-olajos-e, meg amúgy is folyadékszintek rendben vannak-e, ha több esetben is nem, akkor érdemes elgondolkodni, hogy valóban rendszeresen karbantartott, szervizelt-e? A tempomat kapcsolója hajlamos elromlani. Az ajtózárak is vacakolhatnak...

Én személy szerint a kis köbcentis turbós motorokat nem szeretem, vezetési stílustól függ ugyan, de szerintem könnyen szétlehet hajtani őket.... turbó eleve rizikós, érdeklődni kellene volt-e felújítva, megpiszkálva, esetleg cserélve? Rendszeresen visszahűtötték-e a turbót, mielőtt leállították a motort? Nem egy 200.000-nél széthajtott turbós kis köbcentis autót láttam már (jellemzően skodák 1.2/1.4). Mennek mint a golyó, de pörögnek is rendesen.

Alapjáraton azt kell tudni, hogy ez egy WV motor.

 

Aszerint amit leírtál ez az álom kategória, de tudnod kell, hogy használt ezért bármikor bármi elromolhat. Amennyiben ennyire rendben van az  1.700000  reálisnak tűnik, de alkudni biztosan lehetne belőle.

Vonóhorog ha nem szeretnél vontatni felesleges, esetleg védhet ha hátulról beléd jönnek, de nem a 100-as tempónál. Vizsgán beírják, hogy van rajta, nem tudom hogy árban számít-e és mennyit.

 

Bontott alkatrészeket találsz a neten is, megnézheted mi mennyibe kerül, nem mondanám horribilisnek más típusokhoz képest.

Nekem sima Alteám van, nagyon szeretem, nagyon kényelmes és a menetdinamikája is jó. Hosszú távokra nagyon jó, 1000 km után nem hátfájással, zsibbadással szállsz ki belőle.

Ennek a típusnak is vannak betegségei. Ha tényleg megkapta a kellő gondoskodást, akkor nagy meglepetés nem érhet. Én úgy hiszem, hogy az autónak lelke van, ha gondoskodsz róla, karbantartod, szereted, rendszeresen átellenőrzöd, de hosszabb utak előtt feltétlen, akkor meghálálja.

Hogy mennyit megy arra nincs reális válasz, lehet még 100, 1000, vagy 200000 km-t az az előélettől és utána rajtad múlik majd.

 

Kérdezz rá miket kell hamarosan javítani cserélni, én mindig tudom, hogy mi az ami cserére szorul, gond van vele (pl, csepeg a hűtővíz, vagy szilentek már kezdik megadni magukat...). Aki nem akar átvágni, az elfogja Neked mondani, persze csak azt amiről tud, a rejtett vagy számára nem érzékelhető hibákat nyilván nem. Egy olyan ember aki Gazdája az autónak kell(ene), hogy rendelkezzen ilyen listával, akár fejben.

 

Kérdezz rá a motorkódra, keress teszteket az alapján is.

https://totalcar.hu/tesztek/2017/11/08/hasznaltteszt_volkswagen_jetta_1_4_tsi_dsg_2012/

https://www.injektor.hu/10-hogyisvanez/108-hogy-is-van-ez-19-vw-golf-1-4-tsi-motor

 

 

 

 

Előzmény: epicmetal1994 (10586)
NGA Creative Commons License 2020.01.13 0 0 10587

Nekünk 2005-ös Altea van 1.9 PDTDI, most 192e km-el és nagyon szeretjük, tágas, kényelmes.

Előzmény: epicmetal1994 (10586)
epicmetal1994 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 10586

Sziasztok!

Nem vagyok autó okos, sőt még nem volt kocsim......

A tanácsotokat szeretném kérni használtautó vásárlással kapcsolatban, mindenképp tágas kocsit keresek.

 

1,

Egy megbízható családi tag eladná a kocsiját.

2011-es SEAT ALTEA XL EU5. idén lesz 9 éves.  (jól informálódtam, hogy ezeket 2010-2014 között gyártották?) 

190 ezer km, frissen cserélt vezérlés,olajszűrő, olaj.. vonóhorog van rajta, tempomat stb. fűtött garázsban tartva 2 éve az tuti.

Igazából full extrás, gyakorlatilag minden van rajta : https://katalogus.hasznaltauto.hu/seat/altea_xl_1.4_tsi_style_eu5-35376?fbclid=IwAR0wUDeZ_KPbQ2oA2R8qR6_jI_aZhYYdHGULd0AJZp5k9cqa7ZIvQEk_jco

elvileg ez az, de majd pontosítok ha utánajártam a részleteknek.

Elvileg sosem volt törve és megvannak a papírjai, előélete, hogy mikor mi lett cserélve, nem első tulaja, de biztos alaposan átnézte a megvételkor a szervíz előzményeivel együtt, ismerem.

Ja és még neki nem volt semmi komoly gondja vele!

 

KÉRDÉS:

a, 1,7misi az milyen ár érte? hasznaltauto.hu oldalon gyakorlatilag találtam 5db-ot és 1,8-2,5ig van minden km-től felszereltségtől függően (egyéb oldalon is pár db). tehát kiváncsi lennék, mennyi egy általatok vélt ára, és ha a piaci ár alatt van akkor mennyivel?

 

b, vonóhorog mennyit számít? vétel bejegyeztetés felszerelés stb. értéke?

 

c, sokat olvastam az 1.4 TSI-ről, ebben az évjáratban E111 vagy E211-es kódjelű turbó van ?(elvileg utóbbi a megbízhatóbb), szíj vagy lánc? tehát mennyire vannak kiküszöbölve típushibák ebben a szériában összességében. pont a 2012-őt írják itt, ezért nem tudom, hogy a 2011-esnél mire számítsak, vagy egyáltalán ebbe a szériába mit raktak!:

https://erdelyinaplo.ro/gazdasag/tsi-motorok-atok-vagy-aldas)

 

d, altea xl-ből nincs sok magyarországon, ha jól szűrtem le. ha nem a motort érintő probléma lépne fel, karosszéria, elektronika akármi akkor beszerezhető bontott vagy utángyártott alkatrész, szervízben érteni fognak a dolgokhoz?

 

e, Motorikusan viszont gyakori típus van benne, ha jól vettem ki a vw miatt vw, skoda ,audi, seat mind tartalmaz ilyen motort vagy akár még több féle gyártó egyes típusai is?

Konkrétan mi az a kocsi, amiben teljesen megegyező motort raknak? és azért is kérdeztem ezt egy külön  pontban, mert tegyük fel, hogy jól ápolt volt mindig a 190 ezer km-t futott verda, de mégis ez meddig fog még elmenni egy reális eséllyel és mi lesz ha valami bedöglig benne?

Konkrétan ha valaki tudná, hogy ebben milyen turbó van és milyen szerelési/felújítási esetek- és vagy bontott cserés/új turbó árra kell számítani vele, annak az infónak örülnék.

 

f, lendkerék? van benne? ha igen mivel kell számolni?

 

 

2,

Még nem köteleződtem el az altea mellett és eredetileg olcsóbb kocsit terveztem venni, 10-15 éves kategóriában. árban kb. 8-9 éves kocsik már a plafon, többet nem szánnék rá.

De amiket nézegettem és fontos volt, hogy tömegautó legyen:

Opel astra

Ford focus

VW kombik

 

Nem feltétlenül van nekem szükségem full extrás kocsira, és ezek már ismeretlen eladótól lennének ha keresgélnék, tehát nagyobb lenne a rizikó.

És azt láttam, hogy egy jobb állapotú suzuki swift is már 300-400 ezer, de egy 10-15 éves akármelyik előbb említett kombi autó is 100-150-200 ezer kilométerrel 1-1,5 millió környéke simán megvan.

 

Köszönöm a segítségetek!

ha8lsu Creative Commons License 2020.01.08 0 0 10585

Tökéletes lett! Nagyon köszönöm a segítséget!

Előzmény: Varshi (10583)
ns.zoli Creative Commons License 2020.01.07 0 0 10584

Sziasztok!

 

Seat Altea XL 1.9 dieselt keresek 1.3 m körüli összegért.

 

zsugabubus1001@gmail.com

Varshi Creative Commons License 2020.01.06 0 0 10583
Előzmény: ha8lsu (10582)
ha8lsu Creative Commons License 2020.01.04 0 0 10582

Segítséget kérek Tőletek!
A 12 éves Altea nyári gumijait télire cseréltük. Ezt követően a keréknyomás visszajelző sárga lámpa folyamatosan világít. A nyomásokat többször ellenőriztem, korrigáltam, de ennek ellenére a kijelző változatlanul nem alszik el. Mit lehet tenni? Létezik valamilyen kód, módszer, a házilagos megoldásra, vagy vigyük el szerelőhöz, aki rezeteli ezt?
Előre is köszönöm a segítőkész válaszaitokat!

 

009 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 10581

Sziasztok,

 

lambda szonda hibakód volt eltárolva, de nem állt fenn a hiba kiolvasáskor.

Egyenlőre töröltük és várjuk mi történik.

 

009

Előzmény: 009 (10580)
009 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 10580

utolért az első hibajelzés...

 

a kipufogó rendszer lámpája kezdett el világítani reggel óta, de egyéb tünet nincsen most.

holnap reggel viszem szervízbe kódot olvasni, hátha okosabbak leszünk, hogy merre tovább.

 

009

kzh Creative Commons License 2019.11.08 0 0 10579

Értem. Köszi szépen.

 

Előzmény: Varshi (10578)
Varshi Creative Commons License 2019.11.07 0 0 10578

Szerintem ebben (= ezzel az MFD változattal) nem lehet.

Előzmény: kzh (10577)
kzh Creative Commons License 2019.11.07 0 0 10577

Ilyen

Előzmény: Varshi (10575)
kzh Creative Commons License 2019.11.07 0 0 10576

Ilyen az enyém

Előzmény: Varshi (10575)
Varshi Creative Commons License 2019.11.03 0 0 10575

Hogy néz ki a műszerfalad (műszeregységed)?

Előzmény: kzh (10574)
kzh Creative Commons License 2019.11.03 0 0 10574

Sziasztok. Nem rég vásároltam egy 2009-es Altea XL 1,4 TSI -t. Az lenne a kérdésem, hogy tudok belépni a főmenübe hogy testre szabjam pl. a világítást meg hasonló... Köszönöm. 

Everybody Creative Commons License 2019.11.01 0 0 10573
Sziasztok van egy Seat Alteam 1.9 pdtdi 2007-es olyan problémám van hogy szeretem volna helyzettjelző égőket és rendszemtábla világitást cserélni és most egyik sem megy...csak annyit csináltam hogy kiszedtem az égőket..melyik biztositékot nézzem meg vagy merre induljak... köszönöm a válaszokat.
Keen25 Creative Commons License 2019.10.31 0 0 10572

Sziasztok.

Fura, hulye problemam akadt.

A bal 1 ajto megereszkedett. Konkretan azt vettem eszre, hogy folyik befele a viz az ajto tetejenel. megprobaltam az ajto zsanerjait (ajton) allitani, de nem segitett. a gondom, hogy a masik fele a zsanernak a sarvedo elem alatt van, es sehogy sem erem el.

Le kell szedni a karosszeria elemet hozza? ha igen, hogy? azt latom, hogy a kis ablak tomitese alatt van ket csavar, ami gondolom azt tartja. de hol lehet a tobbi?

 

 

009 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 10571

Sziasztok,

 

találkozott esetleg valaki olyannal, hogy a napi első komolyabb kigyorsításnál (autópálya felhajtás), a motor meg-meg csuklik? 70-100 között 4esben.

1.6 benzinem van

utána már sehogy nem tudom újra produkálni a hibát.

 

köszi ha esetleg érkezik válasz!

 

009

Nimike 77 Creative Commons License 2019.10.12 0 0 10569
Üdv! 1.6 benzines Seat Alteával szeretnék vontatni 1000 kg lakókocsit. Valakinek tapasztalata hogy fogja bírni?
Varshi Creative Commons License 2019.08.30 0 0 10569

Csomagtartó zárjának javítása házilag: https://www.youtube.com/watch?v=HshY3MEecTo

Vezetőoldali ajtózár javítása házilag: https://www.youtube.com/watch?v=glfbyW2ltrs

NGA Creative Commons License 2019.08.07 0 0 10568

Üdv. Ki szeretném szedni a középkonzolon levő szivergyújtó/elektromos tükör/centralzar panelt. Hogy kell alányúlni és hol?

EBiii Creative Commons License 2019.07.30 0 0 10567

Tisztelt Altea Guruk!

 

Egy 2006-os BKD motorkódos Alteáról lenne szó (103kw, 140le 2.0 TDI).

 

A hiba:

 

Egyik napról a másikra a tolatóradar, hátramenetbe váltáskor, a visszajelző nem csipog. Egyszer véltem felfedezni rükvercbe váltáskor mintha beakadt volna a csipogó és hosszan sípolt ( nem volt az autó mögött semmi ami a radar számára érzékelhető lett volna ). Kivettem sebességből visszaraktam utána jó volt még aznap.

 

Kérdésem:

 

Hol kellene elkezdenem keresni a hibát? Biztosítéktábla? ( a csipogó helyét még nem sikerült lokalizálnom ezt is jó lenne meg tudni, hogy honnan szól :D ) Esetleg szedjem le a lököst és nézzek szét ott?

 

A válaszokat és tanácsokat előre is köszönöm!

 

csibe36 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 10566

16 collos alufelninek mennyi az ET száma?

Köszönöm a választ!

Voice69 Creative Commons License 2019.07.11 0 0 10565

Köszönöm!

Előzmény: Varshi (10564)
Varshi Creative Commons License 2019.07.10 0 0 10564

Igen, az izzó miatt jelez vissza. Vagy olyat veszel, ami megfelel neki, vagy bekendácsolsz egy előtét-ellenállást, ami mondjuk melegedni fog, vagy pedig szoftveresen kiiktatod (mindkét!) ellenőrzését az izzóknak.

Próbaképp tegyél vissza egy hagyományos izzót: ha megszűnik a hiba, akkor nincs kérdés. Én visszavinném az izzót, ha így kínálták, mert nem tudja azt, amit igértek.

 

Zenét bármilyen berakhatsz (van az ebayen mindenféle beépítő keret), a kérdés már csak az, mennyire lesz szép. BÁRMIVEL szebb hangzást fogsz elérni.

Érdemes a nevesebb gyártók cuccai között körülnézni, de sokan boldogok a kínai (navis, BT-s, mindent tudó) fejegységekkel: ezeket itthon is megkapni, de én csakis több év garanciával, jobb helyről venném.

Előzmény: Voice69 (10563)
Voice69 Creative Commons License 2019.07.10 0 0 10563

Valaki esetleg a kérdéseimre?

Előzmény: Voice69 (10552)
Varshi Creative Commons License 2019.07.09 0 0 10562

Ez szerintem "normális" kopás, amit könnyen lehet szofteresen orvosolni. Itt leírják:

https://www.facebook.com/mernokgarazs/posts/630998813943540/

Előzmény: Pisti2211 (10560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!